Skocz do zawartości

trzaski radia tylko w trakcie jazdy - pomocy


tadziak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Według niego tam teraz mogą być przebicia i nie da sie tego inaczej naprawić niż wymiana calutkiego przewodu antenowego...
Oczywiscie ta wymiane przeprowadzi on, za odpowiednia oplata :) Troszke racji moze miec - faktycznie ta nieoryginalna wtyczka moze byc niedokladnie zamontowana i cos w niej nie laczy ( elektryk ktory mowi o przebiciach w samochodowej instalacji antenowej :) ) Dlatego juz w pierwszych postach mowilem Ci bys zwrocil uwage wlasnie na ta wtyczke, bo z doswiadczenia wiem ze nawet ori wtyczki lubia wypluc kabelek. Nowa wtyczke jak najbardziej da sie zacisnac na starym przewodzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dlatego juz w pierwszych postach mowilem Ci bys zwrocil uwage wlasnie na ta wtyczke' date=' bo z doswiadczenia wiem ze nawet ori wtyczki lubia wypluc kabelek. Nowa wtyczke jak najbardziej da sie zacisnac na starym przewodzie.[/quote']

 

No nic moim kolejnym krokiem będzie próba zamontowania jakiejś prowizorycznej anteny na wtyk i sprawdzę czy na takiej prowizorce zakłócenia beda też się pojawiac. Jesli nie to znaczy ze naprawdę trzeba ten przewód antenowy cm po cm przejrzeć (czyli najpierw rozebrać dach).

 

Inna sprawa to mysle jeszcze o jakimś takim dodatkowym wzmacniaczu lub filtrze do wpięcia miedzy radiem' date=' a anteną. Moze cos pomoze...

 

[ Dodano: 2010-04-22, 01:04 ]

Witam,

Mały update :padam: Nadal problem nie jest rozwiązany. Dziś byłem z nim u specjalisty od radiowych odbiorników w autach, ale niewiele na razie wywalczyliśmy. Miał nadzieję, ze to u mnie problem tylko słabej anteny, ale gdy sprawdzil jak radio łapie stacje na postoju, mocno się zdziwił i stwierdził, że moje auto odbiera jakieś 130% tego co normalne sprawne radio w tej lokalizacji, nawet słabiutkie stacje. Odpada więc właściwie, że to po prostu słaby sygnał (ale to w sumie nic nowego). Majster poszarpał też za bat i faktycznie, czy bardzo mocnym odginaniu anteny pojawiają sie zakłócenia, jednak nie sądzę, aby to była u mnie przyczyna zakłóceń w trakcie jazdy.

 

Stwierdził też, że nie ma sensu grzebać przy samym zasilaniu (np. podłączyć radio bezpośrednio do akumulatora), bo byłyby zakłócenia też przy słuchaniu CD.

 

Pozostaje mi znaleźc kogoś, kto będzie mial ochote dorwac się chyba do samego kabla antenowego i prześwietlić wszystko naprawdę od podszewki. Jakoś nikt ze specjalistów niestety nie wydaje sie miec na to wielkiej ochoty :rotfl: To niewdzięczna robota...

 

[ Dodano: 2010-05-02, 12:50 ]

Mam jeszcze takie pytanie. Czy jest moze jakiś prosty sposób lub urządzonko, które pozwoliłoby sprawdzić lokalizację przerwy w ekranowaniu w instalacji antenowej? Nie znam sie na tym, ale chodzi mi o jakiś 'zakłócacz', co np. moznaby w samochodzie przyłozyć w okolice radia potem wzdłuż przewodu aż po bat i sprawdzić w którym miejscu te zakłócenia najbardziej wpływają na odbiór radia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odpowiadam na ostatnie pytanie - nie ma taniego lub prostego urządzenia które dało by Ci zadowalające rezultaty w wykryciu ewentualnej przerwy. Nawej majac odpowiedni przyrząd konieczna jest choć minimalna wiedza w zakresie obwodow w.cz.

 

Powiedz mi, czy zauwazasz różnice miedzy odbiorem stacji z i bez separatora? Nie chodzi już o zaklucenia ale o ilość wyszukiwanych stacji itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam na ostatnie pytanie - nie ma taniego lub prostego urządzenia które dało by Ci zadowalające rezultaty w wykryciu ewentualnej przerwy. Nawej majac odpowiedni przyrząd konieczna jest choć minimalna wiedza w zakresie obwodow w.cz.

 

Powiedz mi, czy zauwazasz różnice miedzy odbiorem stacji z i bez separatora? Nie chodzi już o zaklucenia ale o ilość wyszukiwanych stacji itp?

 

Nie, w przypadku anteny dachowej nie ma żadnej różnicy. Ale z tego co wiem, to na dachu nie ma oryginalnie żadnego wzmacniacza, więc roznicy w ogole nie powinno byc...

 

A co do pierwszej kwestii to myslalem o jakimś urządzeniu które po prostu będzie zakłócać na tyle mocno, że dalbym rade wychwycić w którym miejscu najbardziej wpływa na odbiór - np. przy radiu lub przy samej antenie dachowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Niestety nie wiem na 100% jak to jest rozwiazane w golfie V , ale wydaj mi si ze ma podobne rozwiązanie co IV i A3 - czyli wzmacniacz w stopce anteny dachowej. Czy mozesz wykluczyć sytuacje ze oryginalna wtyczka w Twoim samochodzie podlaczona do separatora "dobrze" styka? Dokładniej chodzi o ten środkowy "pin" - czy jest na tyle długi by sięgnąć do styku w separatorze? Gdy wyjmiesz separator i ogladniesz pod światło to zobaczysz w tej "dziurce" w platyku metalowa tulejke stykowa. Musisz ocenić czy jest ona na tyle plytko ze pin z wtyczki do nie dobrze dostaje. Mam już 3 separator w którym zdarzył się opisywany przezemnie w innym tmacie przypadek.

 

Co do urządzenia to tak nie działa Sa dwie metody - TDM czyli tzw "radar" kablowy mierzący odbicie wyslanej fali w.cz. w kablu, lub urzadzonko który wpuszczać w kabel fale odpowiedniej częstotliwości a drugim jego członem wykrywasz jej "wycieki" z kabla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...