Skocz do zawartości

Pierwszy turniej dBDRA 2010 - Men's Day 8-9 maj Warszawa


Rekomendowane odpowiedzi

"Bądźcie więc przygotowani na taką ewentualność i wyposażcie się w odpowiednie narzędzia. "

 

to chyba wy macie udowodnic a nie w druga strone wiec wez narzedzia i badz gotowy :)

 

No i tu się właśnie bardzo mylisz. Regulamin zawodów jest napisany dla zawodników nie dla sędziów, dlatego to zawodnik ma obowiązek przedstawić sędziemu czy jego samochód jest "legalny" (zrobiony zgodnie z regulaminem), a jeżeli nie może tego zrobić to sędzia przyjmie, że tak nie jest i zakwalifikuje zawodnika do wyższej klasy.

Druga sprawa i tu cytat sędziego z Grecji: "To że komuś uda się raz przejechać na czerwonym świetle to nie znaczy, że nie złamał przepisów" - oznacza to, że nawet jak nie sprawdzimy wszystkich na danym turnieju to nie znaczy, że nie zrobimy tego w kolejnym, gdzie zostanie zdyskwalifikowany. Poza tym sędziowie w każdym momencie już po odbytym pomiarze mogą poprosić zawodnika by pokazał im zgodność dowolnego elementu auta z regulaminem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Było całkiem niezle. Mało aut, był litwin ze swoim oplem. Widziałem bbartasswlkp wynik okolo 144,5dB, znajomy z warszawy na T2 141,5dB. Nam wyszła ustaerka zapowiadało sie ładnie, strzelił wzmak na starcie gdy (prawdopodobnie),jak szanowny tester z jury, wszystkim znany, przytykał kabel kolo wzmacniacza, podajac nam podwyzszone napiecie dotknął wejscia remote i strzelił bezpiecznik.

W testach przed startem na pionku przy glosnosci "20" (w skali do 63) mielismy 144dB.. Było pieknie ale i jeden głosnik nam odmówił posłuszenstwa. Same nieszczescia, ale za 2tyg nastepne zawody wiec prosze trzymac kciuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bbartasswlkp, startowałes z chłopakiem ktory bywa na forum ale nieznam jeszcze jego nicku.. Jaki głosniki miałes? Nawet niezdazyłem sie przyjzec, zabrakło mi czasu zeby nawet fotki porobic..

Wiem ze zapowiadało sie ciekawo, 150db to mielismy z palcem w nosie.. Ale takie są niestety ryzyka wejscia na wysoki pułap, 22kW w aucie niesie pewne ryzyko o czym sie przekonalismy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podajac nam podwyzszone napiecie dotknął wejscia remote i strzelił bezpiecznik.

W jakim celu było podawane jakiekolwiek napięcie (na dodatek podwyższone) przez sędziego do wzmacniacza ? Nie byłem i dlatego pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tenga, czarny fiat panda, 2 helony 15" i 2piece helona 9000.1

barbus, zle napisałem albo ty zle zrozumiales.. Sprawdzali nam napiecie bo przekroczylo 18V, i podczas wyciagniecia kabli woltomierza, musiało dosjc do zetkniecia z remote bo wywaliło bezpiecznik. Ustalimy to we wtorek prawdopodomnie, narazie ze złosci zrobilismy sobie przerwe na uspokojenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

barbus, zle napisałem albo ty zle zrozumiales.. Sprawdzali nam napiecie bo przekroczylo 18V, i podczas wyciagniecia kabli woltomierza, musiało dosjc do zetkniecia z remote bo wywaliło bezpiecznik. Ustalimy to we wtorek prawdopodomnie, narazie ze złosci zrobilismy sobie przerwe na uspokojenie.

Tylko przeczytałem to co napisałeś. Śluz. Wszystko jasne.

 

p.s. Piwko pomaga przy relaksacji i motywacji do dalszych prób. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za wcinkę, ale o co chodzi z tym "wejściem na wysoki pułap", gdy w planie było 150dB osiągniete z 22kW powera?

Czy chodziło tylko o wysoki pułap mocy (raczej niewykorzystanej), czy może o wysoki pułap zaawansowania tego projektu? Pytam z czystej ciekawości, bo na przekroczenie 150dB, to raczejnie ma się co napinać aby mieć ponad 20kW z 18V, bo na zrobienie tego wyniku wystarczy max 4-5kW zdrowej mcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jd, wysoki pułap..

Kazdy ma jakies marzenia prawda?

Niezakładałem osiagniecia niewiadomo czego, satysfakcją by było chociaz te 155dB. Plany oczywiscie to rekord polski ale wiadomo ze nie zrobi sie tego z dnia na dzien, majac do dyspozycji nawet 22kW. Im wyzszy pułap to tez wiecej problemów technicznych.. Co z tego ze konstrukcja była zrobiona całkiem dobrze, ale elektryka przy takich mocach okazuje sie pewnym problemem.

Podwyzszenie napiecia jest ok, ale dowiedzielismy sie w ostatniej chwili ze napiecie nie moze przekroczyc 18V, trzeba było spiac glosniki w 1ohm, czego niechcielismy, za pozno dostalismy sprzet, a od wtorku dopiero wzielismy sie za montaz.

Na początek miało chodzic tylko w 4omach ale akumulatory dawały nam za duze napiecie, a musielismy je obnizyc 18Volt Max, i tu zrobił sie problem, szybka decyzja spiac glosniki w 1ohm i wystąpił problem-za duzo mocy jak na tak swieze glosniki.. Napiecie przy daniu na "max" i tak wyniosło ponad 18V czyli poszło okolo 12kW na głosnik.. Stanowczo za duzo.. Dajcie odetchnac, cos sie wymysli i polecimy od nowa, na "wygrzanym" sprzecie :zawstydzony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, OK, teraz wsio jasne z tym pułapem. Małymi krokami trza się piąć w górę płacąc frycowe i innej drogi nie ma.

Ale za to niezbyt jasne jest z tym napięciem ponad 18V. Jak to dowiedzieliście się o tym w ostatniej chwili? Przecież taki zapis w regulaminie dB Drag jest od lat, a w polskiej wersji nawet jest to dodatkowo podkreślone czerwoną czcionka. Przygotowywaliście auto na zawody nawet bez sprawdzenia w regulaminie co wolno, a czego nie wolną w wybranej przez siebie kategorii? Oprócz tego, aby w czasie pierdzenia napięcie było wyższe niż 18V, to musieliście chyba mieć w szeregu minimum 9 ogniw, co daje łącznie ok. 19,4V. Ale i tak nie ma bata, aby podczas pierdzenia nie spadło ono dużo poniżej 18V. No chyba że mieliście tymi akumulatorami wyładowaną całą naczepę od Kamaza lub były one 24-voltowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jd, były 3 aku na wzmacniacz. Czyli razem 6sztuk. Jezeli chodzi o decyzje-to nie moj ruch-tym zajmuje sie kumpel, ja mysle i buduje. Szczerze mowiąc ja niewiem nawet jak wygladaja zasady. Padł pomysł, mamy wycisnac tyle i tyle, zrobiłem projekt budy, konstrukcja wyliczona co do 0,1%, małe próby dały bardzo dobry rezultat. Brak czasu na dobrą rozgrzewkę, moim zdaniem troszke za duzo mocy jak na taki glosnik. Wolałbym to zrobic na 12V i spiąc w 1ohm, kazdy wzmak dałby wtedy około 5kw na głosnik, mysle ze by wystarczyło. Ale to nie ja decyduje ostatecznie. Osobiscie-byłem przeciwny spinaniu na poczatku w 1ohm. Poprostu za duzo, producent podaje maxymalnie ze wytrzyma 10kw przy 60hz. My zapodalismy jeszcze wiecej i to na swierutkim glosniku. Efekt był do przewidzenia.

Jezli chodzi o zasady startów-nigdy nie patrzyłem do ilu Voltów mozna zasilac wzmaka-ja jestem od skrzynek Ma byc pod 11kW-masz pod 11kW i koniec..

Jezeli chodzi o aku-swieze akumulatory rolnicze, porządnie naładowane-6V, po 3 w szeregu na kazdy wzmacniacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o chłopaków z pandy to jest mi bardzo przykro że nie wystratowaliście w zawodach.

Jestem zafascynowany waszym projektem i miałem ogromna ochotę zobaczeć co wasza instalacja potrafi.

Niestety coś poszło nie tak. I po cześci to moja wina ponieważ przygotowując moje auto mieli za mało czasu na przygotowanie swojego.

Wielkie dzięki za pomoc.

A co do imprezy to SUPER IMPREZKA.

Wszystko fajnie zorganizowane, miła atmosfera, piekne wozy i sprzęt audio. Zabrakło troche Płci Pieknej. Chodź i tak zawody DB DRAG Racing były moim najlepszym punktem zainteresowania.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było całkiem niezle. Mało aut, był litwin ze swoim oplem. Widziałem bbartasswlkp wynik okolo 144,5dB, znajomy z warszawy na T2 141,5dB. Nam wyszła ustaerka zapowiadało sie ładnie, strzelił wzmak na starcie gdy (prawdopodobnie),jak szanowny tester z jury, wszystkim znany, przytykał kabel kolo wzmacniacza, podajac nam podwyzszone napiecie dotknął wejscia remote i strzelił bezpiecznik.

W testach przed startem na pionku przy glosnosci "20" (w skali do 63) mielismy 144dB.. Było pieknie ale i jeden głosnik nam odmówił posłuszenstwa. Same nieszczescia, ale za 2tyg nastepne zawody wiec prosze trzymac kciuki

 

Panowie jedna prośba. Na przyszłość czytajcie regulamin przed zawodami bo tak naprawdę byliście poza regulaminem zanim jeszcze podjechaliście na pomiar. W regulaminie jest zapis, że jest 5min. na podjechanie na stanowisko pomiarowe od momentu, w którym zostaniecie wytypowani na start. Nie zrobiliście tego, więc pozwoliłem wam przygotować się do startu i przesunąłem was na koniec kolejki. To też nie pomogło bo ostatecznie musieliśmy czekać 3,5min. na to aż podjedziecie co wcale nie oznaczało, że byliście gotowi do startu bo napięcie na voltomerku pokazywało 18,87V. Próby obniżenia napięcia trwały kolejne 5min. Przykładowo na turnieju, który odbędzie się za tydzień w Friedrichshafen nawet byście nie podjechali na linie startowe przy takich obsuwach.

Ostatecznie start uniemożliwiliście sobie sami i na pewno nie była to wina sędziego - nawet jeśli uważacie że zrobienie zwarcia na aku po przez woltomierz wywaliło wam bezpiecznik ( w co ja nie wierzę bo stałem pół metra od całego zdarzenia) to i tak nie zmieniło by to faktu, że wystartować byście nie mogli bo napięcie nie zmniejszyło się do regulaminowych 18V nawet na sekundę.

Liczę jednak na to, że na kolejny turniej doczytacie regulamin i pokarzecie na co naprawdę was stać.

 

[ Dodano: 2010-05-10, 12:08 ]

przypomnę o zasadzie ile kasy na wzmacniacze to tyle wypada dać na akumulatory

u mnie teraz akumulatory są 2x droższe od wzmacniaczy

 

Święte słowa panie dB Maxie :P

W tym sezonie zamierzamy pisać trochę ciekawych informacji dla wszystkich dbdragowców na naszej nowej stronie www.dbdrag.pl , która ruszy zapewne po naszym powrocie z Friedrichshafen. Jednym z pierwszych tematów jaki poruszymy będzie prąd w aucie dbdragowym - bez którego wyniku nie będzie nawet z najmocniejszym wzmacniaczem na świecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michu do jakiej Klasy miała być ta słynna na forum już panda 22KW.. :P SS 1-2 jak tak to brakuje jej do rekordu polski ze 3 dB ... pod warunkiem ze te 155 było jakoś zmierzone... Impreza Super tylko w tym roku miejscówka na uboczu.... i mało zainteresowania obserwatorów.. jedynie zamknięte grono Ciśnieniowe.. POzdro mam zadzieję ze Skaryszewie będzie Tłusto i Filigranowe Hostessy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jednym z pierwszych tematów jaki poruszymy będzie prąd w aucie dbdragowym - bez którego wyniku nie będzie nawet z najmocniejszym wzmacniaczem na świecie.

Tak mniej więcej nie skromnie od 5 lat o tym trąbię, ale narodowa mądrość była zawsze mocniejsza i odbierała to jedynie jako filozofiię nakręcaną wokół biznesu. Oprócz biznesu istnieją jeszcze jakieś prawa fizyki, których samym gadaniem i tak się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A ja jestem znowu zadowolony z naszego obrońcy tytułu "Mistrza Bass Race 2009".

Pierwsze miejce, na pierwszym turnieju.

Misiekk, gratulacje !!!

 

Co do drugiego naszego auta z Team-u, to niestety zabrakło czasu i nie dotarliśmy. :P

 

Pozdrawiam ciśnieniowców :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje jeszcze raz wszystkim zawodnikom, którzy odwiedzili naszą pierwszą multipunktową imprezę w tym roku. Gratulacje dla wszystkich, którzy wzięli udział w zawodach. W szczególności dla Krzyśka dB Max (150.6dB), który jako drugi zawodnik w PL przekroczył granicę 150dB w klasach Street zaraz po Zbysławie Gierszewskim.

Szczególne podziękowania również chłopakom z Team Fusion i Nemesis za pionierskie występy w dBTC oraz wkład w przygotowanie regulaminu tego turnieju.

 

Jednocześnie chciałbym poinformować, że można już obejrzeć tabelę wyników pod następującym adresem

http://www.termpro.com/asp/officialeven ... &Method=11 - wyniki dB Drag Racing

http://www.termpro.com/asp/officialeven ... &Method=12 - wyniki Bass Race

 

Wyniki dBTC będą opublikowane w niedługim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...