MixhaL Opublikowano 30 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Kupując sobie wzmocniony altek mozesz sobie zazyczyć jakim napięciem będzie ładowany altek i nie ma żadnego problemu żeby ustawić ładowanie na 15.5V albo i na więcej więc ja nie widzę żadnego problemu z uzyskaniem takiego napięcia lub wyższego, za dodatkową opłatą można dostać zewnętrzny regulator a wtedy można sobie ustawić nawet większe powiedzmy na jakieś zawody i altek jest dużo bardziej niezawodny. Mam nadzieję że rozjaśniłem co nieco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 To co napisałeś to wiadomo nie od dziś ... Nie bierzesz jednak pod uwagę AKUMULATORA i instalacji elektrycznej. Ciekawe ile razy będziesz go zmieniał jak zapodasz mu 15.5V, no chyba że non stop będzie piec od suba na max. wysterowany i będzie napięcie koło 14V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Na zawody - proszę bardzo. Pare minutek i po wszystkim. Do codziennej jazdy - zabijesz akumulator. Martwil bym się także reszta delikatnej elektroniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2010 Co wy gadacie? Przeciez zmienil alternator... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MixhaL Opublikowano 31 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Czytałem ostatnio stronkę producenta wzmocnionych altków gdzie poruszał temat wysokiego napięcia, oto wpis: Will higher voltage damage my vehicle? It can, great care must be taken here, if we are talking about a computer controlled fuel injected vehicle then you should never go over 17 volts, and remember both alternators share a ground so even if your extra vehicle load is completely isolated then they can affect each other. Also most batteries will bubble or mist above 17 volts, yes even “sealed” batteries. Z tego wynika że 15.5V to nic wielkiego nawet stwierdziłbym że lepiej mieć te 15.5V niż jechać na altku który niedoładowuje przy dużym poboże prądu i napięcie utrzymuje się w granicach 12V...idę o zakład że wcześniej padnie aku w drugim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 To zerknij na aku jakie może mieć stałe ładowanie a jakie cykliczne Zresztą, jak tak chcesz to rób, co mi tam. Zostaje życzyć powodzenia ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lord_wiader Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Z tego wynika że 15.5V to nic wielkiego nawet stwierdziłbym że lepiej mieć te 15.5V niż jechać na altku który niedoładowuje przy dużym poboże prądu i napięcie utrzymuje się w granicach 12V...idę o zakład że wcześniej padnie aku w drugim przypadku.15,5V to już napięcie gazowania elektrolitu, co grozi wybuchem akumulatora!Czyli w drugim przypadku akumulator padnie, w pierwszym wybuchnie, co jest dla niego dużo lepsze.Oczywiście można zrobić osobne zasilanie dla samego wzmacniacza, wtedy można w niego pakować takie napięcie jakie będzie w stanie wytrzymać.Pozostaje kwestia gromadzenia energii elektrycznej przy tak wysokim napięciu - akumulator odpada, żelówka raczej też nie da rady. Oczywiście można by zrobić bufor na kondnesatorze pojemności kilkuset tysięcy mikro-kilku faradów. Niestety, aby wzmacniacz wtedy pracował to trzeba mieć odpalony silnik. Przewinęło mi się tutaj 14V i 2,3kW na wzmacniaczu.Licząc sprawność~70% to mamy 3,3kW, przy 14V to daje 236A.Przy kablu 50mm^2 długości 8m daje to spadek napięcia ~0,7V. Do tego dochodzą spadki na łączeniach, bezpieczniku, na mostku prostowniczym więc alternator musiałby być ustawiony na conajmniej 15V.Moc jaką silnik zostanie obciążony przy ładowaniu wyniesie ok 5,5KM.Oczywiście wyliczenia dla instalacji w pełni obciążonej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 zawsze można dać akumulator i ogniwo 2 Voltowe w szeregu. Wtedy problem znika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Sprawnosc bedzie troche wyzsza bo to jednak cyfrowka ale tak to bedzie mniej wiecej wygladac niestety. Do zasilania audio z wyzszego napiecia istnieja przystosowane do tego akumulatory np kinetik hc16v z dolaczana cela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lord_wiader Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Do zasilania audio z wyzszego napiecia istnieja przystosowane do tego akumulatory np kinetik hc16v z dolaczana cela.Czyli akumulator z 7-dmioma celami, choć wątpię aby taki akumulator był tani... Pozostaje jeszcze kwestia stabilności termicznej wzmacniacza.Moc rośnie w kwadracie napięcia i wzrost zasilania z 13 do 14V spowoduje wzrost mocy wydzielonej we wzmacniaczu o ok 16% przy czym sprawność może spaść ze względu na większe prądy. Nie wydaje się dużo, ale wzmacniacz obciążony małą impedancją przy napięciu większym niż znamionowe może zacząć się przegrzewać, jeśli producent oszczędzał na chłodzeniu i elementach nie zostawiając większego marginesu bezpieczeństwa to może dojść do awarii. Gorzej, jeśli kondensatory za przetwornicą są dobrane "na styk" i podniesienie napięcia na wejściu o 2V może spowodować wzrost napięcia za przetwornicą o 5V lub więcej. Co prawda nie powinno się kondensatorom nic stać, ale napewno odbije się to na żywotności.Podnosząc napięcie zasilania konieczne trzeba poprawić warunki chłodzenia wzmacniacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 Czyli akumulator z 7-dmioma celami, choć wątpię aby taki akumulator był tani...a nie z ośmioma ?? każda ma 2 Volty a aku 16 V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lord_wiader Opublikowano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2010 To zależy czy aku ma SEM=16V czy może pracować przy takim napięciu.SEM jednej celi wynosi 2,1V, SEM akumulatora z 6cioma celami wynosi 12,6V, a może pracować przy napięciu nawet 14,4V. Po dołożeniu jeszcze jednej celi taki akumulator mógłby pracować przy napięciu 16,8V.Aku z 8-celami będzie miało SEM=16,8V a powinno pracować przy napięciu do 20V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MixhaL Opublikowano 4 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 W skrócie powiem tak, jak tylko uda mi się złożyć wszystko do kupy na pewno podziele się w tym temacie spostrzeżeniami i wrażeniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.