Skocz do zawartości

Trzeszczenie w tweetery/woofery/subwoofer w samochodzie/brak dźwięku Lupo 98.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim,

 

od kilku dni walczę z moim CA w Lupo z 98r 1.0. 

 

Położyłem sam instalację ( z różnych elementów zbieranych na przestrzeni dwóch lat) w samochodzie składającą się z: 

- głośniki tweeter+woofer+zwrotnica Audio System M-165 EVO2

- radio PIONEER MVH-S 320BT RADIO 1 DIN

- wzmacniacz Focal AP-4340

- subwoofer JL AUDIO 12W0V3-4 

- kable jak na tej aukcji

- dodatkowy Rca z mediaexpert

- instalacja która położyłem z jakichś kabli 2,5mm OFC z alledrogo (KLOTZ LY225 nie wiem czy to nazwa, czy istotne w ogóle)

- głośniki podpięte na CH3/CH4

- sub na CH1 (na mostku ch1/ch2 włączał mi się protect na wzmaku i walnęł bezpieczniki w wzmaku, pewnie uszkodzenie w zmaku?)

- wybudzenie z adaptera

- zasilanie z akumulatora przez linkę od bagażnika

- masa do śruby w bagażniku

 

Po połączeniu wszystkiego chwilę pograło normalnie, potem zgasiłem samochód, aby pochować szpargały.

 

Przy następnym odpaleniu było już słychać tylko trzaski, instalację położyłem jak na załączonym obrazku wszystko trzeszczy, z każdego głośnika jak w filmie tutaj https://streamable.com/1mf8g2 nagłośniej z Tweeterów, słabiej z wooferów i suba. Dosłownie jakbym słyszał prąd.

 

Zgłaśnianie/zciszanie nic powoduje.

Pierwszy trzask zaczyna być słychać po włożeniu kluczyka do stacyjki.

Trzaski nasilają się przy odpaleniu silnika. 

Na wzmaku gainy poskręcane.

Bez wpiętych kabli rca nie ma trzasku (pewnie oczywiste ale wolę wypisać wszystko co rzuciło mi się w oko/ucho)

 

Próbowałem kilku rzeczy z poradnika  ZAKŁÓCENIA, ŚWIST SILNIKA, SZUMY W GŁOŚNIKACH - PORADNIK z forum.

- przełożenie kabli rca po środku samochodu nic nie dało

- położenie masy z obudowy radia nic nie dało

- zamiana kanałów nic nie dało

- kable rca całe

- niebieskie to stara istalacja

- na obrazku zapomniałem dodać zasilania i masy wzmaka

 

Przy włączeniu jakiegoś chińskiego radyjka, co było przy kupnie samochodu, też zaczęło trzeszczeć, ale było słychać muzykę chwilę potem poszedł bezpiecznik samochodowy od radia (były podpięte tylko rca do głóśników).

 

Czy:

Kable 2,5mm są połączone do kabli (najprawdopodobniej 1mm z zestawu głośnikowego) czy to może być przyczyna? 

Miejsce masy wzmacniacza jest jednak do kitu?

Zostawienie zaślepionych kabli od stałej instalacji wpiętych w samochodowe kostki, może być problemem? 

Połączenie kabli złoconymi szybkozłączkami może być przyczyną? 

 

Nie jestem super znawcą, moje podejście jest czysto hobbystyczne, można powiedzieć, to po "uj" się tym zająłem? Zawsze staram się doktoryzować przed zabraniem się za coś, w czym pomogło również czytanie tego forum (udało mi się położyć w starym samochodzie do starej instalacji suba+wzmaka, to myślałem, że się też tu uda😅).

Ale może też popełniłem jakiś trywialny błąd.

 

Wydaje mi się, że o wszystkim wspomniałem. 

 

Jeżeli ktoś zechciałby pochylić nad tematem i zaproponować rzeczy do sprawdzenia byłbym wdzięczny. 

 

schemiat lupo.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz kilka problemów, niestety część jest poważnych i trzeba by je  rozwiązać zanim uwalisz radio do końca;)

Masa radia i wzmacniacza, ta druga może być słaba, oszlifować miejsce łączenia z karoserią.

Masa RCA radia, ta pewnie się uszkodziła gdy brakowało jej dla wzmacniacza. Niestety musisz rozkręcić radio i naprawić ścieżkę, wymienić bezpiecznik. Może okazać się to trudne jak nie masz obycia z lutownicą.

Wzmacniacz, ten jest stabilny w 4 Ohm, nie powinno wyrzucić bezpiecznika po podpięciu tego JL’a, jak za dużo ustawiłeś GAIN(czułość wejścia) to powinien wzmacniacz się wyłączyć ale nie wywalać bezpiecznik. 
 

Wybudzenie z adaptera? Radio powinno mieć REM dla włączania wzmacniacza.

 

Na pewno nie dotknąłeś odizolowanym przewodem głośnikowym masy samochodu lub nie zrobiłeś gdzieś zwarcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, szymin89 napisał:

Masz kilka problemów, niestety część jest poważnych i trzeba by je  rozwiązać zanim uwalisz radio do końca;)

Masa radia i wzmacniacza, ta druga może być słaba, oszlifować miejsce łączenia z karoserią.

Masa RCA radia, ta pewnie się uszkodziła gdy brakowało jej dla wzmacniacza. Niestety musisz rozkręcić radio i naprawić ścieżkę, wymienić bezpiecznik. Może okazać się to trudne jak nie masz obycia z lutownicą.

Wzmacniacz, ten jest stabilny w 4 Ohm, nie powinno wyrzucić bezpiecznika po podpięciu tego JL’a, jak za dużo ustawiłeś GAIN(czułość wejścia) to powinien wzmacniacz się wyłączyć ale nie wywalać bezpiecznik. 
 

Wybudzenie z adaptera? Radio powinno mieć REM dla włączania wzmacniacza.

 

Na pewno nie dotknąłeś odizolowanym przewodem głośnikowym masy samochodu lub nie zrobiłeś gdzieś zwarcia?

Spróbuję masę umieścić gdzieś indziej.

Czy do śruby amortyzatora można podłączyć?

 

Z radiem tak samo zerknę, ale czy na gwarancji robią takie rzeczy, czy jeżeli poszła masa radia, to głównie "wina użytkownika"?

 

Co do dotknięć masy i kabla na pewno nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsce mocowania masy ma być przede wszystkim oczyszczone z lakieru a po przykręceniu maźnięte smarem co by nie rdzewiało.

Uwalona masa RCA w radiu to wina użytkownika, jak sam się boisz to ruszyć to daj do zakładu co naprawia sprzęt RTV. Jak wyjaśnisz sytuację to poradzą sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.12.2023 o 17:12, Archeon121 napisał:

zasilanie z akumulatora przez linkę od bagażnika

?

Jak to rozumieć?

Linka - ta w pancerzu - odpowiada za podanie linii plusowej?

Tu nie ma "iskrzenia" z pancerzem, który gdzieś delikatnie dotyka do masy?

Bezpiecznik główny gdzie i co zabezpiecza?

Edytowane przez grzeczny_52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grzeczny_52 napisał:

zasilanie z akumulatora przez linkę od bagażnika

?

Jak to rozumieć?

Linka - ta w pancerzu - odpowiada za podanie linii plusowej?

Tu nie ma "iskrzenia" z pancerzem, który gdzieś delikatnie dotyka do masy?

Bezpiecznik główny gdzie i co zabezpiecza?

Tu chodzi o to, że po prostu kabel zasilający poprowadziłem otworem technicznym, gdzie idzie linka otwierająca maskę samochodową. 

Źle napisałem. 

 

Nie wiem czy to jest istotne dlatego wolałem napomnieć, ale przy użyciu złej nazwy wprowadziłem w błąd.

 

Odnośnie bezpiecznika co poszedł w samochodzie to 15A bezpiecznik od Radia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szymin89 napisał:

Miejsce mocowania masy ma być przede wszystkim oczyszczone z lakieru a po przykręceniu maźnięte smarem co by nie rdzewiało.

Uwalona masa RCA w radiu to wina użytkownika, jak sam się boisz to ruszyć to daj do zakładu co naprawia sprzęt RTV. Jak wyjaśnisz sytuację to poradzą sobie.

A czy szybkim sprawdzeniem, czy masa radia jest okej będzie podpięcie go w innym samochodzie i sprawdzenie czy działa?

 

Tyle, że w drugim aucie mam po prostu instalację fabryczną, bez poprowadzonych RCA (firmówka). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...