Skocz do zawartości

Problem z zasileniem wzmaczniaczy - Potężne tętnięcia prądu i podwyższenia.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Mam pytanko odnośne takiego problemu, od 4 lat mam problem z basem ( Tak wiem znacie mnie już, trola :D ) jednak wszystko wyszło dopiero gdy Mam wzmak który wytrzymuje 0,5ohm (Tak wiem, idzie w ciepło, i bez sensu, ale takie cewki na subach)  i właśnie teraz szydło wyszło z worka o co chodzi... 

Mam potężne wachania prądu, wzmaczniacz to HIFONICS brx 12000 spięty w poł łoma :)  Voltomierz mam podpięty pod terminale wzmaka, ale nie nadąża za pokazaniem całej prawdy, dopiero multimetr pokazał o co chodzi, ładowanie 14,8v natomiast podczas mocnego grania są i ogromne spadki i podwyższenia, prąd skacze od 11v (czasami) do nawet 16,5v. Nie miałem jeszcze czasu sprawdzić jak to wygląda przy alternatorze, czy te wachania też występują, ale nie sądzę.

ALT 300a, Akumulator we wnęce koła zapasowego 80ah YINLONG, tam prąd na akumulatorze jest na prawdę elegancki, jednak prąd tak jak by gubił się na kablach z akumulatora, puszczone są 4x 50mm2 z akumulatora do wzmaczniacza, prądowe ok 2m na kabel, masowe równolegle z akumulatorem i karoserią teraz, około 1m na kabel od karoseri. Niedawno robiłem poprawki, bo miałem odwrotną sytuację że kable masowe 2m a prądowe ok 1metra, myślałem że przez to, bądź upalone, jednak bez objawów, czasami nawet trzymie, czasami się gubi ten prąd, jak to możliwe? Tak jak by styk po prostu traciło, ale wszystko co zawsze sprawdzałem jest sztywne, dobrze skręcone, nawet nie ma jakiś oznak czy w terminalach wzamczniacza (kabel) czy na połączeniach akumulator, czy karoseria, że styk był nie pewny i śniedziało poprzez iskrzenie, Co bym nie zrobił to i tak problem występuje... Czasem pomoże reconect ze wzmaka kabli i dźwięk jest znacznie lepszy, ale tylko na chwilę i nie zawsze... Czy rozwiązaniem będzie dać dwa pakiety łącznie 1000f Kondensatorów do tego i maks 1m na kabel? Czy co można zrobić, wydaje mi się że przy tych długościach kabli prąd powinien być na prawde nie najgorszy... dodatkowo dodałem tulejki na końce przewodów co idą do wzmaka, lecz to nie pomogło.

Same załączanie (wzbudzenie) wzmaczniacza na voltomierzu pokazuje mi pół volta spadku, jednak w rzeczywistości stawiam na spadek na 2v lub więcej... to jeszcze sprawdzę:D 

Ktoś miał taki dziwny problem z utratą połączenia? Czy należy dać 8x 70mm2 do takiego wzmaczniacza? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli napięcie skacze do 16,5V to raczej alternator tyle daje. Może regulator napięcia zawodzi. Napisz jak jest zrobiona instalacja prądowa w aucie bo tak to wróżenie z fusów. Jakie są kable masowe( silnik-karoserii,karoseria-akumulator).  Przewody plusowe(alternator-akumulator). Masz 2 akumulatory? Jeśli tak to napisz co jest pomiędzy nimi. Może wstaw zdjęcia jak to jest podłączone.

Przy takim sprzęcie to raczej nie robi się instalacji na "wydaje mi się". Ten wzmacniacz czasami nie ma podanego 500A przy 1 ohm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przemas1988 napisał:

Jeżeli napięcie skacze do 16,5V to raczej alternator tyle daje. Może regulator napięcia zawodzi. Napisz jak jest zrobiona instalacja prądowa w aucie bo tak to wróżenie z fusów. Jakie są kable masowe( silnik-karoserii,karoseria-akumulator).  Przewody plusowe(alternator-akumulator). Masz 2 akumulatory? Jeśli tak to napisz co jest pomiędzy nimi. Może wstaw zdjęcia jak to jest podłączone.

Przy takim sprzęcie to raczej nie robi się instalacji na "wydaje mi się". Ten wzmacniacz czasami nie ma podanego 500A przy 1 ohm?

Jeszcze będę chciał sprawdzić jak trzymie się napięcie przy alternatorze, czy skacze podczas takich sporych poborów czy tylko występuje spadek, jeżeli nie, to możliwe, aby tylko na wzmaku takie podbicia się działy a w reszty instalacji nie? Wszystko na 50mm2, altek łapa 50mm2 do karoseri i do lto, silnik to samo co alternator, i w bagażniku dwa pakiety po 40ah akumulatory 4x 50mm2 do karoseri, natomiast masa wzmaczniacza teraz jest równolegle karoseria-akumulator, wcześniej miałem do akumulatora ale dłuższe, bez skutku. To wygląda jak by masa była po prostu kiepska, bo nie wiem czy nie ciągnie masy przez rca, i radio mi różne napięcie na rca daje, raz poł volta przez AUX/BT, raz volt, czasem dwa... A czysto potrafi dać do 4,4v na rca... Wzmaczniacz się grzeje nawet gdy nie gra muzyka jest lekko ciepły, czyli chyba tradycyjny objaw złego uziemienia, ale nie rozumiem tego czemu tak się dzieje, i gdzie ten styk się gubi... Tak jak by wewnątrz kabli, bo wszystko jest sztywne połączenia... Chyba jedynie rozwiązanie to superkondensatory pomogą na to? 

Problem nawet występowałby przy wzmaku 160watowym, tyle że nie było by tego na żadnych pomiarach widać, ale styk się gubi nawet przy bardzo znikomych poborach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Tadeusz123 napisał:

Jeszcze będę chciał sprawdzić jak trzymie się napięcie przy alternatorze, czy skacze podczas takich sporych poborów czy tylko występuje spadek, jeżeli nie, to możliwe, aby tylko na wzmaku takie podbicia się działy a w reszty instalacji nie? Wszystko na 50mm2, altek łapa 50mm2 do karoseri i do lto, silnik to samo co alternator, i w bagażniku dwa pakiety po 40ah akumulatory 4x 50mm2 do karoseri, natomiast masa wzmaczniacza teraz jest równolegle karoseria-akumulator, wcześniej miałem do akumulatora ale dłuższe, bez skutku. To wygląda jak by masa była po prostu kiepska, bo nie wiem czy nie ciągnie masy przez rca, i radio mi różne napięcie na rca daje, raz poł volta przez AUX/BT, raz volt, czasem dwa... A czysto potrafi dać do 4,4v na rca... Wzmaczniacz się grzeje nawet gdy nie gra muzyka jest lekko ciepły, czyli chyba tradycyjny objaw złego uziemienia, ale nie rozumiem tego czemu tak się dzieje, i gdzie ten styk się gubi... Tak jak by wewnątrz kabli, bo wszystko jest sztywne połączenia... Chyba jedynie rozwiązanie to superkondensatory pomogą na to? 

Problem nawet występowałby przy wzmaku 160watowym, tyle że nie było by tego na żadnych pomiarach widać, ale styk się gubi nawet przy bardzo znikomych poborach.

Mogę pokazać zdjęcie instalacji jak to wygląda, ale teraz po poprawkach wygląda to znacznie gorzej, bo niestety brakło mi kabelków i musiałem coś wymyśleć, ale problem bez zmian, Tutaj błąd jest taki na pewno że bezpieczniki są za daleko od akumulatora..   Na zdjęciu punkt masowy równolegle, bardzo ładnie wyczyszczony do gołej blachy. Brak opisu.Brak opisu.Brak opisu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...