Skocz do zawartości

Tadeusz123

Użytkownik
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Mazda 6 2007r, emphaser ea 2500, nie ważne jaki wzmaczniacz, na każdych to samo. Tak, ale to problem dwu znaczy wraz z pętlą masy, co bym nie zrobił to tak jak by przez drewno ciągło masę. Jest płyta wiórowa przykręcona, wkręty bywały i krótsze niż płyta, było chwilę ok a potem problem wracał, np z odpiętymi rca, i kablami masowymi napięcie dalej bywało, zrobiłem na klockach do płyty, osobno wkręty klocków, i osobno wkręty przykręcone wzmaczniacz do klocków, a i tak ciągle łapie masę... Jedyny plus że napięcie nie ma już okolic 12 voltów a było 1,5v okolice. Obudowę zmasowałem i w końcu się doigrałem, chyba poszło napięcie dość potężne, w ciągu doby zniszczyłem dwa pakiety litów (rozładowane na 3 volty). Drugi wzmaczniacz leży luzem, gdy był przykręcony, napięcie na obudowie było równe napięciu na akumulatorze (odczytując oczywiście terminal uziemienia i drugi koniec do obudowy wzmaczniacza) natomiast luzem napięcie 0,000v. Pytanie, czemu tak się dzieje? jest to możliwe? Czy ten problem może powodować zmienne napięcie wyjściowe z jednostki sterującej, pogorszenie brzmienia?
  2. Cześć, Czy ktoś miał taki problem, że w konkretnym aucie występuje napięcie na obudowie wzmaczniacza? Pomiar multimetrem jeden wtyk do GND terminal, drugi na wkręta bądź gdzie kolwiek gdzie nie ma lakieru na wzmaczniaczu obudowie? Dzieje się tak na każdym wzmaczniaczu, a miałem ich cztery od kiedy zauważyłem te zjawisko. Wcześniej miałem nawet po 12-13v na dwóch wzmaczniaczach, i podczas odczytu napięcie spadało początkowo w miarę szybko, z 12v na 4v w około 10-15s, później wolniej. Jeden miał równe napięcie z akumulatorem czyli np, 14,58 i cały czas trzymało, teraz leży luzem, napięcie zero. Sposób montażu: Na płycie wiórowej, przykręconej do siedzenia. Teraz dodatkowo są klocki pod wzmaczniaczem, osobno klocki wkręcone do płyty, osobno wzmaczniacz (nie dotyka metalu) Napięcie jest do 2 voltów. O co chodzi? Czy to może powodować złe brzmienie, różne napięcie wyjściowe jednostki sterującej na rca? Dodawałem masy do obudowy co daje wynik 0, ale jednostki sterujące dalej płatają figle każde.
  3. Jeszcze będę chciał sprawdzić jak trzymie się napięcie przy alternatorze, czy skacze podczas takich sporych poborów czy tylko występuje spadek, jeżeli nie, to możliwe, aby tylko na wzmaku takie podbicia się działy a w reszty instalacji nie? Wszystko na 50mm2, altek łapa 50mm2 do karoseri i do lto, silnik to samo co alternator, i w bagażniku dwa pakiety po 40ah akumulatory 4x 50mm2 do karoseri, natomiast masa wzmaczniacza teraz jest równolegle karoseria-akumulator, wcześniej miałem do akumulatora ale dłuższe, bez skutku. To wygląda jak by masa była po prostu kiepska, bo nie wiem czy nie ciągnie masy przez rca, i radio mi różne napięcie na rca daje, raz poł volta przez AUX/BT, raz volt, czasem dwa... A czysto potrafi dać do 4,4v na rca... Wzmaczniacz się grzeje nawet gdy nie gra muzyka jest lekko ciepły, czyli chyba tradycyjny objaw złego uziemienia, ale nie rozumiem tego czemu tak się dzieje, i gdzie ten styk się gubi... Tak jak by wewnątrz kabli, bo wszystko jest sztywne połączenia... Chyba jedynie rozwiązanie to superkondensatory pomogą na to? Problem nawet występowałby przy wzmaku 160watowym, tyle że nie było by tego na żadnych pomiarach widać, ale styk się gubi nawet przy bardzo znikomych poborach.
  4. Witam, Mam pytanko odnośne takiego problemu, od 4 lat mam problem z basem ( Tak wiem znacie mnie już, trola ) jednak wszystko wyszło dopiero gdy Mam wzmak który wytrzymuje 0,5ohm (Tak wiem, idzie w ciepło, i bez sensu, ale takie cewki na subach) i właśnie teraz szydło wyszło z worka o co chodzi... Mam potężne wachania prądu, wzmaczniacz to HIFONICS brx 12000 spięty w poł łoma Voltomierz mam podpięty pod terminale wzmaka, ale nie nadąża za pokazaniem całej prawdy, dopiero multimetr pokazał o co chodzi, ładowanie 14,8v natomiast podczas mocnego grania są i ogromne spadki i podwyższenia, prąd skacze od 11v (czasami) do nawet 16,5v. Nie miałem jeszcze czasu sprawdzić jak to wygląda przy alternatorze, czy te wachania też występują, ale nie sądzę. ALT 300a, Akumulator we wnęce koła zapasowego 80ah YINLONG, tam prąd na akumulatorze jest na prawdę elegancki, jednak prąd tak jak by gubił się na kablach z akumulatora, puszczone są 4x 50mm2 z akumulatora do wzmaczniacza, prądowe ok 2m na kabel, masowe równolegle z akumulatorem i karoserią teraz, około 1m na kabel od karoseri. Niedawno robiłem poprawki, bo miałem odwrotną sytuację że kable masowe 2m a prądowe ok 1metra, myślałem że przez to, bądź upalone, jednak bez objawów, czasami nawet trzymie, czasami się gubi ten prąd, jak to możliwe? Tak jak by styk po prostu traciło, ale wszystko co zawsze sprawdzałem jest sztywne, dobrze skręcone, nawet nie ma jakiś oznak czy w terminalach wzamczniacza (kabel) czy na połączeniach akumulator, czy karoseria, że styk był nie pewny i śniedziało poprzez iskrzenie, Co bym nie zrobił to i tak problem występuje... Czasem pomoże reconect ze wzmaka kabli i dźwięk jest znacznie lepszy, ale tylko na chwilę i nie zawsze... Czy rozwiązaniem będzie dać dwa pakiety łącznie 1000f Kondensatorów do tego i maks 1m na kabel? Czy co można zrobić, wydaje mi się że przy tych długościach kabli prąd powinien być na prawde nie najgorszy... dodatkowo dodałem tulejki na końce przewodów co idą do wzmaka, lecz to nie pomogło. Same załączanie (wzbudzenie) wzmaczniacza na voltomierzu pokazuje mi pół volta spadku, jednak w rzeczywistości stawiam na spadek na 2v lub więcej... to jeszcze sprawdzę:D Ktoś miał taki dziwny problem z utratą połączenia? Czy należy dać 8x 70mm2 do takiego wzmaczniacza? Pozdrawiam.
  5. Siemanko. Posiadam dwie sztuki takich subwooferów. Powiem ci tak, suby są w stanie ładnie zagrać ale. Car audio to mega porażka. Weź to sprzedaj i zmień pasję 😉 I nie, inny sub wcale nie zagra lepiej, testowałem różne i hxy i to jest kupa, zero różnic w brzmieniach, nie ważne jaki wzmak, kable, prąd suby, tragedia... I tak, netto ma być okolice 90l minimum myślę. ja mam 200ll netto na dwie sztuki i port 2 setka, ale by się jeszcze jeden taki przydał 😜
  6. Lity yinlongi. Czyli, miałbym wszystkie wzmaki uszkodzone? W innym aucie ten sam zestaw, Czyli: Jakiś crunch 4 kanałowy za 150zł który w mostku realnie ma ze 100 watów w rms na subwoofer clarion, z jednostką sterującą pionner deh x3500ui. Nie gra tak dobrze jak w poprzednim aucie, gdy pierwszy raz go podłączyłem w maździe 323f ba z clarionem, nawet to grało, nie było zejścia ani głębi bo taki wzmaczniacz ale było nieźle w porównaniu do tego co mam teraz, grało.. ale 3 dni, do póki deszcz nie zaczął padać, już więcej basu nie było, tragedia... a w kangoo jest paka, może to też ma wpływ ale gra lepiej... nawet jak zapuszczę piosenkę, to na całym podwórku efekt odczuwam jak bym był na zlocie car audio, natomiast przy smoczastych subwooferach 3 kilowatowych z mazdy, tego nie ma, w srodku tragedia oczywiście również. Kiedyś podłączyłem tego clariona na testy do tej mazdy, pierwszy odsłuch no kurczę basik wrócił, był miękki, choć nie w pełni, wystarczyło że wyszedłem z auta zajrzeć do bagażnika, wszedłem i po graniu...
  7. Akumulator jest nowy, dałem za niego 4700zł, według producenta, 30 000 cykli daje około 50-80 lat żywotności. Spadki praktycznie znikłe przy alternatorze 300a. Czyli nie warto szukać innych miejsc masowych? zostanie testować np. drugie radio w bagażniku i metrowymi kablami rca? Bardzo śmieszne, kiedyś nagrałem jak dobrze grało a później jak źle, tego nie słychać na nagraniu. Ale różnica jest na tyle, że bas jest nawet po 3 razy głośniejszy i bardziej jakościowy, i nie tylko ja to słyszę.
  8. Czyli jednak po pomocy? Wszyscy tutaj chcą wiedzieć co jest, ale to nic przecież nie znaczy. Pytam głównie, co może mieć wpływ na degradację dźwięku. Źródło to cde 178bt, ale to nic nie znaczy, bo każde gra jednakowo, czyli losowo różnie Przeciw faza to przecież banalna możliwości, i raczej przecież nie będzie tak, że raz jest lepiej, raz gorzej. Ktoś coś może doradzi jeszcze? Jakieś pola elektro magnetyczne mają na to wpływ?
  9. Cześć, Borykam się ze swoim małym problemem, Otóż w moim systemie jest dość potężna degradacja dźwięku. Wiecznie inne wrażenia odsłuchowe. zauważyłem dość istotne rzeczy: Brak znacznych różnic na wszelakie ustawienia gainów (Mam oscyloskop, nie idzie nic przesterowanego) Tnięcia, rózne subsoniki, czasówki itp. (Podbicia oczywiście off 😉 ) Głównie degraduje niskie częstotliwości, ale i zdarzyło mi się, że zdegradowało mi wokal, był bardzo dziwny, bez sensu, jak by bez średnicy, cięzko mi to opisać dokładnie. Wymieniałem: Wszystko z systemu audio, bez skutku. czyli: Kable rca, kable zasilające, wzmaki, suby, kable głośnikowe, jednostki sterujące, bezpieczniki, sprawdzałem wszystkie punkty masowe itp. Spadki napięcia zawsze takie same, bez różnic. Zastanawiam się nad jakimiś polami, które mogą wpływać na jednostkę sterującą, kable rca, a może wzmaczniacze.. a może jednak masa? Posiadam zasilanie jednostki sterującej, oraz wzmaczniaczy z jednego punktu czyli, akumulator w bagażniku. Masy 2x 50mm2 puszczone najbliżej akumulatora, oraz po jednej 50mm2 z łapy alternatora do obudowy a następnie do akumulatora, to samo silnik. Masa wzmaczniaczy jest trochę długa, bo bieguny mam od strony klapy, około 1,70m na wzmaczniacz od suba na kabel, prądowy znacznie krótszy... Czy to może być błąd? a może: Masa z akumulatora to jednak nie dobry pomysł? Szukać dobrego punktu z karoserii i jak najkrótszym kablem masowym? Problem niesie się na oby dwa wzmaki, tak kiedyś mi się udało zauważyć 😉 Z tego co usłyszałem, może być problem z zasileniem jednostki sterującej (prąd jest w porządku, nie ma spadków, co można przez to zrozumieć?) Czy masa może być zła, ale spadki w normie? Jakieś inne sugestę? Nie ma nic wadliwego w systemie 😉 Dzięki.
  10. Właściwie to na zgaszonym praktycznie nigdy nie gram przy takiej mocy, co jest oczywiste, chyba że po cichu Takie są różnice przed odpaleniem i po odpaleniu silnika (zależnie jak się ustawi samo z siebie). tak jak by sygnał rca po prostu ginął/ robił się słabszy.
  11. Akumulator jest praktycznie nowy, kupiony w tamtym roku, a w lutym podłączony, dałem za niego około 4600zł. Wzmaczniacze miałem w tamtym roku podłączone do kwasowego, który znajdował się pod maską, masa również była podciągnięta pod klemę, choć próbowałem też z najbliższego punktu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...