michas75 Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Skoro mamy tu dział 500 to wstawię coś of siebie, pacjent i cześć zabiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareks Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 Hej, Nie było mnie parę m-cy, niestety praca. Fiacik już poskładany i przyznam że gra to zajebiaszczo. Jak mam gdzieś jechać to śmigam fiacikiem, mały muł na drodze, nie jeździ to chociaż gra 😂. Najbardziej bałem się radia, bo to chińczyk (miało być ładne i funkcjonale) wymogi zony ale przyznam że gra całkiem, ma mocno rozbudowane filtry. Poniżej kilka fotek. Na pewno będę jeszcze zmieniał obudowę z tyłu na płaska za jakiś czas, coś ala @fiat500vibe, nie ukrywam że również mnie zainspirowała 😁 😁 Niestety mam pewien problem z dls'em, nie mogę wyzbyć się szumu silnika. Kable zasilające podłączone bezpośrednio do aku, unkty masowe przeczyszczone, altek wymieniony, nowa cewka, świeczki, kable WN ale jepany dalej gwiżdże, nie wiem już co zrobić, ostatnia opcja jaka pozostaje to może mu jeszcze kondka założyć innych pomysłów już nie mam. Szum jest ewidentnie ze wzmaka i zasilania, słychać go nawet jak RCA są odpięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas75 Opublikowano 6 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 Hej. U mnie jest ten sam problem radio oryginalne, uzywam Hi input, śwista, walczyłem dwa dni i mam takie wnioski. Kabel 2x2.5mm2 podłączony pod aku który idzie luźno rzucony po ziemi i wchodzi przez okno bezpośrednio do wzmacniacza Match i jest cisza. Testowałem wiele ułożeń przewodu w komorze silnika i siało za każdym razem. Problemu pozbyłem się używając oryginalnej wiązki Match biorąc zasilanie z kostki ISO radia ale to nie jest rozwiązanie docelowe. Też będę robił próbę z kondensatorem 1F ale nie sądzę by to pomogło. Match przy pełnym wysterowaniu zasilając przedni zestaw pobiera 5A więc na te sznurówki które dochodzą do kostki ISO nie jest to mało ale gra normalnie. Zastanawiałem się też jak by ekranować przewód zasilania w komorze silnika będę z tym jeszcze walczyć jak będą jakieś pozytywne efekty dam znać. Jak byś zrobił próbę u siebie z kondensatorem daj znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareks Opublikowano 6 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 eh widzę, że nie tylko ja mam z tym problem.... ciekawe co tak bruździ w eterze??? no nic, to znakiem tego próbuje z kondkiem, dam znać o efektach. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 6 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 Radia oryginalne ze wzmacniaczem cyfrowym potrzebują obciążenia na wyjściach głośnikowych, inaczej świszczą i gwiżdżą. Audiocontrol ma takie dostawki w ofercie. Dowiedz się jednak czy masz zwykłą końcówkę czy właśnie taki wzmacnicz. Panowie, dobry kabel rca często rozwiązuje takie problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareks Opublikowano 7 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 @szymin89 masz na myśli to https://www.amazon.com/AudioControl-AC-LGD-Load-generating-device/dp/B07ZZZJP4G Co do kabli, zawsze robiłem sobie sam, kiedyś za namowa kupiłem do auta Hollywood za 200 zł, wtyki same spadały z gniazd, grubość blachy porównywalna do puszki piwa, grubość żył, jakość wtyków hmy śmiem stwierdzić że płacić 200 Zeta za logo nie warto. bardziej rozsądnym jest zrobienie ich samemu z kabla mikrofonowego i dobrych końcówek. Nigdy nie miałem takich cyrków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Tak, tyle że niebieskie, zielone mają 20 Ohm. Hollywood to raczej dolna półka więc nie dziwi mnie to wcale. Ja dobre doświadczenia mam z Audison Connection Seria BT2 o ile dobrze pamiętam. Nie kosztowały tez majątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareks Opublikowano 8 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2023 Czytałem trochę o tym i raczej to nie będzie ten trop. W przypadku wzmacniaczy cyfrowych i braku odpowiedniej rezystancji, dochodzi do znaczącego zniekształcenia dźwięku, odcięcia określonych zakresów lub też całkowitego braku sygnału. U mnie takie zjawisko nie występuje. Dźwięk jest prawidłowy, nie ma żadnych zniekształceń, pojawia się jedynie pisk obrotów silnika, zbliżony do wiertła stomatologicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas75 Opublikowano 9 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2023 Przecież u mnie to samo jest na oryginalnym radiu Fiata a jest to Bosch a Match jest podłączony przez wyjście głośnikowe z niego czyli radio które samo w sobie nie sieje nagle nie zacznie, oczywiście że to nie ten trop. Nie ma też przewodu RCA który miał by zbierać zakłócenia. Tak jak pisałem wcześniej napisze jeszcze raz może ktoś nie doczytał, pusczenie przewodu zasilania poza komorą silnika prosto do wzmacniacza totalnie eliminuje problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 9 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2023 @michas75 próbowałeś dać zasilanie radia z tego samego miejsca co wzmacniacz Match? Skoro zasilanie wzięte z wiązki radia daje takie efekty to masz gdzieś problem z masą. Ewentualnie możesz dodatkową masę dołożyć między wzmacniacz a radio. @jareks masz jakieś LEDy zamontowane w samochodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas75 Opublikowano 9 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2023 Problem z masą może być. Plecionka idącą między obudową silnika a budą jest w nie ciekawym kolorze, jak by lekko utleniona, do wymiany ale czy to może mieć znaczenie? Testowałem trzy połączenia: Wariant pierwszy, przewód plusowy i minusowy 2x2.5mm2 długości 6mb idzie bezpośrednio z akumulatora po ziemi przez otwarte okno do Match i wchodzi przy kostce wzmacniacza która ma możliwość rozpięcia na dole, omija całkowicie wiązkę Match. Radio zasilane jest z ISO instalacji OEM. W tym przypadku jest totalna cisza. Wzmacniacz nie reaguje na pedał gazu. Wariant drugi, wiązka match jest wpięta w kostkę ISO instalacji OEM, plus i masa idą wiązką oryginalną wzmacniacza do Match a radio jest przepięte przez rozgałęziacz tej wiązki. W tym przypadku przedzwiek jest ledwie słyszalny trzeba się bardzo wsłuchać ale występuje. Tak teraz zostawiłem podłączone jest to wariant przejściowy by użytkować system ale nie docelowy. Wariant trzeci, przewody 10mm2 poprowadzone w komorze silnika najkrótszą drogą idą prosto do kostki wzmacniacza Match i pomijają całkowicie zasilanie w wiązce Match. W tym przypadku przedzwiek jest silny i nie da się tak użytkować systemu natomiast na postoju pod zasilaczem słychać wyraźnie że wzmacniacz jest lepiej zasilony i dosłownie trzęsie budą z samych drzwi w małym Fiacie. Podpięcie masy wstecznie czyli jej powrót przez wiązkę Match do kostki ISO nie daje żadnych efektów, nie sprawdzałem co się stanie jak by podać oddzielny przewód z budy na samo radio. Podpięcie masy z budy do wzmacniacza kiedy masa nie szła z akumulatora dawało jeszcze większy przedzwiek z silnika więc dołożyłem przewód masowy prosto z akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 9 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2023 Spróbuj dać zasilanie i masę radia z tych przewodów co pociągnąłeś do kabiny. Skoro masa z budy dawała jeszcze większe zakłócenia to może pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klusek_20 Opublikowano 9 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2023 Michał, sprawdź wiązkę czy nie jest szczypnięta gdzieś bo jak rozumiem wiązka jest dosyć długa. Buda kabelek głośnikowy z sygnałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas75 Opublikowano 9 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2023 Mnie ciekawi jaka jest przyczyna tego siana bo mam wrażenie że walczę ze skutkiem czegoś, na pewno poprawie wszystkie masy i potestuje inne opcje. Dam znać jak znajdę chwilę na Fiata bo teraz inny pacjent wymaga dopiesczenia przed spotem a czasu mało zostało. Wiązka jest nowa i nawet jak idzie luzem to efekt jest ten sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymin89 Opublikowano 9 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2023 4 godziny temu, michas75 napisał: Plecionka idącą między obudową silnika a budą jest w nie ciekawym kolorze, jak by lekko utleniona, do wymiany ale czy to może mieć znaczenie? 4 godziny temu, michas75 napisał: Podpięcie masy z budy do wzmacniacza kiedy masa nie szła z akumulatora dawało jeszcze większy przedzwiek z silnika więc dołożyłem przewód masowy prosto z akumulatora. Mi tutaj śmierdzi słabą masą silnik-buda-akumulator skoro masa buda-wzmacniacz daje większy przydźwięk niż akumulator-wzmacniacz. Dołóż jakieś 25 mm² między silnik i budę i miedzy budę i akumulator. Jak nie pomoże to jeszcze masę i plus zasilania radia prosto do akumulatora- nie zapomnij o bezpieczniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas75 Opublikowano 9 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2023 Nie zapominam 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michas75 Opublikowano 6 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2023 Problem przedźwięku rozwiązany, użyłem filtra z radia Alpine, wymieniłem bezpiecznik w nim na 10A na wszelki wypadek, jest totalna cisza podczas dodawania gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.