Skocz do zawartości

Fiacik by JarekS


jareks
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Hej,

Nie było mnie parę m-cy, niestety praca.

Fiacik już poskładany i przyznam że gra to zajebiaszczo. Jak mam gdzieś jechać to śmigam fiacikiem, mały muł na drodze, nie jeździ to chociaż gra 😂.

Najbardziej bałem się radia, bo to chińczyk (miało być ładne i funkcjonale) wymogi zony ale przyznam że gra całkiem, ma mocno rozbudowane filtry.

Poniżej kilka fotek.

Na pewno będę jeszcze zmieniał obudowę z tyłu na płaska za jakiś czas, coś ala @fiat500vibe, nie ukrywam że również mnie zainspirowała 😁 😁 

Niestety mam pewien problem z dls'em, nie mogę wyzbyć się szumu silnika. Kable zasilające podłączone bezpośrednio do aku, unkty masowe przeczyszczone, altek wymieniony, nowa cewka, świeczki, kable WN ale jepany dalej gwiżdże, nie wiem już co zrobić, ostatnia opcja jaka pozostaje to może mu jeszcze kondka założyć innych pomysłów już nie mam. Szum jest ewidentnie ze wzmaka i zasilania, słychać go nawet jak RCA są odpięte. 

IMG_20230506_151410.jpg

IMG_20230506_150040.jpg

IMG_20230506_150106.jpg

IMG_20230506_150147.jpg

IMG_20230506_150228.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. U mnie jest ten sam problem radio oryginalne, uzywam Hi input, śwista, walczyłem dwa dni i mam takie wnioski. Kabel 2x2.5mm2 podłączony pod aku który idzie luźno rzucony po ziemi i wchodzi przez okno bezpośrednio do wzmacniacza Match i jest cisza. Testowałem wiele ułożeń przewodu w komorze silnika i siało za każdym razem. Problemu pozbyłem się używając oryginalnej wiązki Match biorąc zasilanie z kostki ISO radia ale to nie jest rozwiązanie docelowe. Też będę robił próbę z kondensatorem 1F ale nie sądzę by to pomogło. Match przy pełnym wysterowaniu zasilając przedni zestaw pobiera 5A więc na te sznurówki które dochodzą do kostki ISO nie jest to mało ale gra normalnie. Zastanawiałem się też jak by ekranować przewód zasilania w komorze silnika będę z tym jeszcze walczyć jak będą jakieś pozytywne efekty dam znać. Jak byś zrobił próbę u siebie z kondensatorem daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radia oryginalne ze wzmacniaczem cyfrowym potrzebują obciążenia na wyjściach głośnikowych, inaczej świszczą i gwiżdżą. Audiocontrol ma takie dostawki w ofercie. Dowiedz się jednak czy masz zwykłą końcówkę czy właśnie taki wzmacnicz.

Panowie, dobry kabel rca często rozwiązuje takie problemy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szymin89 masz na myśli to https://www.amazon.com/AudioControl-AC-LGD-Load-generating-device/dp/B07ZZZJP4G

 

Co do kabli, zawsze robiłem sobie sam, kiedyś za namowa kupiłem do auta Hollywood za 200 zł, wtyki same spadały z gniazd, grubość blachy porównywalna do puszki piwa, grubość żył, jakość wtyków hmy śmiem stwierdzić że płacić 200 Zeta za logo nie warto.  bardziej rozsądnym jest zrobienie ich samemu z kabla mikrofonowego i dobrych końcówek. Nigdy nie miałem takich cyrków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem trochę o tym i raczej to nie będzie ten trop. W przypadku wzmacniaczy cyfrowych i braku odpowiedniej rezystancji, dochodzi do znaczącego zniekształcenia dźwięku, odcięcia określonych zakresów lub też całkowitego braku sygnału. U mnie takie zjawisko nie występuje. Dźwięk jest prawidłowy, nie ma żadnych zniekształceń, pojawia się jedynie pisk obrotów silnika, zbliżony do wiertła stomatologicznego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież u mnie to samo jest na oryginalnym radiu Fiata a jest to Bosch a Match jest podłączony przez wyjście głośnikowe z niego czyli radio które samo w sobie nie sieje nagle nie zacznie, oczywiście że to nie ten trop. Nie ma też przewodu RCA który miał by zbierać zakłócenia. Tak jak pisałem wcześniej napisze jeszcze raz może ktoś nie doczytał, pusczenie przewodu zasilania poza komorą silnika prosto do wzmacniacza totalnie eliminuje problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michas75 próbowałeś dać  zasilanie radia z tego samego miejsca co wzmacniacz Match? Skoro zasilanie wzięte z wiązki radia daje takie efekty to masz gdzieś problem z masą. Ewentualnie możesz dodatkową masę dołożyć między wzmacniacz a radio.

 

@jareks masz jakieś LEDy zamontowane w samochodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z masą może być. Plecionka idącą między obudową silnika a budą jest w nie ciekawym kolorze, jak by lekko utleniona, do wymiany ale czy to może mieć znaczenie? Testowałem trzy połączenia:

 

Wariant pierwszy, przewód plusowy i minusowy 2x2.5mm2 długości 6mb idzie bezpośrednio z akumulatora po ziemi przez otwarte okno do Match i wchodzi przy kostce wzmacniacza która ma możliwość rozpięcia na dole, omija całkowicie wiązkę Match. Radio zasilane jest z ISO instalacji OEM. W tym przypadku jest totalna cisza. Wzmacniacz nie reaguje na pedał gazu.

 

Wariant drugi, wiązka match jest wpięta w kostkę ISO instalacji OEM, plus i masa idą wiązką oryginalną wzmacniacza do Match a radio jest przepięte przez rozgałęziacz tej wiązki. W tym przypadku przedzwiek jest ledwie słyszalny trzeba się bardzo wsłuchać ale występuje. Tak teraz zostawiłem podłączone jest to wariant przejściowy by użytkować system ale nie docelowy.

 

Wariant trzeci, przewody 10mm2 poprowadzone w komorze silnika najkrótszą drogą idą prosto do kostki wzmacniacza Match i pomijają całkowicie zasilanie w wiązce Match. W tym przypadku przedzwiek jest silny i nie da się tak użytkować systemu natomiast na postoju pod zasilaczem słychać wyraźnie że wzmacniacz jest lepiej zasilony i dosłownie trzęsie budą z samych drzwi w małym Fiacie.

 

Podpięcie masy wstecznie czyli jej powrót przez wiązkę Match do kostki ISO nie daje żadnych efektów, nie sprawdzałem co się stanie jak by podać oddzielny przewód z budy na samo radio. Podpięcie masy z budy do wzmacniacza kiedy masa nie szła z akumulatora dawało jeszcze większy przedzwiek z silnika więc dołożyłem przewód masowy prosto z akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi jaka jest przyczyna tego siana bo mam wrażenie że walczę ze skutkiem czegoś, na pewno poprawie wszystkie masy i potestuje inne opcje. Dam znać jak znajdę chwilę na Fiata bo teraz inny pacjent wymaga dopiesczenia przed spotem a czasu mało zostało. Wiązka jest nowa i nawet jak idzie luzem to efekt jest ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, michas75 napisał:

Plecionka idącą między obudową silnika a budą jest w nie ciekawym kolorze, jak by lekko utleniona, do wymiany ale czy to może mieć znaczenie?

 

4 godziny temu, michas75 napisał:

Podpięcie masy z budy do wzmacniacza kiedy masa nie szła z akumulatora dawało jeszcze większy przedzwiek z silnika więc dołożyłem przewód masowy prosto z akumulatora.

Mi tutaj śmierdzi słabą masą silnik-buda-akumulator skoro masa buda-wzmacniacz daje większy przydźwięk niż akumulator-wzmacniacz. Dołóż jakieś 25 mm² między silnik i budę i miedzy budę i akumulator. Jak nie pomoże to jeszcze masę i plus zasilania radia prosto do akumulatora- nie zapomnij o bezpieczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...