knrdlvn Opublikowano 15 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2021 Cześć. Jestem na etapie uruchomienia sterowania z kierownicy radioodtwarzaczem JVC kd-shx851. W ramach testu odlutowałem diodę IR z oryginalnego pilota i podłączyłem pilot bezpośrednio to radia (pilot RM-RK300). Okazało się że ze wszystkich funkcji jakie obsługuje w.w. pilot działa tylko regulacja głośności, source i ATT (ATT przy dłuższym przytrzymaniu wyłącza radio). Na resztę przycisków radio nie reaguje. Mam pytanie do użytkowników takiego radia, którzy uruchomili sterowanie z kierownicy (po kablu nie przez IR). Czy to ma tak działać? Ewentualnie jakiego konwertera używacie. Sterowanie chce zrobić sam, najprościej by mi było zamontować drabinkę rezystancyjną w kierownicy. PozdrawiamKonrad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 15 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2021 JVC ma/miał jakieś oryginalne konwertery do tego radia. Rozwiązanie z odlutowaniem diody z pilota nie zadziała ( rozumiem, że podłączyłeś go do przewodu w radiu służącego do podania sygnałów z konwertery sterowania z kiery )? Chcesz wszystkie funkcje do obsługi z kiery, czy tylko jakieś konkretne ( kiere masz oczywiście ze sterowaniem )? EDITJaki masz samochód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
knrdlvn Opublikowano 16 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 Tak, podłączyłem pilot do przewodu w radiu służącego do podania sygnałów z konwertera sterowania z kiery. I działają ale tylko te cztery przyciski. Znalazłem w sieci informacje że ramka transmisyjna jest taka sama dla sygnału IR jak dla sterowania po kablu. Nawet były realizowane projekty gdzie ludzie sczytywali protokół z pilota IR i na tej podstawie robili własny konwerter. Jak przeglądałem schematy elektryczne radia to sygnały sterowania IR i "po kablu" przychodzą na inne nóżki procesora w radiu. Może więc być tak że procesor w radiu obsługuje tylko te cztery przyciski "po kablu" i wtedy jest pozamiatane albo że jednak dane w ramce dla IR i po kablu się różnią. Bez informacji od kogoś kto ma lub miał takie radio niewiele zrobię. Samochód to Octavia 1. Owszem były w tych autach jako opcja kierownice z multifunkcją ale nie bardzo mi fabryczne rozwiązanie odpowiada. Fabrycznie były cztery przyciski do obsługi tempomatu i cztery do radia. Chce zrobić wszystkie osiem dla radia, tempomat i tak mam w manetce. Oprócz wspomnianych i działających regulacji głośności, source i ATT zależy mi na przyciskach lewo, prawo, góra dół. Poszukam jeszcze tych oryginalnych konwerterów. Kupiłem wcześniej konwerter STK460, który według sprzedawcy ma obsługiwać drabinkę rezystancyjną ale nie udało mi się go uruchomić. Możliwe że dawałem złe wartości rezystorów. Jak ktoś korzystał z tego urządzenia i coś wie więcej też będę wdzięczny za info. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 Bezpośrednio podłączony pilot nie zadziała, musi być dołożony jeszcze jeden tranzystor, ale nie wiem czy wszystkie polecenia/ kody będą się pokrywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
knrdlvn Opublikowano 16 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 Możesz przybliżyć temat tego tranzystora, chodzi o dopasowanie napięcia z pilota do poziomu logicznego "1" i "0" na procesorze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 Tak, schemat w załączeniu ( to co jest na schemacie po prawej od tranzystora 《 3,3V + 22kohm 》już jest zaimplementowane w samym radiu ). Cały temat: https://www.avforums.com/threads/jvc-stalk-adapter-diy.248455/page-2#post-15738507 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
knrdlvn Opublikowano 17 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 Dzięki bardzo za pomoc. Poinformuje o efektach działań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
knrdlvn Opublikowano 25 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2021 Popełniłem układ wg. schematu, który mi podesłałeś i dalej działają tylko cztery, te same co wcześniej guziki. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak podłączyć pilot do oscyloskopu, zobaczyć co z siebie wypluwa i porównać z informacjami z www.avforums.com. Przynajmniej wyjaśniła się sprawa z podłączeniem pilota bezpośrednio do radia. Istotnie nie działa, chyba że trzymam paluchem za odizolowany przewód Jakimś cudem się wtedy te napięcia szczęśliwie zgadzają. Oczywiście kompletny przypadek ale kolejna nauczka dla mnie że nawet prowizorki trzeba robić starannie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2021 Zobacz, jak wygląda połączenie przycisków w pilocie. Jak da się to jakoś "przepinować" do przycisków kiery, to może po prostu puścić ori przewodem od sterowania kiery ( powinien być minimum jeden idący przez tą spiralną taśmę pod kierownicą ) sygnał sterujacy diodą IR. Wtedy umieścisz ją gdzieś w pobliżu radia ( tak, żeby odbiornik IR w radiu ją widział ) i będziesz miał sterowanie jak z pilota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekmod Opublikowano 26 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 Poszukaj jnterfejsu Autoleads CP2 , jest na allegro jaki i w centrumaudio.pl Zapytaj sprzedającego czy zadziała z Twoim autem. U mnie zadziałał w Volvo , u bracisty w Fordzie. Ogólnie obskakuje około 4000aut więc i pewnie do skody się nada bo to grupa VAG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
knrdlvn Opublikowano 28 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 Zobacz, jak wygląda połączenie przycisków w pilocie. Jak da się to jakoś "przepinować" do przycisków kiery, to może po prostu puścić ori przewodem od sterowania kiery ( powinien być minimum jeden idący przez tą spiralną taśmę pod kierownicą ) sygnał sterujacy diodą IR. Wtedy umieścisz ją gdzieś w pobliżu radia ( tak, żeby odbiornik IR w radiu ją widział ) i będziesz miał sterowanie jak z pilota.Rozważam coraz poważniej taką opcję. Taśmę do kiery już wymieniłem i mam "dla siebie" dwie żyły odseparowane od reszty instalacji elektrycznej auta. Pozostaje jedynie kwestia umieszczenia diody IR tak żeby patrzyła w panel z radia a jednocześnie była ładnie schowana. Wyprowadzenie kabli na przyciski z pilota i doprowadzenie do niego zasilania to już byłby drobiazg. Poszukaj jnterfejsu Autoleads CP2 , jest na allegro jaki i w centrumaudio.pl Zapytaj sprzedającego czy zadziała z Twoim autem. U mnie zadziałał w Volvo , u bracisty w Fordzie. Ogólnie obskakuje około 4000aut więc i pewnie do skody się nada bo to grupa VAG.Odżałowałbym te dwie stówy ale ciągle nie znam odpowiedzi na najważniejsze dla mnie pytanie: czy "procesor w radiu obsługuje tylko te cztery przyciski "po kablu"". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal 2002 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 Zobacz najpierw pilotem, jak jest z zasięgiem, bo może się okazać, że ładnie działa nawet z odbicia. Wtedy może udało by się dać tą diodę w lampkę w podsufitce. Tylko zasięg sprawdzaj na słońcu ( najlepiej jakby świeciło na radio ), jak wtedy zadziała to w innych warunkach też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawekmod Opublikowano 28 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 Kolego, siciągnij sobie instrukcję Autoleads CP2 ze strony producenta a tam są tabele jakie funkcje obsługuje interfejs w danym modelu radia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.