Skocz do zawartości

JVC kd-shx851 i sterowanie z kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Jestem na etapie uruchomienia sterowania z kierownicy radioodtwarzaczem JVC kd-shx851. W ramach testu odlutowałem diodę IR z oryginalnego pilota i podłączyłem pilot bezpośrednio to radia (pilot RM-RK300). Okazało się że ze wszystkich funkcji jakie obsługuje w.w. pilot działa tylko regulacja głośności, source i ATT (ATT przy dłuższym przytrzymaniu wyłącza radio). Na resztę przycisków radio nie reaguje. Mam pytanie do użytkowników takiego radia, którzy uruchomili sterowanie z kierownicy (po kablu nie przez IR). Czy to ma tak działać? Ewentualnie jakiego konwertera używacie. Sterowanie chce zrobić sam, najprościej by mi było zamontować drabinkę rezystancyjną w kierownicy. 

 

Pozdrawiam

Konrad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JVC ma/miał jakieś oryginalne konwertery do tego radia.

 

Rozwiązanie z odlutowaniem diody z pilota nie zadziała ( rozumiem, że podłączyłeś go do przewodu w radiu służącego do podania sygnałów z konwertery sterowania z kiery )?

 

Chcesz wszystkie funkcje do obsługi z kiery, czy tylko jakieś konkretne ( kiere masz oczywiście ze sterowaniem )?

 

 

EDIT

Jaki masz samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, podłączyłem pilot do przewodu w radiu służącego do podania sygnałów z konwertera sterowania z kiery. I działają ale tylko te cztery przyciski. Znalazłem w sieci informacje że ramka transmisyjna jest taka sama dla sygnału IR jak dla sterowania po kablu. Nawet były realizowane projekty gdzie ludzie sczytywali protokół z pilota IR i na tej podstawie robili własny konwerter. Jak przeglądałem schematy elektryczne radia to sygnały sterowania IR i "po kablu" przychodzą na inne nóżki procesora w radiu. Może więc być tak że procesor w radiu obsługuje tylko te cztery przyciski "po kablu" i wtedy jest pozamiatane albo że jednak dane w ramce dla IR i po kablu się różnią. Bez informacji od kogoś kto ma lub miał takie radio niewiele zrobię.   

Samochód to Octavia 1. Owszem były w tych autach jako opcja kierownice z multifunkcją ale nie bardzo mi fabryczne rozwiązanie odpowiada. Fabrycznie były cztery przyciski do obsługi tempomatu i cztery do radia. Chce zrobić wszystkie osiem dla radia, tempomat i tak mam w manetce. 

Oprócz wspomnianych i działających regulacji głośności, source i ATT zależy mi na przyciskach lewo, prawo, góra dół.

 

Poszukam jeszcze tych oryginalnych konwerterów. Kupiłem wcześniej konwerter STK460, który według sprzedawcy ma obsługiwać drabinkę rezystancyjną ale nie udało mi się go uruchomić. Możliwe że dawałem złe wartości rezystorów. Jak ktoś korzystał z tego urządzenia i coś wie więcej też będę wdzięczny za info.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popełniłem układ wg. schematu, który mi podesłałeś i dalej działają tylko cztery, te same co wcześniej guziki. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak podłączyć pilot do oscyloskopu, zobaczyć co z siebie wypluwa i porównać z informacjami z www.avforums.com. 

Przynajmniej wyjaśniła się sprawa z podłączeniem pilota bezpośrednio do radia. Istotnie nie działa, chyba że trzymam paluchem za odizolowany przewód :) Jakimś cudem się wtedy te napięcia szczęśliwie zgadzają. Oczywiście kompletny przypadek ale kolejna nauczka dla mnie że nawet prowizorki trzeba robić starannie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz, jak wygląda połączenie przycisków w pilocie. Jak da się to jakoś "przepinować" do przycisków kiery, to może po prostu puścić ori przewodem od sterowania kiery ( powinien być minimum jeden idący przez tą spiralną taśmę pod kierownicą ) sygnał sterujacy diodą IR. Wtedy umieścisz ją gdzieś w pobliżu radia ( tak, żeby odbiornik  IR w radiu ją widział ) i będziesz miał sterowanie jak z pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz, jak wygląda połączenie przycisków w pilocie. Jak da się to jakoś "przepinować" do przycisków kiery, to może po prostu puścić ori przewodem od sterowania kiery ( powinien być minimum jeden idący przez tą spiralną taśmę pod kierownicą ) sygnał sterujacy diodą IR. Wtedy umieścisz ją gdzieś w pobliżu radia ( tak, żeby odbiornik  IR w radiu ją widział ) i będziesz miał sterowanie jak z pilota.

Rozważam coraz poważniej taką opcję. Taśmę do kiery już wymieniłem i mam "dla siebie" dwie żyły odseparowane od reszty instalacji elektrycznej auta. Pozostaje jedynie kwestia umieszczenia diody IR tak żeby patrzyła w panel z radia a jednocześnie była ładnie schowana. Wyprowadzenie kabli na przyciski z pilota i doprowadzenie do niego zasilania to już byłby drobiazg.

 

 

Poszukaj jnterfejsu Autoleads CP2 , jest na allegro jaki i w centrumaudio.pl  Zapytaj sprzedającego czy zadziała z Twoim autem. U mnie zadziałał w Volvo , u bracisty w Fordzie. Ogólnie obskakuje około 4000aut więc i pewnie do skody się nada bo to grupa VAG.

Odżałowałbym te dwie stówy ale ciągle nie znam odpowiedzi na najważniejsze dla mnie pytanie: czy "procesor w radiu obsługuje tylko te cztery przyciski "po kablu"". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz najpierw pilotem, jak jest z zasięgiem, bo może się okazać, że ładnie działa nawet z odbicia. Wtedy może udało by się dać tą diodę w lampkę w podsufitce. Tylko zasięg sprawdzaj na słońcu ( najlepiej jakby świeciło na radio ), jak wtedy zadziała to w innych warunkach też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...