Skocz do zawartości

Radio się nie włącza po przekręceniu stacyjki


Lawkibloki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z radiem chodzi o to że po przekręceniu stacyjki radio się nie włącza trzeba go włączyć ręcznie a po zgaszeniu auta i wyciągnięciu kluczyka radio się nie gasi.

Mam tak od niedawna wcześniej normalnie po przekręceniu kluczyka włączało się normalnie a po wyciągnięciu kluczyka samo gasło.

Teraz kupiłem nowe radio gdzie nie da się go włączyć ręcznie i nie ma opcji go włączyć.

Czy wie ktoś w czym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym linkiem masz opis złącz ISO, numer 4 w czarnej wtyczce to plus po zapłonie, kolor czerwony z czarnym paskiem. Gdy zapłon jest włączony powinno być 12 V, jak wyłączony 0V. 

https://wytworniabasu.pl/pl/content/14-opis-kabli-kostki-iso

Co to za 'niebieska złodziejka' na kablu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w passacie B5 miałem tak że radio można było włączyć i wyłączyć bez stacyjki. Robiłem coś przy samochodzie i odłączyłem akumulator. Po ponownym podłączeniu po godzinie trzeba było zaprogramować domykanie szyb, załączyło się ryglowanie drzwi ( wyłączone wcześniejprzez komputer serwisowy) i co ciekawe - radio zaczęło działać dopiero po przekręceniu kluczyka. Być może problem leży w elektronice samochodu a nie w stacyjce czy radiu. Ja olałem temat bo i tak sprzdałem auto.

 

Aaa , żeby było jasne -wcześniej wielokrotnie odpinałem akumulator i nie było takich akcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było do przewidzenia że to nie kostka. Miernikiem sprawdziłbyś to w 30 sekund. Pierwsza pozycja stacyjki załącza z reguły akcesoria i systemy samochodu nie wymagane do jazdy. Druga podaje zasilanie na reszte systemów które muszą być zasilane podczas jazdy.  Chyba nie myślałeś że przez styki stacyjki będzie bezośrednio przepuszczany prąd na np. gniazdo zapalniczki,radio itp itd. Te rzeczy będą zasilane zapewne przez przekaźniki które załączają  obwody zasilania w/w elementów a to że akurat stacyjka nie wyłącza Ci radia jest spowodowane albo sklejeniem sie styków jednego z przekaźników albo zmianą funkcji sterowania przekaźnikiem który steruje zasilaniem na radio. Być może to kwestia ustawienia jakiegoś moduł komfortu czy innego badziewia.

 Dałem Ci wskazówkę w moim poprzednim poście że problem leży bardziej w elektronice lub programowalnych funcjach auta niż w stacyjce. Jak nie masz dostępu do schematu instalacji Twojego auta lub nie czujesz się na siłach żeby szukać to jedź do ogarniętego elektryka samochodowego. 


https://bezpieczniki.net/volkswagen-lupo-bezpieczniki-schemat/  Tu masz schemat przekaźników. Przekaźnik nr 9 (odciążający styk X ) to teoretycznie ten który załącza prąd dla odbiorników w I pozycji stacyjki. Jeżeli on będzie sklejony to będzie mógł być taki efekt że radio nie będzie wyłączane po wyjęciu kluczyka.

 Co mi się przypomniało, u mnie jak miałem taki efekt to dodatkowo bez kluczyka były wyświetlane  informacje na LCD licznika które normalnie powinny pojawiać się dopiero po przekręceniu stacyjki.


Jeszcze jedna bardzo ważna sprawa. W Twoim radiu zgodnie z instrukcją żółty nalezy podłączyć do napięcia stałego 12V a czerwony to jest ten który ma otrzymywać plus ze stacyjki i jak podłączysz odwrotnie to efekt będzie taki jak piszesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...