Skocz do zawartości

Czy potrzebuję kondesatora? Alfa Romeo 147.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Na samym wstępie chciałbym zaznaczyć, że kompletnie nie znam się na Car Audio dlatego prosiłbym o pomoc i wyjaśnienie w naprawdę łopatologiczny sposób :).

Jakiś czas temu kupiłem samochód z zainstalowaną instalacją Car Audio. Mianowicie to Alfa Romeo 147 1.9 diesel. Wzmacniacz HERTZ EP4 i subwoofer Rockford Fosgate P1L-1x12. Reszta seria.

Wszystko było w porządku dopóki nie padł mi sterownik silnika i mechanik dla bezpieczeństwa odłączył całą instalację audio argumentując to brakiem kondesatora. Powiedział, że Alfy mają bardzo wrażliwą elektrykę, a to w połączeniu z padającym powoli alternatorem nie jest bezpieczne. Od tamtego czasu subwoofer leży gdzieś w kącie pokoju. 

Chciałbym go podłączyć z powrotem aczkolwiek kompletnie nie wiem jaki kondesator kupić, jak go podłączyć i czy w ogóle jest potrzebny.

Nie jestem żadnym audiofilem ani pasjonatem Car Audio, chciałbym po prostu niskim kosztem rozwiązać ten problem.

Mechanik powiedział, że w tym przypadku wystarczy nawet najtańszy kondesator.

 

Mógłby ktoś polecić coś budżetowego jeżeli w ogóle jest to potrzebne? A jeżeli jest to jak to podłączyć?

To prawda z tą wrażliwą elektryką Alfy Romeo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mechanik twierdzi, żeby zakupić nawet najtańszy kondensator, to niech lepiej zajmie się tym, na czym (oby) się zna. Należy sprawdzać miernikiem napięcie na akumulatorze po odpaleniu auta i jeżeli są problemy z ładowaniem, to regeneruje się alternator. Tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Właśnie! Zapomniałem wspomnieć, że alternator już dawno zregenerowany i dalej powtarza, że lepiej zaopatrzyć się w kondensator..

Dobra Panowie, w takim razie podpinam i nie boje się. Mam nadzieje, że nic się nie stanie!

Najpierw to zmierz napięcie bez obciążenia i z max obciążeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach