Skocz do zawartości

Felgi , opony - temat zbiorczy


gazownik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchaj tak patrzę jeszcze raz na te opony i sorry za głupie pytanie ( bo musiałbyś to słyszeć), czy Tobie przypadkiem opona nie ociera na niskim zawiasie i nierownosciach o postawę sprężyny w kolumnie?

Weź obejrzyj za dnia czy tam nie zeszlifowało farby.

 

Truck, sugerowałem to wcześniej przytaczając przypadek mojego brata ;)

 

ewidentnie coś ociera, jakiś kant czegoś i dzieją się takie cyrki z oponą.

 

 

Ja niestandardowo i jak zwykle pod prąd :rotfl:

Tamten sezon zimowy ćwiczyłem oponki kormoran snowpro b2 - cena bardzo umiarkowana, jakość bardzo dobra (nie wiem jak po dłuższym okresie użytkowania bo większa część poszła na śmietnik wiosną, niedobitki wsadziłem do aut na ten sezon ponownie - ocenie pewnie w lutym) Kierowcy chwalą opony że jedne z lepszych na jakich jeździli, ja jestem też zadowolony na tyle że zakładam do osobówek. Opona zimowa pokazała same zalety, więc letni odpowiednik też sezon oblatał i same pozytywy

Stosuję na zimę taki trick że o jeden rozmiar węższe opony zakładam. Zaleca tak producent i "wyskakuje" ze standardowych popularnych/droższych rozmiarów

 

Nic nadzwyczajnego, ja latem jeżdżę na 205 a zimą na 185, przy dużym śniegu duży plus ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 533
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mit o lepszej przyczepności węższej zimowki od letniego rozmiaru na śniegu np letnie 225, zima 205 można sobie odpuścić.

Pamiętajmy, że nawet przy szerokich kapciach powierzchnia przylegania opony w cm2 odpowiada mniej więcej Naszej dłoni, czyli inaczej 2 tony na drodze się trzymają na 4 rękach o czym chyba niektórzy zapominają.

 

Natomiast ja widzę inną zaletę węższej opony na zimę, mianowicie u Nas zazwyczaj jest więcej błota i chlapy pośniegowej niż śniegu a w takich warunkach węźsza zimowa jest bardziej odporna na aquaplaning.

 

Sam tak robię, letnie mam 17 zimę kupuję 16 i węższe ale zachowując zalecenia producenta.

Np bmw ma 235/45/17 lato i na etykiecie jest 225/55/16 i taką mam właśnie zimę. Ładne parę stów w kieszeni.

 

Ps. Chociaż na forum bmw widziałem posty artystów co do 5 ki zakładają 195/65/15 i twierdzą, że im się ok jeździ no i po taniości kupili :D

Pewnie nawet nie zwracając uwagi na indeks nośności. :-)

Ot taki folklor na bmw jest a na opony to już budżet seicento( nie ujmując nic fiaciorowi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


2,7-2,8

 

a ile zaleca producent??

 

 

 


Natomiast ja widzę inną zaletę węższej opony na zimę, mianowicie u Nas zazwyczaj jest więcej błota i chlapy pośniegowej niż śniegu a w takich warunkach węźsza zimowa jest bardziej odporna na aquaplaning.

 

to właśnie miałem na myśli ;) trochę gorzej to ująłem w słowa.

 

 

 


Ot taki folklor na bmw jest a na opony to już budżet seicento( nie ujmując nic fiaciorowi).

 

nie potrafię zrozumieć takich rzeczy? po co kupować BMW skoro nie stać kogoś nawet na dobre opony, które są podstawą w każdym aucie ;|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz to nie chodzi o to,każdy kupuje to na co może sobie pozwolić, ale jeśli producent nie przewiduje niższego rozmiaru niż 225 to widocznie ma powód.

Więc gość zakładający co mu się podoba sam się prosi o bubę w podbramkowej sytuacji bo auto zareaguje nie tak jak było projektowane.(np za wysoki i za wąski kapeć się podwinie i pociągnie w zakręcie).

No ale pan Staszek oszczedził pińcet i ma na gaz... Hmm

Pal licho jeśli tylko zezłomuje swoją tjuning rakietę, gorzej jak komuś krzywdę zrobi przez swoją pazerność.

Niestety Policję mamy niedouczoną albo leniwą i nawet po wypadku poza w najlepszej opcji wzrokowej kontroli profilu i czy nie są łyse nie spotkałem się by sprawdzili czy auto ma odpowiednie ogumienie (szerokość felg, et, rozmiar opon).

Tu Niemcy jednak są z przodu, co nie masz wbite w dowód, nie ma prawa być na aucie. A jak zmieniasz to nie ma problemu ale musi być atest i jedziesz z tym na stację kontroli, technik sprawdza czy odpowiada to warunkom dopuszczenia do ruchu, wbija w dowód i wtedy latasz.

Jeśli Cię dupną z pseudo xenonami, kapciami z czapki jeśli chodzi o wymiar, to przy wypadku Ty jesteś winny, jako prowadzący niesprawny pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


O ile ten rozmiar Paweł przewiduje producent auta w homologacji,
Głośno to nie jest rozpowiadane, ale w każdym aucie dopuszczane są różnice w górę i w dół. Co ciekawe na oponach conti wystrzały były średnio 3/4 razy na sezon - dodam gumy założone w fabryce. Na kormoranach pękają felgi, a opony się trzymają :wink2:

 

Co do węższych opon to chyba pisałem rok temu, ale w zimę znacznie lepiej się jeździ. Szybciej dogrzebuje się do gruntu lepiej też jest z hamowaniem. Oczywiście to moje odczucia i zameldowane do moich uszu przez użytkowników poniekąd zmuszonych, ale jak by coś nie grało to szukałbym rozwiązania 

 

Do w140 niebawem zakupię 205 i nie będę oglądał się na indeks i zbędnie dopłacał tylko dodam literkę  C :hyhy: , gdzie wymyślili rozmiar 235 w fabryce, a lato założyłem 245

 

Co do paska, to w obniżonych w220 też kąsa opony i potem jest płacz i lament, ale jak, dlaczego ??? Kolega jeździł i mówił że opon nie zmieniał .... Coś kosztem czegoś niestety wszytko "wyjaśnia" :zalamany:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam ten temat i zastanawiam się co ma wspólnego wielkość felgi i szerokość opony innej niż zaleca producent auta ? po drugie co ma do tego obniżenie i dystans ?! nie przesadzajcie.

Zdarciem tak opony jak na foto zero wspólnego.Zakładałem u siebie w aucie mase różnych konfiguracji felg i opon na mega glebie i zawsze opona była idealnie zużyta.Kolega po prostu nie zrobił geometrii i kątów po zmianie zawiasu i o to są efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik

 

527 postów

Płeć:Mężczyzna

Lokalizacja:STG

Napisano wczoraj, 22:46

Tak czytam ten temat i zastanawiam się co ma wspólnego wielkość felgi i szerokość opony innej niż zaleca producent auta ? po drugie co ma do tego obniżenie i dystans ?! nie przesadzajcie.

 

Ty tak na poważnie? :-)

Mam nadzieję, że nie jesteś mechanikiem. ;-)

 

To załóżmy sytuację, auto ma z fabryki 205/55/16 przy feldze 7J i ET40, Ty zaś zakładasz 235/45/17 8J ale ET zostaje dalej 40.Dodam, że są auta, w których już przy fabrycznej feldze masz 1 cm odstępu od mc phersona.

 

Kombinacji jest wiele, ale proszę nie powielaj czegoś co ze sztuką mechaniki nie ma wiele wspólnego.

 

Bo to tak jakbyś komuś na forum wcisnął, że może odpalić wzmacniacz pod 20V bo Tobie raz czy dwa się udało. :-)

Podobnie z kątem pochylenia koła względem parametru obsadzenia felgi od piasty. Jeśli to nie ma nic wspólnego z teoretycznym ustawionym pierwotnie kątem a praktycznym po montażu takiego fiflaka to. Respect.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To załóżmy sytuację, auto ma z fabryki 205/55/16 przy feldze 7J i ET40, Ty zaś zakładasz 235/45/17 8J ale ET zostaje dalej 40.Dodam, że są auta, w których już przy fabrycznej feldze masz 1 cm odstępu od mc phersona.

 

Truck Ja wiem o co Ci chodzi ale nie wyobrażasz sobie chyba że kolega założył inne koła i inne opony,zrobił geometrię i zjechało tak oponę ?

Jeśli tak było to pytam od czego ?

 Chyba że kolega założył sobie zestaw bez obliczeń ET itd i tarło oponę o amortyzator i wtedy ta opona tak wygląda to szacun dla kolegi.

 

 

 

Podobnie z kątem pochylenia koła względem parametru obsadzenia felgi od piasty. Jeśli to nie ma nic wspólnego z teoretycznym ustawionym pierwotnie kątem a praktycznym po montażu takiego fiflaka to. Respect.

 

Miałem u siebie zestaw 9J ET45 na przód z dystansem 25mm i 9,5J ET15 na tył bez dystansów i nie przypominam sobie aby moje opony kiedykolwiek wyglądały jak te ze zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że kolega założył sobie zestaw bez obliczeń ET itd i tarło oponę o amortyzator i wtedy ta opona tak wygląda to szacun dla kolegi.

 

Coś mi tak tym pachnie. ;-)

 

Miałem u siebie zestaw 9J ET45 na przód z dystansem 25mm i 9,5J ET15 na tył bez dystansów i nie przypominam sobie aby moje opony kiedykolwiek wyglądały jak te ze zdjęcia.

 

Jeśli po dołoźeniu dystansów i zmianie alu, zrobiłeś geometrię pod nowe klocki to nie było ku temu powodu.

 

Ja miałem na myśli sytuację kiedy geometria jest poprawna i dokładamy dystans lub felgę z dużo innym et.

A jeśli tak jak u kolegi jeszcze doszła gleba -80 to w sumie wcale się nie dziwię, że wyszły problemy.

A opony 2 zł nie kosztują, te na foto to złom groźący wystrzałem. ;-)

Dodam w sumie już na koniec, że ja nie jestem zwolennikiem używania dystansów, a felg pod dany model z dobranym et.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Ja miałem na myśli sytuację kiedy geometria jest poprawna i dokładamy dystans lub felgę z dużo innym et.
A jeśli tak jak u kolegi jeszcze doszła gleba -80 to w sumie wcale się nie dziwię, że wyszły problemy.
A opony 2 zł nie kosztują, te na foto to złom groźący wystrzałem. ;-)

 

Tu się zgodzę,logiczne jest to że trzeba pomierzyć ET itd ale kolega chyba o tym zapomniał.Dlatego napisałem że wątpliwa sprawa aby było to przyczyną zmiany kół i opon kiedy geometria była ok.

Oczywiście nie da się założyć za małego buta przejść 5km i nie mieć otarcia stopy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trucku, całkiem poważnie, wytłumacz mi zmianę geometrii (zbieżność, negatyw itp) po założeniu felg z innym ET lub nawet dodatkowym dystansem? Serio, nie widzę tego. Nawet ten Twój przykład z palcem - podczas pracy zawieszenia oczywiście koło będzie pracować na ramieniu innej długości, ale kąty pozostają takie same. Piszesz w tym temacie np. o zmianie geometrii po zmianie ET felgi czy jej szerokości.

Z tego wynikałoby, że każdy kto posiada np. na zimę stal 15x6 ET42-45 z gumą 195/65/15, a na lato alu 16x7 ET31-38 205/55/16 powinien 2 razy do roku robić geometrię.

Weźmy "na warsztat" zawieszenie przednie popularnej rodziny samochodów - A3, TT, Golf, Bora, Octavia, Toledo. Elementy zawieszenia są te same, a felgi 16" oryginalne są np.: 7" ET44 i 6" ET31. W linku poniżej taka skrajna sytuacja przedstawiająca 25,7mm różnicy odległości względem amortyzatora.

http://www.willtheyfit.com/index.php?width=205&aspect=55&diameter=16&wheelwidth=7&offset=44&width2=205&aspect2=55&diameter2=16&wheelwidth2=6&offset2=31&Submit=Submit

Jeśli chodzi o wysunięcie felgi na zewnątrz, to można zamiast tej wąskiej dać felgę 7" ET31 i taka felga wyjdzie 13mm na zewnątrz względem 7" ET44.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sytuacja....

Po 1 sezonie (ok 15tys km) wewnetrzne strony opon zdarte jak na foto.

Felgi 7,5x18" et 40, opony 215/40, dystans 20mm.

Zawieszenie ok -80 niżej niz seria w passacie b5fl.

Jakie moga byc przyczyny takiego ścinania opon, tylko na przodzie tak sie dzieje.

 

Zbieżność?

 

http://wrzutnik.net/dafota.2.3y51446490608l.jpg.IMAG3841.jpghttp://wrzutnik.net/dafota.2.3h61446490654j.jpg.IMAG3846.jpg

Bankowo coś ociera... Żebyś miał tak nierówne zużycie to musiałbys jeździć na negatywie jak z tego linku:

http://3.bp.blogspot.com/-scpXk1bi5do/UbILPa6UlrI/AAAAAAAABgU/hyLxjOnp_lY/s1600/b0049_05.jpg

A nawet wtedy szerokość zużytego bieżnika byłaby większa.

 

Poszukaj dokładnie co i jak. Jeszcze jedno pytanie. Przednie, tylne, wszystkie tak samo?

 

Ze swojej strony dodam że testuje w tym roku pirelli sottozero i nokian wr a3. Trafiły się używane po sezonie w dobrej papie.

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, rozwiercał ktoś z Was felgi? chodzi o otwór centrujący w BMW. felgi z e46 by podeszły do e39.

bezpieczne jest to rozwiązanie, czy coś się może stać?

Kolega ma fajne 18-ki a przesiada się z e46 do e39. Zapewne będzie tez potrzebny dystans bo nie to ET. Jakieś propozycje jak to można rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Jeszcze jedno pytanie. Przednie, tylne, wszystkie tak samo?

Przód tylko. Tył jest ok.

Nawet nie mam czasy żeby obadać dokładnie chociaż pierwsze w miarę dokładne odledziny nic nie wykazały.

Teraz juz wrzuciłem zimowe, może w sobote bede podkrecał gwint do góry to sie ponownie przyjrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...