Skocz do zawartości

Felgi , opony - temat zbiorczy


gazownik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 


Wyższy indeks prędkości to szybsze ścieranie opony.

Chłopie... Ty się ogarnij. Wyższy indeks prędkości (dla wyższych prędkości) ma to do siebie, że opona się zużywa wolniej i ma inne właściwości niż opona na niższym indeksie. Jest to związane z nagrzewaniem się opony przy wyższych prędkościach, na które musi być odporna mieszanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 533
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Troszkę chyba pomieszałeś. Jasne, że opony o różnych indeksach mają różne właściwości. Jednak każda opona musi miec optymalne warunki pracy. Opony z wysokim indeksem prędkości, mogą być słabsze, jeśli nie maja swojej temeratury pracy. Najczęściej niezależnie od indeksów, jeździmy "normalnie" i wtedy taka opona z wysokim indeksem jest właśnie niedogrzana. Niedogrzana opona to gorsza przyczepność i szybsze zużywanie bieżnika. Z zainteresowaniem czekam na Twoje argumenty i obiecuję się ogarnąć.

 

PS: Pomijając trwałość opon w F1, bo jaka jest każdy wie (a chyba są do wysokich prędkości?) ale pomacać nie za bardzo jest jak, to polecam zobaczyć i pomacać opony typu r888 na których guma prawie się ciągnie pod palcami !! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę chyba pomieszałeś. Jasne, że opony o różnych indeksach mają różne właściwości. Jednak każda opona musi miec optymalne warunki pracy. Opony z wysokim indeksem prędkości, mogą być słabsze, jeśli nie maja swojej temeratury pracy. Najczęściej niezależnie od indeksów, jeździmy "normalnie" i wtedy taka opona z wysokim indeksem jest właśnie niedogrzana. Niedogrzana opona to gorsza przyczepność i szybsze zużywanie bieżnika. Z zainteresowaniem czekam na Twoje argumenty i obiecuję się ogarnąć.

 

PS: Pomijając trwałość opon w F1, bo jaka jest każdy wie (a chyba są do wysokich prędkości?) ale pomacać nie za bardzo jest jak, to polecam zobaczyć i pomacać opony typu r888 na których guma prawie się ciągnie pod palcami !!

Wszystko ładnie pięknie. Straszny zamęt wprowadzasz.

 

Opony w F1 jak i Toyo 888 to inna bajka. Bo nie pojezdzisz na tym za długo. Przrjezdzilem trochę na tych oponach jak i na slickach innych firm - ale to nie ma nic wspólnego z normalnymi oponami oprócz kształtu.

 

Tak o tych odpowiednich warunkach pracy właśnie rozmawiamy - jeżeli kolega nie jeździ dużo w trasie z szybkimi prędkościami powinien wziąć niższy indeks prędkości. Jeśli lata dużo i szybko po autostradach polecany jest wyższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Nadal nie widzę z Twojej strony żadnego argumentu do wcześniejszej wypowiedzi:

 


Wyższy indeks prędkości (dla wyższych prędkości) ma to do siebie, że opona się zużywa wolniej

 

Więc nadal twierdzę, że nie miałeś racji i nie potrafisz tego przyznać. R888 ma homologację drogową i sam jeździłem na takich 3 sezony. Główna różnica poza bieżnikiem i mieszanką, to ilość wzmocnień. Każda opona ma zależnie od indeksu więcej lub mniej wzmocnień. Chyba logiczne, że jesli nawet tą samą gumę(bo często producenci nie zmieniają samej mieszanki a właśnie ilopść wzmocnień dla wyższych indeksów) umieścisz na miękkiej lub trardej "bazie", to ta umieszczona na twardej szybciej się zużywa?

 

Zamiast pisać o zamęcie czy abym się ogarnął, poproszę argumenty, jeśli takowe oczywiście posiadasz.

 

Odnośnie kolegi, to tak jak pisałem wcześniej: polecam kupić opony z takim samym indeksem jaki zaleca producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Kolego odwrocmy tok rozmowy. Powiedz mi proszę skąd wiesz ze producenci nie zmieniają samej mieszanki? Czy jeździłes na tych samych oponach z różnymi indeksami prędkości.

 

Jeździłem na Potenzach o różnych indeksach i są to zupełnie inne opony. A jazda po autostradach w lecie na tych o niższym indeksie skutkowala pozostawieniem połowy bieżnika na nadkolu.

 

Skoro się mylę to podaj proszę dane nie wyssane z palca tylko konkretne informacje /testy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku opon jak R888 czy Federal RS-R 959 czy jakiegokolwiek innego semislicka trwałość jest najwyżej 2 rzedną cechą.

I niech nikt mi nie pisze ze wykorzystuje je cywilnie w 100%. Jazda "normalną" osobówka na tym to czysta fanaberia.

Skupmy się na cywilnych oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam Bluresposnse. Czekam na oficjalne zakończenie zimy

 

Gratki.....szczególnie że nowe a nie używki jak 80% Naszego społeczeństwa

 

Tylko martwi mnie temat twardnienia Dunlopów z wiekiem i od promieni UV . Wiem że nie powinno się wrzucać wszystkich opon danego producenta do jednego worka , tym bardziej 2014 nowy model vs stary model 2007  Moja A4 przyjechała na letnich Dunlopach SP01 z 2007r , na mokrym nie mogłem się zatrzymać. Na Nokianach H efekt twardnienia i spadku klejenia na mokro rozpoczynał się od końca 3 sezonu (zimno) Na firmowym golfie 4 kombi też Goodyear'y miały bieżnik jeszcze a już twarde były i nie trzymały. Generalnie często da się zauważyć taką zależność. Dlatego też chyba w DE opony nie mogą mieć więcej niż 4 lata jeśli się nie mylę. Jeśli tak to mnie poprawcie ;)

 

Dlaczego wybrałem takie a nie inne ?

Biorąc pod uwagę fakt iż nie nawijam dużo kilometrów , więc opona bardziej jest narażona na starzenie niż zużycie i kryteria też nieco inne, między innymi takie że ma trzymać do końca na mokrym.

Pamiętając czego doświadczyłem na w/w oponach przypomniały mi się opony które kupiłem razem z alusami - zajechane , prawie łyse , stare , a mimo to trzymające na mokrym asfalcie bez kałuż jak wściekłe , były to Uniroyal Ralle 550 , dlatego też wybrałem Rainsport 3

 

Fakt , już pisałem co mam na lato , ale raczej nie opisałem z "takimi" kryteriami wyboru.

 

 

 

A jazda po autostradach w lecie na tych o niższym indeksie skutkowala pozostawieniem połowy bieżnika na nadkolu.

 

Było widać że dostała po całości czy tylko środkiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Powiedz mi proszę skąd wiesz ze producenci nie zmieniają samej mieszanki?

Proszę zwrócić uwagę na słowo "często", a to nie to samo co zawsze i każdy. Jak by nie patrzeć, na wszystkim się oszczędza. Więc opony zkażdej gamy produktów niezależnie od indeksu, mają taką samą mieszankę.

Wiem, że na pewno robi tak Michelin. 

 

 

 


Czy jeździłes na tych samych oponach z różnymi indeksami prędkości.

 

Tak, Yokohama Advan. Poza innym indeksem były również szersze(185 zmieniałem na 195).

 

 

 


Skoro się mylę to podaj proszę dane nie wyssane z palca tylko konkretne informacje /testy.

 

Tak, moim zdaniem jesteś w błędzie i nadal nie masz konkretnych argumentów, dlatego usiłujesz odwracać kota ogonem.

Dane nie wyssane z palca posiada  Tomasz Młodawski- Michelin Polska 607 338 451 tomasz.mlodawski@pl.michelin.com 

Proszę, pofatyguj się i napisz maila lub zadzwoń.

 

Nadal czekam na argumenty z Twojej strony.

 

 


Tak jak Baltosz napisał, nie mieszaj w to R888 bo ta opona zostala zrobiona do innych celow.

 

Podałęm tą oponę, bo tam każdy niedowiarek organoleptycznie może poczuć różnicę.

 

 

 


W przypadku opon jak R888 czy Federal RS-R 959 czy jakiegokolwiek innego semislicka trwałość jest najwyżej 2 rzedną cechą.
I niech nikt mi nie pisze ze wykorzystuje je cywilnie w 100%.

 

Dokładnie!!! Niech nikt nie pisze takich bredni!!

Tak swoją drogą to czy ktoś napisał, że cywilnie wykorzystuje je w 100% ??

 

 


Jazda "normalną" osobówka na tym to czysta fanaberia.

 

W czasie deszczu to nawet szaleństwo :D

 

 

 


Skupmy się na cywilnych oponach.

 

To ustaliliśmy chyba już stronę wcześniej. Kolega dostał odpowiedź, że najlepsze w jego przypadku (zazwyczaj nie przekracza 150km/h) najlepiej kupić opony z indeksem zalecanym przez producenta. Jaki to dokładnie indeks-nie wiem, bo nie wiem co to za samochód.

 

 


Dlatego też chyba w DE opony nie mogą mieć więcej niż 4 lata jeśli się nie mylę. Jeśli tak to mnie poprawcie ;)

W Niemczech jest 5 lat a w PL 3 lata, ale chodzi o nazywanie opony nową i pełnowartościową a nie jej nieprzydatnością po tym okresie.

 

 

 


były to Uniroyal Ralle 550 , dlatego też wybrałem Rainsport 3

 

Super opony i bardzo dobry wybór. Na suchym asfalcie nawet chińskie balony jakoś hamują, ale w deszczu żadne opony (z tych które miałem ja lub osoby które znam) nie mają startu do Uniroyal. 

Mam nadzieję, że będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było widać że dostała po całości czy tylko środkiem ?

 

Cała dostała - ewidentnie się przegrzewała - co było także czuć podczas jazdy - współczynnik tarcia dużo większy. Kleiła się jak głupia.

 

Tak, Yokohama Advan. Poza innym indeksem były również szersze(185 zmieniałem na 195).

 

I jak wrażenia? Mierzalne wyniki?

 

Tak, moim zdaniem jesteś w błędzie i nadal nie masz konkretnych argumentów, dlatego usiłujesz odwracać kota ogonem.

Dane nie wyssane z palca posiada  Tomasz Młodawski- Michelin Polska 607 338 451 tomasz.mlodawski@pl.michelin.com 

Proszę, pofatyguj się i napisz maila lub zadzwoń.

 

Napisałem, poinformuję - jeżeli tylko dostanę odpowiedź.

 

Wiem, że na pewno robi tak Michelin. 

 

Napisałem - oto odpowiedź:

"Witam Pana, 

Generalnie wraz ze wzrostem indeksu prędkości zmienia się konstrukcja opasań stalowych i tekstynych, aramidowych pod bieżnikiem - to ten element odpowiada za stabilność prowadzenia w wysokich prędkościach. 

Mieszanka bieżnika dobierana jest do konkretnych potrzeb gamy produktowej. 

Inną mieszankę posiadają opony Eco np Energy Saver + inną usportowione Piloty Sport 3 i jeszcze inną Piloty Super Sport. W każdej z gam produktowych nie ma różnic w mieszance bieżnika, co jest konsekwencją prezentowanych osiągów na etykietach opon. 

 

Pozdrawiam, "

 

Wymieniłem z nim jeszcze kilka maili, niektóre wprowadziły nutkę niepewności. Ale nie podważam autorytetu, bo nie chce mi się dalej sprzeczać

 

Nadal czekam na argumenty z Twojej strony.

 

Możesz czekać dalej - nie wymagam aby ktoś z tu obecnych kupował opony z takim a nie innym bieżnikiem tylko dlatego, że tak powiedziałem. Mimo młodego wieku przewaliłem kupę km na różnych oponach w różnych autach zarówno na drogach jak i na torach szkoleniowych - często mając bezpośrednie porównanie - jedne po drugich. 

 

Wyższy indeks prędkości to szybsze ścieranie opony. Trochę lepsza przyczepność i często dodatkowe wzmocnienia=większa sztywność i mniejszy komfort.

Ja kupuję opony z wyższymi indeksami i np taka z W starcza mi na jedno lato. Każdy sezon=komplet nowych opon

 

Ogólnie jeśli masz normalnie użytkowany samochód, to najlepiej korzystać opon z zalecanym przez producenta indeksem prędkości i nośności.

 

Całe te dywagacje zaczęły się od tego posta - nie lubię jak wprowadza się ludzi w błąd. Ja zaobserwowałem wręcz odwrotną sytuację. Opony drogowe z niższym indeksem (chyba 210) na których tym samym autem z tym samym kierowcą realizowaliśmy powtarzane setne (jak nie więcej) próby odcinków z mierzonym czasem osiągały lepsze wyniki niż te same opony z indeksem 240. Zużycie opony na przejazdach autostradowych w innym aucie ukazywało taką samą sytuacje. 

 

Podsumowując - wszystko o kant dupy rozbić - Wychodzi na to, że nie da się jednoznacznie stwierdzić co będzie lepsze. W przypadku Michelina faktycznie wyższy indeks może skutkować lepszymi wartościami jezdnymi, lecz gorszym komfortem jazdy. Dużo dywagacji i każdy ma trochę racji. Najważniejsze to to, że kupując opony ze średniej półki topowych producentów otrzymamy podobne jakościowo produkty, a różnice w prowadzeniu/hamowaniu etc. dla większości będą pomijalne. Gdyby tak nie było kazdy z nas przed podróżą nieznanym autem najpierw oglądał by ogumienie.

 

Z mojej strony to by było na tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie podważam autorytetu, bo nie chce mi się dalej sprzeczać

 

Nie chodzi o sprzeczanie, tylko o podanie argumentów. Swoje zdanie oparłeś na swoich doświadczeniach i było po prostu odmienne od mojego które 

z kolei oparłem na swoich doświadczeniach popartych opiniami ludzi z branży.

 

Podsumowując - wszystko o kant dupy rozbić - Wychodzi na to, że nie da się jednoznacznie stwierdzić co będzie lepsze.

Nie wiem jakie miałeś ciśnienie w oponach, ale gdy podniesiesz temperaturę opon, ciśnienie znacznie rośnie (na torze na sucho zmniejszam zawsze z 2,6 na 1,8 a na wodzie na 2) co może mieć znaczny wpływ na zużycie.

 

 

Dużo dywagacji i każdy ma trochę racji. Najważniejsze to to, że kupując opony ze średniej półki topowych producentów otrzymamy podobne jakościowo produkty, a różnice w prowadzeniu/hamowaniu etc. dla większości będą pomijalne.

Dokładnie, choć Uniroyal jest moim zdaniem nadal niedościgniony na mokrych nawierzchniach.

 

 

Producenci zmieniają mieszankę nawet w oponach o tym samym indeksie prędkości i nośności (oczywiście w tym samym modelu).

Robi tak np Toyo w proxesach T1 sport.

 
Mam nadzieję, że nie mylisz tego z technologią podwójnej mieszanki?? W Toyo, niestety nie pamietam dokładnie których, stosowano dwie różne mieszanki gumy na jednej oponie z podziałem na część zewnętrzną i wewnętrzną. Jeśli chodzi o same T1 Sport, to średnio mi przypadły do gustu na mokrej nawierzchni. Pamiętam za to, że zwykłe C1F czy CF1 były najtrwalszymi oponami jakie miałem i po 2ch sezonach(bez jazdy torowej) nadal były w dobrym stanie gdy sprzedawałem auto. Jeśli nie, to proszę podaj źródło swoich informacji. 
Większość firm od lat 2006-2009 zrezygnowała z drogiej technologi i rozdzielania produkcji na różne mieszanki do różnych indeksów prędkości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oponeo dostępne są proxesy z różnymi właściwościami, mówię o tych standardowych unijnych normach, różni je również cena.

Oglądałem opony w rozmiarze 225/45 r17

Jeśli masz problem z wyborem, to musisz napisać coś więcej. Przynajmniej jakieś zdanie o samochodzie i stylu jazdy.

Jeśli tylko dziwi Cię, że Proxes a tak różne właściwości, to zwróć uwagę, że wszystkie opony Toyo nazywają się Proxes, nie jest to jakiś konkretny model czy seria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam problemu z wyborem, podałem tylko przykład występowania różnej mieszanki ( bo jak inaczej wytłumaczyć inną drogę hamowania, głośność i zużycie paliwa) w tym samym modelu opony. Pisałem wcześniej, że chodzi o proxesy T1 sport, w rozmiarze 225/45 r17.

Skoro ten sam model, w tym samym rozmiarze i z tymi samymi indeksami różni się właściwościami, których moim zdaniem zmiana może wynikać tylko ze zmiany mieszanki - to czy uważasz, że producent nie może zastosować różnej mieszanki przy zmienionych indeksach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Koledzy miał ktoś do czynienia - użytkuje/użytkował Dunlopy SP SportMaxx - 224/45/17 ?? 
 
Chodzi mi głównie o ścieralność 

 

Używałem przez ostatnie sezony tej opony w rozmiarze 205/40/17.

Całkiem niezła opona na suchym jak i na mokrym nie zauważyłem aby nadmiernie się zużywała, jedyną wadą jest to że po kilku latach użytkowania guma twardnieje, traci właściwości i już nie klei tak na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem niezła opona na suchym jak i na mokrym nie zauważyłem aby nadmiernie się zużywała, jedyną wadą jest to że po kilku latach użytkowania guma twardnieje, traci właściwości i już nie klei tak na początku.

 

To chyba tak jak większość opon - żadnej nie służy mijający czas  :P  :wink:

 

:ok:

Dunlop SP SportMaxx RT to jedna z lepszych dostępnych opon.

RainSport 3 to świetna opona w przystępnej cenie.

 

:ok:

 

Skończy się pewnie tak że wezmę SportMaxx lub Rainsport 3 - w zależności które będą korzystniejsze $$$  :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...