Skocz do zawartości

Felgi , opony - temat zbiorczy


gazownik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No i stało się, kupione. Foto z przymiarki felgi w wulkanizacji gdyż okazało się na miejscu że felga miała być 7x17 ET28 a jest 7,5x17 ET 28 Widocznie w Woli koło Oświęcimia matematyki nie uczyli bo gość upierał się że 7" czy 7,5" to bez znaczenia dla wystawania felgi. Było prawie pewne że felga będzie wystawać przy 7,5" szerokości i ET28 jakieś 1/4" poza błotnik, ale okazało się że felga jest na równo z błotnikiem. Opona z rantem wystaje tylko 2-3mm , tylko albo aż.... okaże się przy kontroli drogowej...

Ładna felga, nawet taka jak moja :) też minimalnie wystaje mi po za obrys ale nie chlapie tak mocno. ile dałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 533
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 


czy brać rainsporta 3 zwykłego o nośności 91 czy sztywniejszego barkiem opony XL'a 94 Teoretycznie XL powinien być stabilniejszy w łukach , ale i zarazem niestety mniej komfortowy.

 

ja bym brał inną oponę i co by miała FR, naprawdę się przydaje :)

P.s: no to jak to - miało być 7 wyszło 7,5 :) ? Nieźle :D

P.s2: mówiłem Ci, że są 2 typy tych felg jak nie więcej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo napisałeś że brał byś inną , bez żadnego argumentu na tą okoliczność, mimo że na RS3 nie przejechałeś nawet 10m, ja latałem na Ralle550 , znajomi na RS2 oraz Nasi Klubowicze rainexpert (Fubu, Adamu) , RS3 (Artbass)

RS3 jeszcze nie ma testów, ale jak życie pokazuje testy a real nie zawsze się pokrywają. RS2 nie była super hiper w testach, a mojego mechanika znajomi z klubu BMW zakładali RS2 w deszcz na torze i kręcili takie czasy że przecierali oczy ze zdumienia. I co ważne uniroyal z biegiem lat nie twardnieje na kamień tak jak 95% opon.

 

Nie mądruje się , tylko przedstawiam swoje zdanie na temat X wtedy kiedy jestem pewny tego co piszę na 100% a nie wtedy kiedy tak mi się wydaje, bo ktoś kiedyś ktoś .....aczkolwiek prawdopodobnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam aktualnie w Yarisie RS2. Bardzo dobre właściwości na mokrym to fakt, ale na suchym jest dość głośna. Na pewno Turanza ER300 w Maździe jest cichsza (a Turanza do najcichszych też nie należy), ale też łatwiej zerwać przyczepność niż w RS2 (chociaż słabe porównanie bo różne auta...). Kumpel ma Omegę 3.2 + RS3 i jest bardzo zadowolony z tych opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Teraz się zastanawiam czy brać rainsporta 3 zwykłego o nośności 91 czy sztywniejszego barkiem opony XL'a 94 Teoretycznie XL powinien być stabilniejszy w łukach , ale i zarazem niestety mniej komfortowy
Właśnie to samo mi chodziło po głowie żeby tak zrobić.

ja bym brał inną oponę i co by miała FR, naprawdę się przydaje

RS3 jest FR w tym rozmiarze

RS3 jeszcze nie ma testów, ale jak życie pokazuje testy a real nie zawsze się pokrywają. RS2 nie była super hiper w testach, a mojego mechanika znajomi z klubu BMW zakładali RS2 w deszcz na torze i kręcili takie czasy że przecierali oczy ze zdumienia. I co ważne uniroyal z biegiem lat nie twardnieje na kamień tak jak 95% opon.

Ja zjeździłem RS1 na dwóch autach i RS2 i to bardzo dobra opona na dzeszcz.Napisałem juz wcześniej że teraz na 225/45R17 Continental sport contact3 hamowanie i przyspieszanie gorsze niż na RS2 205/55R16.

Bardzo dobre właściwości na mokrym to fakt, ale na suchym jest dość głośna. Na pewno Turanza ER300 w Maździe jest cichsza (a Turanza do najcichszych też nie należy), ale też łatwiej zerwać przyczepność niż w RS2 (chociaż słabe porównanie bo różne auta...). Kumpel ma Omegę 3.2 + RS3 i jest bardzo zadowolony z tych opon.

Tutaj też moje spostrzeżenia są identyczne.RS2 jest głośniejsza od Turanzy ER300.ER300 jest sztywniejsza i lepiej się prowadził samochód na zakrętach.Nie ma na niej efektu  wrażenia że opona pracuje na feldze i na rondzie zdejmiemy ją z felgi.

Bardzo jestem ciekaw nowej RS3 bo niestety nie miałem przyjemności.

Acha i zauważyłem tez większe zużycie RS2 vs ER300.Dodam jeszcze że to było na passacie b5 na rozmiarze 205/55R16.

 

Jeśli Uniroyal nadal w RS3 nie utwardził bardzo mieszanki to może i dobrze żeby była miększa bo zostawi trochę komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rainexpertach jedyne co mnie drazni to to, ze podczas jazdy po suchym w cieplejsze dni, wrecz czuc ze opona sie bardziej sciera, ponoc w RS2 juz takiego wrazenia nie ma, to pewno i w RS3 jest cacy. Takto zadnych zastrzezen, a robilismy z Tomkiem testy stawania na pedale hamulca podczas ulewy, ABS nawet sie nie pofatygowal :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako posiadacz RS3 (205/50/17), subiektywnie (odnosi się do prędkości 0-100km/h):

1. Jazda po kałużach w deszczowej aurze - ciężko uwierzyć, że nie ściąga na drzewo tylko występuje minimalne drgnięcie kierownicy.

2. Hamowanie na deszczu (mokra nawierzchnia) niewiele dłuższa niż na sucho (jakieś 10-20% tak na oko).

3. Hamowanie na suchej nawierzchni, lepiej niż Michelin Exalto Pilot 2, masakrycznie lepiej niż Nokian WR A3.

4. Hałas, głośniej niż ERZ 300, po jakichś 600km trochę ciszej (akceptowalnie, zawsze pozostaje pokrętło volume :) ).

5. Zużycie - nie wiem.

6. Trwałość mieszanki - nie wiem.

7. Komfort jazdy - jak na 17" to zadziwiająco dobry (minimalnie twardsze od 205/55/16 Nokian WR A3).

8. Pływanie na zakrętach 2,3ATM nie występuje, poniżej 2,1ATM występuje. (moja wersja nie jest XL).

tyle ja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

założyłem dzisiaj u Siebie oponki 17

dotychczas miałem 205/55/16 a założyłem 215/50/17

 

W komforcie praktycznie nie zauważyłem zadnej różnicy

Natomiast spora róznica w prowdzeniu, jakos lepiej się klei ale to może być róznica że miałem używane zimówki a tu nowe letnie... ale aż chciało się depnąć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyłem dzisiaj u Siebie oponki 17

 

dotychczas miałem 205/55/16 a założyłem 215/50/17

 

 

 

W komforcie praktycznie nie zauważyłem zadnej różnicy

 

Natomiast spora róznica w prowdzeniu, jakos lepiej się klei

 

Podobnie się przesiadłem, ale na 225/45/17.

Komfort spadł nieznacznie, za to prowadzenie znacznie lepsze - przynajmniej w moim kanapowcu (laguna II).

Jeśli chodzi o koleiny, to nie ma nic za darmo - ale jak ktoś lubi w trasie jechać szybko i równo a nie na zmianę przyspieszać i hamować przed zakrętami, to warto się poważnie zastanowić.

O przyspieszonej eksploatacji zawieszenia, tudzież zwiększonym spalaniu pewnie przyjdzie skomentować dopiero za jakiś czas - na razie ujawnia się ta jaśniejsza strona mocy :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Panowie, jesteście w stanie polecić jakąś oponkę 16R 205/55. Idzie sezon, trzeba powoli myśleć o oponach, a chciałbym kupić nowe i mieć spokój na dłuższy czas, oraz pewność. Cenowo, myślę do 1200zł.

 

Przesiadka z rozmiaru 15R 195/65 (w sumie gdyby ktoś był zainterere parą ładnych letnich kleberków w tym rozmiarze to możemy pogadać na priv.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś sie orientuje róznice pomiędzy Bridgestone Turanza a Potenza ?

Fordzik montował to na 1 rzut do swoich bolidó - ojco miałdługo w mondziaku i był zadowolony.

Ciekawi mnie też porównanie z tą Potenzą, bo być moze będe w coś mierzył w ten desen na nowy sezon.

 

staH - Turanzy Ci mogę polecic - przy wyższych prędkosciach i na autostradkę jak znalazł - ciche i miło trzymajace drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Bridgestone Turanza a Potenza

Tak jak już wspomniałeś mają one inne zastosowanie. Ja mam Turanze w Maździe. To są opony do spokojnego przemieszczania się po autostradach. Są w miarę ciche, ale do jazdy bokiem raczej się nie nadają. Granic przyczepności też nie przesuwają. Potenzy nie miałem.

 

Teraz na sezon Turanzy R16 205/55 będę zmieniał na Dunlop SP Sport Bluresponse lub ewentualnie Rainsport 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziel się informacją na temat tych dunlop,ów czy faktycznie naklejka o przyczepności hałasie i zużyciu paliwa jest adekwatna bo są to chyba najlepsze oponki w swojej cenie jeżeli o te nalepki chodzi. Też patrze na te opony i do mojego cena w okolicy 800zl za komplet.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...