TomoMadej Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 15" to zdecydowanie za mało do M6 16" to optimumZdecydowanie? To tylko kwestia gustu i upodobania komfortu, który przez niektórych przekładany jest ponad wygląd. Są zwolennicy pontonów i są "zwolennicy" wytrząchiwarek.Raadek, trudno mi powiedzieć, ale żeby pogiąć 15" na takim kawale gumy, to trzeba niezłej dziury, a te chińskie tanie alusy wcale nie są tak dobre, jak oryginalne felgi z samochodów dobrych marek, gdzie felgi robią dla nich jedne z lepszych firm zajmujących się felgami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marine_4000 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zdecydowanie? To tylko kwestia gustu i upodobania komfortu, który przez niektórych przekładany jest ponad wygląd. Miałem na myśli właśnie wygląd. 16" to taki kompromis między lookiem a komfortem. 15" wygląda po prostu słabo... Sam mam 15" w zimówkach. Zimówki są węższe i wyższe i komfort jest wyższy. Sam się zastanawiam czy mogę z 205/55/16 przejść na 195/60/16 żeby poprawić trochę komfort a pozostać na 16" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUBU Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Nie mam funduszu na nowy felunek i nowe opony, tylko na jedno, dlatego myślę zostać przy 15. Rainexperty z Vectry mają z 2-3 sezony i jakieś max 10k przebiegu wiec szkoda się pozbywać prawie nowych opon, a sprzedawać za grosze tez bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Jedna uwaga; szerokość opon w tym samym rozmiarze jest różna w zależności od firmy. Ręce opadają . Kupiłem na zimę Continental TS850 i tak patrze patrze , coś one wąskie. Klienta auto obok , rozmiar identyczny , przecieram oczy ze zdumienia. Conti 15 cm powierzchni styku z asfaltem , Michelin 18 cm Czuję........ się oszukany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pjak Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Czuję........ się oszukany Spuść trochę powietrza, powinno być Ci lepiej . Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać.A żeby nie było OT w temacie: bardzo fajna oponka. Może dlatego, że przesiadłem się z jakiejś podłej Dębicy (a może kruszwicy?), ale dla mnie przepaść w prowadzeniu autka.UNIROYAL RAINSPORT 3 http://i711.photobucket.com/albums/ww112/bizon3/poldek/th_20140330001_zpsd7a7db6a.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Conti 15 cm powierzchni styku z asfaltem , Michelin 18 cm Czuję........ się oszukany Sprawdź szerokość felgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Te moje, co będą szły w eter to takie Tomek jak tutaj:http://www.ebay.de/itm/Original-Audi-17-Zoll-Felgen-Alufelgen-A5-8T-8F-Cabrio-Coupe-S-Line-7-5x17-ET28-/331038034027?pt=Auto_Felgen&fits=Make%3AAudi%7CType%3AS5+quattro&hash=item4d1367886b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Ręce opadają . Kupiłem na zimę Continental TS850 i tak patrze patrze , coś one wąskie. Klienta auto obok , rozmiar identyczny , przecieram oczy ze zdumienia. Conti 15 cm powierzchni styku z asfaltem , Michelin 18 cm Czuję........ się oszukanyWłaśnie Continentalki tak mają.Teraz właśnie założyłem 225/45R17 sportcontact i jest właśnie ten temat.W moim przypadku to wyszło na plus bo mam te opony za free ale chciałem możliwie wąskie czyli 215/45R17.Na szczęście okazało się że te 225 to prawie jak 215.Dodam że opona ma 4 lata i teraz poślizgalem się trochę po łukach tak gdzieś okolo 90-110 i niestety jestem rozczarowany przyczepnością.Moja uniroyal rainsport 2-dwuletnia (205/55R16)trzymała sporo lepiej tak w łukach jak i hamowanie na pełnym bucie z użyciem ABS'u.Niestety Uniroyal nie spełnia moich oczekiwań przy rozmiarze 205/55R16 na suchym w ciepłe dni choć bardzo lubię tą oponę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aeron Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 akurat na zimę węższe to półbidy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 akurat na zimę węższe to półbidy ;)Na zimę to i owszem ale ja mówię o letniej 17.Zimowa 17 to trochę nie mój budżet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirtyweekender Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Właśnie Continentalki tak mają.Teraz właśnie założyłem 225/45R17 sportcontact i jest właśnie ten temat.W moim przypadku to wyszło na plus bo mam te opony za free ale chciałem możliwie wąskie czyli 215/45R17.Na szczęście okazało się że te 225 to prawie jak 215.Dodam że opona ma 4 lata i teraz poślizgalem się trochę po łukach tak gdzieś okolo 90-110 i niestety jestem rozczarowany przyczepnością.Moja uniroyal rainsport 2-dwuletnia (205/55R16)trzymała sporo lepiej tak w łukach jak i hamowanie na pełnym bucie z użyciem ABS'u.Niestety Uniroyal nie spełnia moich oczekiwań przy rozmiarze 205/55R16 na suchym w ciepłe dni choć bardzo lubię tą oponę. Co za roznica czy Conti czy Goodyear czy nawet Debica. Kazdy rozmiar opony jest przypisany do danego rozmiaru felgi. Jak za bardzo naciagniesz na zbyt szeroka felge to potem masz takie efekty. Radek juz wczesniej proponowal aby sprawdzic szerokosc felgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Jak za bardzo naciagniesz na zbyt szeroka felge to potem masz takie efekty To nie o to tu chodzi - tym nie zmienisz realnej płaszczyzny kontaktu z nawierzchnią - samego bieżnika. Szersza felga z wąską oponą poszerzą ja jedynie wizualnie ( german style) Przecież dokładnie widać zakres bieżnika na oponie Być może nie porównywałeś nigdy Ja również spotkałem się z różnicami w szerokości bieżnika sięgającymi 2,5cm na oponie 205/55/16 np Turnaza ER300 vs WR-D3 Parametr szerokości jest jak widać bardzo "umowny" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Dokładnie o to mi chodzi, Cober to lepiej ujął.Opony Continental Race King 2.0 wygląda jak 1.8 i trzeba kupować 2.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Ja również spotkałem się z różnicami w szerokości bieżnika sięgającymi 2,5cm na oponie 205/55/16Jaką masz szerokość bieżnika, z ciekawości sprawdzę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirtyweekender Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 To nie o to tu chodzi - tym nie zmienisz realnej płaszczyzny kontaktu z nawierzchnią - samego bieżnika. Szersza felga z wąską oponą poszerzą ja jedynie wizualnie Oczywiscie, ze tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juby Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Dobra, a teraz pytanie za 100 punktów: Czy szersze opony = krótsza droga hamowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darflex Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Oczywiscie, ze tak.Ale mowa o tej samej feldze i tym samym rozmiarze opony ale różnych marek. Czy szersze opony = krótsza droga hamowania?Tak.Tak samo ma się to z przyspieszaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baltosz Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Tak.Tak samo ma się to z przyspieszaniem. Przy czym trzeba ważyć siły na zamiary. Bo nie w każdym aucie się to sprawdzi. Panowie, noszę się powoli z zamiarem kupna 225/45/r17 czy ktoś z was jest w stanie polecić mi konkretny model którego był użytkownikiem i wymienić jego zalety? Nie muszą być to nowe modele, bo zapewne takich nie kupie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juby Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 225/45/r17 Trochę srogo, jak na W-w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Czy szersze opony = krótsza droga hamowania?Na hamowanie dużą rolę ma wysokość(odkształcanie) się opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Jaką masz szerokość bieżnika, z ciekawości sprawdzę? wr-d3 około 16cm turnaza około 18cm ( mierzony kontakt z nawierzchnią) opony 205/55/16 Czy szersze opony = krótsza droga hamowania? Na suchym szersza opona skróci drogę hamowania zaś na mokrym gdy przesadzimy z szerokością opony zwiększymy drogę hamowania. Szersza opona= mniejszy nacisk jednostkowy na nawierzchnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 (edytowane) Nexen Nblue HD 17,5cm. Sprawdziłem jeszcze raz i bardziej w 18 przechodzi. Szerokość felgi? Oryginalna. Edytowane 19 Kwietnia 2014 przez dan124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 wr-d3 około 16cmturnaza około 18cmA szerokość felgi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juby Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Czyli miałem trochę racji, jak tłumaczyłem gościowi w motoryzacyjnym. Zamawiał opony i gość mówi mu, że ta szersza tyle, a ta węższa tyle. Oczywiście gość- a nie nie, to tą tańszą. To mu mówię, że tańsza, ale dłuższa droga hamowania. Nie bardzo chciał uwierzyć (sprzedawca też), więc stwierdziłem, że nie będę się produkował Dodam, że do mojej zakładają tak 205 przy r16. No czasem 215. A ja mam wszystkie cztery 225 Na szczęście tylko raz musiałem sprawdzać hamulce- dały radę i to na suchej kostce (kocie łby, czy jak tam na nią mówią). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 A szerokość felgi?Felga 7 cali. Po zdjęciu opony z felgi wymiar szerokości bieżnika nie uległ zmianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.