Skocz do zawartości

Felgi , opony - temat zbiorczy


gazownik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 


15" to zdecydowanie za mało do M6 16" to optimum

Zdecydowanie? To tylko kwestia gustu i upodobania komfortu, który przez niektórych przekładany jest ponad wygląd. Są zwolennicy pontonów i są "zwolennicy" wytrząchiwarek.

Raadek, trudno mi powiedzieć, ale żeby pogiąć 15" na takim kawale gumy, to trzeba niezłej dziury, a te chińskie tanie alusy wcale nie są tak dobre, jak oryginalne felgi z samochodów dobrych marek, gdzie felgi robią dla nich jedne z lepszych firm zajmujących się felgami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 533
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zdecydowanie? To tylko kwestia gustu i upodobania komfortu, który przez niektórych przekładany jest ponad wygląd.

 

Miałem na myśli właśnie wygląd. 16" to taki kompromis między lookiem a komfortem. 15" wygląda po prostu słabo... Sam mam 15" w zimówkach. Zimówki są węższe i wyższe i komfort jest wyższy.

 

Sam się zastanawiam czy mogę z 205/55/16 przejść na 195/60/16 żeby poprawić trochę komfort a pozostać na 16"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam funduszu na nowy felunek i nowe opony, tylko na jedno, dlatego myślę zostać przy 15. Rainexperty z Vectry mają z 2-3 sezony i jakieś max 10k przebiegu wiec szkoda się pozbywać prawie nowych opon, a sprzedawać za grosze tez bez sensu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Jedna uwaga; szerokość opon w tym samym rozmiarze jest różna w zależności od firmy.

 

Ręce opadają . Kupiłem na zimę Continental TS850 i tak patrze patrze , coś one wąskie. Klienta auto obok , rozmiar identyczny , przecieram oczy ze zdumienia. Conti 15 cm powierzchni styku z asfaltem , Michelin 18 cm Czuję........ się oszukany :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuję........ się oszukany :(

 

Spuść trochę powietrza, powinno być Ci lepiej :rotfl: . Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać.

A żeby nie było OT w temacie: bardzo fajna oponka. Może dlatego, że przesiadłem się z jakiejś podłej Dębicy (a może kruszwicy?), ale dla mnie przepaść w prowadzeniu autka.

UNIROYAL RAINSPORT 3

 

http://i711.photobucket.com/albums/ww112/bizon3/poldek/th_20140330001_zpsd7a7db6a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce opadają . Kupiłem na zimę Continental TS850 i tak patrze patrze , coś one wąskie. Klienta auto obok , rozmiar identyczny , przecieram oczy ze zdumienia. Conti 15 cm powierzchni styku z asfaltem , Michelin 18 cm Czuję........ się oszukany

Właśnie Continentalki tak mają.Teraz właśnie założyłem 225/45R17 sportcontact i jest właśnie ten temat.W moim przypadku to wyszło na plus bo mam te opony za free ale chciałem możliwie wąskie czyli 215/45R17.Na szczęście okazało się że te 225 to prawie jak 215.Dodam że opona ma 4 lata i teraz poślizgalem się trochę po łukach tak gdzieś okolo 90-110 i niestety jestem rozczarowany przyczepnością.Moja uniroyal rainsport 2-dwuletnia (205/55R16)trzymała sporo lepiej tak w łukach jak i hamowanie na pełnym bucie z użyciem ABS'u.Niestety Uniroyal nie spełnia moich oczekiwań przy rozmiarze 205/55R16 na suchym w ciepłe dni choć bardzo lubię tą oponę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Continentalki tak mają.Teraz właśnie założyłem 225/45R17 sportcontact i jest właśnie ten temat.W moim przypadku to wyszło na plus bo mam te opony za free ale chciałem możliwie wąskie czyli 215/45R17.Na szczęście okazało się że te 225 to prawie jak 215.Dodam że opona ma 4 lata i teraz poślizgalem się trochę po łukach tak gdzieś okolo 90-110 i niestety jestem rozczarowany przyczepnością.Moja uniroyal rainsport 2-dwuletnia (205/55R16)trzymała sporo lepiej tak w łukach jak i hamowanie na pełnym bucie z użyciem ABS'u.Niestety Uniroyal nie spełnia moich oczekiwań przy rozmiarze 205/55R16 na suchym w ciepłe dni choć bardzo lubię tą oponę.

 

Co za roznica czy Conti czy Goodyear czy nawet Debica. Kazdy rozmiar opony jest przypisany do danego rozmiaru felgi. Jak za bardzo naciagniesz na zbyt szeroka felge to potem masz takie efekty. Radek juz wczesniej proponowal aby sprawdzic szerokosc felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak za bardzo naciagniesz na zbyt szeroka felge to potem masz takie efekty

To nie o to tu chodzi - tym nie zmienisz realnej płaszczyzny kontaktu z nawierzchnią - samego bieżnika. Szersza felga z wąską oponą poszerzą ja jedynie wizualnie ( german style) Przecież dokładnie widać zakres bieżnika na oponie :) Być może nie porównywałeś nigdy

 

Ja również spotkałem się z różnicami w szerokości bieżnika sięgającymi 2,5cm na oponie 205/55/16 np Turnaza ER300 vs WR-D3

 

Parametr szerokości jest jak widać bardzo "umowny" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Tak.Tak samo ma się to z przyspieszaniem.

 

Przy czym trzeba ważyć siły na zamiary. Bo nie w każdym aucie się to sprawdzi. 

 

Panowie, noszę się powoli z zamiarem kupna 225/45/r17 czy ktoś z was jest w stanie polecić mi konkretny model którego był użytkownikiem i wymienić jego zalety? Nie muszą być to nowe modele, bo zapewne takich nie kupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz szerokość bieżnika, z ciekawości sprawdzę?

wr-d3 około 16cm

turnaza około 18cm ( mierzony kontakt z nawierzchnią) opony 205/55/16

 

 

Czy szersze opony = krótsza droga hamowania?

Na suchym szersza opona skróci drogę hamowania zaś na mokrym gdy przesadzimy z szerokością opony zwiększymy drogę hamowania. Szersza opona= mniejszy nacisk jednostkowy na nawierzchnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli miałem trochę racji, jak tłumaczyłem gościowi w motoryzacyjnym. 

 

Zamawiał opony i gość mówi mu, że ta szersza tyle, a ta węższa tyle. Oczywiście gość- a nie nie, to tą tańszą.

 

To mu mówię, że tańsza, ale dłuższa droga hamowania. Nie bardzo chciał uwierzyć (sprzedawca też), więc stwierdziłem, że nie będę się produkował :)

 

 

 

Dodam, że do mojej zakładają tak 205 przy r16. No czasem 215.

 

A ja mam wszystkie cztery 225 :) Na szczęście tylko raz musiałem sprawdzać hamulce- dały radę i to na suchej kostce (kocie łby, czy jak tam na nią mówią).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...