Skocz do zawartości

Uszkodzony (spalony)? DLS r6a


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak w temacie

W autku alpine 7893r , 4x dls r6a, zasilane rockford fosgate 400.4 (4x50 rms)

Muzyki słucham raczej nie za głośno, a jeśli juz głośniej to poniżej zniekształceń głośnika...

Po rozebaniu boczka okazało się że membrana jest wciśnięta na maxa do magnesu i ,,stoi ,, jak wryta... żadnego dźwięku nie wydobywa.. smrodek jakiś poszedł bo czuć spaleniznę....

Pytanko - czy da radę naprawić, czy nie warto, a może brak części do tego..?

Czy mogło być tak że za mały wzmak i te 50rms to za mało, a np 150rms na kanał to wtedy nie musiałbym gaina dawać dużo na + i jednocześnie nie byłoby granicznej mocy wzmacniacza? 0- nie znam się takie domysły moje...

Brat mówił coś że cewka spalona..?

Dziękuję za odp. pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Po rozebaniu boczka okazało się że membrana jest wciśnięta na maxa do magnesu i ,,stoi ,, jak wryta...
to mnie nieco martwi

moze sie okazac ze magnes tez zakleszczony. nie mialem takich przypadkow wiec mam nadzieje ze to jedynie cewka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo. Właśnie zabiłeś głośnik przesterem. Poczytaj sobie FAQ Nazara, obejrzyj pierwszy odcinek Reduktora szumu i dowiedz się co to przester.

 

I da się to naprawić.

Kolego, czytaj ze zrozumieniem. Przecież napisał w pierwszym poście, że słuchał na poziomie niższym niż zniekształcenia.

 

Co do tematu:

Jakieś wcześniejsze objawy? Kiedy zauważyłeś że głośnik nie gra?

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Kolego, czytaj ze zrozumieniem. Przecież napisał w pierwszym poście, że słuchał na poziomie niższym niż zniekształcenia.

Co do tematu:
Jakieś wcześniejsze objawy? Kiedy zauważyłeś że głośnik nie gra?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Fakt , tu dużo łatwiej stwierdzić przesterowanie wzmacniacza niż dla subwoofera.