Skocz do zawartości

Zakłócenia - problem inny niż zwykle


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam grono.

 

 

Z góry prosze o nie usuwanie tematu, tylko o pomoc. Być moze opisywany problem który mam ja, pojawił się już na forum. Wyszukiwarka naprowadziła mnie na dużo tematów, jednak odpowiedzi w nich albo były niekompletne, albo w ogóle ich nie było.

 

Zbudowałem w samochodzie system 3way. Coby trochę przybliżyć zestaw:

Radio: pioneer mvh-350BT (2 pary rca)

Wzmacniacz (Sub, WF): Crunch power one x4150

Wzmacniacz (Mid, Tw): Phillips DAP4040.

Zwrotnica Aktywna

Modele głośników pomijam, gdyż to nie ma znaczenia.

 

Zasilanie: 21mm2 hollywooda, masa z bagażnika
Sygnałówki: Hollywood PRO-215 (wyjście subwoofer w radiu) Hollywood PRO-225 (reszta pasma)

 

Sygnałówki idą tunelem środkowym, rozchodzą się przy kanapie tylnej. Kable do subwoofera lecą od tego miejsca lewą stroną (gdyż po lewej mam wzmacniacz do suba), a do reszty pasma idą prawą stroną do crossovera. Z crossovera dzielę pasmo na WF,MID,TW. Wzmacniacz dla MID i TW mam obok crossovera (prawa strona samochodu). Z crossovera sygnał dla WF, idzie tyłem auta do lewej strony do wzmacniacza który napędza SUB i WF.

 

O ile sekcja MID,TW działa prawidłowo. Gdy do wzmacniacza Crunch podłączony jest kabel z radia do subwoofera, wszystko jest okej. (wiadomo, WF nie grają bo nie mają sygnału). Gdy zrobię odwrotny myk, wypinam sub, podłanczam WF, wszystko jest okej. Natomiast gdy podłącze oba naraz, słychać zakłócenia we wszystkich głośnikach. Słychać pompę paliwa, światła, zapłon itp. 

Próbowałem już podmieniać wzmacniacze, to samo. wypinałem wszystko po kolei, zostawiając sygnałówki z radia wpięte bezpośrednio do wzmacniaczy. niestety jako że jedne sygnałówki są z jednej strony, drugie z drugiej, nie mam możliwości podłączyć jednego wzmacniacza obiema parami sygnałówek. Jedynie pozostaje "przedłużacz" rca. Nawet wtedy mam te zakłócenia.

Czytając forum, doszłem do wniosku że zrobię mały odcinek kabla ekranowanego z kabla mikrofonowego (wiadomo, sygnał, masa. Ekran do masy tylko z jednej strony). Niestety brak rezultatów. Ręce mi już opadają. Póki co jedyna działająca konfiguracja to: Sygnał WF Crossovera, rozdzielony rozdzielaczem typu Y. i podpięty pod WF i SUB. Tak samo działa sygnał SUB z radia, rozdzielacz Y, i podpięte do WF i SUB (jednak w tej konfiguracji brak regulacji balansu kanałów).

 

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nie jest inny niż wszystkie. Jest obszerny temat o zakłóceniach  - techniki się nie zmieniają mimo, że masz dodatkowy siewnik jakim jest aktywna zwrotnica - ją również traktujemy jako " źródło"

 

Spróbuj podać masę dodatkowym kabelkiem na masę rca przy radiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowa masa rca na radiu nic nie zmienia. Gdyby zmieniła wiedziałbym że jest uwalona. Zaobserwowałem inne zjawisko. Gdy cinche z subwoofera, włożę tak żeby styk miała tylko żyła sygnałowa (nie wkładając do końca, czyli nie przytykając masy), wszystko działa dobrze, brak świstów. Jedynie, słychać puknięcia z WF i Suba, przy odpalaniu samochodu, gdy radio jest wcześniej włączone. No i przy wyłączaniu sprzętu.

Co w takim wypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jeden piec idą masy z 2 różnych źródeł (zwrotnica jest i odbiornikiem i źródłem  sygnału)... w piecu raczej masy wszystkich rca się łączą przez co masa sygnału z radia jest łączona z masą sygnału ze zwrotnicy i stąd problemy... jeśli nie masz możliwości puścić i wf i sub ze zwrotnicy to najlepszym (moim zdaniem) sposobem będzie zrezygnowanie z 4 kan na sub i wf i puszczenie tych sekcji na osobnych piecach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy istnieją jeszcze jakieś inne rozwiązania, niż te co podałeś? Nie ukrywam że dokładanie 3ciego wzmacniacza było by problematyczne ze względu braku miejsca, jak i funduszy.

 

Może przed instalacją wzmacniacza , pokaz to komuś kto ma przynajmniej blade pojęcie w tej materii.

To jest trzeci a zarazem najprostszy krok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny problem a ztestowalem już wszystkie dostepne kable i nic nie pomoglo dopiero jak puscilrm kable podsufitką problem zniknoł a kladlem kabel w każdym miejscu w aucie i śfistalo teraz dziala kabel za 5zł normalny chinski kabel i zerro świstów.

 

Moze bys tak przeczytal swoj post przed wyslaniem bo takie bledy Cie tylko osmieszaja!

Edytowane przez powalla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak było napisane wcześniej to wygląda

na pętle masy.

 

Tu mam pytanie:

czy wpływa to na pracę systemu

lub na jakość sygnału jeśli odłączy się masę od

jednej pary RCA, aby uniknąć pętli?

 

U mnie to rozwiązanie dawało pożądany efekt,

ale chciałbym dopytać.

Dodam, że problem występował przy zastosowaniu wysokiej jakości kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak było napisane wcześniej to wygląda

na pętle masy.

 

Tu mam pytanie:

czy wpływa to na pracę systemu

lub na jakość sygnału jeśli odłączy się masę od

jednej pary RCA, aby uniknąć pętli?

 

U mnie to rozwiązanie dawało pożądany efekt,

ale chciałbym dopytać.

Dodam, że problem występował przy zastosowaniu wysokiej jakości kabli.

W ten sposób otworzyłeś obwód, który wcześniej stworzyłeś.

Zagadnienie jest bardzo powszechne nie tylko w CA, więc dostępnych informacji jest multum.

 

Jeśli używasz połączenia niesymetrycznego, to wszystko OK.

 

P.S. Piszę z telefonu, więc przepraszam za ewentualne błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Barth. Otworzenie obwodu masy przy stronie radia nie powoduje utraty na jakości sygnału. Przynajmniej ja nie zauważyłem. Jedynie słychać mocne pukanie w głośniki WF i SUB. Przy odpaleniu auta na włączonym sprzęcie. No i przy wyłączeniu sprzętu.

Co ciekawe, rozlaczenie masy RCA dla wyjścia sub daje efekty. Na próbę próbowałem odpiac masę z przewodów "front", zostawiając wpiete sygnałówki na sub. I swisty dalej były [emoji17]

Jutro spróbuję wypiac te RCA które idą lewa strona i wyciągnąć je ile się da, i podłączyć do jednego wzmacniacza te dwie pary które idą z radia. Jeśli swisty będą dalej, mam rozumieć że sygnałówki hollywooda które mam moge sobie wtedy co najwyżej powiesić w pokoju dla ozdoby?

Z drugiej strony ciężko mi będzie w ciemno kupić po prostu inne przewody choć nie ukrywam że wykonanie samodzielne było by dla mnie tańsze i nie mieć rezultatów tylko utopić kasę [emoji17]

 

Wysłane z mojego 8070 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam takie i mi nic nie sieje. Idą obok silnika wentylacji, potem obok pompy paliwa i nic [emoji2]

 

P.S. Piszę z telefonu, więc przepraszam za ewentualne błędy.

 

Ja tez sobie nie przypominam , aby w poprawnej instalacji stanowiły jakiś problem .

Być może w instalacjach gdzie problem istnieje trudniej jest nimi coś zamaskować czy ukryć .

 

 

Kolego Barth. Otworzenie obwodu masy przy stronie radia nie powoduje utraty na jakości sygnału. Przynajmniej ja nie zauważyłem. Jedynie słychać mocne pukanie w głośniki WF i SUB.

 

Zatem obwód masy sygnałowej zamykasz przez obwód przetwornicy we wzmacniaczu .

Wariant najgorszy z możliwych .

Chyba , ze prąd może płynąć w obwodach "otwartych " , ostatnimi czasy coraz mniej mnie juz dziwi :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w innych instalcjach w mojej pierwszej(która na pewno nie była szczytem marzeń) to byl slaby punkt a probowalem przeróżnych kombinacji, może kwestia danej serii .. trudno mi coś więcej stwierdzić. Obecnie wszystko odbywa sie już za sprawą procka więc problemu żadnego nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może kwestia danej serii

Mój "gra" od 4-5 lat.

Kładąc niepoprawnie instalacje tworzą się zamknięte pętle masy, co jest często trudne do obejścia. Taka pętla zachowuje się jak antena i zbiera całe wszystkie zakłócenia z auta. Poprzez odpowiednie ułożenie kabli możemy zmniejszyć pole przekroju naszej cewki, a poprzez lepiej ekranowane kable obniżamy jej "sprawność". Jak istnieją problemy z instalacją, to lepszej jakości przewód może i coś da lub wręcz nie da od siebie  :wink:

 

Jeśli założyciel tematu pisze, że nawet puszcza kilka par sygnałówek różnymi stronami auta, to nie ma się co dziwić, że ta jego antena wyłapuje "śmieci".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...