travispl Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Witam grono. Z góry prosze o nie usuwanie tematu, tylko o pomoc. Być moze opisywany problem który mam ja, pojawił się już na forum. Wyszukiwarka naprowadziła mnie na dużo tematów, jednak odpowiedzi w nich albo były niekompletne, albo w ogóle ich nie było. Zbudowałem w samochodzie system 3way. Coby trochę przybliżyć zestaw:Radio: pioneer mvh-350BT (2 pary rca)Wzmacniacz (Sub, WF): Crunch power one x4150Wzmacniacz (Mid, Tw): Phillips DAP4040.Zwrotnica AktywnaModele głośników pomijam, gdyż to nie ma znaczenia. Zasilanie: 21mm2 hollywooda, masa z bagażnikaSygnałówki: Hollywood PRO-215 (wyjście subwoofer w radiu) Hollywood PRO-225 (reszta pasma) Sygnałówki idą tunelem środkowym, rozchodzą się przy kanapie tylnej. Kable do subwoofera lecą od tego miejsca lewą stroną (gdyż po lewej mam wzmacniacz do suba), a do reszty pasma idą prawą stroną do crossovera. Z crossovera dzielę pasmo na WF,MID,TW. Wzmacniacz dla MID i TW mam obok crossovera (prawa strona samochodu). Z crossovera sygnał dla WF, idzie tyłem auta do lewej strony do wzmacniacza który napędza SUB i WF. O ile sekcja MID,TW działa prawidłowo. Gdy do wzmacniacza Crunch podłączony jest kabel z radia do subwoofera, wszystko jest okej. (wiadomo, WF nie grają bo nie mają sygnału). Gdy zrobię odwrotny myk, wypinam sub, podłanczam WF, wszystko jest okej. Natomiast gdy podłącze oba naraz, słychać zakłócenia we wszystkich głośnikach. Słychać pompę paliwa, światła, zapłon itp. Próbowałem już podmieniać wzmacniacze, to samo. wypinałem wszystko po kolei, zostawiając sygnałówki z radia wpięte bezpośrednio do wzmacniaczy. niestety jako że jedne sygnałówki są z jednej strony, drugie z drugiej, nie mam możliwości podłączyć jednego wzmacniacza obiema parami sygnałówek. Jedynie pozostaje "przedłużacz" rca. Nawet wtedy mam te zakłócenia.Czytając forum, doszłem do wniosku że zrobię mały odcinek kabla ekranowanego z kabla mikrofonowego (wiadomo, sygnał, masa. Ekran do masy tylko z jednej strony). Niestety brak rezultatów. Ręce mi już opadają. Póki co jedyna działająca konfiguracja to: Sygnał WF Crossovera, rozdzielony rozdzielaczem typu Y. i podpięty pod WF i SUB. Tak samo działa sygnał SUB z radia, rozdzielacz Y, i podpięte do WF i SUB (jednak w tej konfiguracji brak regulacji balansu kanałów). Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowar Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Problem nie jest inny niż wszystkie. Jest obszerny temat o zakłóceniach - techniki się nie zmieniają mimo, że masz dodatkowy siewnik jakim jest aktywna zwrotnica - ją również traktujemy jako " źródło" Spróbuj podać masę dodatkowym kabelkiem na masę rca przy radiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
travispl Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 dodatkowa masa rca na radiu nic nie zmienia. Gdyby zmieniła wiedziałbym że jest uwalona. Zaobserwowałem inne zjawisko. Gdy cinche z subwoofera, włożę tak żeby styk miała tylko żyła sygnałowa (nie wkładając do końca, czyli nie przytykając masy), wszystko działa dobrze, brak świstów. Jedynie, słychać puknięcia z WF i Suba, przy odpalaniu samochodu, gdy radio jest wcześniej włączone. No i przy wyłączaniu sprzętu.Co w takim wypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Na jeden piec idą masy z 2 różnych źródeł (zwrotnica jest i odbiornikiem i źródłem sygnału)... w piecu raczej masy wszystkich rca się łączą przez co masa sygnału z radia jest łączona z masą sygnału ze zwrotnicy i stąd problemy... jeśli nie masz możliwości puścić i wf i sub ze zwrotnicy to najlepszym (moim zdaniem) sposobem będzie zrezygnowanie z 4 kan na sub i wf i puszczenie tych sekcji na osobnych piecach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
travispl Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Czy istnieją jeszcze jakieś inne rozwiązania, niż te co podałeś? Nie ukrywam że dokładanie 3ciego wzmacniacza było by problematyczne ze względu braku miejsca, jak i funduszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Czy istnieją jeszcze jakieś inne rozwiązania, niż te co podałeś? Nie ukrywam że dokładanie 3ciego wzmacniacza było by problematyczne ze względu braku miejsca, jak i funduszy. Może przed instalacją wzmacniacza , pokaz to komuś kto ma przynajmniej blade pojęcie w tej materii.To jest trzeci a zarazem najprostszy krok . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Dwa kable rca puszczone różnymi stronami - mi to wygląda na klasyczną pętlę masy, której obwód zamykają przewody zasilania bieguna ujemnego."Postaraj się zmniejszyć pole przekroju tej cewki". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Pisałem gdzieś o zbliżonym problemie, a w roli głównej występowały te same sygnałówki Hollywood. Zmieniłem i jak ręką odjął, u mnie się nie sprawidziło ich ekranowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonek Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Dobrze prawisz Boguś. Miałem tak samo. Na jednym wzmacniaczu było dobrze, na dwóch razem tragedia. Po wymianie sygnałówek transmisja z ufo i utwory z alternatora odeszły na wieczny odpoczynek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Technomaniak Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 (edytowane) Mialem podobny problem a ztestowalem już wszystkie dostepne kable i nic nie pomoglo dopiero jak puscilrm kable podsufitką problem zniknoł a kladlem kabel w każdym miejscu w aucie i śfistalo teraz dziala kabel za 5zł normalny chinski kabel i zerro świstów. Moze bys tak przeczytal swoj post przed wyslaniem bo takie bledy Cie tylko osmieszaja! Edytowane 1 Kwietnia 2016 przez powalla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Dobrze, tylko tutaj po raz kolejny pojawiają się "te" sygnałowe przewody, warto zacząć od podmiany luzem, jak przenosić to co ma na sufit, z mocno niewiadomym skutkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Technomaniak Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 U mnie zadzialalu sporo poczytalem na temat kabelków i sporo testowalem nic nie pomagalo i lewa strona auta i prawa środek i ciągle fiiii. Fakt na sucho nie zmontowane bylo ok jak w progach czy srodkiem to świsty a temat mam zamknięty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barth Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Tak jak było napisane wcześniej to wyglądana pętle masy. Tu mam pytanie: czy wpływa to na pracę systemulub na jakość sygnału jeśli odłączy się masę odjednej pary RCA, aby uniknąć pętli? U mnie to rozwiązanie dawało pożądany efekt,ale chciałbym dopytać.Dodam, że problem występował przy zastosowaniu wysokiej jakości kabli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t00m3q Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Hollywood ma fatalne rca.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Tak jak było napisane wcześniej to wyglądana pętle masy. Tu mam pytanie: czy wpływa to na pracę systemulub na jakość sygnału jeśli odłączy się masę odjednej pary RCA, aby uniknąć pętli? U mnie to rozwiązanie dawało pożądany efekt,ale chciałbym dopytać.Dodam, że problem występował przy zastosowaniu wysokiej jakości kabli.W ten sposób otworzyłeś obwód, który wcześniej stworzyłeś.Zagadnienie jest bardzo powszechne nie tylko w CA, więc dostępnych informacji jest multum. Jeśli używasz połączenia niesymetrycznego, to wszystko OK. P.S. Piszę z telefonu, więc przepraszam za ewentualne błędy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bogus1984 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Hollywood ma fatalne rca....Do góryCyt x2, tam jedynie wtyki fajne, bo drobne, no i sam przewód jest bardzo elastyczny. Więcej plusów nie odnotowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Hollywood ma fatalne rca....Obecnie mam takie i mi nic nie sieje. Idą obok silnika wentylacji, potem obok pompy paliwa i nic [emoji2] P.S. Piszę z telefonu, więc przepraszam za ewentualne błędy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
travispl Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Kolego Barth. Otworzenie obwodu masy przy stronie radia nie powoduje utraty na jakości sygnału. Przynajmniej ja nie zauważyłem. Jedynie słychać mocne pukanie w głośniki WF i SUB. Przy odpaleniu auta na włączonym sprzęcie. No i przy wyłączeniu sprzętu. Co ciekawe, rozlaczenie masy RCA dla wyjścia sub daje efekty. Na próbę próbowałem odpiac masę z przewodów "front", zostawiając wpiete sygnałówki na sub. I swisty dalej były [emoji17] Jutro spróbuję wypiac te RCA które idą lewa strona i wyciągnąć je ile się da, i podłączyć do jednego wzmacniacza te dwie pary które idą z radia. Jeśli swisty będą dalej, mam rozumieć że sygnałówki hollywooda które mam moge sobie wtedy co najwyżej powiesić w pokoju dla ozdoby?Z drugiej strony ciężko mi będzie w ciemno kupić po prostu inne przewody choć nie ukrywam że wykonanie samodzielne było by dla mnie tańsze i nie mieć rezultatów tylko utopić kasę [emoji17] Wysłane z mojego 8070 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Obecnie mam takie i mi nic nie sieje. Idą obok silnika wentylacji, potem obok pompy paliwa i nic [emoji2] P.S. Piszę z telefonu, więc przepraszam za ewentualne błędy. Ja tez sobie nie przypominam , aby w poprawnej instalacji stanowiły jakiś problem .Być może w instalacjach gdzie problem istnieje trudniej jest nimi coś zamaskować czy ukryć . Kolego Barth. Otworzenie obwodu masy przy stronie radia nie powoduje utraty na jakości sygnału. Przynajmniej ja nie zauważyłem. Jedynie słychać mocne pukanie w głośniki WF i SUB. Zatem obwód masy sygnałowej zamykasz przez obwód przetwornicy we wzmacniaczu .Wariant najgorszy z możliwych .Chyba , ze prąd może płynąć w obwodach "otwartych " , ostatnimi czasy coraz mniej mnie juz dziwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
t00m3q Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Nie wiem jak w innych instalcjach w mojej pierwszej(która na pewno nie była szczytem marzeń) to byl slaby punkt a probowalem przeróżnych kombinacji, może kwestia danej serii .. trudno mi coś więcej stwierdzić. Obecnie wszystko odbywa sie już za sprawą procka więc problemu żadnego nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 może kwestia danej seriiMój "gra" od 4-5 lat.Kładąc niepoprawnie instalacje tworzą się zamknięte pętle masy, co jest często trudne do obejścia. Taka pętla zachowuje się jak antena i zbiera całe wszystkie zakłócenia z auta. Poprzez odpowiednie ułożenie kabli możemy zmniejszyć pole przekroju naszej cewki, a poprzez lepiej ekranowane kable obniżamy jej "sprawność". Jak istnieją problemy z instalacją, to lepszej jakości przewód może i coś da lub wręcz nie da od siebie Jeśli założyciel tematu pisze, że nawet puszcza kilka par sygnałówek różnymi stronami auta, to nie ma się co dziwić, że ta jego antena wyłapuje "śmieci". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Z tego co zrozumiałem to sygnał idzie środkiem i dopiero w bagażniku rozchodzi się na dwie strony... problemem może być sygnał na wf jeśli jest puszczony "tyłem auta z jednej strony na drugą" w rozumieniu samej klapy bagażnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Z tego co zrozumiałem to sygnał idzie środkiem i dopiero w bagażniku rozchodzi się na dwie strony...Fakt, ale to tym bardziej pokazuje skalę problemu w tej instalacji. Coś musi być na rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Technomaniak Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Sam kladlem i jedna strona auta i kolejną i środkiem zastosowalem chyba z 5 ekranów na kilku kablach i nic to nie dalo świst i już może są auta odporne na takie bajery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Cóż to za wyjątkowo odporny model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.