Skocz do zawartości

travispl

Użytkownik
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Rybnik
  1. Kolego Barth. Otworzenie obwodu masy przy stronie radia nie powoduje utraty na jakości sygnału. Przynajmniej ja nie zauważyłem. Jedynie słychać mocne pukanie w głośniki WF i SUB. Przy odpaleniu auta na włączonym sprzęcie. No i przy wyłączeniu sprzętu. Co ciekawe, rozlaczenie masy RCA dla wyjścia sub daje efekty. Na próbę próbowałem odpiac masę z przewodów "front", zostawiając wpiete sygnałówki na sub. I swisty dalej były [emoji17] Jutro spróbuję wypiac te RCA które idą lewa strona i wyciągnąć je ile się da, i podłączyć do jednego wzmacniacza te dwie pary które idą z radia. Jeśli swisty będą dalej, mam rozumieć że sygnałówki hollywooda które mam moge sobie wtedy co najwyżej powiesić w pokoju dla ozdoby? Z drugiej strony ciężko mi będzie w ciemno kupić po prostu inne przewody choć nie ukrywam że wykonanie samodzielne było by dla mnie tańsze i nie mieć rezultatów tylko utopić kasę [emoji17] Wysłane z mojego 8070 przy użyciu Tapatalka
  2. Czy istnieją jeszcze jakieś inne rozwiązania, niż te co podałeś? Nie ukrywam że dokładanie 3ciego wzmacniacza było by problematyczne ze względu braku miejsca, jak i funduszy.
  3. dodatkowa masa rca na radiu nic nie zmienia. Gdyby zmieniła wiedziałbym że jest uwalona. Zaobserwowałem inne zjawisko. Gdy cinche z subwoofera, włożę tak żeby styk miała tylko żyła sygnałowa (nie wkładając do końca, czyli nie przytykając masy), wszystko działa dobrze, brak świstów. Jedynie, słychać puknięcia z WF i Suba, przy odpalaniu samochodu, gdy radio jest wcześniej włączone. No i przy wyłączaniu sprzętu. Co w takim wypadku?
  4. Witam grono. Z góry prosze o nie usuwanie tematu, tylko o pomoc. Być moze opisywany problem który mam ja, pojawił się już na forum. Wyszukiwarka naprowadziła mnie na dużo tematów, jednak odpowiedzi w nich albo były niekompletne, albo w ogóle ich nie było. Zbudowałem w samochodzie system 3way. Coby trochę przybliżyć zestaw: Radio: pioneer mvh-350BT (2 pary rca) Wzmacniacz (Sub, WF): Crunch power one x4150 Wzmacniacz (Mid, Tw): Phillips DAP4040. Zwrotnica Aktywna Modele głośników pomijam, gdyż to nie ma znaczenia. Zasilanie: 21mm2 hollywooda, masa z bagażnika Sygnałówki: Hollywood PRO-215 (wyjście subwoofer w radiu) Hollywood PRO-225 (reszta pasma) Sygnałówki idą tunelem środkowym, rozchodzą się przy kanapie tylnej. Kable do subwoofera lecą od tego miejsca lewą stroną (gdyż po lewej mam wzmacniacz do suba), a do reszty pasma idą prawą stroną do crossovera. Z crossovera dzielę pasmo na WF,MID,TW. Wzmacniacz dla MID i TW mam obok crossovera (prawa strona samochodu). Z crossovera sygnał dla WF, idzie tyłem auta do lewej strony do wzmacniacza który napędza SUB i WF. O ile sekcja MID,TW działa prawidłowo. Gdy do wzmacniacza Crunch podłączony jest kabel z radia do subwoofera, wszystko jest okej. (wiadomo, WF nie grają bo nie mają sygnału). Gdy zrobię odwrotny myk, wypinam sub, podłanczam WF, wszystko jest okej. Natomiast gdy podłącze oba naraz, słychać zakłócenia we wszystkich głośnikach. Słychać pompę paliwa, światła, zapłon itp. Próbowałem już podmieniać wzmacniacze, to samo. wypinałem wszystko po kolei, zostawiając sygnałówki z radia wpięte bezpośrednio do wzmacniaczy. niestety jako że jedne sygnałówki są z jednej strony, drugie z drugiej, nie mam możliwości podłączyć jednego wzmacniacza obiema parami sygnałówek. Jedynie pozostaje "przedłużacz" rca. Nawet wtedy mam te zakłócenia. Czytając forum, doszłem do wniosku że zrobię mały odcinek kabla ekranowanego z kabla mikrofonowego (wiadomo, sygnał, masa. Ekran do masy tylko z jednej strony). Niestety brak rezultatów. Ręce mi już opadają. Póki co jedyna działająca konfiguracja to: Sygnał WF Crossovera, rozdzielony rozdzielaczem typu Y. i podpięty pod WF i SUB. Tak samo działa sygnał SUB z radia, rozdzielacz Y, i podpięte do WF i SUB (jednak w tej konfiguracji brak regulacji balansu kanałów). Z góry dziękuję za pomoc.
  5. travispl

    Zwrotnica Aktywna

    Witam Kupię zwrotnicę aktywną, konieczne cięcia częstotliwości MID/HIGH, lub pełna 3Way. Cena do 100zł.
  6. travispl

    Sygnałówki RCA

    Kupię 2 pary sygnałówek RCA, długość 0,7m - 1m. Nie muszą być super hi-endowe, ważne żeby były solidne. Cena, jak najmniejsza. Wysłane z mojego 8070 przy użyciu Tapatalka
  7. Piszesz o trzecim kanale. Z tego co pamiętam to czy chodzi ci o wyjście pod głośnik centralny z radia? Jeśli tak. To skoro to jest wyjście Mono. Masz wzmacniacz 4ch i masz wejście hi input 4ch (8 pinow). A radio ma 3ch. To głośniki lewy i prawy podłączać sobie do kanału 1 lewy prawy. A do kanału 2 jeśli Chcesz mostek to mostkujesz lewy i prawy na wejściu wzmaka. Ale musisz zmierzyć czy przypadkiem wejścia plus i minus nie są jakoś połączone ze sobą w kanale lewym i prawym. Generalnie na wejściu hi input jest po prostu dziennik napięcia który dostosowuje je z poziomu hi na poziom jaki jest w RCA. Wysłane z mojego 8070 przy użyciu Tapatalka
  8. Jeśli to radio to najprostszy model CD30 to prawdopodobnie ma ono tylko wyjście na przednie głośniki (musze sprawdzić w domu). Tez nie chciałem się bawić w żadne wylogowywania radia i wyświetlaczy, bo szukać kogoś kto ma tech'a to ze świeczka no i koszt radii oryginalnych. Dlatego cd30 poszedł do szafki, a na jego miejsce inne radio. Wiem kolego ze po wygłuszeniu gra to przyzwoicie jak na budzetówke xd sam mam corse D i tez przy niej grzebie przy audio. Zaczęło się od zwykłego subwoofera w bagażniku. A teraz kończy się na 3-way z głośnikami w słupkach Wysłane z mojego 8070 przy użyciu Tapatalka
  9. Kolego, nie rozważasz może wymiany radia na niefabryczne? Chyba że masz w corsie radio bardziej wypasione niż cd30 Wysłane z mojego 8070 przy użyciu Tapatalka
  10. Witam panów Niestety po roku używania głośnika RE Audio REX8S-4 uszkodzeniu uległo zawieszenie dolne głośnika. Po prostu odkleiło się one od karkasu. Cewka okej. Niestety na głośnik skończyła się gwarancja. Oddałem głośnik koledze i rozebrał go na czynniki pierwsze, twierdząc że naprawi. Jednak podobno "nie był w stanie" dopasować żadnego zawieszenia. No i tak głośnik już od 3 miesięcy z racji braku czasu leży u niego w domu. Pytanie do was forumowicze. Czy jest jakaś możliwość naprawy tego głośnika? Czy można go oddać gdzieś do serwisu, gdzie mi go naprawią. Co mi radzicie zrobić w tej sprawie? Dodam, że kupno nowego raczej nie chodzi w gre, bo nie chce znowu wydawać tych 300zł na kolejny głośnik a kasy niestety, mało Pozdrawiam i licze na pomoc
  11. Kolego Krynio. Moja obudowa ma tylko tył wykonany z włókna, gdyż wnęka którą mam w aucie nie nadawała się w żadnym wypadku do zabudowy mdf'em. Front jest z MDFu grubości 22mm. Początkowo zamierzałem front panel wykonać z włókna, jednak bałem się o wytrzymałość. Musiałbym wtedy na niego zużyć bardzo dużo maty i żywicy (które do tanich nie należą), a tak kupiłem po znajomości bardzo tanio dużą płytę z MDFu i to połączyć w całość, bo wolę dmuchać na zimne niż potem pukać się w głowę że mi nie wyszło. Wracając do obudowy tylnej. Warstw dokładnie nie wiem ile tam nałożyłem, ale pewnie ok 8-9. Zużyłem na całość 2,5 litra żywicy, 1,5 utwardzacza i 4 zestawy mat z włókna szklanego o różnej gramaturze. Co do wytrzymałości. Do testów postanowiłem stanąć na tej obudowie. I skoro utrzymała ona moje 85kg wagi to jest solidna ;) Na zewnątrz skrzyni przykleiłem trochę watoliny (nie ma na zdjęciach) żeby nic się nie tłukło w środku. Pozdrawiam ;)
  12. Włożyłem worek do środka i wlałem wode ;D wiem, prymitywne rozwiązanie, ale skuteczne ;)
  13. Dokładnie tak jak kolega stanec pisze... Wzmocnienie suba to podbicie, tylko większa amplituda sygnału na wyjściu rca (to to samo co gain na wzmaku przecież) tylko sterowany z radia. Jeśli chodzi o zgranie czasowe, to w moim przypadku akurat jest to niewykonalne ;D gdyż radio nie ma takich funkcji ;)
  14. Z ciekawości poszedłem sprawdzić na ile mam filtr ustawiony. Sub na 86Hz 12db/okt i do tego wzmocnienie +2 gdyż przy wzmaku potencjometr jest prawie na max, reszta hpf 100Hz 6db/okt. Żadnych podbić basu nie ma, sory za pomyłke.
  15. Nie oczekiwałem od niego żeby po uderzeniu bassu trzęsły się wszystkie narządy w ciele. Gra jak dla mnie bardzo dobrze i co najważniejsze! Po otworzeniu bagażnika bass słychać, ale niezbyt mocno. Za to jak się bagażnik zamknie i wsiądzie do środka, dopiero wtedy słychać brzmienie całego zestawu. Bo w końcu o to chodzi żeby grało w środku, a nie robić dyskotekę na zewnątrz. Twierdzisz ze woofery zagłuszają suba. Nie wiem jak u ciebie, ale u mnie woofery zgrywają się ładnie z bassem i stanowią nierozłączną całość. Apropo cięć filtrów. Każde auto jest inne i nie ma co ustawiać cięcia na 80hz bo tak wszyscy mówią. Trzeba eksperymentować. U mnie hpf i lpf są ustawione na 100hz i 6db/okt. Oczywiście inne ustawienia w radiu takie jak np podbicie bassu oczywiście są podkręcone. P.S. moja obudowa ma ok 7-8l. Sub w boczku? nie dzięki, nie chciałem robić takich rzeczy jak wycinanie boczka, a potem obijanie go różnymi materiałami. Same panele nie wystają tak jak sie to wydaje na zdjęciu. Wszystko jest na swoim miejscu. Wolę taką zabudowę niż wrzucanie skrzynki do bagaja i stertę kabli i wzmacniaczy co uczyniłoby bardzo potrzebny mi bagażnik niepraktycznym. Pozdro ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...