Skocz do zawartości

L-pad, tłumienie czy gain


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 


A to 800 Hz uznajesz za użytkowy zakres dla Piccolo ?

Nie rozumiem ? Przecież wyraźnie napisałem, że nie jest to  dla mnie zakres pasma który powinien ten głośnik przetwarzać ?

Nie rozumiem który fragment mojego wpisu skierował Pana na tego typu pytanie.

 

 

 


Odpowiedz w stylu , braku Fs w tanim głosniku .

Tak sobie to wymyśliłem u siebie, co by nie mieć tego typu zmartwienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 160
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

 


To masz pierwsze ćwiczenie z logiki

Myślę, że juz kilka dobrych w swoim życiu przerobiłem.

 

 

 


jak byś postąpił gdybyś nie projektował tego dla siebie ?

Byle do przodu

Prawdopodobnie tak samo, chyba że popyt konsumencki byłby na innego typu remedium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


EDIT

Szkoda, że Pan wyedytował zdanie...

 

Jak je masz to wstawię na miejsce , chciałem cytować a wywaliłem


 

 


Jakbym projektował to dla siebie to starałbym się zrobić to tak aby pominąć- wykluczyć częstotliwość FS w użytkowym paśmie tego przetwornika (niezależnie czy mówimy o wartości letniej czy zimowej).

 

 

 

Myślę, że juz kilka dobrych w swoim życiu przerobiłem.

 

 

 

Prawdopodobnie tak samo, chyba że popyt konsumencki byłby na innego typu remedium.

 

 I jak ?   A może inni czynia inaczej i wykorzystują efektywnie ten zakres dla Piccolo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to znaczenia w przypadku tego tematu.

Bardziej "ciekawi" mnie rozwinięcie wątku z technicznego punktu siarczenia/ziarnowania/piaszczenia l-padów.

Tymczasem pozdrawiam i życzę owocnej dyskusji.

 

Pisz pisz , potem poczytasz :wink2:

 

Nie martw się że się nie możesz dogadać :wink:

We dwoje raźniej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 I jak ?   A może inni czynia inaczej i wykorzystują efektywnie ten zakres dla Piccolo ?

 

nie wiem, różne dziwne rzeczy widziałem już w przypadku CA :)

Zazwyczaj miernikiem technicznego rozwiązania w CA jest rezultat dźwiękowy który się osiągnęło - zapewne można zaprojektować filtr czy to pasywny czy aktywny aby w minimalnym stopniu wykorzystać te (niskie jak dla głośnika wysokotonowego) częstotliwości.

Moim zamiarem nie było chwytanie nikogo za słowka ani doszukiwanie sie 2 dna w wypowiedzi.

Polecam i Panu - luźniej się żyje wtedy.

 

 

 

We dwoje raźniej  :wink:

 
A samemu smutniej i nudniej :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, różne dziwne rzeczy widziałem już w przypadku CA :)

Zazwyczaj miernikiem technicznego rozwiązania w CA jest rezultat dźwiękowy który się osiągnęło - zapewne można zaprojektować filtr czy to pasywny czy aktywny aby w minimalnym stopniu wykorzystać te (niskie jak dla głośnika wysokotonowego) częstotliwości.

Moim zamiarem nie było chwytanie nikogo za słowka ani doszukiwanie sie 2 dna w wypowiedzi.

Polecam i Panu - luźniej się żyje wtedy.

 Nie jest mi dane wnioskować z innych czynników niż teksty które zamieściłeś .

 Tyle i tylko tyle .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


 Nie jest mi dane wnioskować z innych czynników niż teksty który zamieściłeś .
 Tyle i tylko tyle .

 

I z ciekawości jaki wniosek ? Bo narazie same bicie piany z wynika z Pana wpisów ?

Może przedstawi Pan jak rozumie tego typu zdanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym projektował to dla siebie to starałbym się zrobić to tak aby pominąć- wykluczyć częstotliwość FS w użytkowym paśmie tego przetwornika (niezależnie czy mówimy o wartości letniej czy zimowej).

 

 TY gdybyś projektował to dla siebie .....,  różnicuje projekt/ sposób  w zależności od adresata projektu.

Starałbym się zrobić tak aby wykluczyć ......., zatem sugeruje , ze inni postępują inaczej i nie starają się wykluczyć, lub wykorzystuja efektywnie ten zakres

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w którym miejscu była jakaś wzmianka o:

 

 

 


A to 800 Hz uznajesz za użytkowy zakres dla Piccolo ?

 

 

 


 TY gdybyś projektował to dla siebie .....,  różnicuje projekt/ sposób  w zależności od adresata projektu.

 

 

Oczywiście, warto podchodzić do adresata indywidualnie. Różne przypadki po tym świecie chodzą ... czasem najlogiczniejsze rozwiązanie mimo że zgodne ze sztuką nie spełnia wymogów klienta. Zdarzają się na tym świecie przykłady, kiedy robi się coś wbrew swoim przekonaniom aby zaspokoić potrzebę innej osoby :)

 

 


zatem sugeruje , ze inni postępują inaczej i nie starają się wykluczyć

 

No cóż - są i tacy... jak i pewne nietypowe szkoły budowania filtrów. 

Bywają ludzie, którzy nie zdają sobie sprawy jak rozwiązać pewnego typu problemy techniczne i np używają okolic 800 hz dla wysokotonówki typu Piccolo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Dobiera się wg jakiej zasady?

 

I co ważniejsze...

 

2. Czy dobrze wnioskuję, że w przypadku

piccolo konieczny jest korektor impedancji?

 

Na pyt. 1 już odpowiedziałem.

 

Odpowiadam na pyt. 2.

Nie jest konieczny, ale można go zastosować.

Od razu zaznaczam, że do poprawnego dobrania korektora impedancji też jest potrzebny program typu lspCAD  :hyhy:

 

ten sam filtr z korektorem https://www.dropbox.com/s/yda7ouhb2rej56i/picollo%20filtr%20z%20lspCADa%20z%20korektorem%20impedancji.PNG?dl=0

i bez korektora  https://www.dropbox.com/s/87ksd8wjuzha2px/picollo%20filtr%20z%20lspCADa.PNG?dl=0

 

Czy widzisz jakieś większe różnice w przebiegu napięcia na głośniku między tymi dwoma filtrami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w którym miejscu była jakaś wzmianka o:

 

 

 

 

 

 

 

 

Oczywiście, warto podchodzić do adresata indywidualnie. Różne przypadki po tym świecie chodzą ... czasem najlogiczniejsze rozwiązanie mimo że zgodne ze sztuką nie spełnia wymogów klienta. Zdarzają się na tym świecie przykłady, kiedy robi się coś wbrew swoim przekonaniom aby zaspokoić potrzebę innej osoby :)

 

 

 

No cóż - są i tacy... jak i pewne nietypowe szkoły budowania filtrów. 

Bywają ludzie, którzy nie zdają sobie sprawy jak rozwiązać pewnego typu problemy techniczne i np używają okolic 800 hz dla wysokotonówki typu Piccolo. 

 

W sumie , niczego więcej się nie spodziałem.

 

 

Na pyt. 1 już odpowiedziałem.

 

 

 

Odpowiadam na pyt. 2.

 

Nie jest konieczny, ale można go zastosować.

 

Od razu zaznaczam, że poprawnego dobrania korektora impedancji też jest potrzebny program typu lspCAD :hyhy:

 

 

 

ten sam filtr z korektorem https://www.dropbox....dancji.PNG?dl=0

 

i bez korektora https://www.dropbox....spCADa.PNG?dl=0

 

 

 

Czy widzisz jakieś większe różnice w przebiegu napięcia na głośniku między tymi dwoma filtrami?

 

 

Myśle , ze tak Bartch chyba nie szybko  dojdzie do konsensusu .

Zasilić każdą z gałęzi filtra z oddzielnego wzmacniacza , ustalić wymagany poziom tłumienia a potem dopiero próbować realizacji założeń w domenie pasywnej . Czasami jednak więcej oznacza prościej .

Dyskusje o degradacji dzwięku przez Lpady pozostawić na koniec tego procesu a nie na początek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusje o degradacji dzwięku przez Lpady pozostawić na koniec tego procesu a nie na początek .

 

 

 

Oł najs, jak się miło zrobiło w końcu tym temacie.  :)

 

 

Juz mnie męczy prostowanie każdego do pionu .

 

 

 

Barth, dnia 09 Marz 2016 - 16:27, napisał:

2,5 rząd obliczony na ok 5,5 khz

To nie był tuzinkowy projekt

 

Ale, żeby się Pan na śmierć nie zanudził na naszym forum:

 

filtr pasywny 2,5 rzędu, czyli 15 dB/oct https://www.dropbox.com/s/c3ue7tfpppl7498/filtr%20pasywny%202.5%20rzedu.png?dl=0

:hyhy:

No i który procesor tak potrafi? :P

Chyba nawet najnowszy Helix DSP Pro tego nie umie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale, żeby się Pan na śmierć nie zanudził na naszym forum:

 

 

 

filtr pasywny 2,5 rzędu, czyli 15 dB/oct https://www.dropbox.... rzedu.png?dl=0

 

:hyhy:

 

A 16 db jak nazwiesz , 2,7  rzędu :wink2: .

Procki to procki , można dyskutować , ze przetwarzanie cyfrowe to zło , zabijają istotę muzycznej duszy i cały czar wraz ze swobodą , ale od tego raczej nie będzie odwrotu i im szybciej dotrze to wszystkich tym lepiej .

Dla  "dinozaurów" pozostaną jeszcze ostatnie bastiony , pasywny tweeterek czy podobne cząstkowe rozwiązania .

Patrząc z innej perspektywy jest jakiś paradoks , bo z jednej strony techniczne możliwośći procesorów sa dziś wielokrotnie większe niz kilkanaście lat temu , a z drugiej brzmieniowo raczej nie widać rewolucji . Gdy te dwie rzeczy zgrają sie ze sobą , to trudno dziś postawić dużo na którejkolwiek z szali . Strona praktyczna plus możliwości nawet pobieżnego ogarnięcia średnio zaawansowanego systemu raczej nie pozostawiają dużego pola dla układów pasywnych wykraczających ponad klasyczną ( fabryczną ) zwrotnicę .

A jak komuś tweeter rzuci piachem w uszy , to zaprockuje gada i będzie potulny misio :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam świadomość - "2,5 rzędu" to niefachowe określenie,

ale już nie będę mówił od kogo je usłyszałem :P

W każdym razie nie jest to amator w temacie pasywnego podziału.

 

A swoją drogą - dać się da na Helix DSP Pro wykorzystując 18dB/oct + edytując krzywą EQ

na danym kanale... ale nie wiem czy zabrzmi to korzystnie... Trzeba posłuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam świadomość - "2,5 rzędu" to niefachowe określenie,

ale już nie będę mówił od kogo je usłyszałem :P

Dla mnie jest żartobliwe , a tez na tyle sugestywne , ze bez problemu przekazuje istotę .

Zapewne zapożyczenie z układów 2,5 way , gdzie dwa głośniki pracują efektywnie w zakresie basu a tylko jeden z nich pasmem sięga do podziału z tweeterem.

Widzisz piąta strona pisaniny , a dylemat daleki od rozwiązania / zrozumienia i nie chodzi tu o Ciebie tylko ogólnie .

Podstawy do tego sa bardzo proste , nie potrzebni do tego filozofowie czy wizjonerzy a jednak bariera istnieje .

Czy to jest tak trudne do przyjęcia i zrozumienia , ze impedancja głośnika jest funkcją zmienną wobec częstotliwości,

dla układów aktywnych charakterystyki filtrów i tłumienia są niezależne od impedancji je obciążających ( zakładając stabilność wzmacniaczy w przewidywanym obszarze obciążeń ) , a dla układów pasywnych istnieje ścisłe powiązanie pomiędzy nimi .  Może jednak wymagam zbyt wiele .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że impedancja głośnika jest zmienna w funkcji

częstotliwości i wpływa na pasywne układy filtrów

to jest od początku jasne.

 

Niezrozumiałe dla mnie jest, którą wartość impedancji przyjąć do wyliczeń L-pada skoro ta wartość jest zmienna? - bo jakąś jedną musze...

 

 

Mała poprawka - oczywiście w poprzedniej wypowiedzi chodziło

mi o użycie aktywnego filtra 12dB/oct + EQ

a nie 18dB ;) ale to w sumie nieistotne w tym

temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...