Skocz do zawartości

Brak prądu po zamontowaniu CA w aucie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkującym w temacie CA ale nie mogę sobie poradzić z brakiem prądu po około tygodniu w samochodzie. Poruszam się starą ibizą 93r i jak każdemu "młodemu gniewnemu" znudziło mi się słuchanie seryjnego radia i podpierdujących głośniczków. Zainwestowałem drobne finanse w radyjko ( posiadam 2 inne auta w rodzinie z identycznymi radiami i nie było nigdy problemów z brakiem prądu) do tego dokupiłem 2 głośniczki, boschmany (2x200w rms) na tył i 2 głośniczki z garażu keenwooda (2x150w max) na przód. Z czasem było mi mało i w międzyczasie wymieniłem akumulator bo miałem z nim jakieś drobne problemy. Wynikiem tego było zakupienie jakiejś skrzyneczki, postanowiłem więc porwać się troszkę firmowo i zakupiłem głośniczek pioniera (400w rms) w zabudowie MTX-a. Do tego dostałem od znajomego przeciętnej jakości piecyk, wygrzebałem na kondensator jedno faradowy i wszystko to skleiłem w jedną całość. Kabel od akumulatora pociągłem (25mm) do kondensatora, od kondensatora do wzmacniacza i ostatecznie do głośnika. Powrotny(masa) takiego samego przekroju od głośnika do wzmacniacza od wzmacniacza do kondesatora i do karoseri z tyłu pojazdu. Zastanawia mnie przy tym jedna rzecz, czy warto poprowadzić osobną mase od wzmacniacza i od kondensatora czy to nie robi różnicy. Rem jest poprowadzony z radia do wzmacniacza. Radio jest podpięte pod stacyjke także na postoju nie ciągnie prądu (0.01A). Wymieniony jest pasek klinowy i zregenerowany alternator, dlatego kwestie ładowania odrzucam, pozatym przy maksymalnym obciążeniu ładowanie wynosi 13,47V ( dmuchawa, światła drogowe, radio bez tuby ) bez obciążenia 14.3V. Tuba na postoju jak sprawdzałem (0.11A). Czy ktoś byłby w stanie mi podpowiedzieć co mogę sprawdzić ? Akumulator sprawdzany na stacji diagnostycznej i jest w dobrej kondycji. Nie posiadam alarmu, jedynie centralny zamek. Jeśli ktoś ma jakieś propozycje byłbym bardzo wdzięczny, dziękuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


w międzyczasie wymieniłem akumulator bo miałem z nim jakieś drobne problemy.

 

Pewnie te same co teraz ;)  Musisz poszukać gdzie znika prąd , czyli odpinasz klemę , podłączasz miernik i sprawdzasz po kolei co podkrada prąd ...choć tydzień to długi okres i wystarczy mały pobór , by zeżarł Ci aku w tydzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ibiza 93? To 021a? Jaka tam bateria siedzi u ciebie?

 

Prawdopodobnie to ta, 44Ah 360A

 

Pewnie te same co teraz ;)  Musisz poszukać gdzie znika prąd , czyli odpinasz klemę , podłączasz miernik i sprawdzasz po kolei co podkrada prąd ...choć tydzień to długi okres i wystarczy mały pobór , by zeżarł Ci aku w tydzień.

 

Chodzi o akcesoria car audio ? Tzn sprawdzić co na postoju co pobiera tyle prądu ? Czy kondensator, czy wzmacniacz, czy może głośnik ?

Jeśli chodzi o pobór 0.01A (bez CA)  nie wydaje mi się że to dużo na postoju, skoro dopuszczalene jest bodajże 0.1-0.2 w wyjątkowych sytuacjach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam uwielbienie do tego modelu... Swojej nie potrafiłem sprzedać :) stoi pod domem i czeka żeby dać jeszcze troszkę frajdy z jazdy...

 

 

 

Rozumiem, że po czasie (powiedzmy tydzień) od ładowania zaczyna brakować prądu? Stawiał bym na braki w ładowaniu (alternatory za mocne tam nie siedziały) i przy tak małej baterii i zapewne krótkich trasach prądu w baterii może szybko brakować. Sprawdź jaki masz alternator (ile A), zrób big3 (nawet na 25mm2) albo chociaż popraw wszystkie styki... Na altku z 1.5-1.7 można spokojnie 75ah pod maskę wrzucić i altek to ogarnie.

Edytowane przez powalla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trasy w tygodniu po 2-3km natomiast na weekendy kolo 15-30km, alternator po regeneracji i o co chodzi z tym "zrob big3" ? Chodzi zeby zmienic kabel idący od alternatora na wiekszy ? Posiadam silniczek 1.2, czeka na glowiczke i kolektory od 1.5 :) A jesli juz sprawdzę alternator ilu amperowy, co dalej ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


o co chodzi z tym "zrob big3" ? Chodzi zeby zmienic kabel idący od alternatora na wiekszy ?

 

Tak, i masa buda-akku i silnik-buda. A plusowy nie tyle zmiana co dołożenie drugiego.

 

 

 


trasy w tygodniu po 2-3km natomiast na weekendy kolo 15-30km,

 

To nie wiem czy altek daje radę dobić chociaż tyle ile rozrusznik zjadł.

 

 

 


A jesli juz sprawdzę alternator ilu amperowy, co dalej ?

 

Będziesz wiedział jaką masz wydajność prądową. Jeśli dla przykładu altek ma 45A a piec ciągnie 30A to nie ma opcji żeby utrzymać akku pełne.

 

 

 


Posiadam silniczek 1.2, czeka na glowiczke i kolektory od 1.5

 

Nie lepiej 1.5 wrzucić? Te głowice różnią się tylko średnicą kanałów z tego co pamiętam (sama głowica jest płaska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro podłącze jeszcze jeden kabel pod alternator (przy okazji sprawdzę jego parametry) i zrobie dodatkową masę na budzie z tego co zrozumialem, bo narazie mam z akmulatora do silnika i z kondensatora do karoseri.

A co do silnika, to w 1.7 1.5 i 1.2 byly te same bloki, roznily sie tylko glowicami, dlatego nie ma sensu kupowac calego silnika, dzieki wielkie za odpowiedzi w temacie, a jeszcze na marginesie pytanie, lepiej osobno podłączyc mase z kondensatora i wzmacniacza czy to nie robi roznicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masę dokładasz z silnika do budy i z akumulatora do budy. 

 

Masa z budy do konda a z konda do pieca.

 

 

 


A co do silnika, to w 1.7 1.5 i 1.2 byly te same bloki, roznily sie tylko glowicami, dlatego nie ma sensu kupowac calego silnika,

 

A jak myślisz, z czego wynika różnica w pojemnościach? Bo chyba nie z kanałów wydechowych? ;) tak, z wyglądu to są te same bloki... Z wymiarów też. Ale cylindry inne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jaki masz pobór z całej instalacji. Jak Powalla mówił, odepnij klemę i pomierz ile prądu pobiera. 100mA jest dopuszczalne, jeśli będzie coś w tych okolicach to znaczy że problem leży w ładowaniu, a nie samym rozładowywaniu ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem jeszcze podpytać u elektryka, jak on sprawdził pobór prądu na postoju wynosił 0.00A. Sprawdził mi akumulator powiedział że jest zdrowy, natomiast przyczepił się do ładowania, stwierdził że jest ono jak na zregenerowany alternator dość niskie. Pasek klinowy na którym był alternator był zbyt słabo naciągnięty. Naciągnął wziął 20 zł za fatyge. Po wszystkim stwierdził że całość jest dobrze połączona nie powinno być problemów, alternator słaby ale bez problemu powinien uciągnąć sprzęt. Dopowiedział że jeżeli po tygoniu znów akumulator padnie to czas najwyższy na nowy, ewentualnie wymienić alternator na inny( on ma po 50 zł :P - czyli troszke chciał mnie naciągnąć ).

Finalnie, czekam koło tygodnia i zobaczymy co to będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


trasy w tygodniu po 2-3km natomiast na weekendy kolo 15-30km

 

Spotkałem się ze stwierdzeniem iż aby uzupełnić prąd zużyty do rozruchu auta, to auto musi chodzić 15 min , czyli raczej nie przez te 3km nie uzupełniasz tego poboru. Twoim ratunkiem jest co kilka dni podładowywać akumulator prostownikiem lub ...dłużej jeździć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Spotkałem się ze stwierdzeniem iż aby uzupełnić prąd zużyty do rozruchu auta, to auto musi chodzić 15 min , czyli raczej nie przez te 3km nie uzupełniasz tego poboru. Twoim ratunkiem jest co kilka dni podładowywać akumulator prostownikiem lub ...dłużej jeździć ;)

 

I właśnie o to chodzi... 45A altek (z tego co pamiętam taki siedzi w 1.2)... Niech auto łyka najmniej 30A (światła, układ zapłonowy i wtryskowy, dmuchawa, pompa paliwa)... Zostaje 15A dla radia, pieca i ładowanie akku... Trochę za mało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie o to chodzi... 45A altek (z tego co pamiętam taki siedzi w 1.2)... Niech auto łyka najmniej 30A (światła, układ zapłonowy i wtryskowy, dmuchawa, pompa paliwa)... Zostaje 15A dla radia, pieca i ładowanie akku... Trochę za mało. 

 

Jest gaźnik także elektryki w tym aucie jest naprawde bardzo ograniczenie, pompa paliwa na wałku rozrządu. Dlatego alternator słaby ;x

Dzięki wszystkim, już wiem na czym stoje. Teoretycznie w gre nie wchodzi wymiana alternatora na większy ponieważ nie ma miejsca ( tak mi powiedział elektryk ) ale moim skromnym zdaniem być może błędnym wydaje mi się że da się tam upchać coś bardziej pojemnościowego.

 

Demondemidi

wiesz może czy modele 1.5 czy 1.7 miały może mocniejsze alternatory ?

Czy najpierw się podjąć podpięcia drugiego kabla do alternatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsca jest mało (kolektor, chłodnica) ale mocniejszy da się upchnąć... Musiał bym sprawdzić jaki u mnie siedzi altek ale jestem prawie pewny, że większy. Jak znajdę chwilę to zerknę pod maskę (nie pamiętam czy tabliczka jest z góry).


Nie wiem jaki alternator u ciebie siedzi ale najmocniejsze z tego co widzę były 65A i raczej taki mam u siebie... mam gdzieś w garażu ori od 1.2 gaźnikowca ale nie chce mi się za bardzo jechać i szukać... łatwiej będzie jak zobaczysz u siebie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak dla mnie pozostaje doładowywanie raz na jakiś czas... za krótkie trasy robisz a jak to gaźnikowiec to pewnie od strzała nie gada? i jak znam życie to cierpi też na ich typową przypadłość czyli gorsze odpalanie przy dużej wilgotności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...