Frost12q Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Witam, posiadam audi a6 c4. Dolozylem do niego oryginalne naglosnienie bose wszystko ori wlacznie z radiem.Zestaw nabylem bez wiazki wiec musialem dorobic. Radio nie ma wyjscia typu "rca" tylko normalne kostki iso. Pomine kwestie w jaki sposob zostalo to podlaczone poniewaz z problemem walcze juz pol roku i juz rozkladam rece. A jestem juz ukierunkowany odnosnie problemu. Po wlaczeniu zaplonu przez kilkanascie sek slychac jakies charczenie, potem znika. Po odpaleniu auta slychac alternator zmienne piszczenie narastajace z obrotami silnika, dodatkowo im bardizej obciazony altek tym bardziej piszczy. Czyli najbardziej przy grzaniu szyby, klimie i na zimnym aucie (pewnie swiece po rozruchu dogrzewaja i napiecie jest nizsze) Sprawdzalem juz chyba wszystko i problem nadal wystepuje, zapoznalem sie z poradnikiem z forum jak eliminowac zaklocenia dalej nic....Ostatnio zoriblem taki myk, ze odlaczylem radio i dalem zasilanie (pomijajac przekaznik od systemu) na suba (w nim jest wzmacniacz) z akumulatora. I zaklocenia na zaplonie wystepuja nadal, a kable sygnalowe nie byly podlaczone. Po prostu sytem na samym zasilaniu jest zaklocony i domniemywam ze tutaj lezy problem. Alternator mialem robiony, wymienialem mostek prostowniczy, slizgi, szczotki ori boscha. Podmienialem alternator na inny i dalej to amo. Jak odlacze alternator nie ma piszczenia. Ale z tego co pamietam to pozostale zaklocenia nadal wystepuja np na zaplonie te kilka sek, albo jak lampka w aucie przygasa proporcjonalnie do przygasania maleje ten dziwny dzwiek. Mysle ze problemem moze byc cos z masa ale juz brakuje mi pomyslow co moge zrobic..... Wrecz blagam o pomoc, walczylem z tym juz nawet ze szwagrem elektronikiem i tez rozklada rece..... POMOCY ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 I tylko napisz mi jeszcze ze wczesniej nie czytałeś ze ten problem to rzecz wystepujaca w 90% przypadków dokladania " BOŻE " do c4? Po wlaczeniu zaplonu przez kilkanascie sek slychac jakies charczenie, potem znika.to pompa paliwa Probuj zmasować wszystkie elementy systemu wspólną masą... To ewidentna pętla masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Tak jest jak idzie po drucie bez ori wiązek VAG.Nie chcę krakać ale te poszukiwania będą daremne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raadek Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Zawsze mnie zastanawiało po co ludzie wkładają tyle wysiłku żeby zamontować takie badziewie.Za niewielką sumę można złożyć przyzwoicie grający system Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbit666 Opublikowano 10 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2015 Zawsze mnie zastanawiało po co ludzie wkładają tyle wysiłku żeby zamontować takie badziewie.Za niewielką sumę można złożyć przyzwoicie grający system Zachęca niska cena i... forumowicze forów poświęconych danym modelom aut którzy o takich rozwiązaniach piszą w samych superlatywach. Sam kiedyś zastanawiałem się po przeczytaniu samych zalet takiego rozwiązania nad montażem takiego bose u siebie. I dobrze, że akurat nic na allegro nie było... A jak jest w praktyce, to samo wychodzi. Autorze, na moim forum tematycznym modelu auta była złota zasada dokładania bose - nie kupuj bose bez ori wiązki. Bo jest, jak jest... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 Zaglądam często na forum c4 i chyba nie ma człowieka któremu w tym modelu udało się bez jakichkolwiek przeszkod wrzucić bose. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frost12q Opublikowano 11 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 Wiec tak, do zakupu bose nikt mnie nie zachecal. Mowili ze w tych pieniadzach zloze cos fajnego. Ale nie interesowalo mnie nic innego poza oryginalnym naglosnieniem.Wiecie dlaczego ? a bo to tak jest, zaczelo sie od przerabiania przednich boczkow. Dla mnie odpada, potem ze suba wsadzic do bagaznika, ale nie w schowek bo nie bedzie "efektu" i musialbym wozic turlajaca sie po bagazniku tube. Mam dziecko i bagaznik w avancie w c4 nie jest na tyle duzy zebym mogl sobie pozwolic na inwazje kolejnych rzeczy w aucie. Wracajac do tematu. Jak poczatkowo podlaczylem przod to tez mialem zaklocenia ale byly dosc ciche. Wiec problem nie lezy w glosnikach, ani wzmacniaczu tylko w instalacji auta. Sprobuje odlaczyc z radia kostki, i wzmacniaczo-sub podlacze pod aku, ale z tego co mnie pamiec nie myli to juz tak robilem i zaklocenia nadal wystepowaly.Pompy paliwa w dieslu z tego co wiem to nie ma, wiec to raczej odpada. Niby wg was problem lezy po stronie braku wiazki (ekranowanej) ale po podlaczeniu po tapicerce zaklocen nie powinno byc.... Nie mniej licze na jakas konkretna pomoc, dzis pojde i sprawdze jeszcze co i jak z zasilaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbit666 Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 Konkretnie to się nasłuchałeś Mirków z forum od których to wychodzą takie smaczki jak "wzmacniacz nie powinien przekraczać 60% mocy głośnika, bo go spali". Sprzedaj to ustrojstwo i zrób to z sensem. Co do suba, pomijając te wymysły z efektem z tubą - jest coś takiego jak zabudowa suba w boczek. Szczerze to nie wydaje mi się, że ori bose jest takim high-endem ze c trudno będzie powtórzyć efekt na innych klockach... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vbe Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 Pompy paliwa w dieslu z tego co wiem to nie ma, wiec to raczej odpada. A co podaje paliwo z baku do silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frost12q Opublikowano 11 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 Pompa wtryskowa ? zasysa paliwo i podaje na wtryskiwacze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frost12q Opublikowano 12 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 Dzis robilem testy,Radio i subo/wzmacniacz zebralem razem na przedni fotel. Zrobilem nowa kostke zasilajaca oraz kostke iso (żółtą). Zasililem bezposrednio z akumulatora oba urządzenia. Sygnal z radia podalem do subo/wzmacniacza. Zaklocenia nadal wystepuja... Jakos w wakacje ze szwagrem podmienilismy radia to samo. Z komorki (zewnetrzne zasilania) nie ma zaklocen.Ostatnio zrobilem taki myk ze podjechalem autem tez diesel i polaczylem auta kablami rozruchowymi. O dziwo bez zaklocen. Z tego co pamietam odpialem swoj alternator. Poza piszczeniem na zaplonie itd wystepuja jakies zaklocenia typu gasnace swiatelka itd.Wiec domniemywam ze problemem nie jest sam alternator. Wydaje mi sie ze problemem moze byc slaba masa, ale nie wiem gdzie tego szukac... W ktorych miejsach.. Chyba warto dodac ze podlaczalem caly zestaw zgodnie ze schematem. I kable zasilajace wzmacniacz/sub sa grubosci 2.5mm. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vbe Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 Pompa wtryskowa ? zasysa paliwo i podaje na wtryskiwacze ? Piszesz o pompie mechanicznej wysokiego ciśnienia. W baku jest pompa elektryczna niskiego ciśnienia zasilająca układ paliwowy. przykładhttp://www.wtryskiwacz.com/galeria/3crbudowaogolna435354.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonek Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 Poza piszczeniem na zaplonie itd wystepuja jakies zaklocenia typu gasnace swiatelka itd. Wiec domniemywam ze problemem nie jest sam alternator. Wydaje mi sie ze problemem moze byc slaba masa, ale nie wiem gdzie tego szukac... W ktorych miejsach.. Mastah napisał Ci na początku - połącz wszystkie elementy wspólną masą.Wszelkie słyszane światełka i inne sygnały zbierane ze wszechświata najczęściej powodowane są przez pętlę masy lub kiepskiej jakości przewody sygnałowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 Niby czytałeś poradnlik o zakloceniach a nie wiesz co je zazwyczaj powoduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszLDZ Opublikowano 12 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2015 Dziwy tu jakieś same i mity o aucie ; ) jeden twierdzi ze bagaj w c4 avant jest niezbyt duży drugi wstawia schemat od common raila wyjaśniając problem pompy ehh czego to sie człowiek nie dowie. Posluchaj kolego rady odnośnie masy i poczytaj w temacie o kablach i zaklóceniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 13 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 Wskocz kolego na forum c4 i popytaj ale z tego co pamiętam chyba nie spotkałem się zeby ktos kto dokładal boże i zalapal problem zakłóceń rozwiązał go w 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 13 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 Dziwy tu jakieś same i mity o aucie ; ) Wskocz kolego na forum c4 i popytaj ale z tego co pamiętam chyba nie spotkałem się zeby ktos kto dokładal boże i zalapal problem zakłóceń rozwiązał go w 100% Ja rozwiązałem , tworząc instalację symetryczną od źródła do wzmacniacza ( ale nie było to boze).Natomiast faktem jest , ze wszelkie dokładane instalacje audio w tym samochodzie maja mniejsze lub wieksze problemy z indukowaniem zakłóceń . Cześć problemów jest związana z lokalizacja akumulatora z tyłu pojazdu , zatem przez jego długość biegną kable zasilające z dość sporym prądem . Dwa to fakt , ze w związku z taką lokalizacją akumulatora kable prądowe biegną po obu stronach auta ( po drugiej na potrzeby kabli rozruchowych ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frost12q Opublikowano 13 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 Panowie,.... przeciez pisalem ze robilem wczoraj test ze wspolna masa. Tzn radio i wzmacniaczo-subwofer polozylem na przednim siedzeniu, Zrobilem nowa kostke do radia podpialem pod zasilanie z aku, i tak samo ze wzmacniaczem. Zrobilem nowa kostke iso zolta, podlaczylem do wzmacniacza. Wiec wg mnie zrobilem tak jak kolega wyzej napisal, podlaczylem pod wspolna mase. Efekt ? byly slyszalne zaklocenia. Zanim zakladalem caly system, szukalem odpowiedniego okablowania odpowiedniej grubosci z ekranem tak jak szlo to w oryginale. Ale nigdzie o takich przekrojach nie moglem nic znalezc z tyloma zylami. Zastosowalem zwyczajne kable glosnikowe taki jak na zdjeciu http://img.bazarek.pl/97849/8393/4265964/8505099614b99fe0d5ff27.jpg o odpowiednich przekrojach tak jak w schemacie. Zgodnie z waszymi zaleceniami podlaczylem pod wspolna mase i dalej lipa....Co prawda przy testach uzywalem okablowania jakie mialem pod reka, nie byly to kable takie jak zalecane, Mysle ze od 0.5mm w zwyz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.