fryc88 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Od dłuższego czasu (po prostu to zlałem) mam problem - przy dodawaniu gazu w 'rytm' dodawania gazu słychać wysokie tony - świsty, gwizdy, piski, jak zwał tak zwał.Nie pamiętam, czy stało się to po zmianie pieca na Etona 4506, czy było to też na RF Punch 160x4, na pewno było też w podobnym stopniu na Soniaku którego wcześniej używałem. Co robiłem:- wymiana RCA z zakupionych, które teraz są w dziale sprzedam, na krótkie, lutowane samodzielnie ze stosownych, polecanych przewodów i wtyków- zmiana ułożenia przewodów RCA i samego proca- podanie źródła do proca bezpośrednio z optyka, z pominięciem AI-Netu jako sygnału audio- podłączenie przewodów zasilających poza obrysem pojazdu - 50mm2 leżące obok auta, podpięte bezposrednio plus i minus z aku do kondensatora Problem musi leżeć gdzieś na drodze zasilania, ewentualnie proc>piecyk, niestety nie mam pomysłu jak to coś wyeliminować...Czy może to być jakiś problem w którymś z urządzeń, czy może coś sieje po zasilaniu i jakiś filtr czy inny wynalazek założyć na zasilanie (raczej) procka? Wiem, że tematów z podobnymi problemami było od zatrzęsienia, wiem, że większość z nich rozwiązano, natomiast o mondeo już kilka razy czytałem, że 'ten typ tak ma' i koniec, ale może mimo wszystko coś pominąłem, coś jeszcze zrobić się da? Nie ukrywam, że jakoś bardziej mnie to irytuje obecnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aeron Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 u mnie tak nie ma - a różne kombinacje z RCA byly :> przez srodek, bokami po procki itd.Obstawiałbym jakąś masę na RCA, coś w tym stylu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Temat jest uniwersalny. Po kolei podmieniaj elementy i będzie jasne co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fryc88 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Tylko ze np rca mają po 30 cm i leżą kolo niczego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Zdaje sie ze sam napisałeś ze coś nie bardzo po zmianie wzmakow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBSONBERCIK Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Hello.Jak masz możliwość podmień wzmaki .Ja miałem taki przypadek że żadne 100 razy ekranowane RCA i takie tam przerzucanie kabli zasilających nie pomagało.Zawsze nawet mały ale był ten świst gdy naciskałeś pedał przyśpieszania.Wymiana wzmaka i się okazało że jakoś ucichło i jak makiem zasiał.Nawet trochę dziwna sprawa bo w jednym aucie zbierał zakłócenia a w drugim do którego został wzmak zamontowany po jego sprzedaży - zero problemów z zakłóceniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisman Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Mam identyczne doswiadczenia jak ROBSONBERCIK za soba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarodziej Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opisywałem już gdzieś podobny przypadek u mnie. Zanim nie zrobiłem instalacji na fest, czyli cacy, miałem świsty i gwizdy w głośnikach. Przy odpalaniu auta głośny gwizd, w czasie jazdy słabszy i wysokość gwizdu zależała od obrotów silnika. Kiedy dopieszczałem instalacje wymieniłem klemy na nowe (stare nie były złe, ale już nadgryzione zębem czasu). Rozpiąłem wszystkie kable od aku, przeczyściłem złączki (plusy, masy, wszystkie kable wysokoprądowe) papierem ściernym. Poskładałem do kupy z użyciem pasty miedziowej. Zero pisków. Jeszcze fotka, jak widać klemy żadna rewelacja, ale działa :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fryc88 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Ciekawostka zauważona dziś, gdy zaczęły mi parować szyby:W czasie jazdy, przy dodawaniu gazu słyszalny świst/gwizd, szyba z przodu zaparowana to włączyłem grzałkę w szkle - świst nieznacznie się wzmocnił, włączyłem tylną grzałę, odparowało, wyłączyłem, świsty CAŁKOWICIE ustały... Grzebiąc dalej - gdy świsty są - włączę i wyłączę cały zestaw audio na odpalonym silniku, to za którymś razem z kolei świsty ustają.... Tak, jak by po spadku napięcia/większym obciążeniu czy to związanym ze znacznym poborem prądu przez grzane szyby, czy to włączaniem/wyłączaniem pieców, radia, itd. po prostu świsty ustawały... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leonek Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 W mk3 tdci miałem podobnie, świst wzmagał się wraz z obciążeniem alternatora. Czasem był prawie niesłyszalny. W moim przypadku winowajcą okazał się alternator. Po regeneracji problem ustąpił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Demondemidi Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 U mnie tak się działo na niedoladowanym akku... Po dorzuceniu bufora w bagażniku i dopieszczeniu deczko instalacji (chyba głównym problemem był kabel altek-akku) wszystko ucichło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fryc88 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 To już jest drugi altek łącznie, ten przed zamontowaniem kontrolnej szczotki miał zmienione i regulator, ale te było z 1,5 roku temu. Co do bufora, aku drugiego nie mam ale kond 21f siedzi a trochu tras robie wiec aku raczej jest doładowany, ale spróbuję przez weekend się pobawić. Jakaś zelowka 20ah około tez leży, może to coś da. Dzieci za podsuniecie pomysłów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.