Skocz do zawartości

BMW E9X - Nowe radio 2DIN, a sygnały ze starego radia


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 


Kombinujesz strasznie od d*** strony... po co chcesz do jakiegoś dziwoląga dodawać oemowe funkcje?

Uuuuu... lubie ostro :)

 

 

 


Albo dodaj do OEM'u odpowiedni odtwarzacz

TZN ? Możesz zaproponowac konkretne rozwiązanie?

 

 

 


albo odpuść OEM

To zawsze mogę zrobić bez żadnego stresu.

 

 

 


Wybierasz najtrudniejszy i najbardziej upierdliwy w realizacji wariant, efekty i tak będą średnie

Zawsze lubiłem pod górkę, a efekty będa tak dobre, jak dobra będzie jednostka, którą wstawimy.

Nie rozumiem czmu efekty mają być średnie, skoro jedyne sygnały jakie będą średnie z jednostki to te, które wejdą z onboardowego sprzetu. Czyli pii, piuk, pla - one nie musza mieć mega jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz wypuścić światłowód z oryginalnego radia, część odtwarzaczy w BMW można dodatkowo przekodować, żeby zamiast wyjścia wysokonapięciowego z kostki iso dawały wyjście niskonapięciowe (np. u mnie była taka możliwość). Wtedy jakościowo już nie będzie to taka kaszana.

Jak nie to wyciągnięcie optyka + procesor. Albo rozwiązanie typu most o którym już było pisane. Albo jeszcze pewnie parę innych apgrejdów się znajdzie do fabryki.

Można też dopiąć dowolny inny odtwarzacz i integrować go z fabryką - rozwiązań jest naprawdę dużo, musisz poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też dopiąć dowolny inny odtwarzacz i integrować go z fabryką - rozwiązań jest naprawdę dużo, musisz poszukać.

Pavliq pianobijco ! :D Własnie kutwa znalazłem to roziwazanie, które podałem.

Najprostsze z możliwych czyli zamiast radia skrzynka , która przetważa sygnały i zapodaje do nowej jednostki.

 

Ehh, jak tu z Wami pisać, jak nie czytacie, a piszecie, żeby pisać. Kutwa, przeciez dokładnie zlinkowałem najprostsze roziwązanie po 3 nocach pracy.

Rozwiązanie , w którym :

a) nie trzeba niczego przeprogramowywać, przekodowywać,

B) nie trzeba grzebać w środku jednostki

c) nie trzeba kupowac klocków za 4 koła tylko za jakieś 600-900 stówek

 

Mam wrażenie, że większość użytkowników albo za dużo pije, ale za dużo jara. Albo po prostu nie czyta tego co piszą inni.

 

W sumie to nie wiem, dlaczego ja się dziele z Wami tym rozwiązaniem. Potem wszyscy stwierdzą : "Uuuu, a zajebiste rozwiązanie - plugnplay" .

A tak nikt nic nie pomoże tylko pisze BE ZE DU RY. Ot co.

 

 

Można też dopiąć dowolny inny odtwarzacz i integrować go z fabryką - rozwiązań jest naprawdę dużo, musisz poszukać.

Dzięki za pomoc .... już to zrobiłem.

 

Kutwa, dobrze , że człowiek wyrósł w innych czasach i ma dystans do internetów, bo jak ja to czytam to rece mi opadajo. Bez kitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za cudowne rozwiązanie które spełnia wymienione funkcje? Chyba, że to to wyżej opisane: https://www.youtube.com/watch?v=ocyRqv4A2O4&feature=youtu.be

Tak, masz rację wystarczy 1 din tylko trzeba do niej dopiąc sygnały z całej reszty (sygnały dźwiękowe parktronika, sygnały dźwiękowe, navi, ostrzeżeń, etc.) Ewentualnie sterowanie kiery.

do tego dodałbym jeszcze inne funkcje z komputera - np. ciśnienie w oponach (używane 2 razy w roku, ale zawsze), błędy i inspekcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamu bardzo chętnie na spota się wybiorę.

 

 

 

I równie chętnie porównam sprzęt. A o gazowniku słyszałem legendy i bardzo ciekawi mnie jak gra jego praca.

 

Dla mnie temat zamknięty.

I trzymanie się tego co tu napisałeś byłoby chyba najlepszą rzeczą jaką mógłbyś zrobić. Znam doskonale podejście do grania userów, którzy z Tobą dyskutowali w tym temacie ale ani oni ani ani ja nie mamy pojęcia co Ty masz na myśli mówiąc:

 

 

Jednym słowem staram się, żeby miało to ręce i nogi i żeby mieć pociechę z projektu.

A czytając ten temat mam wrażenie, że rozmawiacie o tym samym ale na myśli macie coś zupełnie innego... na prawdę chciałbym żeby to było tylko wrażenie :)

 

 

W sumie to nie wiem, dlaczego ja się dziele z Wami tym rozwiązaniem. Potem wszyscy stwierdzą : "Uuuu, a zajebiste rozwiązanie - plugnplay" .

 

A tak nikt nic nie pomoże tylko pisze BE ZE DU RY. Ot co.

 

No to się chłopaki ucieszą jak przeczytają o takich wyrazach wdzięczności z Twojej strony :hyhy:

Dziadek Poszpszyński (mam nadzieję, że wiesz kto to taki :) ) by powiedział: "Trzask-prast i po wszystkim!"  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sinoff jesteś jedną z konkretniejszych osób na tym forum. Odezwałem się do Ciebie rok temu, pomogłeś mi radą.

Skorzystałem, wymieniłem klocki ( kupiłem w jednej firmie, która podałeś) - samochód sprzedałem I bardzo dziękuję.

 

Szkoda, że nie odpisałeś na resztę wiadomości, bo być może dzisiaj robilibyśmy sprzęt razem.

Ale spotkamy się na spocie - pogadamy na spokojnie.

 

A dystans do tego wszystkiego mam spory więc w sumie dużo pisze z humorem. Jeśli ktoś weźmie mnie za poważanie, to trudno - jakoś przeżyję :D.

 

"Strach jest uczuciem, które znam słabo." A rewolucji śmieciowej tutaj nie będzie :D Skojarzenia, to Ty masz dobre.

 

 

 


Co to za cudowne rozwiązanie które spełnia wymienione funkcje? Chyba, że to to wyżej opisane: https://www.youtube....eature=youtu.be

spowiednik, dnia 02 Marz 2015 - 18:23, napisał:

Tak, masz rację wystarczy 1 din tylko trzeba do niej dopiąc sygnały z całej reszty (sygnały dźwiękowe parktronika, sygnały dźwiękowe, navi, ostrzeżeń, etc.) Ewentualnie sterowanie kiery.

do tego dodałbym jeszcze inne funkcje z komputera - np. ciśnienie w oponach (używane 2 razy w roku, ale zawsze), błędy i inspekcje.

 

Kwiatu dokładnie to. Wczoraj napisałem i załączyłem linka o godzinie 22.12 więc proszę mnie tu kota ogonem nie wykręceć. Cały splendor ma spłynąć na mnie bo jam pierwej wypatrzył to cudeńko .

I na domiar złego również chcę sygnał ciśnienia w oponach i inspekcje, a nawet błędy.

 

I w sumie to chce to gizmo, tylko że nie podłącze pewnie kabla Video, tylko sam kabel audio bo pewnie JVC wywalę za pół roku i wstawię coś lepszego na 1DINie.

 

A na poważnie - udało mi się przez ostatnie dni sporo dowiedzieć więc jak spłyną mi maile ze wszystkimi informacjami to wstawię temat jak łatwo i przyjemnie rozwiązać temat dla większości modeli w BMW.

A jak skończę projekt to wrzucę temat całego swojego systemu i do woli będzie można się wyładować :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę,że "kupa" to będzie dopiero jak nakupujesz tych 2 connect'ów itp badziew, taką, że 800ka przy tym jak ją określiłeś to mały Bobek.

Ale temat z chęcią doczytam jak w magiczny sposób wywaliłeś ładne parę setek na swoje poronione koncepcje.

Ty naprawdę myślisz, że jesteś "innowatorem", gościu tu są na forum najlepsi instalatorzy w Polsce, którzy takie bmki robili, jak Ty do niej wzdychałeś na okładce w gazecie.

Ale Ty rąbiesz wszystkich wkoło, że źle mówią. Zrób i pokaż, a jeszcze lepiej daj komuś potem posłuchać.

Ale w sumie i tak wyjdzie na moje, będzie KUPA, jednak Ty idziesz pod prąd niosąc kaganek oświaty. Idź dziecko idź. ;-)

Przeczytaj od początku co Ty chcesz zrobić :D

Masz monitor fabryczny, ale nie... Chcesz drugi 2 din, masz możliwość zapewnić bardzo przyzwoite źródło wyciągając cyfrę z ori napędu i podpinając procka to nie, Jasiu chce inaczej, podpiąć jakieś gówniane jvc pod oem piec bmw lub też zapco(wybacz ale się zgubiłem, albo za wolno myślę, albo Ty za szybko pierdzielisz farmazony).

Suba nie chcesz, ale może wsadzisz w jakieś wytlumione puszki substytuty suba w postaci tłuczko-wooferów...

Hmm jeśli masz ochotę to Cie wprowadzę z błędu i obnaźę punkt po punkcie, że błądzisz i kombinujesz jak koń pod górę, stracisz czas i pieniądze, bez większych efektów.

Ale dziś już późno. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę,że "kupa" to będzie dopiero jak nakupujesz tych 2 connect'ów itp badziew, taką, że 800ka przy tym jak ją określiłeś to mały Bobek.

Ale temat z chęcią doczytam jak w magiczny sposób wywaliłeś ładne parę setek na swoje poronione koncepcje.

Dzięki takiemu rozwiązaniu będę mógł zamontować sobie jednostkę jaką tylko chce i o to chodzi. A to urządzeni ma tylko przekazać do niej podstawowe dźwięki z samochodu.

Napisz gdzie jest błąd w moim myśleniu, ale konkretnie.

 

 

 

y naprawdę myślisz, że jesteś "innowatorem", gościu tu są na forum najlepsi instalatorzy w Polsce, którzy takie bmki robili, jak Ty do niej wzdychałeś na okładce w gazecie.

Nie myślę. Składam system na utartych szlakach przeciez wiesz co ma być włożone - rozwiązania już dobrze znane 20 lat temu.

Szukałem na forum tematów do BMW e90/91/92/93 i oprócz Kwiatkowego nie znalazłem niczego. Jeśli coś pominął - wskaż mi gdzie mogę szukać. Ja mówię poważnie.

 

Przeczytaj od początku co Ty chcesz zrobić :D

Sam przeczytaj. Po raz kolejny powtórzę - chce do jednostki innej niż oryginalan podpiąć sygnały z samochodu. A nie chce rozmawiać o samej jednostce. 

A to o czym piszesz czyli wyciągnięcie cyfry z ori napędu jest opcją, która brałem pod uwagę, ale jesli nie znajdę łatwiejszego rozwiązania.

Moim zdaniem znalazłem, ale zamiast mnie opieprzać to wykaż gdzie to roziwązanie jest złe. Moim zdaniem jest bardzo dobre, bo mam możłiwość zmienić jednostkę na niemalże każdą, a dźwięki dalej będe miał.

 

 

 

Masz monitor fabryczny, ale nie... Chcesz drugi 2 din,

Również już napisałem - wcale nie chcę. I przestańcie się czepiać tego JVC. Niech każdy sobie w to miejsce wstawi taką jednostkę jaką chce. Dalej w temacie chodzi o coś innego.

 

 

 

masz możliwość zapewnić bardzo przyzwoite źródło wyciągając cyfrę z ori napędu

Uważam, że są lepsze napędy niż oryginalny i to w przystepnych pieniądzach. I uważam, że na sprzęcie , który montuję będzie zauważalnie słyszalna różnica pomiędzy oryginalnym napędem, a jego zamiennikiem.

 

 

 

podpiąć jakieś gówniane jvc pod oem piec bmw

Nigdy niczego takiego nie napisałem , a tylko mnie niepotrzebnie obrażasz.

 

 

 

Suba nie chcesz, ale może wsadzisz w jakieś wytlumione puszki substytuty suba w postaci tłuczko-wooferów...

Tego to wogóle nie kumam.

 

 

 

Hmm jeśli masz ochotę to Cie wprowadzę z błędu i obnaźę punkt po punkcie, że błądzisz i kombinujesz jak koń pod górę, stracisz czas i pieniądze, bez większych efektów.

Ale dziś już późno. ;-)

 

Ja też idę spać, ale jeśli znajdziesz czas jutro to chętnie przeczytam i mówię poważnie bez żadnych zgryźliwości.

Tylko wytknij mi błędy w ograniczonym zakresie - zakresie źródła i mojego pomysłu na temat przejściówki connect2. Może być tutaj lub na PW.

Moim zdaniem ta przejściówka ma podstawowe plusy w postaci zachowania oryginalnych sygnałów przy podpinaniu jakiejkolwiek jednostki, możliwość zmiany jednostki na inna w każdej chwili gdy będę chciał,

nie grzebię w radiu, napędzie i nie jestem ograniczony, nie przerabiam oryginalnej instalacji co chociażby jest plusem gdy chcę sprzedać samochód a wyciągnąć klocki.

 

 

RANNY POST :

Wstałem rano, przeczytałem cały temat jeszcze ze 3 razy i przemyślałem. Jeśli ktokolwiek z forum, poczuł się urażony stylem mojego pisania to bardzo mi przykro i przepraszam.

Nie chcę się z nikim kłocić, a w każdym razie nie o pierdoły tylko jeśli już to o coś z czego wyniknie coś dobrego, bo czasem i trzeba doj***ać do pieca i katalizować sprawy.

 

Natomiast gdzieś się rozjechaliśmy w pewnych sprawach. Moim błędęm było napisanie że H800 to kibel bo tak nie jest. Widzę, że poszedłem na skróty. 

Chodziło mi o to, że podpięcie tego procka do jednostki OEM przez przejściówkę czy to na hi czy to na low nie daje tak dobrego dźwięku, jak olanie tego i podpięcie dobrego źródła.

Wyjaśniłem to już w 3cim poście dlatego np. cała rozmowa z MAXAMem jest niepotrzebna - myślimy dokłądnie o tym samy, ja szybko sprostowałem o co mi chodziło, a dalej piszemy zupełnie niepotrzebnie bo mamy dokładnie to samo podejście.

 

W każdym razie - nikogo nie obrażam bo większość użytkowników ma na pewno większe doświadczenie od mojego. Tylko męczy mnie to, że od głównej sprawy, którą jest konkretne pytanie

odbiegamy mówiąc o sprawach, które de facto nadają się na inny temat.

 

Jeśli truck znajdziesz czas i odpiszesz mi na ostatniego posta - będe zobowiązany.

 

Dziś wrzucę temat mojej przeróbki dokładnie, choć jest w połowie pracy. Akurat będe w garażu gdzie robię auto i porobię zdjęcia. Mam nadzieję, że doświadczeni użytkownicy, którzy już w tym temacie się wypowiedzieli, nie zrażą się dotychczasową sytuacją i z chęcią skomentują projekt i powiedzą co ewentualnie by poprawili , a co im się podoba.

 

A jak wrócę, bo zaraz muszę jechać, to wrzucę te rozwiązania, które do tej pory znalazłem sam i wkleję je do pierwszego possta jako edit, aby temat był łatwo rozwiązywalny.

 

I jeśli ktoś jeszcze ma jakiekolwiek pomysły - śmiało piszcie. Myślę, że temat jeszcze nie jest wyczerpany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nadal podtrzymam że powinieneś zainteresować się dedykowanym rozwiązaniem do BMW, szczególnie że właśnie na rynek wszedł/wejdzie nowy proc RAINBOW, który szynę MOST ma na pokładzie, tak więc ze swojego radia wyjdziesz czystym sygnałem cyfrowym , mając działające wszelkie udogodnienia.

Możesz mi wierzyć lub nie, i samemu się przekonać, że z tego JVC po RCA sygnał będzie gorszej jakości, jak fabryczny z BMW.

 

Mówimy oczywiście o drodze cyfrowej, radio, nawigację zostawmy na plan dalszy.

 

pomijam już fakt,że cena procka z szyną MOST to ok 3000zł - tak więc jak na razie bije inne rozwiązania na głowę. o ile dobrze pamiętam, to za 3600 jest też już z wifi streamingiem, - info http://dsp.rainbow-audio.de/english/

 

http://dsp.rainbow-audio.de/english/images/dsp_seite_front.jpg

 

http://dsp.rainbow-audio.de/english/images/dsp_seite_back.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od godziny 18.00 siedzę non stop nad schematami i opisami systemów audio. Robię przy okazji streszczenie po polsku, czego nikt nie zrobił. A dla każdego, kto kupi BMW będzie to pociecha i nie będzie musiał tłumaczyć.

 

Jutro bądź pojutrze skończę. Mam kilka pomysłów i wrzucę, aby się podzielić. No po tym wszystkim nie wypada mi nie przyzgotować się porządnie do tematu :D.

Tylko nie wiem, czy będzie Wam się chciało to czytać...

 

 

 


właśnie na rynek wszedł/wejdzie nowy proc RAINBOW, który szynę MOST ma na pokładzie, tak więc ze swojego radia wyjdziesz czystym sygnałem cyfrowym , mając działające wszelkie udogodnienia.

Jest to dużo prostsze i czystsze rozwiązanie . W sumie to chyba najbardziej optymalne jeśli chodzi o cyfrę. Myślę, że trafiłeś w 10.

 

 

 


Możesz mi wierzyć lub nie, i samemu się przekonać, że z tego JVC po RCA sygnał będzie gorszej jakości, jak fabryczny z BMW.

heh, ciężka sprawa. To jest trochę tak jak z różnica pomiędzy gramofonem a CD. W sumie to przecież gramofon gra gorzej bo parametry CD są lepsze.

Ale co ja poradzę, że od 3 lat już nie słucham wogóle CD. CD mam w samochodzie bo inaczej się nie da. A na JVC nie partz, bo i tak mam zamiar go zmienić.

Na coś dużo lepszego , ale dalej na RCA.

 

Ja wiem, ze na kartce ten dźwięk z procka przebije całkiem sporo roziwązanie na RCA, ale...

Ale nie sądzę, że się w tym zakocham.

 

Na spokojnie to przemyślę. Jeszcze zostały co najmniej ze 3 tygodnie u mnie, zanim skończymy wszystkie pierdoły . I dopiero wtedy będzie montowana jednostka. Mam czas żeby pomyśleć.

Tak czy siak, bardzo Ci dziękuję za ten pomysł bo ma swoje plusy, czego nie da się ukryć.


No i projekt też jutro opiszę - zdjęcia mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę żę z Tobą jest podobnie jak z przeciwnikami automatów, są na nie choć nigdy nie jechali, a jak jechali to 100m i koniec bo im się nogi mieszały.

Zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki z rezaniem deski, podjedź na zlot u siebie, wsiądź do auta Gazownika, czy Adamu (te auta znam) pewnie kogoś jeszcze, FUBU Sinoff chyba też są z tych rejonów, i posłuchaj jak gra po cyfrze, a u Adamu możesz dodatkowo jeszcze po analogu posłuchać.

Możesz projekt opracowywać, ale jeśli będzie analogowy, to pewne robisz go wyłącznie dla siebie. Teraz jak jest Rainbow, za chwilę jak grzyby po deszczu powstaną klony Helixa, Mosconiego, RF, i parę innych liczących się firm, i każdy będzie wolął wpiąć tą męczącą dotychczas kostkę i wreszcze mieć spokój. Żródło zewnętrzne zawsze można dopiąć, ale albo będzie to jakiś dysk ssd z gęstym formatem, albo radio 1 din, ale klasy jak napisałem już wcześniej , tak jak tu:

10988927_10153066885064054_2884555096187

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Od godziny 18.00 siedzę non stop nad schematami i opisami systemów audio. Robię przy okazji streszczenie po polsku, czego nikt nie zrobił. A dla każdego, kto kupi BMW będzie to pociecha i nie będzie musiał tłumaczyć.

 

Podesłałem Ci i ja pewne materiały, ale troszkę nie podoba mi się sam Twój sposób prowadzenia rozmowy. To, że nie znalazłeś informacji o jakimś projekcie nie oznacza, że tego nikt nie robił. Może ciężko w to uwierzyć, ale cały świat nie jest jeszcze zdigitalizowany. Analogicznie jeżeli chodzi o dokumentację. Prowadzę pewną rzecz związaną z nagłośnieniami tej marki i też można znaleźć tam trochę info. Na ten moment nie tak szczegółowych, bo są one zamieszczane sukcesywnie, według ustalonych priorytetów i dostosowywane do potrzeb odbiorcy. Myślę, że jest jeszcze jeden bardzo ważny powód. Osoby nie znające języka angielskiego w tym kraju zaczynają z upływem lat stanowić margines. Nie trzeba tego tłumaczyć. Myślę streszczać również. 

 

 


Teraz jak jest Rainbow,

Według informacji z wczoraj od Arka jeszcze modułu MOST nie ma. Cały czas się tworzy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego napisałem wcześniej:

 

 

 


właśnie na rynek wszedł/wejdzie nowy proc RAINBOW, który szynę MOST ma na pokładzie

 

bo nie byłem pewien jak to wygląda na dziś dzień - ale skoro już zdjęcie jak i ustalona cena w PL jest, pozostaje kwestią najbliższego czasu jak już będzie. Nim tu się kolega z schematami ogarnie, może już będą dostępne i w PL :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej chłopaki,

 

No i zaczynamy rozmawiać o konkretach. Za co naprawdę bardzo serdecznie dziękuję.

Batonx - nie wiem o którą rozmowę chodzi. Ale przetłumaczyć przetłumaczyłem. Co do Angielskiego - niestety chyba jednak jest to spora bariera dla jeszcze dużej rzeczy.

Tą dokumentację, którą od Ciebie dostałem miałem już z któregoś forum BMW - albo z e90post, bimmera czy innych. Dodatkowo znalazłem 2 inne całkiem niezłe.

 

Więc oto wrzucam pod spodem kompilację . A wnioski pod koniec.

 

Wszystko co jest w tym temacie bazuje na wiedzy zdobytej od ludzi i z internetu więc może być obarczone błędami. Dlatego przed przystąpieniem do jakichkolwiek czynności należy potwierdzić możliwości rozwiązania na własną rękę u dystrybutora danego sprzętu i sprawdzając co się ma w samochodzie.

 

Najpierw jest długi wstęp aby opisać działanie całych systemów BMW. Jeśli ktoś nie chce czytać to niech od razu przechodzi do rozwiązań, ale bez przeczytania tego trudno poruszać się w temacie i rozmowie.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

OPIS SYSTEMÓW OEMowych BMW

KTO ZNA NIECH POMIJA.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

W w/w modelach BMW występują 3 systemy audio :

  1. Stereo – podstawka
  2. HiFi - opcja BMW nr 676 ( to tak naprawdę była podstawka)
  3. Top-HiFi - opcja BMW nr 677 ( Premium, Logic 7, Harman/Kardon) ( w 2011 Logic 7 stał się czescią systemu H/K)

 

Każdy system posiada następujące elementy :

 

 

ad.1 Stereo

Poznać można po braku tweeterów przy lusterku.

 

4 Kanały 6 Głośników

• 2 średnietony z przodu w drzwiach 100 mm

• 2 średnietony z tyłu w drzwiach lub bokach 100 mm

• 2 kickbasy pod siedzeniami z przodu, 160 mm

 

Bandwidth: 50 Hz to 14,000 Hz

Max. acoustic pressure 98 dB

Amplifier power: depends on radio,

radio: 4 x 15 W (4 Ω)

M-ASK: 4 x 40 W (2 Ω)

CCC: 4 x 25 W (2 Ω)

 

Sygnał zapodawany jest na głośniki prosto z radia bądź nawigacji. Opcja nie posiada oryginalnego wzmacniacza ( o ile się orientuje to możliwe było zastosowanie tylko radia M-ASK). Sygnał idzie z jednostki i rozdziela się w pobliżu słupków na poszczególne głośniki połączone równolegle, a w ramach zabezpieczenia przed przeciążeniem zastosowano kondensatory podłączone szeregowo i umieszczone w przednim głośniku średniotonowym. Kondensator działa jako opór dla prądu zmiennego i zmienia swoją wartość w zależności od częstotliwości. Im niższa częstotliwość tym większa oporność.  
 

 

ad.2 HiFi

 

Rozpoznawany po tweeterach przy lusterkach, ale nie ma głośnika na środku deski rozdzielczej przy szybie.

6 Kanałów, 10 Głośników

• 2 wysokotonowe tweetery przy lusterkach 26 mm

• 2 średnietony z przodu w drzwiach 100 mm

• 2 kickbasy pod siedzeniami z przodu 217 mm

• 2 średnietony z tyłu w drzwiach lub bokach 100 mm

• 2 wysokotonowe tweetery w drzwiach lub bokach 26 mm

 

Bandwidth: 40 Hz to 20.000 Hz

Max. acoustic pressure: 104 dB

Amplifier power:

2 x 40 W (2 Ω) Bass

4 x 25 W (2 Ω)

 

2 kanały przednie filtrowane wysoko 120 Hz, tak samo 2 kanały z tyłu, natomiast suby pod siedzeniami nisko do 100 Hz.

 

System stosowany ze wzmacniaczem OEM BMW w bagażniku. Sygnały dźwiękowe max 5V w żaden sposób niemodyfikowane(czyżby?) za wyjątkiem auto-loudnessu (dzielone tył i przód) idą do wzmacniacza z radia po sygnale analogowym. Wzmak w żaden sposób nie rozprowadza sygnały po głośnikach w formie 6cio kanałowej. Głośniki wysoko i średniotonowe są podłączone równolegle. Ze średnich tonów zastosowany jest high pass (diplexer) dający sygnal również na wysokie tony.

Jest to teoretycznie najlepsze rozwiązanie, gdyż sygnał nie jest przetwarzany cyfrowo i można to podłączyć do analogowego zmacniacza.

 

 

Ad.3 Top HiFi

 

9 kanałów, 13 głośników

• 1 średniton z przodu w desce przy szybie w środku, 100 mm

• 2 wysokotonowe tweetery przy lusterkach 26 mm

• 2 średnietony z przodu w drzwiach 100 mm

• 2 kickbasy pod siedzeniami z przodu 217 mm

 

• 2 średnietony, E90 w drzwiach, E92 w tylniej półce, a w E91 głośniki plenarne za zagłówkami zamiast średnich tonów 100 mm

 

• 2 średnietony, E 90 w tylniej półce, E92 w boczkach, E91 w drzwiach   100 mm

• 2 wysokotonowe tweetery, E 90 w tylniej półce, E92 w boczkach, E91 w drzwiach 26 mm

 

Bandwidth: 30 Hz to 20.000 Hz

Max. acoustic pressure: 110 dB

Amplifier power:

2 x 70 W (4 Ω) Bass

7 x 40 W (2 Ω)

Kanały : 2 front, 2 tył, 2 tył do efektów, 2 do kickbasów, jeden do centralnego.

 

Wzmacniacz, zamontowany z tyłu w bagażniku, w tym systemie jest w sieci MOST dlatego tylko radia obsługujące MOST (Rad2 i CCC) mogą być zamontowane w Top HiFi. Sygnały z radia nawigacji idą kablem optycznym do wzmacniacza gdzie sygnał cyfrowy jest zmieniany na analogowy przy użyciu procesora sygnału DPS i dopiero kierowany jest na głośniki. Ten system jest systemem Surround czyli Logic 7 z 7dmioma kanałami.

 

 

 

Istnieją 3 modele radia w naszych modelach BMW każde z nich musi być kodowane z zastosowanym w samochodzie systemem (Stereo, HiFi, Top HiFi) :

- Buissnes CD (M-ASK) dla stereo

- Professional CD (Rad2) dla HiFi lub Top HiFi.

- Professional CD (CCC) dla Top HiFi.

 

O jednostce M-ASK nie znalazłem informacji i nie szukałem za głęboko.

 

Rad2 to jednostka sterująca/radio, które ma wyjścia MOST i są one aktywne dla TopHiFi, ale również ma wyjścia analogowe i są one wykorzystywane gdy ta jednostka jest w systemie HiFi. Jest to jednostka z wyświetlaczem wbudowanym w siebie czyli pomarańczowym, prostym dwuliniowym. Może odtwarzać CD/Mp3/Wma, ma komputer pokładowy, radio tuner, AUX. Może być rozszeżona o zmieniarkę, telefon.

 

CCC to jednostka bez wyświetlacza w sobie tylko montowana zawsze z wyświetlaczem w desce rozdzielczej CID 8,8 cala. Komunikuje się ona zawsze przez interfejs LVDS z wyświetlaczem CID ( uwaga – w systemie TopHiFi tak samo jednostka Rad2 komunikuje się z wyświetlaczem CID). Ma lepszy tuner radiowy oraz lepsze parametry. Działa tylko na magistrali MOST czyli nie ma sygnału analogowego jako alternatywy. Posiada wbudowany system kontroli audio ASK.

 

 

I teraz uwaga :

Oba radia mogą być zastosowane w systemie Top HiFi.

Jednostka Rad2 również może się komunikować z CIDem przez int. LVDS.

Być może istnieje możliwość wyjęcia jednostki CCC , wstawienia Rad2 i przeporgramowania pod daną instalacje (Top HiFi_. Może wtedy sygnały audio również lecą po analogu a nie samym MOST z Rad2.


----------------------------------------------------------------------------------------------------

POD SPODEM ROZIWĄZANIA DEDYKOWANE – ALPINE, PIONEER , ETC.

RÓWNIEŻ UNIWERSALNE. KTO CHCE NIECH POMIJA

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Z wątku , opinii innych użytkowników oraz internetów można zrobić aftermarketowy system audio gdzie sygnały wyjdą drogą analogową lub cyfrową.

 

Jeśli nasz wybór pada na nowoczesne jednostki multimedialne to rozwiązań należy szukać u producentów. W gronie rozwiązań dedykowanych plasują się firmy Alpine, Pioneer. W Kenwoodzie i JVC nie znalazłem żadnych rozwiązań dedykowanych.Poniżej podaję rozwiązania dedykowane z opisem jaki udało mi się odnaleźć lub dowiedzieć :

 

  1. Alpine – firma posiada interfejs o nazwie APF- X100BM http://www.alpine.com.pl/p/Products/interfaces5030/apf-x100bm

Jest to przejściówka zapewniająca działanie kierownicy multimedialnej, alarmów, czujników parkowania, klimatyzacji. Z tego co przeczytałem na stronie jest ona dedykowana do modeli bez nawigacji i bajerów w postaci TopHiFi z radiem CCC. Informacji nie potwierdziłem u dystrybutora, bo nie ma jak się z nim skontaktować.

Ponadto ten interfejs współpracuje tylko z 3ma radioodtwarzaczami Alpine. Wszystko na stronie jest podane. Dodatkowo w interfejsie jest cos co się nazywa Speaker box for warning tones więc zapewne jest to głośnik, który daje sygnały dźwiękowe. Przy takim sprzęcie można było się postarać o puszczenie tego przez jednostkę.

 

  1. Pioneer – informacje uzyskane od bardzo przyjazdnej i rzeczowej osoby z firmy podaję poniżej rozwiązania w formie interfejsów tej firmy (PDC czujniki parkowania, SWC sterowanie z kiery)

Żadne z tych rozwiązań inie współpracuje z iDrive.

 

Dla urządzeń 2DIN :

CTSBM005FPAE

Head unit replacement kit

2din kit + interface + antenna

CA-HE-BMW.001

Start/Stop

Relocates start/stop buttons and heated seats

14P235

Aerial adapter

Passive antenna

CTRBM002

PDC interface

Use in combination with regular SWC

 

Dla urządzeń 1DIN :

CA-HM-BM.001

1din kit

 

CA-HE-BMW.001

Start/Stop

Relocates start/stop buttons and heated seats

14P235

Aerial adapter

Passive antenna

 

Dodatkowo :

CA-RP-BMW.002AE

SWC

SWC + PDC in one interface

Lub

CTSBM005PAE

SWC

 

CTRBM002

PDC interface

Use in combination with regular SWC

 

http://www.pioneer.eu/files/eur/car_acc_db/hw_remote/CTSBM005FPAE.pdf

http://www.pioneer.eu/eur/products/car_accessories/BMW.html

 

 

No więc to tak. Oczywiście, każdy sobie odpowie czy takie produkty ( w sensie jednostek sterujących ) mu odpowiadają. Osobiście nie znalazłem nic dla siebie, a żeby na Alpinie za 6000 odtwarzać mp3/acc to chyba nie sztuka, ale to moje osobiste zdanie.

 

Istnieją również tańsze i uniwersalne rozwiązania dedykowane. Myślę że dla większości takich rozwiązań jak powyższe są tańsze ( i wszystko co za tym idzie ) zamienniki. Wiodącym producentem jest firma connect2. Nie miałem jeszcze niczego zamontowanego z tej firmy nigdy w żadnym aucie. Użytkownicy forum wypowiedzieli już się i raczej opinie nie są przychylne. Może ktoś, kto montował, widział miał mógłby się wypowiedzieć? Moim zdaniem w sumie do sterowania kierą, albo do podawania jakiś prostych sygnałów nie trzeba cudów – pytani tylko jak z jakością takich urządzeń i de facto ich kompatybilnością z modelami.

 

W każdym razie w/w firma ma różne przejściówki , ramki , etc np. :

  1. Przyciski z deski tj. podrzewane fotele, przycisk opon, parktronik w popielniczkę http://www.connects2.co.uk/ProductInformation.aspx?id=20344&p=CT23BM01ASH.4
  2. Taki pełen kit , który można kupować jako osobne gażety :

http://www.connects2.co.uk/ProductInformation.aspx?id=21034&p=CTKBM011

 

 

No i teraz – firma ma na stronie taki produkt - http://www.connects2.co.uk/ProductInformation.aspx?id=16549&p=CTUBM01

Załączam również strony z większą ilością opisów, ale już nie od producenta :

http://caraudiosecurity.com/ctubm01-bmw-3-series-x5-x6-vehicle-display-infodaptor

http://www.ebay.ie/itm/CTUBM01-BMW-3-Series-2005-Onward-Car-Stereo-Infoadapter-Steering-Wheel-Interface-/261524385429

 

Z opisu wynika, że może on sterować i podawać sygnały . Obsługuje kierę, parktronic, klimę. Inne storny podają , że jeszcze wszystko inne. Niestety ta firma ma dziwną politykę co wiem z pewnego źródła – potrafi wystawiać produkty, których nie ma tzn. są one w planach ale nie ma ich w realu. To jest jedno z tych rozwiązań. Potwierdza to dystrybucja oraz brak odpowiedzi od firm  z zagranicy, które mają to na stronach.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

ROZWIĄZANIA MNIEJ LUB BARDZIEJ PROFESJONALNE

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Co jeszcze z alternatyw… w ramach własnych przemyśleń po lekturze manuali i schematów wychodzi na to, że w systemie HiFi oraz Top HiFi elementem łączącym te dwa systemy jest Radio Rad2.

Podkreśliłem to na końcu opisu tłumaczenia bo… radio to ma dwa wyjścia – RCA stosowane w analogowym systemie BMW i MOST w cyfrowym.

 

Jeśli ktoś ma w samochodzie system analogowy to praktycznie podpina się ty analogiem do swojego wzmacniacza ze sklepu. Dalej nie wchodziłem w to rozwiązanie, ale najlepiej byłoby zastosować w środku przedzwmacniacz lub procesor. Lub to i to. Dla miłośników sygnału analogowego jest to na pewno bardzo łatwe rozwiązanie. BMW w swoich oryginalnych opisach zarzeka się, że jedostka Rad2 w żaden sposób nie modyfikuje sygnału ( oprócz auto-loudnessu). Wychodzi na to, że powiedzmy dla mnie byłoby to bardzo dobre rozwiązanie gdyż póki co jestem miłośnikiem analoga…o ile po dalszej lekturze forum się to nie zmieni.

 

A jeśli się ma rozwiązanie na radiu CCC to (teraz tylko teoretyzuję) które jest w sieci MOST to… być może zadziała takie coś :

Zakup z rynku wtórnego radia Rad2, zakodowanie go do swojego systemu. Wypuszczenie sygnału przez RCA.

Jaki problem może powstać – ano taki, że po zakodowaniu radia pod system z MOSTem, teoretycznie kodowanie może odłączyć wyjścia RCA. No i sprawdzić to tylko można w naturze. Najlepiej na systemie Top HiFi na MOST z Radiem Rad2 wyjąć jednostkę i podłączyć cokolwiek do RCA. Tylko pytanie, czy w ogóle ktoś kupując BMW z Top HiFi zastosował jednostkę Rad2? Myślę, że bardzo niewielu.

Więc można tylko zakupić, zakodować i sprawdzić. Jeśli nie działa to jest się w plecy.

Ponieważ nie mam również dokładniejszych dokumentacji do CCC i Rad2 trudno mi porównać jakość ich grania, choć zapewne nie różnią się za bardzo jakością.

Dodatkowo nie jestem pewien, czy Rad2 ma możliwość odtwarzania nawigacji, ale chyba nie gdyż chyba nie ma modułu GPS i chyba nie ma DVD do płyt navi.

Oczywiście, pewnie przy znalezieniu odpowiedniego specjalisty można rozkręcić Rad2 i wywalić to co niepotrzbne np. optykę, zostawić wszystko to, co pozwoli zapodawać sygnały i wepchnąć w dużo mniejszą puszkę. Z RCA puścić na jednostkę 1din i sygnały będą. Ale rzeźbienia sporo.

 

 

Reszta rozwiązań jest z forum. W każdym z nich chodzi o to, żeby zostawić oryginalną jednostkę i puścić sygnał do wzmacniacza. Po drodze występują sprzęty w większej lub mniejszej ilości.

 

 

Kwiatek czyli pavliq zaproponował, żeby :

„część odtwarzaczy w BMW można dodatkowo przekodować, żeby zamiast wyjścia wysokonapięciowego z kostki iso dawały wyjście niskonapięciowe (np. u mnie była taka możliwość). Wtedy jakościowo już nie będzie to taka kaszana. Jak nie to wyciągnięcie optyka + procesor.”

 

 

Użytkownik Adamu :

kupujesz sobie interfejs do magistrali MOST, który wyprowadzi ci sygnał cyfrowy z fabrycznego radia po optyku. np taki http://www.mobridge-...e-Preamp-DA2000

kupujesz sobie procesor dźwieku np alpine h800 lub helixa DSP Pro

 

http://www.alpine.com.pl/p/Products/processors14/pxa-h800

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/helix-dsp-pro.html

 

Procesor sprawa normalna. Natomiast przedwzmacniacz mobridge działa tak, ze podpina się MOST, a mamy możliwość wyjść na toslinka lub analoga w 8 kanałach RCA. I dzięki temu omijamy grzebanie w kablach i kostce i zabawe z sygnałem Hi/low.

 

 

 

I na koniec tbrek z najprostszym rozwiązaniem, ale jeszcze nie wprowadzonym w życie :

Procesor Rainbow z podpięciem MOSTu od razu

http://dsp.rainbow-audio.de/english/

 

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------

Na koniec

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pewnie dziwi Was, czemu tyle napisałem. To nie dlatego, że lubię pisać chociaż lubię, ale dlatego, że przez ostatni tydzień siedziałem nad każdym skrawkiem informacji z internetu jakim mogłem.

Sam się uczyłem, gdyż nie jestem żadnym ekspertem. Napisałem to bo poświęcając taką ilość czasu mogłem pośiwęcić jeszcze troszkę i opisać wszystko, na co natrafiłem.

 

A zrobiłem to bo siadając do tego byłem zielony. Sporo ludzi jest taka sama. Większość nie przeczyta tego posta. Ale Ci , którzy poświęcą czas zrozumieją podstawowe zasady działania BMW i możliwości zmian w ich samochodach.

 

Tak nabyta wiedza jest kluczem do dalszych rozmów, którego mi zabrakło na samym początku. W trakcie rozmów na forum czytałem i się uczyłem. Na pewno lepiej by to wyszło, gdybym temat zapodał dopiero po przeczytaniu całości, ale wyszło jak wyszło. Poza tym od mojego ostatniego systemu caraudio minęło 6 lat i świat poszedł do przodu.

 

Tak jak napisałem wcześniej jestem raczej miłośnikiem starych, sprawdzonych rozwiązań czyli analogowego sygnału. Wbrew słowom tbrek lubię automaty i nie chodzi o to, że nie lubię innowacji bo je uwielbiam. Dziś zadzwoniłem do człowieka, u którego słuchałem tego radia bmw na procesorze. Obawiam się , że sygnał jednak był puszczony źle, gdyż sam rozmówca nie potrafił dać mi jednoznacznej odpowiedzi. Natomiast systemów audio (dobrze wykonanych) na procesorach miałem przyjemność posłuchać 3-4 razy i za każdym razem nie trafiało to do mnie.

 

Zresztą mam dokładnie to samo w systemach domowych, których słuchałem w dużo większej ilości. Jakość jest lepsza, ale zawsze słuchając tego typu rozwiązań mam wrażenie, że każdy z instrumentów został nagrany oddzielnie, wyczyszczony, wymodelowany, zmodyfikowany, a następnie wszystkie te ścieżki zostały spojone razem. Tak, gra czysto, ale również dla mnie sucho.

 

Czy jest to kwestia wysterowania – być może. Chociaż, tak jak napisał Sinoff – Trzask-prast i po wszystkim :/ . Nie sądzę, że po takim wstępie będę mile widziany na zlocie i wcale mnie to nie dziwi więc i rozwiązań nie będę miał okazji porównać. Kolejna lekcja na przyszłość.

 

Tak czy siak, raz drugi i ostatni mówię, że jest mi przykro, gdyż po lekturze tematu rozumiem o co Wam i pomijając pojedyncze wypowiedzi Wasze rozwiązania mają rację bytu, a wręcz nie mają alternatywy i są rozwiązaniami, które również przemyśleliście po pewnie jeszcze większych trudach niż ja.

 

Nie wiem co dalej z tym fantem robić. Muszę się z tym przespać.

 

Tbreak – ja tą jednostkę naprawdę podałem jako przykład – reszta sprzętu jest naprawdę niezła, natomiast chciałem mieć rozwiązanie, na którym będę mógł potestować różne jednostki. Od początku piszę, że nie jestem z nią związany i że na pewno pójdzie do zmiany. Tylko że to nie o to chodzi – chodzi o rozkminę nad cyfrówką i analogiem. A teraz jestm w czarnej dupie.

 

Jeszcze mam pytanie i mam nadzieje, że Adamu masz to rozwiązanie :

Sprawdzałeś jak mobridge lub inny działającej na tej samej zasadzie przedwzmak działa bez procesora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Twoich wypowiedziach razi mnie ciągle "cyfra vs analog". Po podejściu do tematu widać, że chcesz wiedzieć, co w trawie piszczy, ale wytłumacz mi, jak chcesz uzyskać sygnał jakoś bardziej analogowy? Czarna płyta czy kaseta w aucie? Jeśli źródłem materiału dźwiękowego będzie plik cyfrowy lub płyta CD, to i tak w którymś miejscu musi być zastosowany przetwornik cyfrowo-analogowy. Czy będzie on w seryjnym radiu, czy w zewnętrznej puszce seryjnego systemu audio, czy w dokupowanym procesorze (np. H800), czy puszcze Mosta (przy wykorzystaniu jego wyjść RCA), czy przy wykorzystaniu za nim (przy wykorzystaniu wyjscia optycznego) jakiegoś masowego lub "ręcznie robionego" DACa, to zawsze będzie gdzieś ten scalak. Nawet najbardziej ortodoksyjne i pozornie najprostsze systemy oparte na takich świetnych źródłach, jak np.: Alpine 7909 zawsze ją gdzieś posiadają.

A procesor? Może być ale nie musi. Dla przykładu, nasi serdeczni koledzy z południowo-zachodniej Polski najprawdopodobniej wykorzystaliby wyjście optyczne wyprowadzone samemu lub przez Adapter Mosta i dalej byłby już tylko jakiś układ przetwornika cyfrowo-analogowego z jakościowym potkiem głośności pod ręką kierowcy.

Na siłę się nie zarzekaj na to, że coś jest z góry złe, a coś jest dobre. Każde źródło będzie przyzwoite, a największe prawdopodobieństwo skopania sprawy jest w instalacji głośników oraz podziału na nie sygnału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwiatek czyli pavliq zaproponował, żeby :

„część odtwarzaczy w BMW można dodatkowo przekodować, żeby zamiast wyjścia wysokonapięciowego z kostki iso dawały wyjście niskonapięciowe (np. u mnie była taka możliwość). Wtedy jakościowo już nie będzie to taka kaszana. Jak nie to wyciągnięcie optyka + procesor.”

tak i to jest w zasadzie podsumowanie całej przetłumaczonej przez Ciebie części o seryjnych radioodtwarzaczach - czyli jeżeli nie chcesz ładować innego systemu z fabryki tylko w prosty sposób rozbudować system.

 

jest jeszcze fajniejsze rozwiązanie, ale to na dniach jak uda mi się je uruchomić u siebie. Tego w internetach nie znajdziesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


jest jeszcze fajniejsze rozwiązanie, ale to na dniach jak uda mi się je uruchomić u siebie. Tego w internetach nie znajdziesz

 

Obserwuję temat na bierząco. I trzymam kciuki. No wiem, ale bez podstaw internetów to widzisz jaka była ze mną rozmowa :D


 

 


to i tak w którymś miejscu musi być zastosowany przetwornik cyfrowo-analogowy

Tak zawsze, tylko pytanie gdzie i jaki. Przed samym piecem ( w desce) idzie wzmak lampowy. Wolałbym żeby nie było już nic po drodze, ale to się okaże w praniu.

Dla mnie to temat jeszcze odległy, jak przyjdą głośniki kable i wszystko to zobaczę na czym stoimy.

 

 

 


A procesor? Może być ale nie musi.

I dokładnie tak myślę, dlatego się nie spinam. Alpine leży na półce w znajomej firmie. Jak podepnę i wystroję wszystko i ogarne sprawy z tyłem, bo tam będzie w sumie ciężko, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby na na weekend przetestować. Co na pewno zrobię.

 

 

 


Dla przykładu, nasi serdeczni koledzy z południowo-zachodniej Polski najprawdopodobniej wykorzystaliby wyjście optyczne wyprowadzone samemu lub przez Adapter Mosta i dalej byłby już tylko jakiś układ przetwornika cyfrowo-analogowego z jakościowym potkiem głośności pod ręką kierowcy.

Dokładnie tak - to jest najprostsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Przed samym piecem ( w desce) idzie wzmak lampowy.

 

Mógłbyś zaspokoić moją ciekawość i rozwinąć co miałeś na myśli ? Bo albo mi moja temperatura grypowa nie pozwala myśleć albo coś jest znów zakręcone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiona specyfikacja komponentów poszczególnych systemów nie do końca się zgadza. Warto również dodać, że dotyczy ona poprzedniej generacji samochodów (E*, które pojawiły się po E39, 46, 53 itp.). Choć też nie wszystkich, bo przykładowo w E70 temat wygląda inaczej, a już jest przecież dostępna F15. Nowsza paleta samochodów o oznaczeniu F oferuje już trochę inne rozwiązania.  Choć i tu występują różnice przykładowo pomiędzy F10/11 i wspomnianym F15. Poszczególne źródła ewoluowały wraz z pojawianiem się kolejnych aut i podchodząc do konkretnego modelu warto zgłębić temat. Choć dla osób nie znających rozwiązań oferowanych fabrycznie w tych samochodach jest to wiedza, która jest dobrym starterem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Batonx na różne kraje rożne rzeczy. Ewolucja budowy systemu, weryfikacja przez rynek i zmiany. Oczywiście masz racje ale zaznaczyłęm na początku, że nalezy poddać weryfikacji zamieszczone info oraz sprawdzić co się ma w samochodzie.

 

A to że E 90/91/92/93 niby w temacie jest E9X - warto było dopisać.

Taki start jest niezbędny inaczej wogóle porusza się człowiek na ślepo.

 

Zastanawiam się, jakie radia są teraz w Fach i czy da je się skodować ze starym E9x. Czy warto, a z Towich opini wynika, że chyba są lepsze tak? Myślałeś kiedyś o podmianach w ten spossób?


a już wiem, o co chodzi tbreak.

Na razie rainbowa nie ma więc trochę inaczej zrobię przód a póżniej jak będzie to się pomyśli. No chyba , że.... ogólnie mam w głowie 3 rozwiązania, ale najpierw stestuję wszystkie, później dopiero wydam opinię.

Więc w jednym z nich, tym najprostszym, olewam oryginalną instalację w posraci radia i wpinam 1dinowe jednostki ( próbuję załawić możłiwość podłączenia radia z serii młodszych braci F1, podłączymy Philipsa 964, ogólnie potestujemy)

a póżniej przedwmak lampowy i kolejne testy - bez i z prockiem. Jak jest możliwość to wykorzystam, a alpine ( chyba 701 tak?) używany ma znajomy na półce. Zresztą do tego czasu może też się uda 800 załatwić albo coś innego. Obaczymy co życie pozwoli.

Ale mam akurat dojście do klockó, więc się posprawdza jak będą grały. Myślę, że najsensowniejsze rozwiązanie.

Natomiast są jeszcze inne pomysły - wszystko wytestuję i będę na bierząco zdawał relacje. Tzn nie wszystko bo niestaty np. nie mam możliwości pożyczenia jednostek streamingowych, a kupić.... no wiadomo.

Też na kasie niestety nie sypiam. jest bardzo brze, ale dość wyżyłowanie :P Ogólnie nie za dużo odkładam... niestety :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że te Twoje testy biorą się z braku jakiegokolwiek doświadczenia na tym polu, a co za tym idzie jakikolwiek ten test by nie był, nie będzie on miarodajny, ani dla Ciebie ani dla innych.

Nie mając doświadczenia, zanim zaczniesz cokolwiek kombinować, radziłbym najpierw z 2-3 spoty, żeby potem nie było akcji z jakimi ja sie już spotkałem, o wydawaniu opinii o przetwornikach, w instalacji która raz że nie była dobrze przygotowana, jak i o zgrozo zestrojona, a w świat poszło co ślina na język, tfu klawiaturę przyniosła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


żeby potem nie było akcji z jakimi ja sie już spotkałem, o wydawaniu opinii o przetwornikach, w instalacji która raz że nie była dobrze przygotowana

No właśnie miałem taką akcję... i niestety klikałem. Tak było z wątkiem procesora, o którym piszemy w tym temacie.

 

 

 


Nie mając doświadczenia, zanim zaczniesz cokolwiek kombinować, radziłbym najpierw z 2-3 spoty

To na pewno.

 

 

 


Obawiam się, że te Twoje testy biorą się z braku jakiegokolwiek doświadczenia na tym polu

Hehe, no testujesz coś bo nie masz doświadczenia :D Sam nie będę tego robił.

 

Testy w sumie nie bolą, a też nie chce pisać o czymś, czego nie słyszałem. Co do samego podłączenia, to mając już tak silny team w Łodzi, na pewno znajdę kogoś, tko mi pomoże.

Jednak najpier muszę złożyć to co jest i wysterować same procki. To musi się rozgrzać i pochodzić jakiś czas. Kwestia dołożenia i sprawdzenia czegoś w drugim etapie, gdy już będzie samochód mobily wydaje mi się najlepszym roziwązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Zastanawiam się, jakie radia są teraz w Fach i czy da je się skodować ze starym E9x. Czy warto, a z Towich opini wynika, że chyba są lepsze tak? Myślałeś kiedyś o podmianach w ten spossób?

 

Nie wiem co to ma na celu, ale jest to nie do ogarnięcia. E seria i F seria to całkowicie inna bajka, inne magistrale komunikacyjne. W E serii bez problemu jesteś w stanie wszystko pokodować NCSem, a w Fce NCSem nawet nie uzyskasz komunikacji. Tu potrzebny co najmniej ESYS, ale i tak nie zgrasz tego radia z resztą gratów w Eserii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...