Skocz do zawartości

Wyeliminowanie zaklucen


pologreen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

heja , mam pytanie do was odnosnie usuniecia zaklucen . Moze powiem od razu o co chodzi kolega polozyl makaron w aucie tak ze plus z aku leci prawym progiem wraz z glosnikowimi zas lewa strona sygnal i remote , oddzielenie czy inne polozenie tych kabli nie wchodzi w gre bo pojawiaja sie dwa problemy , pierwszy nie chce rozbierac wiekszosci auta a drogi nie ma gdzie tego zrobic a sam za to zabrac sie nie chce . No i sumujac pojawily sie zaklucenia na odpalonym silniku . Sprawdzona masa na wzmakach na radju nic nie upalone wiec pomyslalem nad odizolowaniem kabli mata to ktora wygluszamy drzwi itp stosowal juz to ktos kiedys , pomoglo czy badz pomorze , jak nie trzeba bedzie czekac na wiosne i na nowo polorzyc aha filtrow przeciwzakluceniowych nie bierze pod uwage bo to kolejne koszta macie jakies doswiadczenie to podzielcie sie czy moj pomysl cos wniesie

Edytowane przez powalla
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym przypadku zasilanie nie może być w sąsiedztwie z kablami głośnikowymi ani sygnałowymi to chyba podstawa przy kładzeniu kabli

 

Bzdura

 

O ile w przypadku kiepskiej jakości rca bywa że one sieją, to nie ma żadnych przeciwwskazań aby głośnikowe szły w linii z zasilającymi.

Jeżeli cały sprzęt jest nowy/sprawny i rca są dobrej jakości to wtedy również nic złego się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura

 

O ile w przypadku kiepskiej jakości rca bywa że one sieją, to nie ma żadnych przeciwwskazań aby głośnikowe szły w linii z zasilającymi.

Jeżeli cały sprzęt jest nowy/sprawny i rca są dobrej jakości to wtedy również nic złego się nie dzieje.

no wlasnie skad wiadomo czy ma dobrej jakosci sprzet moze to taniocha by tylko gralo i cala praca na marne..... lepiej zrobic raz na konkretnie i miec spokoj chociaz w tym przypadku praca juz poszla na marne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze cos sie dzieje kable to nie jakis shit sprzedalem mu swoje sygnal to procongold , masa i zasilanie dietz 35mm2 glosnikowe hw , co do sprzetu to uzywka (radio , wzmak ) ale sprawdzalem u siebie w aucie i nie bylo szumow ani nic z tych rzeczy . Takze bez ponownego ulozenia kabli sie nie obedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś jakiego rodzaju są te zakłócenia. Ja u siebie miałem gwizdanie. Przy odpalaniu auta dość głośne, podczas pracy silnika słyszalne słabo, ale było. Gwizdanie zwiększało swoją częstotliwość w miarę wzrostu obrotów silnika. Co dziwne, nawet gdy sprzęt był wyłączony gwizd było słychać. Wymieniłem klemy na nowe, oczyściłem dokładnie wszystkie złącza przy klemach (kable, oczka itp) Bolce w aku też. Oczyściłem dokładnie miejsce mocowania masy zasilania wzmacniacza. Wszystkie połączenia wysoko-prądowe potraktowałem pastą miedzianą. Gwizdanie całkowicie ustało. 

Kabel plusowy idzie od aku jedną stroną tunelu, drugą stroną tunelu idą kable sygnałowe, masa zasilania wzmacniacza z karoserii, przewody głośnikowe w progach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Izolowanie" i owijanie matą nic nie da.

 

Inna przyczyna:

Jeśli wzmacniacz jest wielokanałowy i masz podłączone kilka par RCA to może tworzyć się

pętla masy. Podłącz na jednej parze i sprawdź czy nadal sieje - jeśli oczywiście masz wiecej niż 2ch.

 

Pamiętaj, aby podłączać kable na wyłączonym sprzęcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś jakiego rodzaju są te zakłócenia. Ja u siebie miałem gwizdanie. Przy odpalaniu auta dość głośne, podczas pracy silnika słyszalne słabo, ale było. Gwizdanie zwiększało swoją częstotliwość w miarę wzrostu obrotów silnika. Co dziwne, nawet gdy sprzęt był wyłączony gwizd było słychać. Wymieniłem klemy na nowe, oczyściłem dokładnie wszystkie złącza przy klemach (kable, oczka itp) Bolce w aku też. Oczyściłem dokładnie miejsce mocowania masy zasilania wzmacniacza. Wszystkie połączenia wysoko-prądowe potraktowałem pastą miedzianą. Gwizdanie całkowicie ustało. 

Kabel plusowy idzie od aku jedną stroną tunelu, drugą stroną tunelu idą kable sygnałowe, masa zasilania wzmacniacza z karoserii, przewody głośnikowe w progach. 

 

Zaklucenia sa podobne do twoich . Z tego co zaobserwowalem to wlasnie przy odpalaniu pojawia sie gwizdanie tak jak w twoim przypadku no i w miare wciskania pedalu gazu szumy i to gwizdanie narasta , natomiast na zgaszonym silniku cisza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodów wystepowania takich zaklocen moze byc sporo. Sprawdz na spokojnie wszystkie podstawowe rzeczy ktore opisuje nazar. To zwykle pomaga a jak nie to podmieniaj poszczegolne elementy ca: kable rca, wzmaki, radio i kombinuj moze cos wskorasz. Przejzyj sie tez czy nie masz petli masy ale o tym to do kolegi zmej. Pozdro i powodzenia. Aha masz benzynke czy disla a moze lpg?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok uporzadkujmy , kable jak pisalem byly moje zostaly zdemontowane z mojego auta w ktorym nie bylo tego problemu , teraz kable wyladowaly u kumpla auto to dizelek no i tak radio wypielismy podlaczone u mnie i bylo git dolozylismy jego wzmak i tez git na mojej instalce , sprawdzona masa na radiu i na wzmaku rowniez na kablach i tez ok , nic nie uwalone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probowaliscie poszczac Rca srodkiem auta tak luzemm zeby miec pewnosc ze nie lapia zaklocen gdzies pod kokpitem?

Dokładnie, też bym od tego zaczął ( najlepiej ustaw Gain na maxa i "lataj" kablem po całym samochodzie słuchając  gdzie jest lepiej, a gdzie gorzej) 

 

Ja ostatnio w swoim aucie spędziłem 2x po 4 godziny żeby namierzyć winowajcę zakłóceń .

Altea 1.9 Diesel

Kable prądowy, sygnałowy ( Monster Cable - podwójny ekran) od frontu i głośnikowy od lewej strony puszczony lewym progiem , sygnałowy od suba ( Dietz - podwójny ekran ) i głośnikowe od prawej strony prawym progiem

Wzmak  - 4 kanałowy Audison Vr404 

 

Wpięta 1  para ( tylko przód ) - cisza jak makiem zasiał 

Wpięta 2  para ( tylko sub ) - cisza

Wpięte obie pary - szum, gwizd, buczenie przodu, buczenie stałe suba, łapało wszelki śmieci ( AC, pozycja, mijania, wycieraczki etc, plejada dźwięków ) - nawet na wyłączonym silniku a po włączeniu świateł pozycyjnych zbierał śmieci.

 

Puszczone luzem przez środek auta 2 pary ( a właściwie to 4 x 1 RCA ) AIV Colorado ( czyli potrójny ekran ) - prawie idealnie, ale jednak dało się usłyszeć lekkie buczenie i lekki gwizd, zmiana położenia kabli niewiele pomagała.

 

Podpięcie podwójnej pary RCA Hollywoda ( 4 kanałowa skrętka : http://www.essa.com.pl/oferta/index.php?id=2,250&kid=250&pid=1878 )  spowodowała totalną ciszę, nie ważne jak leci kabel jest tak jak być powinno. 

 

Jeżeli jest to piec 4 kanałowy polecam spróbować rozwiązania z takim kablem.

 

Dodam że oczywiście stawałem już na głowie i podmieniałem piece, sprawdzaliśmy masy na radiu, piecu, dodatkowe masy z aku podpinaliśmy i cuda na kiju jeszcze :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...