Skocz do zawartości

Kangoo II


garsija
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co pamiętam to ja swego czasu gdy napisałem, że LS 165 to świetne szybkie wf z ładną średnicą każdy to zlał, gdy sprzedałem je na wybrzeże i napisał o tym Mehow to stały się hitem... :rotfl: :rotfl: :ok:

 

 

Już widzę tę upalną bezsenną noc i głos opatrzności z niebios

Marcinie sięgnij po Teca . a......a ........... :wink2: :wink2: i głoś ludziom dobrą nowinę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No cóż nie ma to jak merytoryczna dyskusja.

Ja zaś nadal od rana nie przeczytałem, dlaczego ls165 czy też MP 7.16 jest dobrym wyborem pod jazz i ogólnie pojętą akustykę w dużej mierze gitarową.

Bo oddaje jak mało kto wagę instrumentów, przekaz dolnej średnicy jak np drgania wokalu,górną zaś niezwykle lekko i jest przy tym bardzo mocno dojrzały z świetną barwą . Jednak dużym minusem jest brak kicku i klucha na basie. Jednak można to opanować.

Nie miałem do czynienia z ls165, więc nie wiem jak porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, jak zauważył TomoMadej, w zasadzie nie określiłem czego bym oczekiwał od nowych woferów. Nie wiem też czy bedę umiał odpowiednio ubrać to w słowa a i odniesienia mi brak do którychkolwiek z wymienionych wyżej przetworników. Było by dobrze gdyby głośniczki dysponowały dobrym szybkim kickiem średnimi pasmem na przyzwoitym poziomie aby jakoś spójnie mogło tworzyć to całość z piccolo. Co do dolnych rejestrów oczekuje aby zejście głośnika było słyszalne i dość płynne. Nie oczekuję natomiast aby "bas" z woferów zalewał mi przez dziurki w nosie płuca :) sądzę że raczej skłaniał bym się w stronę neutralnego brzmienia niż jakiegoś super podbarwiania któregos pasma. Poziom odsłuchu średni choć, pewnie też tak macie, są kawałki które wręcz zachęcają aby odkręcić gałę na 80% wiec dobrze by było aby nie traciły tchu (jak w piosence mannamu - nie poganiaj mnie bo tracę oddech, bo gubię rytm - wiadomo można dla tej chwili przyciąc woofer na 80 Hz co by nie "kaszlał" po czym powrócić niżej i z gałą i z hz)  :) Czytam te moje wymagania i widzę że to niewykonalne będzie :) i opier...dol mi sie zbierze, żeś się gościu z choinki urwał :) Co do propozycji kolegi Trucka naświetliłem rodzaj muzyki jaka preferuję a On jak mniemam korzystając ze swojego niemałego doświadczenia wybrał głośniki które mogły by stworzyć spójna całość z tweeterami oraz były by odpowiednie dla moich preferencji muzycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


marcin_plock miał w 307 picolaki z ls 155 i było to bardzo dobre połączenie 

 

Dostał taki typ, a mianowicie najlepszą wariację LS 155 w wydaniu Xeteca (rozumiem problem z dostępnością, ale kto szuka ten znajdzie).

Będzie i piękna średnica, i równowaga, i fajna dość ciepła barwa, która w kawałkach akustycznych i jazzowych , tworzy odpowiedni lekko zadymiony klimat, a nie tylko tłucze co tam wzmacniacz podesłał. Na okrasę, to jedne z nielicznych wf, które jeśli nie oczekuje się jakiś mega poziomów spl a słucha rozsądnie, potrafią zejść w bardzo niskie rejestry (jak na wf) i je odegrają. Nie mam tu na myśli mega ilości basu, czy też głośności lejącej krew z uszu a rozciągnięcie pasma tam gdzie większość wf, dawno już dostała zadyszki, to właśnie tego m.in dotyczyła moja wczorajsza dyskusja z Markiem odnośnie np odegrania kontrabasu, przepraszam ale ja słyszę czy mi dany instrument odegrał subwoofer czy woofer i wolę słuchać ciszej delikatniej ale z podziałem wf-sub przesuniętym niżej tak aby przód odegrał jak najwięcej, nawet kosztem głośności jako takiej w celu poszanowania sprzętu i nie męczęnia go.

Dotyczy to takiej muzyki jaka została wspomniana, chcąc słuchać rocka, popu, czy jakiejś elektroniki, LS 165 sprawdzą się jak najbardziej bo to jedne z najżywszych(jeśli nie najżywsze, pamięć już ulotna  :wink: ) wf jakie miałem, grają z zaangażowaniem, werwą, kickiem, bardzo ładną lekką w przekazie średnicą, grają odczuwalnie jaśniej niż LS 155.

 

Jeśli by poszukać jakiegoś obrazowego odniesienia aby oddać charakter poszególnych z nich, to Esotar 650, Xetec P6, JGL GTI 600, to taka gitara basowa, niżej obsadzone, wierne, naturalne, nie za śpieszne, ale znające swoje możliwości i kiedy potrzeba(kiedy jest na płycie) odgrywające to. Nie krzykliwe swingujące z poprawnie dobranym tw, zwłaszcza w muzyce tu wspomnianej.

 

Zaś wf typu LS165, Dego Master, Kappa 6.1 to żywe, wyżej przesunięte ciężarem granie, wprost stworzone pod elektronikę, rocka, kopliwe, czasami lekko wyrywne w przekazie,ale wynika to z chęci do grania, radości z muzyki, ładnie potrafią zadrzeć strunę gitary elektrycznej kopnąć kickiem perkusji, także mają bardzo ładną średnicę. Grają lżej, ale gdy pojawia się potrzeba gabarytu(nie mylić z głośnością i ilością) , np męski niski wokal, gitara basowa, kontrabas,to gdzieś im czegoś minimalnie brakuje, oczywiście można to zamaskować dobrze dobranym i dogranym subem(vide wypowiedż Marka, że mnie chyba pogięło), ale to jest zamaskowanie słabości i mimo wszystko uważam odejście trochę od naturalności.

 

Każdy z tych wf jest wyjątkowy na swój sposób, każdy stawia wymagania co do aplikacji i strojenia aby wyciągnąć to co potrafią (a potrafią wiele).

 

Pozdrawiam i życzę dalszej miłej i merytorycznej dyskusji, taką zawsze chętnie przeczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla leniwych zawsze pozostaje LS155, wiem że powszechnie uznaje się P6 za najbardziej udany z "rodziny", ale charakter pozostaje taki sam ;)

 

Niby tak, ale kropka na i czyni z niej i a nie L...  :wink:

Tak naprawdę Xetec to dokładnie Scan Speak 15W4530(ten i tylko ten), z przeklejoną naklejką, niestety ani jeden ani drugi nie są już produkowane, bardzo rzadko sprzedawane przez właścicieli a jeśli już to jest chwila motyla i po zabiegu, mają nowego właściciela.

No i tu pojawia się pytanie, dlaczego są tak pożądane (i nie tylko u Nas a ogólnie na świecie) skoro w ofercie SS nadal jest kilka wersji LS155 od ręki?

Wypada uściślić, 15W4530, to żaden złoty grall warty każdej kwoty, to uczciwy bardzo fajny wf, który do kwoty ok.tysiąca złotych za parę(w zależności od stanu) warto kupić jeśli się gdzieś pojawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, najłatwiej wrzucić forumowy "hit" (jeden czy drugi) bez zastanowienia się ,że przecież, rzadko kiedy towarzyszy temu takie same żródło i amplifikacja.

Na to nic nie poradzę, rzadko się udzielam, tutaj wyjątkowo w ramach supportu po sprzedaży Supremo, ale już kończę temat dorzucając specjalnie dla Kamila (i nie złośliwie tylko jak będzie miał czas przy kawie czy herbacie, któregoś wieczoru) pełny opis i specyfikację Xeteca P6, jako, że info mało a firma niemiecka wrzucam ori tekst (ale zawsze jest google translator a parametry to paramatry), i jeśli się odnajdzie w aktualnej ofercie wf od SS o takich samych właściciwościach to respect, tu masz Piotr odp dlaczego są pożądane:

 

"XETEC Prestige P6 
Das XETEC P-6 System ist ein High-End 2-Wege-Lautsprechersystem bestehend aus einem 15 cm (6“) Woofer mit Aluminiumgusskorb und einem 28 mm Hochtöner mit CNC-gefertigtem Aluminiumgehäuse. 

Der P-6 Woofer basiert auf einem Treiber von Scan Speak, Dänemark, ist in seiner speziellen "Prestige“ Version aber ein exklusiv für XETEC handgefertigter Mittel-Tieftöner, der von uns in seinen Parametersätzen speziell für Car-Hifi Anwendungen modifiziert und optimiert wurde. Die einzigartige und sündhaft teure „Holzfaser“ Membran mit ihren charakteristischen, silikongefüllten Einlagen zur Resonanzdämpfung bewirkt unübertroffene Neutralität in der Wiedergabe. Die Membran ist sehr steif und dennoch sehr resonanzarm bei gleichzeitig möglichst geringem Gewicht.

Die 38 mm Schwingspule des P-6 Woofers besteht aus Aluminium und stellt eine hohe Belastbarkeit sicher. Die Sicke des P-6 Woofers besteht aus langzeitstabilem Butylgummi und dient der zusätzlichen Resonanzdämpfung bzw. der Frequenzganglinearisierung. Die Geometrie des Aluminiumgusskorbes verhindert zuverlässig jegliche Reflektionen auf die Rückseite der Membran und beugt Kompressions-effekten vor. Das Ergebnis all dieser Maßnahmen ist ein gänzlich unverfärbter, offener Klangcharakter, tatsächlich „State of the art“. 

Der T-28 Hochtöner basiert ebenfalls auf einer Scan-Speak Entwicklung mit einer 28 mm Schwingspule und Gewebekalotte. Wir haben die bewährte Kapsel in ein neu berechnetes und optimiertes CNC-gefertigtes Gehäuse integriert. Resultat sind signifikante Linearisierung und verbesserte Dispersion, sodass nun der T-28 auch ohne weiteres unter Winkel (off-axis) eingebaut werden kann. Der T-28 zeichnet sich durch ein sauberes, unverfärbtes Klangbild aus, mit feinster Micro-Dynamik und fast holographischer Auflösung. 

Alles in allem erlaubt das Prestige P-6 eine atemberaubende und überschwängliche Kombination kolossaler Dynamik mit Liebe zum kleinsten Detail und überragender Musikalität. 

technische daten
Woofer
Korbdurchmesser: 6” (15 cm)
Durchm. mit Adapterring: 6,5“ (16 cm)
Einbaudurchmesser x Einbautiefe: 126 mm x 70 mm
Impedance (Ohm): 4
Power Handling (Watt): 100
Peak Power (Watt): 120
SPL (dB/1W/1m): 87
Frequency range (Hz): 45-6000Hz

Tweeter T-28
Chassis Durchmesser: 54 mm
Einbaudurchmesser x Einbautiefe: 41 mm x 26 mm
Frequency range: 1,8-28kHz
Res.Freq. (kHz): 0,6
Power Handling** (Watt max.): 100
Impedance (Ohm): 4
** nur in Verbindung mit XETEC Weiche X-2P!

Prestige X-2P crossover
X-over frequency: ca. 2.800Hz
Tweeter level select: +1,5dB / 0dB / -1,5dB / -3dB


Prestige Woofer Parameter
Re 3,54
Fs (Hz) 43,6
Qms 2,49
Qes 0,61
Qts 0,50
BL 4,46
Md (g) 12,50
Vas (Liter) 13,51
Le (mH) 0,26
Sd (cm_) 98,0

 

cena detal takiego zestawu swego czasu to było 5000 zł...  :wink:  Nie jest to żadne odkrycie, zestaw znany bdb, fanom CA dłużej się bawiącym, Naka chyba dość chętnie go stosował kiedy klient chciał fajne granie, z tego co mi w pamięci świta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, najłatwiej wrzucić forumowy "hit" (jeden czy drugi) bez zastanowienia się ,że przecież, rzadko kiedy towarzyszy temu takie same żródło i amplifikacja.

Na to nic nie poradzę, rzadko się udzielam, tutaj wyjątkowo w ramach supportu po sprzedaży Supremo, ale już kończę temat dorzucając specjalnie dla Kamila (i nie złośliwie tylko jak będzie miał czas przy kawie czy herbacie, któregoś wieczoru) pełny opis i specyfikację Xeteca P6, jako, że info mało a firma niemiecka wrzucam ori tekst (ale zawsze jest google translator a parametry to paramatry), i jeśli się odnajdzie w aktualnej ofercie wf od SS o takich samych właściciwościach to respect, tu masz Piotr odp dlaczego są pożądane:

 

"XETEC Prestige P6 

Das XETEC P-6 System ist ein High-End 2-Wege-Lautsprechersystem bestehend aus einem 15 cm (6“) Woofer mit Aluminiumgusskorb und einem 28 mm Hochtöner mit CNC-gefertigtem Aluminiumgehäuse. 

 

Der P-6 Woofer basiert auf einem Treiber von Scan Speak, Dänemark, ist in seiner speziellen "Prestige“ Version aber ein exklusiv für XETEC handgefertigter Mittel-Tieftöner, der von uns in seinen Parametersätzen speziell für Car-Hifi Anwendungen modifiziert und optimiert wurde. Die einzigartige und sündhaft teure „Holzfaser“ Membran mit ihren charakteristischen, silikongefüllten Einlagen zur Resonanzdämpfung bewirkt unübertroffene Neutralität in der Wiedergabe. Die Membran ist sehr steif und dennoch sehr resonanzarm bei gleichzeitig möglichst geringem Gewicht.

 

Die 38 mm Schwingspule des P-6 Woofers besteht aus Aluminium und stellt eine hohe Belastbarkeit sicher. Die Sicke des P-6 Woofers besteht aus langzeitstabilem Butylgummi und dient der zusätzlichen Resonanzdämpfung bzw. der Frequenzganglinearisierung. Die Geometrie des Aluminiumgusskorbes verhindert zuverlässig jegliche Reflektionen auf die Rückseite der Membran und beugt Kompressions-effekten vor. Das Ergebnis all dieser Maßnahmen ist ein gänzlich unverfärbter, offener Klangcharakter, tatsächlich „State of the art“. 

 

Der T-28 Hochtöner basiert ebenfalls auf einer Scan-Speak Entwicklung mit einer 28 mm Schwingspule und Gewebekalotte. Wir haben die bewährte Kapsel in ein neu berechnetes und optimiertes CNC-gefertigtes Gehäuse integriert. Resultat sind signifikante Linearisierung und verbesserte Dispersion, sodass nun der T-28 auch ohne weiteres unter Winkel (off-axis) eingebaut werden kann. Der T-28 zeichnet sich durch ein sauberes, unverfärbtes Klangbild aus, mit feinster Micro-Dynamik und fast holographischer Auflösung. 

 

Alles in allem erlaubt das Prestige P-6 eine atemberaubende und überschwängliche Kombination kolossaler Dynamik mit Liebe zum kleinsten Detail und überragender Musikalität. 

 

Typowe marketingowe blablabla. Nic konkretnego z tego tekstu nie wynika.

Co nie zmienia faktu że P6 jest najlepiej przystosowany do pracy w pełnych furtkach, dla tych... leniwych.

Bo tam rzeczywiście najlepiej z całej rodziny się sprawdzają.

 

Ale jeśli zastosowane mają być komory to standardowy ss z aktualnej oferty nie zagra nic gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...