Skocz do zawartości

Montaż niefabrycznego radia w miejsce fabrycznego


Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo serdecznie Wszystkich Witam!

 

Przywitałam się już z kolegami i koleżankami w stosownym dziale:)

 

Zakupiłam pierwsze w życiu radio do pierwszego samochodu. Jako że z natury jestem samozaparta chcę podłączyć je sama:) Ale do rzeczy...Samochód to Audi TT z 2002r. z fabrycznym nagłośnieniem BOSE. Wymontowałam fabryczne radio Audi Concert II, ponieważ wizualnie przyciski i chowana gałki były powycierane. Postanowiłam na początek kupić nowe, niedrogie radio, miało mieć: USB na froncie, czytnik kart, bez napędu CD, bez krzykliwego "dizajnu", mieć intuicyją obsługę, miało "ginąć" w kokpicie, mieć czerwone podświetlenie przycisków i czyteleny wyświetlacz, zdejmowany panel, jak najmniej wystające pokrętło regulacji głośności, aby domykała się srebrna klapka, pod którą znajduje się radio w TT. Wybór padł na Blaupunkt Tokyo 110 (spełnia wszystkie oczekiwania).

Gwarancja door-to-door jest miłym dodatkiem. Zaczęłam buszować w sieci i wyszło, że muszę dokupić dodatkowe akcesoria, jak m.in: zaślepki boczne (niefabryczne radio ma inny wymiar), separator antenowy. Kupiłam więc kompletny zestaw dedykowany do tego modelu Audi (załączam zdjecie) i na tę chwilę posiadam to, co widać na zdjęciu. Podobno powinnam dokupić jeszcze "adapter BOSE", bo nie zagrają tylne głośniki i sub? Chciałabym się upewnić, czy to sie zgadza? Jeżeli tak, jaki konkretnie powinnam kupić? Do kupienia są takie, które "uruchamiają" przód, tył i sub i takie, które tylko tył i sub - tak podają w treści opisów tych adapterów sprzedający. Moje pytanie brzmi: czy faktycznie potrzebuję tego adaptera, czy może da się "obejść" bez niego?

Czy Waszym zdaniem zielony ludek w car-audio, jakim jestem ja jest w stanie sama to podłączyć? Chciałabym podłączyć tak, aby: radio można było uruchomić dopiero po uruchomieniu auta, aby nie resetowały się ustawienia korektora dźwięków i aby były zapamiętane ustawione stacje radiowe:)

 

Z góry bardzo dziękuję za podpowiedź- :)

post-16163-0-06611800-1419098183_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam na forum nową Użytkowniczkę ! 

 

Fajnie że chcesz z tematem zawalczyć sama.

Podłącz to co masz i jeśli się okaże że głośniki tylne i sub milczą (przednie powinny zadziałać bez żadnych kombinacji) poszukaj w sieci odpowiedniego adaptera np. takiego jak w linkach:

 

http://car-audio.home.pl/pl/p/Nie-dzialaja-tylne-glosniki-i-subwoofer-Modul-do-Audi-A2-A3-A4-A6-A8-TT-BOSE/416

http://allegro.pl/audi-podlacz-nowe-radio-iso-a3-a4-a6-a8-bose-i4890656399.html

 

Jest tego do wyboru do koloru i jak widać rozpiętość cen też spora...

Warto żeby wypowiedział się ktoś kto z tematem BOSE walczył i podpowiedział który adapter jest warty zainteresowania ze względu na jakość dźwięku.

 

Pozdrawiam Q.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4 B7 przerabiałem taki temat, audio fabryka, sub fabryka, radio Pioneer :)

Ten adapter który zamówiłaś powinien być dobry, lecz wykonanie czegoś takiego (nie wiem jak tam z umiejętnościami u Ciebie z lutownicą dłoni i cierpliwością, oraz czytaniem schematów) to był koszt w mateiale jakieś 3-5 zł i godzinka pracy bez pomocy.

 

Twój zamówiony prawdopodobnie ma jeszcze konwersję z wysokiego poziomu na niski dla wzmacniacza, bo 'standardowo' wymagane jeszcze by były wtyki RCA w tym adapterze, ale jak jest to tak rozwiązane i ma grać to najważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz miała już ten adapter BOSE to jedyne co to musisz go wpiąć do radia, a potem do fabrycznychym kostek w aucie. Każda kostka ma inny kształt, więc nie da się podpiąć tego źle. Oprócz adaptera BOSE nie będziesz potrzebować nic z wyjątkiem tego wzmacniacza antenowego. Tutaj też nie ma filozofii. Mały wtyk wsadzasz do radia, a potem do niego wpinasz wzmacniacz, a do wzmacniacza kabel antenowy. Pozostaje Ci jeszcze podpięcie zasilania wzmacniacza antenowego (niebieski kabel) który trzeba wsadzić do kostki ISO wychodzącej z radia zamiast przewodu Remote/Antena (to również powinien być niebieski kabel).

EDIT

Frycu88, byłeś szybszy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli "pęczek" z kabelkami pierwszy od prawj strony jest niepotrzebny? W miejscu montażu radia wychodzę 3 końcówki: 2 zakończone ISO i jedna opatulona gąpką, przypominajaca separator antenowy-:)Jutro, jak przyjdzie adapter to podłączę według Twojej instrukcji "na sucho", gdybym miała kłopot poinsrułujesz?- :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ISO po prawej wg mnie jest do podłączenia w przypadku, gdy front zasilany z radia a tył ze wzmacniacza. W przypadku BOSE o ile pamiętam komplet szedł ze wzmacniacza dodatkowego, więc teoretycznie będzie niepotrzebna, praktycznie możesz wpiać, żeby się nie pałętało za radiem.

 

Do wpięcia zasilania do separatora najwygodniej użyć tego, bez rozcinania kabla, tylko zakładasz to na przewód niebieski z kostki zasilającej i niebieski przewód zasilający separator, zaciskasz kombinerkami i tyle:

http://p.alejka.pl/i2/p_new/22/22/szybkozlacze-elektryczne-1-04-2-63mm_0_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba skapituluję- :) Sądziłam, że montaż ogranicza się jedynie do powpinania wtyczek:p (to czerwone gniazdo w adapterze do czego jest?) Koledzy..., ile uczciwie powinien kosztować taki montaż u jakiegoś rzemieślnika? Nurtuje mnie jedna sprawa, czy to budżetowe radyjko ma szansę zagrać podobnie do fabrycznego Concert II? Gdziekolwiek nie czytałabym opinii na temat niebieskich kropek to wszyscy piszą, że wyroby tej firmy to "fee"- :) , a z drugiej strony przecież dla Audi fabryczne radia produkował głównie Blaupunkt, jak seria Chorus, czy Concert I. Jednakże w kwocie do 200zł (kupiłam za 169zł) z USB na froncie i SD pod zdejmowanym panelem nie znalazłam alternatywy, a nie chciałam tych typowo chińskich wyrobów. Do wyboru tego radia skusił mnie nieco test bliźniaczego modeluhttp://caraudio.auto-swiat.pl/blaupunkt-melbourne-120-test/l0ymw ale któż wie, ile w tym prawdy...- :) Koledzy z forum klubowego Audi parsknęli śmiechem na mój wybór- :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie wybrać się na spotkanie car audio w Twojej okolicy i koledzy w ramach przyjęcia nowej koleżanki do grona zrobią to za free.

To nie budowa promu kosmicznego, zaletą takiego spotu jest także możliwość posłuchania innych ciekawych aut i załapania bakcyla nie tylko z usb i empeczy ...;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Olsztyna mam 200km, nie kalkuluje się wyjazd- :) Załączam zdjęcie z z auta: są dwie kostki, czyli wpinam je w adapter, a kostki adaptera w radio? I tutaj, jak piszecie się nie pomylę, bo można je wetknąć tylko w wybrane, pasujące miejsca. Co z czerowną kostką z adaptera? Nie rozumiem tego, co napisał kolega MW91 "Oprócz adaptera BOSE nie będziesz potrzebować nic z wyjątkiem tego wzmacniacza antenowego. Tutaj też nie ma filozofii. Mały wtyk wsadzasz do radia, a potem do niego wpinasz wzmacniacz, a do wzmacniacza kabel antenowy. Pozostaje Ci jeszcze podpięcie zasilania wzmacniacza antenowego (niebieski kabel) który trzeba wsadzić do kostki ISO wychodzącej z radia zamiast przewodu Remote/Antena (to również powinien być niebieski kabel)." Gdzie wpiąć ten trzeci przewód, który wystaje z miejsca montażu radia (ten opatulony szarą gąbką) ? I gdzie wpiąć separator antenowy z mojego pierwszego zdjęcia?- :)

W miejscu montażu radia leży jakaś plastikowa "kratka" - pokazuję ją na zdjeciu, co to jest?

post-16163-0-25561800-1419334592_thumb.jpg

post-16163-0-44624500-1419335520_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeci przewód w gąbce, który wystaje, to przewód antenowy. Wpiąć go musisz właśnie w separator, w tę metalową część. Do wtyku na kablu separatora, tego czarnego, który jest identyczny jak ten, co wystaje z dziury po radiu, wpiąć musisz adapter wtyku antenowego, który również masz na pierwszym zdjęcy, a następnie całość do radia w otwór, który na pierwszym zdjęciu jest w prawym górnym rogu radia. W separatorze masz niebieski przewód, który to musisz wpiąć do niebieskiego przewodu w kostce iso, również z pierwszego zdjęcia, najwygodniej z użyciem takiej złączki jak podałem zdjęcie kilka postów wyżej.

Czerwona kostka z adaptera który kupiłaś ma iść do fabrycznej kostki w aucie, tylko tam pasuje.

 

Edit:

Proszę się nie śmiać z moich zdolności paintowych :D Rozrysowałem najprościej jak się da...

Co do kratki - pojęcia bladego nie mam, nie spotkałem się z czymś takim :) Na pewno nie jest to nic istotnego...

post-11933-0-92150300-1419335988_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o qrcze! kolego fryc88 bardzo serdecznie Ci dziękuję, rozrysowałeś wspaniale- :) Wydrukuję to sobie i udam się do samochodu. To się nazywa rzeczowa pomoc! Koledzy, bardzo dziękuję, w szczególności koledze fryc88 o ponadprzeciętych zdolnościach malarskich- :) Teraz muszę sobie poradzić! Wielkie dzięki!!!

 

Czyli ta wiązka z kablekami, która leży przy radiu i była dołączona w komplecie do radia w ogóle mnie nie interesuje? I według tego połączenia radio będzie można uruchomić po przekręceniu zapłonu i będą zapamiętane stacje radiowe i ustawienia dźwięków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj także bardzo chcę podziękować koledze MW91. Z kolegi rysnku nie rozumiem połączenia zaznaczonego zielonym kolorem: tzn. w jaki sposób wpiąć tę drobną, niebieską końcówkę separatrora antenowego do niebieskiego kableka z adaptera BOSE znajdującego się w czerwonej wtyczce skoro wtyczka ta według rozrysowanego połączenia ma być połączona z wtyczką w miejscu montażu radia?-:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli w czerwonej kostce adaptera nie będzie miejsca na "wsuwkę" od separatora to wpiąć się w adapter do niebieskiego przewodu jak na pożyższym zdjęciu- :) (dzięki za fotkę!). A jeśli tylko zaizoluję (bez lutowania) to nie będzie działać?- :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zalutować, bo z czasem mogą się pojawić problemy z brakiem styku.

Edit

Tą wtyczkę na niebieskim przewodzie możnaby opcjonalnie wpiąć do kostki ISO zasilającej, wchodzącej do radia, tam gdzie pin w radiu odpowiada za remote/antenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I według tego połączenia radio będzie można uruchomić po przekręceniu zapłonu i będą zapamiętane stacje radiowe i ustawienia dźwięków?

Jeżeli nie będzie pamiętać ustawień to należy zamienić miejscami żółty z czerwonym. Masz je na wsówkach w tej kostce ISO-ISO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jesli niebieski wtyk od separatora od razu połączę z niebieskim w adapterze bose, a stacje nie będą zapamiętywane to lipa, bo moze okazać się, że jednak będę musiała podłączyć całość według ryskunku kolegi fryc88 za pośredncitwem kostki ISO-ISO ?-:) Czyli najbezpieczniej od razu wciąć się z niebieskim do ISO-ISO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najbezpieczniej od razu wciąć się z niebieskim do ISO-ISO?

Tak, bo na tej przejściówce ISO-ISO jest możliwość zamiamy tych przewodów na konektorach. Ale nie ma problemu, bo za pomocą spinacza jesteś sama w stanie to zrobić w konektorze z oryginalnej wiązki auta.  Niebieski wpinasz tak jak na tym obrazku. tak samo według tego obrazka możesz zamieniać kabel żółty z czerwonym w przypadku gdyby radio nie pamiętało stacji.

 

http://obrazki.elektroda.net/79_1187089023.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...