konik83 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Koledzy, żeby czuć przyśpieszenie to nie konie są potrzebne ale moment obrotowy. To on wpływa na to jak samochód przyspiesza, a moc to jak szybko samochód może jechać. Jesli mowisz o parametrach na kolach - to wartosc momentu decyduje o przyspieszeniu. Zreszta moc to parametr obliczony (taki troche fikcyjny), a nie mierzony.Natomiast jesli mowisz o parametrach silnika (a tak najpewniej jest) to wartosc mocy daje nam podstawy przypuszczac, jak auto bedzie przyspieszac.To moc jest parametrem, kory okresla zdolnosc do wykonywania pracy w czasie, a dostarczenie pojazdowi energii kinetycznej to najzwyklejsza praca.I nie sa najwazniejsze wartosci maksymalne, tylko pole powierzchni pod wykresem, w zakresie uzytych obrotow. Zapominasz o czyms co jest miedzy kolami, a silnikiem - skrzyni biegow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ_SM Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 konik83, nie zapominam o skrzyni, po prostu łopatologicznie można najprościej to tak wyjaśnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebring Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 moim zdaniem wszystko jest dla ludzi lpg on czy co kolwiek innego pod warunkiem ze wszystko jest zrobione jak nalezy... Smiesza mnie tylko ci ktorzy nie maja zbyt duzo pojecia ale mimo to wciskaja ze auto z lpg to gruz a samo zakladanie chodzby do sportowego auta to profanacja heahe ... owszem mase ludzi jezdzi autem w gazie zeby tylkoprzejezdzic pewien okes nie dokladajac do wozu ani grosza i wtedy sa problemy co innego kiedy silnik jest okey a instalacje zaklada czlowiek ktory wie co robi i jesli konkretny silnik nie nadaje sie do zagazowania to poprostu nam o tym powie czy sie oplaca i czy jest sen gdzie inni prawie ze domowi gazownicy zaloza do wszyskigo gaz a do tego najtaniej Ja osobiscie popieram diesla bo naprawde spalanie i osiagi sa sper, a silnik ma spora zywotnosc i nie wymaga tak czestego zagladania pod maske jak lpg [regulacje itp. sprawy] nie ma co sie klucic bo kazde auto jest super do momentu w ktorym sie zepuje i najlepiej jest nieudolnie go naprawic na najtanszych zamiennikach i potem pomykac po forach piszac bzdury bo marka xxx to szrot a yyy to dobry wozek bo kumpel kupil i juz rok nie doklada [ch**j ze mu sie sypie ale o tym nie mowi] ....troche OT na dzien kobiet heahe Na koniec powiem ze teraz w mozliwych cenach sa Ibizy i cordoby, dobry rocznik fajna sylwetka i silniki ok pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karolo Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Civic VTI to odchodzi konkretnie ze wzglęu na:1. Mase samochodu2. Magiczne 9 tyś obrotów tego silnika3. Odpowiednio dobrane przełozenia na skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 No poprostu inna szkola budowy silnikow.A sama skrzynia biegow a wlasciwie jej przelozenia sa podstawowym elementem ktory decytuje o tym jak auto bedzie jechac a nie zaden moment obrotowy na silniku.Sam cif vti to nie jest jakis wyjatek bo takich aut jest jeszcze bardzo duzo i nie tylko hondy bo i suzuki,miski itpMoment obrotowy oczywiscie tez jest wazny a raczej jego przebieg w funckji obrotow.W dieslach owszem jest duzo momentu ale diesel szybko zaczyna i szbko puchnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ_SM Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 szybko zaczyna i szbko puchnie. I tu z pomocą przychodzi skrzynia biegów, nie sztuką jest przyśpieszać od 0-100 na jednym biegu, ale odpowiednio zmieniać biegi w najbardziej efektywnym zakresie obrotowym silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 No wlasnie idze o to ze diesel ma maly zakres tych obrotow czyli to co napisalem wyzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ_SM Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 No i dlatego diesel ma "dłuższą" skrzynie biegów. Czyli patrząc na to od strony tego jaką prędkość osiągnie na poszczególnym biegu benzyna a diesel jest praktycznie identyczna. Ja tam osobiście nie widzę frajdy w tym ze mi się silnik przykładowo kręci do 9 tysi. Ale o gustach się nie dyskutuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzeźnik Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 ja mam 318 e36 i w gazie sekwencyjnym i nie widze problemu 20kkm bez niczego, teraz zamierzam zmienic na e46 i dlatego pytam o te silniki. wole osobiscie benz+lpg niz diesla i tyle. wybor chyba padnie na 323 jesli taka trafie a jesli nie to 318 ze wzgledu na oszczednosc i tyle, potrzebuje auto do wozenia tylka i dobrego grania a nie dla predkosci z kosmosu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik83 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Moment obrotowy oczywiscie tez jest wazny a raczej jego przebieg w funckji obrotow. A to jest nic innego jak MOC.moment x obroty = moc.Upraszczajac na maxa - auto jedzie dzieki mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Dokladnie tak rockerz_12 tak czy siak zakres uzytecznych obrotow w dieslu jest maly i dlatego silnikow diesla wogole nie wykorzystuje sie w np drifcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chimon Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Powiem tak nie jestem zwolennikiem diesla i nigdy nie byłem.Co więcej nigdy takiego nie posiadałem zawsze benzyna od2.0 do 5.4l.Ale prawda jest taka ,że dzisiejsze diesle to jużinna bajka cdi merca pompo wtryskiwacze w vw i woglepełny wtrysk czynią te silniki dynamicznymi i oszczednymi zarazem.I troszkę żal jak 320 cdi 204 koni autko sprawniesię porusz jazda z prędkościami 180km/h nie stwarza problemów a nie spali więcej jak 11l i nie klekocze jak stare diesle.Benzyna z tą pojemnością to już niezły smok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ_SM Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 ige, Ja tam driftować nie potrzebuję, choć nie powiem frajda jest Autorowi tematu zależy na tym by samochód był ekonomiczny a zarazem posiadał jakąś tam dynamikę.Diesel doładowany ty bardziej spełni te oczekiwania niż japońska szlifierka a jeżeli za marzy mu sie tuning to tanim kosztem wgra wirusa i już na kilkanaście koni więcej co w przypadku benzyny wymaga dużo większych kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciaty Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 jak 320 cdi 204 koni 224 konie obecnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 rockerz_12, no jasne ja tu nikogo nie probuje przekonywac do benzyny czy do kelkota chodzilo tylko o to twoje porownanie nic wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ_SM Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 ige, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcer Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 silnikow diesla wogole nie wykorzystuje sie w np drifcie. Nie prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 balcer, tzn gdzie ktos startuje dieslem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcer Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Na jakimś forum kiedyś się z takim czymś spotkałem. Nie było to forum driftingowe, tylko jakieś inne motoryzacyjne. Driftowy diesel był jako ciekawostka, ale podobno silnik był po takich modach, że krzywa momentu obrotowego była dosyć regularna, fakt do 4000rpm, ale pozwalała na równomierne przyspieszanie do tej wartości, normalnie w dieslach jest skok momentu w przedziale ok 1800-3000, tam było to zniwelowane. Sporo diesli widać też na ćwiartce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jago86 Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 mi sie panowie skonczyl samochod ostatnio i tez bede sie przymiezal do kupna jakiegos nowego dupowozu dlatego podepne sie to tego tematu.wiec ostatnio posiadalem passata 1.9TDI w wersji kombi - bagaznik wykorzystany byl do audio + narzedzia ( nie mialem wtedy garazu)teraz jest garaz wiec bagarznik nie musi byc taki wielki.myslalem troche nad wyborami i postanowilem wybrac ponownie cos z grupy VAGmyslalem na d skoda fabia/vw polo ogolnie hatchback i w dieslu zastanawialem sie nad silnikami 1.4TDI PD - bodajze 3 cylindrowy i 1.9 SDI - ale tutaj jakos brak mocy i zero przyspieszenia (ogolnie te 2 silniki maja b. niskie spalanie)przeszukujac rynek wychodzi na to ze skoda wychodzi korzystniej w porownaniu do vw tj. za te sama cene mozna kupic z 2 lata mlodzy model w porownaniu do vw. ale chcial bym sie poradzic uslyszec opinie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg-si Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 SDI bym sobie odpuścił z miejsca właśnie z tego powodu co wspomniałeś.1.4TDI w polo miał sąsiad (de facto mechanik samochodowy) przez około 3 miechy. Praktycznie po miesiącu od razu wisiała kartka że go sprzeda. Chciał mi go wcisnąć ale kasy miałem za mało. Chwalił go ale... Dlaczego zmienił na identycznego 1.9TDI?W każdym razie raczej bym szukał 1.9 a nie 1.4. Czy VW czy Skoda to już chyba jedna chwała. To i to VAG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jago86 Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Dlaczego zmienił na identycznego 1.9TDI?a to dlatego ze ma 1 cylinder wiecej i przez to lepsza kulture pracy to 3 cyl 1.4 to podobno jak traktor brzmi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJ_SM Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Chwalił go ale... Dlaczego zmienił na identycznego 1.9TDI? Bo 1.4 TDI jest bardzo nieudanym silnikiem, często trapią go usterki. To jest 1.9 tdi bez jednego cylindra. 1.9 tdi to sprawdzona i niezawodna jednostka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klapausius Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Nadszedł czas poszukiwań, a ja nadal sie zastanawiam nad autkiem. Za 15k byłby renaul clio 1,5 dCi. Rocznikowo bedzie to auto 2003-2005(być może miałbym go sprowadzony od pewnej osoby). Nieukrywam, że rocznik jest bardzo kuszący, a już i te z dieselkami mają dla mnie wystarczająco fajne wyposażenie. Pytanie miałbym takie: jak to 1,5 dCi sie sprawuje? Wiem, że jest kilka wariantów od 68 do 105 koni i w dodatku podatne na chipa +20koni. Który najlepszy i czy chip wpływa bardzo negatywnie na ten silnik?Obecnie myślę nad autami Ibiza 1,9tdi, Polo 1,9tdi, może Fabia 1,9tdi, z tym, że z tymi autami jest gorzej, bo trudno dosyć wyrwać w odpowiednim stanie i za kase, którą mogę dać, no i będą to auta około 5 lat starsze niż renówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szkoper Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Ja mam Kangoo 1,5DCi wersja 82KM, zrobiłem nim kilkanaście tys. a przebiegu ma w tej chwili prawie 190tys. km i sprawuje się bardzo dobrze. Oleju nie bierze, jest w miarę dynamiczny, średnie spalanie to 6l/100km, a że clio jest mniejsze niż kangoo to powinno być i dynamiczniej i oszczędniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.