mirek_smok Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Mirek pierdoły opowiadasz, jeszcze się nie spotkałem z taką interpretacją... Idąc tym torem dklaczego ja w profi w prawie najwyższej kategorii mam najwyższe noty za tweeter mimo że mam go najtańszego z oferty producenta, myslisz że teraz jakbym wstawił np HT1 gdzie detal był 5 x cena noxa , nagle dostałbym punktów ponad skalę ? Podobnie było z wooferem, pierwszy start był na wooferze za 2499.00 euro, kolejny start na wooferze za 230,00 euro, a punktów miałem o 1 więcej niż wcześniej, nie mówiąc o tym że na finale 4 litery złoiłem kolesiowi na tych tanich przeciwko tym drogim... Ważniejsze jest całościowe dobranie, ucho, i szczęscie, dużo szczęscia, alero dłubałem kilka lat, a nie zagrało finalnie tak jak dodge zrobiony w 2 tygodnie, mimo że te same klockiTomeczek to był luźny przykład prościej nie umiem w zestawie 3 way jak ci gra od 5 kilo albo wyzej to co ci da powiedzmy tweeter który bedzie grał od 3kilo , komu jak komu ale myślałem ze złapiesz ale widać że nie , szkoda czasu na pisanie na forum . Mirek dobrze mówi , nie chodzi tu o kasę , ani o klasę głośnika , ale o to że jak ktoś ma mega fajną górę a resztę do dupy ( przy mega górze) to dostanie po tyłku na równowadze , a jak wszystko gra na równym poziomie poprawnie itd to dostanie więcej za równowagę ;)I o to mi chodziło Tomku Odniosę sie jeszcze do alereo tam poszególne podzakresy grały ale jako całość nie jak dla mnie no ale arkusz to arkusz jak jest 4 x 18 i rówowaga jest niby i wtedy taka opcja jak np muzykalnośc mogła by okreslic system ale jak wczesniej było opisane z nogą i odniesienie do pkt to kiepsko to widze , bardziej cos takiego jak w emmie przyjemność słuchania ale jak to odnieść w regulaminie i ile wycenić w pkt. i tak to będzie zawsze subiektywne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonless Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 I o to mi chodziło Tomku Idąc tym tokiem myślenia to jak wszystkie głośniki grają równie beznadziejnie to zawodnik powinien dostać 20pkt. za zrównoważenie?Mi się wydawało, że zrównoważenie tonalne to jest coś trochę innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_smok Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Idąc tym tokiem myślenia to jak wszystkie głośniki grają równie beznadziejnie to zawodnik powinien dostać 20pkt. za zrównoważenie?Mi się wydawało, że zrównoważenie tonalne to jest coś trochę innego.no raczej bez znaczenia czy masz 4x10 czy 4x20 rownowaga jak sama nazwa na to wskazuje powinna byc w granicy 18-20 wiadomo ze maxjest mało uzywany i zostawiany dla wybitnych systemów ale na moje na 18 zasługuje to 4x10 , chyba ze 15x4 to inna rownowaga niz poziom 10, czy 20 ??? Jak masz równo beznadziejnie to polecisz na podzakresach także się nie martw dobry system sie zawsze obroni , ale pamietam dyskuje na temat jakiegoś fiata chyba zielonego ze u niego szału nie było ale miał sporo punktów za podejrzewam równy system , i moim zdaniem to też trzeba docenić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Fajny temat Co do nośników cyfrowych to bardzo jestem za nawet idąc dalej to poza pendrivem lub sd mógłby być jeszcze streaming po wifi i wtedy byłbym już happy i na siłę nie musiałbym cd wkładać do auta i bym miał jeden kłopot z głowy chociaż z sd czy penem tez sobie od bidy poradzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasica Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 W/g mnie jak auto ma noty na poziomie np 11-13 ( za pod zakresy) to równowagę tonalną nie powinien mieć wyższą jak 13 ( jako taki bonus za resztę podzakresów) ale idąc tokiem rozumowania że równowaga to równowaga i basta to wypadało by za takie cząstkowe oceny dawać np w punkcie równowaga oceny z zakresu 18-20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Tak Jacku A może jeszcze wyliczać średnia ocen cząstkowych jak słowaccy i czescy sędziowie na ME w nitrze Przy cząstkowych np 10-14 średnia im wychodziła 12 a przy samych 12 też 12 za równowagę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasica Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Nie czaje Przemek Twojej myśli przewodniej ... Jaśniej , bo nie wiem czy szydzisz czy się zgadzasz ze mną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 I tak i nie Nie zgadzam się z początkiem twojej wypowiedzi. Zgadzam się z końcem. Broń Boże nie szydzę bo nie mam tego w zwyczaju. Bo jeśli nawet oceny są cząstkowe na poziomie 3 czyli dupa ale wszystkie są na 3 czyli równa dupa po całości to równowaga systemu jest chyba na 20 wg mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasica Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 To jak byś ( cie ) ocenili :BN-13BA-12FT-13ŚT-10WT-10 Ogólne zrównoważenie tonalne - ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_smok Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 W/g mnie jak auto ma noty na poziomie np 11-13 ( za pod zakresy) to równowagę tonalną nie powinien mieć wyższą jak 13 ( jako taki bonus za resztę podzakresów) ale idąc tokiem rozumowania że równowaga to równowaga i basta to wypadało by za takie cząstkowe oceny dawać np w punkcie równowaga oceny z zakresu 18-20.Tu masz regulamin "Sędzia ocenia oddzielnie pięć zakresów spectrum tonalnego pod kątem ich jakości, wierności, naturalności i barwy. W następnej części skupia się na ocenie wzajemnej równowagi oraz harmonijnego połączenia w jeden wspólny muzyczny obraz wszystkich wcześniej oddzielnie ocenianych zakresów tonalnych."Nie wiele napisali ale wnioskując ostatnia ocena to jest wszystko razem czyli równowaga i muzykalność w jednym , można dostać różnie oceny w zależności od osoby sędziego wszak to subiektywna ocena szkoda ze to nie równowaga było by prościej czyli pod staremu sędzia A suba kręcimy sędzia B skręcamy , można by opublikować profile brzmieniowe sędziów albo ująć szczegółowo w regulaminie To jak byś ( cie ) ocenili :BN-13BA-12FT-13ŚT-10WT-10 Ogólne zrównoważenie tonalne - ?? to tylko zrównoważenie ja bym dał 12-13 na moje oko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasica Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 czyli można dostać różnie w zależności od osoby sędziego wszak to subiektywna ocena no widzisz, sam doszedłeś dlaczego postuluje żeby w jednym sezonie jedną klasę oceniało np tylko 1-2 sędziów, bo w tej chwili to pomieszanie z poplątaniem. Ale trzeba przyznać też rację Radkowi ( Bury22) - dla kogo to wszystko, skoro frekwencja coraz marniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_smok Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 no widzisz, sam doszedłeś dlaczego postuluje żeby w jednym sezonie jedną klasę oceniało np tylko 1-2 sędziów, bo w tej chwili to pomieszanie z poplątaniem. Żle mnie zrozumiałeś ja bym zmienił opis w regulaminie żeby było jasne ile i za co i nieważne jaki sędzia , albo osobno zrównoważenie i harmoniczne połączenie jak to jest w regulaminie wtedy będzie jasność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasica Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 No nic, każdy da jakieś propozycję , bury22 i jd przeanalizują i pewnie jakoś się ustosunkują. W sumie to mnie jest obojętne co do samego regulaminu jak będzie, najważniejsze żeby była frekwencja.A północna Polska w tym roku niestety ale jest poszkodowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 A ja myślę ,że mylicie dwa różne pojęcia... Ocena poszczególnych podzakresów, to ocena podzakresów... Kropka.Równowaga zaś tonalna to wzajemna korelacja między nimi, tzn czy wszystko gra równo i nic się nie wybija na pierwszy plan względem innych... Kropka. ps. Więc jak na moje za poszczególne podzakresy można mieć mniej a dostać dobre punkty za równowagę... Lub na odwrót poszczególne podzakresy ocenione dobrze za to pojechane za równowagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aeron Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Więc jak na moje za poszczególne podzakresy można mieć mniej a dostać dobre punkty za równowagę.. I sytuacja gdzie auto kóre gra jak kupa w każdym zakresie dostanie 19 za równowage, bo przecież rowno gra jak kupa.I 2 samochód gdzie powiedzmy lekko bas przeciaga - rónowaga na 10-12 pkt. Pomnożone przez 2 daje podobny rezultat. Potem taki ciołek się cieszy ze mu auto zap.... a to gówno prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_smok Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 ps. Więc jak na moje za poszczególne podzakresy można mieć mniej a dostać dobre punkty za równowagę..Miałes kiedykolwiek równo ???? To nie takie proste , jak piszecie , dla niektórych nie osiagalne "W następnej części skupia się na ocenie wzajemnej równowagi oraz harmonijnego połączenia w jeden wspólny muzyczny obraz wszystkich wcześniej oddzielnie ocenianych zakresów tonalnych"Równowaga zaś tonalna to wzajemna korelacja między nimi,wg regulaminu Pewnie dla każdego co innego oznacza Ciężki temat jak profil brzmienia moj a Trucka inna bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Miałes kiedykolwiek równo ???? To nie takie proste , jak piszecie . To jeszcze pryszcz Mirek.... znacznie trudniejsze jest utrzymanie liniowości poszczególnych podzakresów... To mi się nigdy nie udało ,że wszystko szło równo wraz z ruchem gały volume...Powstaje jeszcze pytanie czy "równo" to naprawdę to co pragnie się usłyszeć? Ja absolutnie nie dążę do tego,bo lubię z kopniakiem, więc się tym nie przejmuję, to mnie ma pasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_smok Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 wiesz zawsze można się sugerować arkuszem niby ,ja kilka razy miałem równo ale nijak nie dali 20 to mnie ma pasować. No ale teraz dyskusja o regulaminie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 29 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 ja kilka razy miałem równo ale nijak nie dali 20 Bo zawsze mógł ktoś startować , kto być może za 20 min się okaże że ma równiej niż ty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 ale nijak nie dali 20 Bo to utopia, i takiej noty nie powinno się w ogóle tykać na arkuszu.... Dla mnie taka nota to referencja , referencji... Coś gdzie nie ma już ani krzty do poprawienia...A co jak auto które "gra" na 20ki, zostanie zestawione z drugim jeszcze lepiej grającym? To będziemy mieli "najlepsze" i "najnajlepsze"... Takie co najmniej na 22...23... w 20 pkt skali...A to już nie daleko do pierdyliarda na arkuszu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin1go Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 Tu masz regulamin "Sędzia ocenia oddzielnie pięć zakresów spectrum tonalnego pod kątem ich jakości, wierności, naturalności i barwy. W następnej części skupia się na ocenie wzajemnej równowagi oraz harmonijnego połączenia w jeden wspólny muzyczny obraz wszystkich wcześniej oddzielnie ocenianych zakresów tonalnych."Nie wiele napisali ale wnioskując ostatnia ocena to jest wszystko razem czyli równowaga i muzykalność w jednym , A ja myślę ,że mylicie dwa różne pojęcia... Ocena poszczególnych podzakresów, to ocena podzakresów... Kropka.Równowaga zaś tonalna to wzajemna korelacja między nimi, tzn czy wszystko gra równo i nic się nie wybija na pierwszy plan względem innych... Kropka. Generalnie truck ma rację. Dokładniej wyjaśniono to w wersji szkoleniowej regulaminu: Tonalność i zniekształcenia:W pierwszej części ocenia się oddzielnie tonalność (jakość brzmienia) oraz zniekształcenia poszczególnych wyżej wymienionych zakresów pasma akustycznego. Dosyć często występującym problemem jest fakt, że system audio może wprowadzać kilka błędów i dodatkowo podbarwiać lub zniekształcać niektóre zakresy częstotliwości. Na przykład w utworze nr 6, wokalistka (Sara K.) śpiewa ciepłym głosem, czasem trochę „zadymionym”, ale nigdy lekkim, jasnym lub ciężkim i surowym. W tej części są oceniane wszelkie zniekształcenia, szybkość narastania i opadania dźwięków, detaliczność, podbicia lub osłabienia tonalne zmieniające naturalną barwę i brzmienie instrumentów lub głosów wykonawców.Uściślijmy więc – podczas oceny tonalności, należy szczególnie zwracać uwagę na jakość, naturalność i wierność brzmienia każdego wymienionego wyżej podzakresu pasma akustycznego, rozpatrywanego oddzielnie i niezależnie od pozostałych. W tej części nie koncentrujemy swojej uwagi na ilości (głośności) całego ocenianego zakresu tonów na tle całości odbieranej muzyki, gdyż będzie to oceniane w dalszej części w pozycji „ogólne zrównoważenie tonalne”. Ogólne zrównoważenie tonalne:W tej części oceniana jest wspólna zależność oraz ilościowe proporcje pomiędzy wcześniej z osobna ocenianymi pięcioma zakresami tonalnymi, a także ich wzajemna równowaga i harmonia łączenia się w jedną spójną muzyczną całość. Tutaj koncentrujemy się na tym, czy jest poprawny podział energii (poziom głośności) pomiędzy poszczególnymi zakresami pasma akustycznego, oraz czy się one ze sobą dobrze wzajemnie zgrywają i łączą, tworząc jednolity muzyczny obraz, w którym nie dominuje ponad resztę żaden zakres tonalny. Zrównoważenie tonalne, nie może więc być średnią, wyciąganą z pięciu zakresów tonalnych wcześniej oddzielnie ocenianych pod kątem ich jakości. Jeżeli jakiś zakres wcześniej ocenianych tonów posiadałby nawet bardzo dobrą jakość, to nie oznacza, że w całościowo odbieranym obrazie muzycznym nie zaburzy on ogólnego zrównoważenia tonalnego, gdyż pomimo, że jakościowo wypada bardzo dobrze, to może go być po prostu za mało lub przesadnie za dużo. Gdy wcześniej został wykryty jakiś problem w pewnym przedziale dźwięków, to należy także zwrócić uwagę, czy w tej części, w jakimś stopniu nie wpływa to również na ogólne i wzajemnie zrównoważenie wszystkich zakresów tonalnych. Nie należy jednak się tym zadręczać, ponieważ często zdarza się tak, że rozwiązanie jednego problemu, może wyeliminować dwa błędy (np. w tonalności oraz w zrównoważeniu tonalnym). Podczas oceny ogólnego zrównoważenia tonalnego, zalecane jest powtórne odsłuchanie wybranych fragmentów nagrańz wyższym poziomem głośności (82dB), aby sprawdzić, czy w wyniku tego nie ucierpiała jakość i zrównoważenie brzmienia. Ciężki temat jak profil brzmienia moj a Trucka inna bajkaKtóry jest bardziej muzykalny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_luk1 Opublikowano 29 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2014 I sytuacja gdzie auto kóre gra jak kupa w każdym zakresie dostanie 19 za równowage, bo przecież rowno gra jak kupa. Karolek, a Ty widział żeby "na prawdziwo" ktoś za poszczególne zakresy dostał po 10-12 pkt. a za równowagę 19 pkt.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.