Skocz do zawartości

Propozycje modyfikacji regulaminu EASCA 2015


gazownik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mirek pierdoły opowiadasz, jeszcze się nie spotkałem z taką interpretacją...

 

Idąc tym torem dklaczego ja w profi w prawie najwyższej kategorii mam najwyższe noty za tweeter mimo że mam go najtańszego z oferty producenta, myslisz że teraz jakbym wstawił np HT1 gdzie detal był 5 x cena noxa , nagle dostałbym punktów ponad skalę ? 

Podobnie było z wooferem, pierwszy start był na wooferze za 2499.00 euro, kolejny start na wooferze za 230,00 euro, a punktów miałem o 1 więcej niż wcześniej, nie mówiąc o tym że na finale 4 litery złoiłem kolesiowi na tych tanich przeciwko tym drogim...

 

Ważniejsze jest całościowe dobranie, ucho, i szczęscie, dużo szczęscia,  alero dłubałem kilka lat, a nie zagrało finalnie  tak jak dodge zrobiony w 2 tygodnie, mimo że te same klocki

Tomeczek to był luźny przykład prościej nie umiem w zestawie 3 way jak ci gra od 5 kilo albo wyzej to co ci da powiedzmy  tweeter który bedzie grał od 3kilo , komu jak komu ale myślałem ze złapiesz ale widać że nie  , szkoda czasu na pisanie na forum .

 

 

Mirek dobrze mówi , nie chodzi tu o kasę , ani o klasę głośnika , ale o to że jak ktoś ma mega fajną górę a resztę do dupy ( przy mega górze) to dostanie po tyłku na równowadze , a jak wszystko gra na równym poziomie poprawnie itd to dostanie więcej za równowagę ;)

I o to mi chodziło Tomku 

Odniosę sie jeszcze do alereo tam poszególne podzakresy grały ale jako całość nie jak dla mnie no ale arkusz to arkusz jak  jest 4 x 18 i rówowaga jest niby i wtedy taka opcja jak np muzykalnośc mogła by okreslic system ale jak wczesniej było opisane z nogą i odniesienie do pkt to kiepsko to widze , bardziej cos takiego jak w emmie przyjemność słuchania ale jak to odnieść w regulaminie i ile wycenić w pkt. i tak to będzie zawsze subiektywne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

 


I o to mi chodziło Tomku 

 

Idąc tym tokiem myślenia to jak wszystkie głośniki grają równie beznadziejnie to zawodnik powinien dostać 20pkt. za zrównoważenie?

Mi się wydawało, że zrównoważenie tonalne to jest coś trochę innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tokiem myślenia to jak wszystkie głośniki grają równie beznadziejnie to zawodnik powinien dostać 20pkt. za zrównoważenie?

Mi się wydawało, że zrównoważenie tonalne to jest coś trochę innego.

no raczej bez znaczenia czy masz 4x10 czy 4x20 rownowaga jak sama nazwa na to wskazuje powinna byc w granicy 18-20 wiadomo ze maxjest mało uzywany i zostawiany dla wybitnych systemów ale na moje na 18 zasługuje to 4x10 , chyba ze 15x4 to inna rownowaga niz poziom 10, czy 20 ??? Jak masz równo beznadziejnie to polecisz na podzakresach także się nie martw dobry system sie zawsze obroni , ale pamietam dyskuje na temat jakiegoś fiata chyba zielonego ze u niego szału nie było ale miał sporo punktów za podejrzewam równy system , i moim zdaniem to też trzeba docenić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny temat :)

 

Co do nośników cyfrowych to bardzo jestem za :super: nawet idąc dalej to poza pendrivem lub sd mógłby być jeszcze streaming po wifi :) i wtedy byłbym już happy i na siłę nie musiałbym cd wkładać do auta i bym miał jeden kłopot z głowy :) chociaż z sd czy penem tez sobie od bidy poradzę :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g mnie jak auto ma noty na poziomie np 11-13 ( za pod zakresy)  to równowagę tonalną nie powinien mieć wyższą jak 13 ( jako taki bonus za resztę podzakresów) ale idąc tokiem rozumowania że równowaga to równowaga  i basta to wypadało by za takie cząstkowe oceny dawać np w punkcie równowaga oceny z zakresu 18-20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie

 

Nie zgadzam się z początkiem twojej wypowiedzi. Zgadzam się z końcem.

 

Broń Boże nie szydzę bo nie mam tego w zwyczaju.

 

Bo jeśli nawet oceny są cząstkowe na poziomie 3 czyli dupa ale wszystkie są na 3 czyli równa dupa po całości to równowaga systemu jest chyba na 20 wg mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g mnie jak auto ma noty na poziomie np 11-13 ( za pod zakresy)  to równowagę tonalną nie powinien mieć wyższą jak 13 ( jako taki bonus za resztę podzakresów) ale idąc tokiem rozumowania że równowaga to równowaga  i basta to wypadało by za takie cząstkowe oceny dawać np w punkcie równowaga oceny z zakresu 18-20.

Tu masz regulamin 

"Sędzia ocenia oddzielnie pięć zakresów spectrum tonalnego pod kątem ich jakości, wierności, naturalności i barwy. W następnej części skupia się na ocenie wzajemnej równowagi oraz harmonijnego połączenia w jeden wspólny muzyczny obraz wszystkich wcześniej oddzielnie ocenianych zakresów tonalnych."

Nie wiele napisali ale wnioskując ostatnia ocena  to jest wszystko razem czyli równowaga i muzykalność w jednym , można dostać różnie oceny  w zależności od osoby sędziego wszak to subiektywna ocena szkoda ze to nie równowaga było by prościej czyli pod staremu sędzia A suba kręcimy sędzia B skręcamy , można by opublikować profile brzmieniowe sędziów albo ująć szczegółowo  w regulaminie 

To jak byś ( cie ) ocenili  :

BN-13

BA-12

FT-13

ŚT-10

WT-10

 

 Ogólne zrównoważenie tonalne  - ?? :)

to tylko zrównoważenie ja bym dał 12-13 na moje oko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


czyli można dostać różnie w zależności od osoby sędziego wszak to subiektywna ocena

 

no widzisz, sam doszedłeś dlaczego postuluje żeby w jednym sezonie jedną klasę oceniało np tylko 1-2 sędziów, bo w tej chwili to pomieszanie z poplątaniem.

 

Ale trzeba przyznać też rację Radkowi ( Bury22) - dla kogo to wszystko, skoro frekwencja coraz marniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widzisz, sam doszedłeś dlaczego postuluje żeby w jednym sezonie jedną klasę oceniało np tylko 1-2 sędziów, bo w tej chwili to pomieszanie z poplątaniem.

 

Żle mnie zrozumiałeś ja bym zmienił opis w regulaminie żeby było jasne ile i za co i nieważne jaki sędzia , albo osobno zrównoważenie i harmoniczne połączenie jak to jest w regulaminie wtedy będzie jasność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, każdy da jakieś propozycję , bury22 i jd przeanalizują i pewnie jakoś się ustosunkują.

 

W sumie to mnie jest obojętne co do samego regulaminu jak będzie, najważniejsze żeby była frekwencja.

A północna Polska w tym roku niestety ale jest poszkodowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę ,że mylicie dwa różne pojęcia... Ocena poszczególnych podzakresów, to ocena podzakresów... Kropka.

Równowaga zaś tonalna to wzajemna korelacja między nimi, tzn czy wszystko gra równo i nic się nie wybija na pierwszy plan względem innych... Kropka. 

 

ps. Więc jak na moje za poszczególne podzakresy można mieć mniej a dostać  dobre punkty za równowagę... Lub na odwrót poszczególne podzakresy ocenione dobrze za to pojechane za równowagę.  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Więc jak na moje za poszczególne podzakresy można mieć mniej a dostać dobre punkty za równowagę..

 

I sytuacja gdzie auto kóre gra jak kupa w każdym zakresie dostanie 19 za równowage, bo przecież rowno gra jak kupa.

I 2 samochód gdzie powiedzmy lekko bas przeciaga - rónowaga na 10-12 pkt.

 

Pomnożone przez 2 daje podobny rezultat. Potem taki ciołek się cieszy ze mu auto zap.... a to gówno prawda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. Więc jak na moje za poszczególne podzakresy można mieć mniej a dostać  dobre punkty za równowagę..

Miałes kiedykolwiek równo ???? To nie takie proste , jak piszecie , dla niektórych nie osiagalne :P

"W następnej części skupia się na ocenie wzajemnej równowagi oraz harmonijnego połączenia w jeden wspólny muzyczny obraz wszystkich wcześniej oddzielnie ocenianych zakresów tonalnych"

Równowaga zaś tonalna to wzajemna korelacja między nimi,

wg regulaminu   :P Pewnie dla każdego co innego oznacza :) Ciężki temat jak profil brzmienia moj a Trucka inna bajka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


Miałes kiedykolwiek równo ???? To nie takie proste , jak piszecie .

 

To jeszcze pryszcz Mirek.... znacznie trudniejsze jest utrzymanie liniowości poszczególnych podzakresów... To mi się nigdy nie udało ,że wszystko szło równo wraz z ruchem gały volume...

Powstaje jeszcze  pytanie czy "równo" to naprawdę to co pragnie się usłyszeć? Ja absolutnie nie dążę do tego,bo lubię z kopniakiem, więc się tym nie przejmuję, to mnie ma pasować.  :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


ale nijak nie dali 20

 

Bo to utopia, i takiej noty nie powinno się w ogóle tykać na arkuszu.... Dla mnie taka nota to referencja , referencji... Coś gdzie nie ma już ani krzty do poprawienia...

A co jak auto które "gra" na 20ki, zostanie zestawione z drugim jeszcze lepiej grającym? To będziemy mieli "najlepsze" i "najnajlepsze"...  :wink:  Takie co najmniej na 22...23... w 20 pkt skali...

A to już nie daleko do pierdyliarda na arkuszu...  :hyhy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 


Tu masz regulamin 
"Sędzia ocenia oddzielnie pięć zakresów spectrum tonalnego pod kątem ich jakości, wierności, naturalności i barwy. W następnej części skupia się na ocenie wzajemnej równowagi oraz harmonijnego połączenia w jeden wspólny muzyczny obraz wszystkich wcześniej oddzielnie ocenianych zakresów tonalnych."
Nie wiele napisali ale wnioskując ostatnia ocena  to jest wszystko razem czyli równowaga i muzykalność w jednym ,

 

 

 


A ja myślę ,że mylicie dwa różne pojęcia... Ocena poszczególnych podzakresów, to ocena podzakresów... Kropka.
Równowaga zaś tonalna to wzajemna korelacja między nimi, tzn czy wszystko gra równo i nic się nie wybija na pierwszy plan względem innych... Kropka. 

 

Generalnie truck ma rację. Dokładniej wyjaśniono to w wersji szkoleniowej regulaminu:

 

Tonalność i zniekształcenia:

W pierwszej części ocenia się oddzielnie tonalność (jakość brzmienia) oraz zniekształcenia poszczególnych wyżej 

wymienionych zakresów pasma akustycznego. Dosyć często występującym problemem jest fakt, że system audio może 
wprowadzać kilka błędów i dodatkowo podbarwiać lub zniekształcać niektóre zakresy częstotliwości. Na przykład w utworze 
nr 6, wokalistka (Sara K.) śpiewa ciepłym głosem, czasem trochę „zadymionym”, ale nigdy lekkim, jasnym lub ciężkim 
i surowym. W tej części są oceniane wszelkie zniekształcenia, szybkość narastania i opadania dźwięków, detaliczność, 
podbicia lub osłabienia tonalne zmieniające naturalną barwę i brzmienie instrumentów lub głosów wykonawców.
Uściślijmy więc – podczas oceny tonalności, należy szczególnie zwracać uwagę na jakość, naturalność i wierność 
brzmienia każdego wymienionego wyżej podzakresu pasma akustycznego, rozpatrywanego oddzielnie i niezależnie od 
pozostałych. W tej części nie koncentrujemy swojej uwagi na ilości (głośności) całego ocenianego zakresu tonów na tle 
całości odbieranej muzyki, gdyż będzie to oceniane w dalszej części w pozycji „ogólne zrównoważenie tonalne”. 
 
Ogólne zrównoważenie tonalne:
W tej części oceniana jest wspólna zależność oraz ilościowe proporcje pomiędzy wcześniej z osobna ocenianymi pięcioma 
zakresami tonalnymi, a także ich wzajemna równowaga i harmonia łączenia się w jedną spójną muzyczną całość. Tutaj 
koncentrujemy się na tym, czy jest poprawny podział energii (poziom głośności) pomiędzy poszczególnymi zakresami 
pasma akustycznego, oraz czy się one ze sobą dobrze wzajemnie zgrywają i łączą, tworząc jednolity muzyczny obraz, 
w którym nie dominuje ponad resztę żaden zakres tonalny. Zrównoważenie tonalne, nie może więc być średnią, wyciąganą 
z pięciu zakresów tonalnych wcześniej oddzielnie ocenianych pod kątem ich jakości. Jeżeli jakiś zakres wcześniej 
ocenianych tonów posiadałby nawet bardzo dobrą jakość, to nie oznacza, że w całościowo odbieranym obrazie muzycznym 
nie zaburzy on ogólnego zrównoważenia tonalnego, gdyż pomimo, że jakościowo wypada bardzo dobrze, to może go być 
po prostu za mało lub przesadnie za dużo. Gdy wcześniej został wykryty jakiś problem w pewnym przedziale dźwięków, to 
należy także zwrócić uwagę, czy w tej części, w jakimś stopniu nie wpływa to również na ogólne i wzajemnie 
zrównoważenie wszystkich zakresów tonalnych. Nie należy jednak się tym zadręczać, ponieważ często zdarza się tak, że 
rozwiązanie jednego problemu, może wyeliminować dwa błędy (np. w tonalności oraz w zrównoważeniu tonalnym). 
Podczas oceny ogólnego zrównoważenia tonalnego, zalecane jest powtórne odsłuchanie wybranych fragmentów nagrań
z wyższym poziomem głośności (82dB), aby sprawdzić, czy w wyniku tego nie ucierpiała jakość i zrównoważenie brzmienia.
 
 

 


Ciężki temat jak profil brzmienia moj a Trucka inna bajka

Który jest bardziej muzykalny?  :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


I sytuacja gdzie auto kóre gra jak kupa w każdym zakresie dostanie 19 za równowage, bo przecież rowno gra jak kupa.

 

Karolek, a Ty widział żeby "na prawdziwo" ktoś za poszczególne zakresy dostał po 10-12 pkt. a za równowagę 19 pkt.? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...