truck Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 To raczej jako bufor a nie aku główne? ;-)Odpalić odpali,ale do grania potrzeba i Ah? Chyba, że słuchasz tylko na odpalonym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csbiczek Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 Ok, moje wątpliwości rozwiane:) Dzięki:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 To raczej jako bufor a nie aku główne? ;-)Odpalić odpali,ale do grania potrzeba i Ah? Chyba, że słuchasz tylko na odpalonym silniku.Jako główny aku staram się nie słuchać na zgaszonym silniku i może dlatego daje rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Tak się nie śmiejcie z tego 20ah, pamiętacie reklamę kinetika ? że na tym najmniejszym auto idzie odpalić. Padł mi aku w mustangu '66 V8 , przyjechał klient, w bmw do rozkręcenia podłoga, zabezpieczenia itd, w alero aku wciśnięte w skrzynkę na wymiar, to zabrałem tego małego smerfa i idę do auta, klient patrzy na mnie z politowaniem, a ja cyk klemy skręciłem śrubami i idę odpalić, co prawda silnik odpalał na strzał - i tak odpalił, gościa mina bezcenna, zbladł jak wyszło że ten mały kubuś kosztuje więcej jak zwykła 60. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Taką 17-20Ah jak ta Yuasa mieliśmy w odpalarce marki IRIMO. Pierwsza wytrzymała rok i dosłownie spuchła(rozładowany do zera, ale podłączony do ori ładowarki). Drugi też wytrzymał rok i był problem odpalić małą benzynę(pracuje przy bmw, gdzie najczęściej to 2.0d i 3.0d, albo większe benzyny).Kupiłem 30Ah z jakiejś wyprzedaży, podciąłem obudowę, tak, że aku mieści się na styk.Pracuje już co najmniej 2 lata, nie mając lekkiego życia(używany do wszystkiego, od 4cyl benzyny do V8 w dieslu) i daje radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaco76 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Ja z racji tego ze mialem miejsce bez przerobek na aku max 245 mm to wybralem jedyny na rynku (z moich obserwacji) aku 70 Ah w tak malym formacie czyli Zap Silver. Prad rozruchowy 570 A mysle spokojnie starczy dla malej 1.8 benzyny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu94 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Milalem zapa w poprzednim aucie i nie mogę nic do dobrego powiedzieć . Po 1.5 roku w zimie nie mogłem nie raz odpalić auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiceq Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Użytkował ktoś akumulator EFB ? Mój sześcioletni banner ma już powoli dosyć i szukam czegoś na zamianę, znalazłem w dobrych pieniądzach akumulator tego typu, podobno jest to rozwiązanie pomiędzy standardowym akumulatorem a AGMem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasica2 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Użytkował ktoś akumulator EFB ? Mój sześcioletni banner ma już powoli dosyć i szukam czegoś na zamianę, znalazłem w dobrych pieniądzach akumulator tego typu, podobno jest to rozwiązanie pomiędzy standardowym akumulatorem a AGMem. Ja nie użytkowałem, ale z tego co wiem to jest to dla "Nas" Car Audio Maniaków na tę chwilę jedna z lepszych opcji - nie jest tak wrażliwy na Ciepło od silnika i złe Ładowanie jak AGM, a z drugiej strony ok 2 x bardziej odporny na częste ładowania i rozładowania od tradycyjnych kwasówek.Kwestia tylko pieniędzy i różnicy między takim EFB a zwykłym. Jeżeli to nie tajemnica to jaki to akumulator, jaka cena i jakie jego parametry ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Centra chyba takie ma w ofercie. ma też AGM-y a i linia Futura ma jakąś nową węglowocośtam technologię i ma się ładować 1,5 raza szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csbiczek Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Mam kolejne pytanie:P Rozważam zakup kinetika 81Ah jako główny aku. Pytanie co ile musiał bym go doładowywać ctekiem(mam 10tkę)? Chodzi o to że jeśli to ma być częste ładowanie to nie wiem czy warto brać sobie problem na głowę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zmej Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Mam 50tke kinetika, i ląduję go jakoś raz na miesiąc albo kiedy mam taką możliwość i częściej jak mam dostęp do prądu (np teraz od 3 dni jest podpięte bo ori trochę wrócił na miejsce). Ja używam go jako normalnego aku bez jakiegoś tam voodoo, jedynie po dłuższym słuchaniu uruchamiam silnik i ładuję go przed wyjściem z auta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Nie masz sie co przejmować. Jesli aku jest nie rozładowany albo naładowany prawie do końca cetek bedzie ładował go bardzo krótko. A konserwacyjnie jak producent zaleca chyba raz na miesiac. U mnie takie ładowanie konserwacyjne trwało ostatnio 1-2h Widocznie aku był naładowany prawie do fulla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ded Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Z moich obserwacji w rodzinnych autach daje radę Centra Plus (najtańsza). Dla mnie 5 lat w używanym aucie to dobry wynik- wiadomo też, że co innego diesel trzymany pod chmurą jeżdżony na krótkich odcinkach a garażowany benzyniak, który ma się gdzie naładować. Kiedyś rozmawiałem ze znajomym, który sporo pracował przy akumulatorach i on polecał te proste ołowiowe do auta. Odradzał bezobsługowe, bo w nich już się nic nie naprawi a te podstawowe to można chociaż elektrolit zmienić. Wiele osób kupuje aku tak, żeby się zgadzały rozmiary obudowy, ewentualnie jeszcze Ah zapominając o prądzie rozruchu, który jest w sumie najistotniejszym parametrem. Jakiś miesiąc temu montowałem u dziadka Exide eb440, wczoraj Bosch Silver u wujka, ciekaw jestem jak się będą sprawować. W moim BMW Centra plus już 4 rok i daje radę ale u mnie ma sprzyjające warunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gricu1994 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 A słyszeliście może o firmie Jenox? Są to dość tanie akumulatory i ciekawi mnie ich jakość. Może ktoś miał z takowymi styczność i chciałby się podzielić opinią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lokuero Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Nie chcę zakładać osobnego tematu, mam okazje dosyć tanio kupić nowy akumulator fullriver dc70-12 1050A . Nadałby się w przyszłości jakbym montował do bagaznika 2 aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarodziej Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 A słyszeliście może o firmie Jenox? Są to dość tanie akumulatory i ciekawi mnie ich jakość. Może ktoś miał z takowymi styczność i chciałby się podzielić opiniąProdukują je w moim rodzinnym mieście :-) Kiedyś miałem jeden ich produkt, zapomniałem jak się nazywał, chyba HOBBY, ale był w zasadzie przeznaczony do przyczep kempingowych, łodzi motorowych. Przy kupnie spytałem, czy nie mają żelowych, że mam w samochodzie trochę sprzętu, że to żre prąd. Polecili ten, że niby nawet taksówkarze biorą, bo nie groźne mu częste odpalanie i ładowanie. Odporny na głębokie rozładowania i dawał się szybko ładować, nie groźne mu było stanie przez pół roku bez dotykania. Miałem go w aucie chyba ze trzy lata i z tym akumulatorem auto poszło dalej do ludzi. Nie sprawiał problemów. Tyle, że to było parę ładnych lat temu, jak dziś wygląda ich produkcja .... nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gricu1994 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Dzięki za odpowiedź czarodziej Jednak kupiłem już Centre 80ah (nie pamiętam modelu, chyba futura). Teraz został mi jeszcze dobór alternatora, wszystko dzieje się w 1.8 b, siedzi tam altek 70A więc raczej mały do tego aku. Przy zakupie liczyłem się z wymianą alternatora, obawiam się tylko, że jak włożę powiedzmy altek 120A od diesla to silnik może "umierać" na wolnych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Bez przesady 1,4 kw więcej prawie 2 litrowy silnik nie odczuje,a mówimy tu w zasadzie o teoretycznym max obciążeniu alternatora, które rzadko ma miejsce. Skoro teraz Ci silnik nie siada przy niskich obrotach to nie siadzie. Bo czy wsadzisz alternator 120A czy masz 70 to bilans energetyczny auta się nie zmienia, i jeden i drugi da tą samą ilość energii elektrycznej, tzn tyle ile wyniesie zapotrzebowanie chwilowe, a to jest niezależne od zastosowanego alternatora. Ps. Uprzedzę kogoś z uwagą, że 50 A więcej to 700W, że sprawność przeciętnego altka to ok ~50-60% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gricu1994 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Bo czy wsadzisz alternator 120A czy masz 70 to bilans energetyczny auta się nie zmienia, i jeden i drugi da tą samą ilość energii elektrycznej, tzn tyle ile wyniesie zapotrzebowanie chwilowe, a to jest niezależne od zastosowanego alternatora. Czyli wszystko bedzie w porządku Dzięki z radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Jeśli sprzęt w aucie będzie jaki jest ( zapotrzebowanie na prąd nie zmieni się) , śmiało możesz zmienić alternator. ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gricu1994 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Nie planuję robić elektrowni w bagażniku Chcę tylko wyeliminować drobne spadki(na radiu pokazuje 0.3v podczas głośnego słuchania, chociaż nie wiem czy w 100% mogę ufać tym pomiarom) i poprawić doładowywanie aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 To z pewnością nie zaszkodzi, na spadki raczej nie pomoże wymiana altka, gdyż przyczyn szukaj na połączeniach, odśwież połączenia mas (śniedź). 0,3 V to nie jest spadek by się nim jakoś zamartwiać.Doładowania aku to nie poprawi z prostej przyczyny, alternator nigdy nie poda pełnej mocy na akumulator, tylko tyle ile w danej chwili potrzeba, więc i taki 70A doladuje baterie rzędu 100Ah.Sytuacja się zmienia kiedy ładuje się ca( te co mocniejsze) wtedy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd i trzeba dążyć do niedopuszczania, do deficytu(czytaj czerpania prądu z aku a nie alternatora, podczas odpalonego silnika) bo to zabije z czasem i aku i alternator(siadają m.in łożyska od gorączki) zmuszony do pracy na granicy swojego maximum.Warto być świadomym ile energii w formie ciepła jest wydzielanej przez alternator, a jest to ok 30-40 procent jego mocy nominalnej. Mówiąc inaczej alternator 120 A pracując na max cały czas jest podgrzewany i musi oddać do otoczenia ok 700 w.W środku jest jak w smazalni.A dlaczego o tym wspominałem? Otóż wymiana w Twoim przypadku wcale nie poprawi doładowania aku, ale da inną zaletę, większy alternator będzie pracował tylko na ułamek swoich możliwości a nie na max jak mniejszy (mówimy o zwiększonym zapotrzebowaniu przy Car Audio), co odwdzięczy się jego dłuższą żywotnością.A aby nie być gołosłownym, w ciągu 5 lat eksploatacji, auta łożyska były wymieniane wraz ze szczotkami i komutatorem dwa razy i dwa razy padł regulator napięcia. Altek 120 A zmuszony do pracy na granicy max.Mam już taki 180A ale jakoś "mocy przerobowych" brak bo nie pasuje mocowaniem łap. I grzebać trzeba. ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gricu1994 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Co do poprawiania połączeń to na pewno zrobię BIG 3. Czyli dla dobra wszystkich podzespołów zmienię ten altek na większy, jest to bardzo tani koszt a z tego co czytam, w niczym ten zabieg nie zaszkodzi a sporo pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Panowie, potrzebuję coś trwałego (i nie kosmicznie drogiego tak w okolicach ) do auta bez audio. Silnik 1.9 diesel w przedziale 72-75Ah. Co polecicie? Zastanawiam się nad Toplą Energy. Co brać jeszcze pod uwagę? Sznajder, Banner? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.