Grzegorz.D Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 krytyka zawsze jest potrzebna ;). Tak felgi zostały pomalowane proszkowo na chrom a do dekli ciężko było dobrać odpowiedni kolor i pomalowałem je na metalik ale dużej różnicy niema. Co do kołpaków VW, Panowie czy w waszych samochodach macie wszystkie klocki jednej firmy? system przedni dwa i trzy way też jest tej samej firmy? w domu dobre kino domowe(kolumny, amplituner) też macie tej samej firmy? Felgi są dedykowane dla VW i niech tak zostanie, tym bardziej że VAG to koncern audi, seat, vw i skoda. Co do tarcz to zgodzę się z wami po prostu ich tam nie ma ale przy 19 calach musi niestety tak to wyglądać a przekładka na większe heble przód tył to koszt około tysiaka ja nie więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 A fele ile Cię wyniosły że tysiak na heble Tobą wzdryga. Życie i nawinięte kilometry i sytuacje uczą pokory. Jak kiedyś na pięknej 19" zabraknie Ci 3 metrów, bo jakiś czubek Ci wyjechał po maske, to zmienią się zapewne Twoje priorytety. Zaznaczam że nie piszę tego złośliwie, tylko pewne zmiany na większe, powinny pociągnąć za sobą kolejne, aby była zachowana spójność estetyczna jak i yechniczna przeprowadzonej modyfikacji. A żeby nie było że tylko biadole , to sam osobiście myślę nad felgą w chromie, tylko że w 16" bo nie zamierzam wydać 2kpln na opony i jeździć wężykiem, tylko cały czas zastanawiam się czy nie będzie to śmiesznie wyglądać ....16" w chromie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Raczej bedzie kupa... Chyba ze na niskim profilu i glebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Ja w chwili obecnej mam gwint po 1-1.5 cm do nadkoli felgi 18 8.5j z oponkami 205/40/18 w naciągu lekkim i da się śmigać ale mimo to ludzie łamią felgi na fabrycznych oponach, zawieszeniu i felgach więc w tym kraju trzeba uważać niezależnie od tego czym sie gania... Jedyne co trzeba dać do niskich auto to osłona z blachy stalowej albo nierdzewki pod silnik i jest idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz.D Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 gazownik moze i mam malo pojecia o mechanice ale wydaje mi sie jednak ze wieksze heble powinno sie wrzucac przy swapie silnika na wiekszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 gazownik moze i mam malo pojecia o mechanice ale wydaje mi sie jednak ze wieksze heble powinno sie wrzucac przy swapie silnika na wiekszy O obwód zewnętrzny / promień koła jest bez znaczenia ?W podstawówce jakoś inaczej kiedyś uczyli . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 gazownik moze i mam malo pojecia o mechanice ale wydaje mi sie jednak ze wieksze heble powinno sie wrzucac przy swapie silnika na wiekszy A co ma piernik do wiatraka? Uważasz , że zatrzymanie 120 konnego auta o wadze powiedzmy 1,5 tony z prędkości 100km/h wymaga innych sił hamujących niż takiego samego ale 300 konnego? Z zasady się tylko zmienia wychodząc z założenia ,że mocnego auta nikt nie kupuje by jeździć grzecznie O obwód zewnętrzny / promień koła jest bez znaczenia ?W podstawówce jakoś inaczej kiedyś uczyli . Do tego to już nawet podstawówki nie potrzeba(niedługo to już 2+2 zacznie być problematycznym pytaniem) dla leniwych są odpowiednie kalkulatory przeliczające jaki profil opony należy użyć by zachować taki sam obwód(promień) koła jak na mniejszej feldze, więc nie bardzo rozumiem co poza stroną wizualną (malutkie tarcze w wielkim otworze felgi) miał na myśli Gazownik, przy zachowaniu takiego samego obwodu przy zmianie felg na większe , na tarcze/klocki działa taki sam moment obrotowy, czyli nadal mają taką samą siłę do pokonania aby zatrzymać auto jak na oryginalnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Heble zawsze można mieć większe bo na bezpieczeństwie nie ma co szukać półśrodków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Heble zawsze można mieć większe bo na bezpieczeństwie nie ma co szukać półśrodków A przecież nikt tu nie zanegował sensu posiadania mocniejszych hamulców. Ale wszystko musi mieć swój sens i uzasadnienie...Niemniej im nowszy model tym grzebanie przy hamulcach ma coraz mniejszy sens z zasady z generacji na generację są ulepszane i seria już jest wystarczająco mocna.Jeszcze kilka lat temu standard to było ok 40 m drogi hamowania, całkiem niedawno 38 , a obecnie "głupi" golf VII zatrzymuje się po 35/6 metrach a to już wartości zarezerwowane kilka lat temu dla Porsche, czy Lamborgini, więc nie ma co srać ogniem i bić kosztów o ile seria jest dobra.Lepiej zainwestować w nowe opony dobrej klasy bo to bez "tuningów" potrafi skrócić drogę hamowania o kilka metrów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirtyweekender Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Jak kiedyś na pięknej 19" zabraknie Ci 3 metrów, bo jakiś czubek Ci wyjechał po maske, to zmienią się zapewne Twoje priorytety. Zaznaczam że nie piszę tego złośliwie, tylko pewne zmiany na większe, powinny pociągnąć za sobą kolejne, aby była zachowana spójność estetyczna jak i yechniczna przeprowadzonej modyfikacji. To na wiekszej feldze wydluza sie droga hamowania czy jak? Nie bardzo rozumiem co ma wspolnego zakladanie wiekszych hebli do wiekszej felgi poza walorami estetycznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rojass Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Dekle w tych felgach wyglądają słabo. I nie ma znaczenia to, że są do VAGa. Nawiercane i nacinane tarcze przy ich wielkości w stosunku do kół tez wywołują u mnie mieszane uczucia, no ale to nie ja musze z nich korzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 To na wiekszej feldze wydluza sie droga hamowania czy jak? Nie bardzo rozumiem co ma wspolnego zakladanie wiekszych hebli do wiekszej felgi poza walorami estetycznymi. Jeśli obwód koła jest zachowany, nie ma nic wspólnego poza aspektem wizualnym i zwykłym "widzi mi się" właściciela, jeśli zaś obwód się zwiększa to rośnie moment obrotowy dla elementów układu hamulcowego , który muszą zatrzymać, w myśl prostej zasady przyłożona siła razy ramię na jakim działa a w tym wypadku ramię się zwiększa (większa felga).Dla zobrazowania spróbuj utrzymać w palcach śrubę, którą ja również będę kręcił tylko dłonią (Ty robisz za hamulce, ja za siłę jaką posiada rozpędzona masa auta), a teraz ja założę sobie nasadkę i grzechotkę (większa felga/ promień działania przyłożonej siły) , ile więcej siły będziesz musiał włożyć w utrzymanie/zatrzymanie tej śrubki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Do tego to już nawet podstawówki nie potrzeba(niedługo to już 2+2 zacznie być problematycznym pytaniem) dla leniwych są odpowiednie kalkulatory przeliczające jaki profil opony należy użyć by zachować taki sam obwód(promień) koła jak na mniejszej feldze, więc nie bardzo rozumiem co poza stroną wizualną (malutkie tarcze w wielkim otworze felgi) miał na myśli Gazownik, przy zachowaniu takiego samego obwodu przy zmianie felg na większe , na tarcze/klocki działa taki sam moment obrotowy, czyli nadal mają taką samą siłę do pokonania aby zatrzymać auto jak na oryginalnych. To na wiekszej feldze wydluza sie droga hamowania czy jak? Nie bardzo rozumiem co ma wspolnego zakladanie wiekszych hebli do wiekszej felgi poza walorami estetycznymi.Czasami nie warto bawić sie czyjegoś adwokata Chodzi o to , ze na większej feldze ( o wiekszym promieniu ) działa inne ramię - tu dłuzsze , zatem trzeba zwiększyć siłę hamującą. To sygnalizowałem kilka wpisów wczesniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirtyweekender Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Jeśli obwód koła jest zachowany, nie ma nic wspólnego poza aspektem wizualnym i zwykłym "widzi mi się" właściciela, jeśli zaś obwód się zwiększa to rośnie moment obrotowy dla elementów układu hamulcowego , który muszą zatrzymać, w myśl prostej zasady siła razy ramię na jakim działa a w tym wypadku ramię się zwiększa (większa felga). Bo juz myslalem, ze do letnich felg bede musial tez heble inne zakladac. Oczywiscie chodzilo mi o ten sam promien kola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baltosz Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Chodzi o to , ze na większej feldze ( o wiekszym promieniu ) działa inne ramię - tu dłuzsze , zatem trzeba zwiększyć siłę hamującą. To sygnalizowałem kilka wpisów wczesniej.x2Panowie, większe felgi (zawyczaj idące w parze szersze opony) idą w parze z wagą koła, analogicznie do tego że trudniej jest takie koło rozpędzić, także trudniej je zatrzymać. Często seryjne hamulce są wystarczające. Zakładając większe tarcze zwiękaszamy pojemność cieplną , ale także mamy lepszą precyzję hamowania. Jeśli ktoś zapier*** i nie ma głowy na karku to nawet lepsze hamulce nie pomogą. Jak dla mnie wrzucanie tyle papy w hamowanie ma sens w sportach wyczynowych. Różnice są najbardziej odczuwalne przy dużych prędkościach lub przy wielokrotnych hamowaniach, których na codzień nie robimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Tak apropo, zmieniając felgi na większe powinno się zachować określoną średnicę koła... poprzez dobranie odpowiedniego profilu opony. Tego w podstawówce nie uczą Przykładowo 195/65/15 > 225/40/18 PS. Te dekle z VW przy Audi to jak... Putin na Ukrainie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemcio Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Jak sie maja te 4 ostatnie strony do tematu. Co ma lakiernik do opon i felg i hamulców. Żenada i tyle :-) Przenieście sie do tematu o hamulcach i felgach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Waga masy wirującej w tym wypadku koła ma duże znaczenie dla przykładu golf 4 z felgami 18 cali 9j i silniku 1.4 benz nie jechał w ogóle! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Waga masy wirującej w tym wypadku koła ma duże znaczenie dla przykładu golf 4 z felgami 18 cali 9j i silniku 1.4 benz nie jechał w ogóle! To akurat ma większe znaczenie dla obracania sie kola bez kontaktu z podłożem , np na podnośniku Skąd Wy bierzecie takie teksty, bo aż boję się nazwać to przemyśleniami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Dokładnie , to oczywista oczywistość, i do zrozumienia tego wcale nie trzeba mieć 3 fakultetów. Duża , szeroka felga to: większa masa wirująca którą trzeba napędzić i wyhamować , większa masa nieresorowana która przy seryjnych amortyzatorach np. dla silnika np 1.6 są mało tłumiące, wpada w niekontrolowane wibracje, jeśli większa felga to i zazwyczaj szersza felga a i szersza opona, co prowadzi do większej przyczepności ale też większych oporów toczenia oraz oporówpowietrza. Generalnie Vincent ma rację. Rozmiar felgi prowadzi do poprawienia osiągów, ale tylko wtedy kiedy moc wynosi 200KM+ , duża felga przy 1,6 to na + tylko wizualnie, cała reszta to (-)Xris , to fakt , wystarczy wpisać w google " kalkulator zamienniki opon" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Z doświadczenia na przykład??? Z obserwacji własnego auta??? z pomiarów na przyspieszenie??? Aha czyli obracająca się felga na podnośniku ma znaczenie ale jak już jedzie po drodze to ta dodatkowa masa gdzieś ulatuje mistycznie? Gazownik mądrze prawi i o ile w trzymaniu na zakrętach będzie lepiej to w rozpędzaniu i hamowaniu będzie kiszka bo to bezpośrednio rzutuję na samą piastę i heble Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Dokładnie , to oczywista oczywistość, i do zrozumienia tego wcale nie trzeba mieć 3 fakultetów. Duża , szeroka felga to: większa masa wirująca którą trzeba napędzić i wyhamować To podnieś auto z tymi wiekszymi felgami i rozpędzisz go do 200 km/h / na liczniku/ w 2 sekundy .Czy teraz rozumiesz w czym rzecz Z doświadczenia na przykład??? Z obserwacji własnego auta??? z pomiarów na przyspieszenie??? Aha czyli obracająca się felga na podnośniku ma znaczenie ale jak już jedzie po drodze to ta dodatkowa masa gdzieś ulatuje mistycznie? Gazownik mądrze prawi i o ile w trzymaniu na zakrętach będzie lepiej to w rozpędzaniu i hamowaniu będzie kiszka bo to bezpośrednio rzutuję na samą piastę i heble Praktycznie nie ma znaczenia , bo jest coś znacząco większego , czego jakoś nie potraficie dostrzec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xris Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 To jaką farbę kupić na te dekielki, akryl czy bazę, żeby dobrze hamował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vincent Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Przy zachowaniu tych samych wymiarów zewnętrznych całego koła? tzn zew. krawędzi opony? prędkość jaką będzie poruszał się pojazd będzie taka same a z racji masy zajmie mu to więcej czasu na dojście do 200km/h i zatrzymanie do zera. W dodatku masa rozkłada się na większej średnicy więc? Dla tego wsadza się większe koła i mniejsze profile opony dobierając średnice toczenia taką samą z ori aby nie przekłamywało licznika chyba, że ktoś ma to w dupie a auto ma być low and slow i ma wyglądać.To jaką farbę kupić na te dekielki, akryl czy bazę, żeby dobrze hamował? Kozackie rozbawiło mnie ostro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Przy zachowaniu tych samych wymiarów zewnętrznych całego koła? Kużwa , juz dwie strony piszemy o zmianie / zwiekszeniu obwodu kola / i tylko w tym kontekście rozpatrujemy przyśpieszanie i hamowanie pojazdu . Xris, dnia 07 Kwie 2014 - 00:16, napisał:To jaką farbę kupić na te dekielki, akryl czy bazę, żeby dobrze hamował? Kozackie rozbawiło mnie ostro No jak to , wystarczy w Google znaleźć stosowną tabelkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.