dawid-ss Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Na pewno po to firmy to stosują bo użytkownicy nie wiedzą właśnie jak i czym ładować jak już trochę zdycha a potem to już wymiana zostaje tylko. Już kiedyś ktoś mówił że jaki jest sens użytkować AGM skoro wystarcza na krócej jak kwasiak bo użytkowany jest nie tak jak trzeba. Czyli, lepiej się nie srać i pakować zwykłe kwasiaki, bo są tańsze, bo wystarczy prostownik zwykły i tyle. Wiem że AGM są fajne i wydajne, ale wydawać 1kzł za aku które pociągnie mi rok czy dwa to dla mnie głupota, do tego ładowarka za 300 i masz 4 kwasiaki na 10lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kurol Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Czy to normalne zjawisko ze zolta optima jesli jest rozladowana do 7V przyjmuje z altka podczas ladowania ponad 50ASluzy u mnie jako 2 aku dolaczane dopiero podczas rozruchu silnika (przekaznik sterowany wzbudzeniem z alternatora)W czasie wakacji udalo mi sie powaznie rozladowac obydwa aku,jako ze czlowiek caly czas "w znieczuleniu" nie zwracalem na to wcale uwagiPrzed wyjazdem odpialem bezpiecznik do drugiego aku zeby podczas jazdy ladowal sie tylko glowny (kwasiak)Po przejechaniu kilku kilometrow zalozylem go spowrotem jednak natychmiasowo go przepalalo lub tak sie grzal ze topilo plastik na nimWczoraj w domu juz na spokojnie zalozylem 30A i natychmiast go wywalilo ,wiec spialem na krotko i zapialem amperomierz cegowyPo uruchomieniu silnika pokazal przez chwile natezenie prawie 60A a po chwili spadlo do 52APodpialem go do mx 5.0 po podladowaniu do 8V potrzebowal nadal prawie 50A z altka,przy 10V naladowania natezenie spadlo do 20ADzisiaj doladowany do 11.7 V wciaz z altka przy tescie pobiera prawie 15A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Mercedes też stosuje AGMy Wszystkie start-stopy mają agm'a nawet fiat punto, a ostatnio nawet w pandzie to cudo widziałem. i masz 4 kwasiaki na 10lat Rok temu wywaliłem , tzn oddałem na wymianę, kwasiaka oryginał z alero, czyli 15 letni - co najlepsze nadal na nim odpalał, ale zima przy -25 miał lekkie opory - ale i tak odpalał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Na pewno po to firmy to stosują bo użytkownicy nie wiedzą właśnie jak i czym ładować jak już trochę zdycha a potem to już wymiana zostaje tylko. Już kiedyś ktoś mówił że jaki jest sens użytkować AGM skoro wystarcza na krócej jak kwasiak bo użytkowany jest nie tak jak trzeba. Czyli, lepiej się nie srać i pakować zwykłe kwasiaki, bo są tańsze, bo wystarczy prostownik zwykły i tyle. Wiem że AGM są fajne i wydajne, ale wydawać 1kzł za aku które pociągnie mi rok czy dwa to dla mnie głupota, do tego ładowarka za 300 i masz 4 kwasiaki na 10lat Dawidku, trochę naginasz fakty....Pokazałem jak stać się w tani sposób posiadaczem markowego dobrego AGM (w koszcie kwasiaka 250-350 zł) i parametrach go przewyższających pod każdym względem, ot choćby dla mnie obecnie ważne szybsze ładowanie się. Jeżdzę na krótkich odcinkach 6-7 km w jedną i z powrotem, efektem było to ,że minimum raz w tyg musiałem na noc podłączyć cteka pod aku i naładować je do pełna.Wcale nie musi być gorszy od "zalecanych" Kinetików, Optim czy Holly, bo sroce spod ogona nie wypadł, taki Banner czy Varta, jako nowe też swoje kosztują 800 zł a te z Bmki 1300 np za mojego(a mam go za darmo).Zakup Cteka...oczywiście jest to wydatek, ale jeden z mądrzejszych jaki zrobiłem, skoro można mieć inteligentne urządzenie, wykonane solidnie i odpowiednio dbające o aku, to chyba już era transformatorowych pudełek (prostowników) powoli może odejść od lamusa?Ani to zdrowe dla aku, ani praktyczne (bo duże, ciężkie, a cteka mam zawsze wrzuconego w boczek w aucie).Więc każdy zrobi jak uważa za stosowne, ale według mnie zakup za 400 zł kwasiaka a zakup za 250 zł rocznego AGM z jakiegoś rozbitka i do tego za 250 zł cteka 5ki, wyjdzie na lepsze i odpalaniu auta i zasilaniu CA.Przykład zaś Tbreka i jego Holly pokazuje ,że ta niby zawodność AGM to trochę mit, jeśli dbasz o niego to działa długo i bezawaryjnie.Ja swoje kwasiaki eksploatowane pod CA zmieniałem z częstotliwością średnio 2-3 lata... Audi np mam 5 lat a to już w niej 3 akumulator. Gdzie więc niby ta oszczędność? Bo kwasiak często obciążany Car Audio* kończy się w oczach w zasadzie. *obciążany moim słuchaniem CA a nie pitoleniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid-ss Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 jeśli dbasz o niego to działa długo i bezawaryjnie. O Alfę jak dbasz to też jeździ długo i bezawaryjnie, a kupisz alfę? Nie mam weny na ładowanie aku co jakiś czas ładowarkami itp, za centre wydałem 330zł i odpukać służy. Już 4 rok jej poleciał, a klękła już mi 2 razy do zera że nawet kontrolki się w MB nie zaświeciły. Nie udowadniam tu wyższości jednego nad drugim, ale AGM jest stanowczo za drogi jeszcze jako nówka, no i problematyczny jeżeli chodzi o eksploatację. No i kolejna sprawa czytając temat, że zawsze te aku jest niedoładowane bo ma wyższe napięcie "pracy". W nowych autach pewnie to nie problem bo napięciem ładowania steruje komputer, ale w parchach takich jak mój ten AGM nie wytrzyma tego co kwasiak i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Szybciej dostosujesz stare auto do pracy z agm niż nowe , które komputerowo nie dają więcej jak 14.4V , a w najnowszych masz battery managera, osobny komp tylko do sterowania akusiem/ami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Muszę sprawdzić u siebie w mercedesie aku bo jak na 13 lat jest jeszcze ori i zastanawia mnie jak on tak długo się ostał. Co do cteka to właśnie zastanawia mnie fakt ceny 7 360zł i 10 400 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Co do cteka to właśnie zastanawia mnie fakt ceny 7 360zł i 10 400 ? 7ka http://allegro.pl/ladowarka-prostownik-12v-7a-ctek-mxs-7-0-i4491721257.html 10ka http://allegro.pl/ctek-mxs-10-ladowarka-mikroprocesorowa-i4513768925.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 10 to używka , stąd taka cena - ale jak wszystko ok, to bym ją brał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 10 to używka , stąd taka cena - ale jak wszystko ok, to bym ją brał Ja dałem tylko przykład, co stoi na aukcjach, jeśli ma paragon to powinna jeszcze być GW bo teraz ctek daje 5 lat. No i nie używka wedle opisu"Na tej aukcji oferuję Państwu fabrycznie nową, nigdy nie używaną Ładowarkę CTEK MXS 10 Towar w 100% sprawny i kompletny" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Zbytnio się nie napalaj i chłodno przemyśl, czy nie wystarczy Ci wersja 5.Jeśli nie masz zwyczaju wyładowywać do zera wielkiego AGM (o takim pisał truck), to ta 10 Ci zbędna. Do podłączenia na noc raz w miesiącu starczy spokojnie mxs 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULII Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 fv potrzebna. Średnie baterie jakie posiadam do ładowania to 120a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Jeśli nie masz zwyczaju wyładowywać do zera wielkiego AGM (o takim pisał truck), to ta 10 Ci zbędna. Do podłączenia na noc raz w miesiącu starczy spokojnie mxs 5. Pisałem przecież wcześniej ,że jak ma się czas i nie dobite aku tak jak ja załatwiłem tego kinetika to spokojnie ogarnie temat i 5ka i 7ka.7ką wszystko do tej pory naładowałem i porobiłem recondy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m2c Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Mam AGMa od Sznajdera od chyba roku i jestem bardzo zadowolony. Także robię raczej krótkie odcinki (głównie 5 km do pracy...), i faktycznie ładuje się szybciej niż kwasiak. Od miesiąca jeździ dodatkowo Hollywood 35Ah w bagażniku, więc pewnie teraz trochę częściej będzie ctek w ruchu. Fakt, trochę upierdliwe jest zrzucanie kabla z 3 piętra żeby naładować akumulator, ale można się przyzwyczaić ;) Używam MXS 5. Kosztowała chyba 220zł i w zupełności wystarcza. Mam nawyk częstego sprawdzania napięcia więc nie zdarzyło mi się nadmiernie wydoić akumulatora, przez co ładowanie nie trwa długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Fakt, trochę upierdliwe jest zrzucanie kabla z 3 piętra żeby naładować akumulator, ale można się przyzwyczaić ;) Używam MXS 5. Ja dlatego doceniam wielkość (a raczej małe gabaryty cteka) i wożę w aucie, jak jest okazja podpiąć się niekłopotliwie pod "żródełko" to tylko cyk pod wtyki pod maską i ładuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasica2 Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Coś o akumulatorach, z tego co zdążyłem zgłębić temat aku w technologi EFB mogą być dla Nas takim złotym kompromisem. Ma ktoś u Siebie taką baterię ?? http://akumar.pl/varta/144-akumulator-varta-start-stop-w-technologii-efb.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 A ja sie zastanawiam nad AGM za kilka stówek z motorówki/terenówki czy UPS'a... Chłopaki grają takimi w opór na zawodach i nic złego sie z nimi nie dzieje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu94 Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 pany odgrzeje kotletapadł mi mój aku w aucie jakiejś firmy word batery po 1,5 roku przez altek oddałem na gwarancje do szika i mam nowy ale dogadłem się z nimi i chce dopłacić i wziąć coś dobrego i poleicli mi boscha s6 agm , ma ktoś ten aku i chce się podzielić opinią ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nina_chudy Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 witam ,mam s6,70ah, od ośmiu miesięcy,od razu dodam że sporo czasu spędzam za granicą a auto stoi w garażu.Wiec w tym okresie kontrolowany jest przez ctek ,super sprawa ,bo nie martwię sie o niego ,przyjeżdzam odpinam szybkołaczke i goł aku jest w 100% sprawny ,jesli chodzi o sam aku ,jestem bardzo zadowolony ,ogromna poprawa w zapalaniu auta(1.9 tdi) w porownaniu do kwasa sporo lepiej kręci i co ważne nawet jak sobie posłucham troszke muzy na parkingu to odpalanie jest bez problemowe ,gdzie w kwasie czułem juz "jęk " silnika co do samej jazdy z muza na okolo 3/4 vol,zero problemów z doładowaniem (altek 120 A),sprzet jaki mam widac w sygnaturce ogólnie mówiac dla mnie po tym okresie użytkowania warty tej kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu94 Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Dużo on cię kosztował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nina_chudy Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 670zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kłaku Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 co ma wspólnego sprzęgło ze serwem i vacum?Kompletnie nic.Co do ołowiaków jest jedna zasada która wynika z ich budowy.A więc im większy prąd rozruchowy , który niby jest tak dla nas ważny przy danej pojemności aku skraca jego żywotność.Silver czy Futura jest dużo droższym akumulatorem tylko przez to że szybciej oddaje prąd co jest pozytywnym zjawiskiem w świecie CA... Ale do tego przyczynia się ich budowa wewnętrzna która skraca żywotność każdego ołowianego akumulatora.Nie chcę się tu rozpisywać o ich budowie, ale na pierwszy sort są montowane akumulatory z małym prądem rozruchowym , które wytrzymują lekko po 8-lat.Z innej strony wiadomo że system audio nie wpływa pozytywnie na nasze baterie i ze swojej strony jestem w stnie polecić takie bateryjki jak np.Baner , Yusa no i przede wszystkim liderujący w śród kwasów Moll. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu94 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 myślę walne nad agm i chce coś takiego lepszego kupić a ten właśnie Boscha Mo polecili ze jeden z najlepszych agm jakie są dostępne w sziku i nie chce wpakować kasy a potem płuc w brodę Mam mxs 10 tak ze ładowanie raz na miesiąc będzie pewnością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sergio Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 No i mi przyszedł czas na zmianę. I chciał bym poradzi się Was który polecacie z tej trójki? Boschhttp://allegro.pl/akumulator-bosch-70ah-760a-agm-start-stop-i5716290210.html Vartahttp://allegro.pl/akumulator-varta-70ah-760a-agm-start-stop-i5716335720.html Centrahttp://allegro.pl/akumulator-70ah-centra-start-stop-ck700-i5920555704.html Lub ewentualne coś lepszego o wymiarach nie przekraczających 29/19/19cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csbiczek Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Centre bym wykreslil - dawna centra byla bdb, obecne bardzo awaryjne. Boscha używam 2rok i nie mam zastrzeżeń. Co do warty to nie wiem wiec sie nie wypowiem:)Btw jaki masz budżet bo kojarzę ze no truck polecam agmy z bmw. NP kupując teraz bym się waham miedzy agm a tym co mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.