Skocz do zawartości

spadki napięć przy 90A


Rekomendowane odpowiedzi

Witam zamierzam zalozyc do auta wzmacniacz blaupunkt velocity burning desire na mostku ma 800w rms i do tego skrzynię z glosnikiem hifonics asx12 o podobnej mocy. Problem leży tylko w zasileniu tego z alternatora jaki jest w mitsubishi galant ea2a czyli 90A. I tu pytanie. Jak zasilić taki wzmacniacz? Mocniejszy alternator? (To by było najlepsze rozwiązanie tylko od czego pasuje najlepiej?) Drugi taki sam i drugi aku tylko pod audio(tu też problem z montażem)? Większe kable? Teraz mam 20mm ale myślę nad dwa razy większymi.dodam ze napiecie na wolnych obrotach to niemal 14v a jak wlacz włącze sprzęt to spada do 12 na klemach a przy wzmaku do 11 z groszem i ten się wylacza.(pewnie kable też za cienkie) jakie rozwiązanie radzicie? Tylko mnie nie ganiać że biorę się za audio od tylu strony jednak kupilem sprzęt po tak okazjonalnej cenie że grzechem byłoby nie kupić i powoli będę robił reszte tylko pierw zasilanie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable to podstawa. Dla Ciebie 35 mm spawara:

 

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=przew%C3%B3d+spawalniczy+35

 

Solidny styk masy z budą (usuń farbę do gołej blachy).

 

 

 

Twój wzmacniacz jest trochę mocniejszy, niż Ci się wydaje :)

 

http://amp-performance.de/611-Blaupunkt-Velocity-Burning-Desire-1.html

 

Ale i też potrzebuje sporo prądu...

 

U mnie gra 1y2000:

 

http://amp-performance.de/453-Eyebrid-1Y2000D.html

 

spięty w 2 ohm. Napędza 18". Altek 95A, trzy (albo i nawet cztero) letni aku Magma- czyli seria (aku z tyłu pod kanapą). Przewody 50 mm, masa z aku do gołej blachy na solidnym konektorze. Plus i minus z aku.

 

Na odpalonym silniku przy solidnym graniu napięcie nie spadło mi niżej, niż 14.2 V (kto był na pikniku, ten widział :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kupuje grube kable mase od aku odkrecam czyszcze dokładnie i najlepiej też dać grubym kablem. Dodam że masę od wzmaka też mam pod karoserie. Mówisz że przy grubszych kablach będzie dobrze? Puki co światła przygasaja strasznie i spadki t też są tragiczne. Aku też będzie wymieniany bo prawie nie trzyma. Co do strony to nie szprecham po niemiecku o nic z tego nie kumam:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą 20mm2 co masz , przeznacz na zdublowanie przewodu ładowania alternator ---> klema (+)

Mierzyłeś napięcie na altku , napięcie różnicowe na ładowaniu i różnicowe na masie ?

 

Pomiary to podstawa, fakt że 20mm2 to troche mało , ale żeby się nie okazało że założysz i 50mm2 i będzie to samo , bo np: altek jedną nogą jest na złomie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nic nie widzę taki ścisk

więc jakoś w tyg skocze do warsztatu żeby mi to wszystko pomierzyli i się odezwę póki co dzięki za rady

Dobra podpialem sie pod altka i jest 14,5 na wolnych obrotach. Oczywiscie na wyłączonym radio ale i na wlaczonym nie spada ponizej 14

A przy klemie juz spadki sa czyli kabelki i jeszcze raz kabelki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to napewno swoje latka już ma. I mam jeszcze jedno pytanie co do pierwszej odpowiedzi. Czy dobrze rozumiem z tej niemieckiej strony że jeśli dalbym temu wzmakowi więcej A to oddał by ponad 1000 rms w mostku przy 4ohmach? Bo tyle t tam tych mocy że się gubie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do strony to nie szprecham po niemiecku o nic z tego nie kumam:)

Nie trzeba szprechać, żeby to rozumieć :)

 

To strona, na której wykonane są pomiary, ile tak naprawdę wzmacniacze mają mocy.

 

Z tych pomiarów wynika, iż przy 13.3V wzmacniacz ten odda 900 watt rms przy 4 ohm. 

 

Przy tym "zjada" 151A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MUSI być w tym mierniku jakiś stabilizator. Podjadę kiedyś z moim co skacze jak wściekły i zbadamy ;) Cyborgu.

Możliwe. Jednak po przekręceniu stacyjki napięcie spada (świeczki się grzeją) do jakichś 11- 11.5V, a przy odpalaniu zjeżdża do ok  10V, po czym rośnie do 14.7V (tak + -).

 

A podjechać możesz, to zabierzesz seasa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pobór jest zapewne podany jako jego maksymalna zdolność przy odpowiednich warunkach itp. Więc realnie bym przyjął, że jest to zdeczka mniej. Altek nawet jak ma 90A to raczej takiej mocy nie odda bo też ma straty to jest tylko teoretyczna wyjadność. Jak sprzęt zabierze mu wiekszość prądu to wszystko zaczyna wysysać z aku jako akumulator ładunku i tyle. Po chwili muzyke robisz ciszej, pobór spada i znowu altek ładuje w aku a nie w CA. Tutaj dał bym grubaśny kabelek, sprawdził stan altka, zadbał o dobry akumulator i użytkował to z głową(chyba najważniejsze) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 


po przekręceniu stacyjki napięcie spada (świeczki się grzeją) do jakichś 11- 11.5V

 

To trwa w lato koło 2s pewnie. To co innego jak półsekundowe uderzenie.

 

 

 

 


przy odpalaniu zjeżdża do ok  10V, po czym rośnie do 14.7V

 

Diesel ze dwa, trzy razy musi zakręcić, więc tak jak wyżej.

post-4515-0-66837600-1377267158_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gucio, tak też może być :)

 

W niedzielę będę na małym Wro- spocie. Poproszę kogoś, żeby wziął jakiś dobry miernik, to obadamy temat. Może nawet uda się jakiś krótki filmik nagrać i, specjalnie forju, wrzucę na fejsa :P  :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam fejsa, ale chętnie z Mastahem lukniemy.

 

 

Juby, polecałeś wyżej i od tego powinno się zaczynać - okablowanie. Grubych kabli pod maską nie widać (masa, alternator) ale daje to naprawde widoczne efekty jeśli ktoś ma miernik przed oczami. Walczyłem i wiem o czym mowa:

 

post-4515-0-21247200-1377267355_thumb.jpg

 

Ale kuźwa skoków nie da sie przeskoczyć! Nie wierze w to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...