Skocz do zawartości

HK w Mercedesie CLS - poprawa przodu


Konrad84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

poprzedni wątek, w którym dokładnie opisałem swoje rozterki:

 

http://www.strefacaraudio.pl/topic/32567-upgrade-fabrycznego-harman-kardon-w-mb-cls/

 

został zamknięty, chyba zostałem źle zrozumiany - przewertowałem już dawno forum (to i inne źródła) i dowiedziałem się dużo na temat proponowanych klocków i tego jak grają, natomiast nigdzie nie ma informacji jak poszczególne elementy zgrają się z fabrycznym systemem audio HK w Mercedesie.

Nie mam możliwości odsłuchu i porównań, nie wiem które głośniki jak się zgrają z fabryczną jednostką i wzmacniaczem.

 

Moje pytanie jest takie: czy mogę uzyskać widoczną poprawę brzmienia, dokonując wymiany głośników w drzwiach przednich i pozostawiając fabryczny wzmacniacz?
Drzwi zostały już wygłuszone, zmieniłem głośniki fabryczne na Morel Maximo.

Efekt: pojawiły się wysokie tony, których wcześniej brakowało, ale poza tym nie ma żadnej wyczuwalnej różnicy.

Brakuje przestrzeni, dźwięk wydaje się być niepoukładany, dłuższe słuchanie tego męczy.

Wysokie, które się teraz pojawiły, są ostre, metaliczne, mało detalu, kłuje po uszach (głośniki nie są z pudełka - grają już co najmniej kilkanaście godzin).

 

Moje pytanie jest następujące: czy wymiana głośników na coś lepszego (półka powiedzmy 800-1500 zł za nowy zestaw dwudrożny 16" woofer + tweeter, w grę wchodzą nowe i używki) przyniesie jakąś poprawę, jeśli zostanie to nadal pod fabrycznym wzmakiem i jednostką?

Nie chcę wyrzucić pieniędzy w błoto, a nie znam kompletnie możliwości fabrycznych wzmacniaczy hk i tego co z nich można wyciągnąć, montując głośniki z wyższej półki, stąd moje pytanie.

 

Ew. wymiana samych tweeterów na coś z wyższej półki?

A jeśli tak to co dobrze radzi sobie ze słabymi jakościowo wzmakami (chciałbym więcej detalu, sceny, ciepłego brzmienia)?

 

Proszę o wyrozumiałość i jakieś wskazówki, ew. nakierowanie mnie na jakieś źródła, jeśli ktoś coś wie. :)

Sama znajomość poszczególnych komponentów nic mi nie mówi, bo nigdzie nie ma info na temat dopasowania ich do mercedesowskiego harmana...

 

 

[+]

Jeśli chodzi o dół to zdecydowałem się na RE SR10 w zamkniętej skrzyni + prawdopodobnie JL 500/1

To powinno rozwiązać problem braku nisko schodzącego basu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za okazanie łaski :wink2:

 

Może ktoś ma doświadczenia z harmanami w innych samochodach z podobnych lat produkcji (2004-2006)?

Inne wskazówki też mogą być pomocne.

 

Nie zmienię fabrycznych wzmacniaczy bo w tym przypadku wiązałoby się to ze zbyt dużą jak dla mnie inwestycją i zamieszaniem w aucie, stąd próba poprawy na zasadzie dobrania lepszego zestawu na przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie chcę wyrzucić pieniędzy w błoto, a nie znam kompletnie możliwości fabrycznych wzmacniaczy hk i tego co z nich można wyciągnąć, montując głośniki z wyższej półki, stąd moje pytanie.

 

Powalla , jedna tylko uwaga, aby nie było ,że OT.

Myślę ,że to podstawowa sprawa w tym przypadku podjechać do takiego zakładu CA/elektronika, gdzie jest możliwość zmierzyć co tak naprawdę dają z siebie te HK jeśli chodzi o RMS oraz ewentualnie ustalić jak ten system tnie częstotliwości na wf/tw mając już tą wiedzę można się pokusić o jakieś typy, inaczej będzie to nadal chodzenie po omacku i tracenie pieniędzy.

Wrzuciłeś Maximo i w zasadzie po za ostrzącym tweeterem się nie zmieniło, a może zwyczajnie brakuje mocy na te woofery dlatego tak mizernie to zagrało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie takie podejscie nie ma za bardzo sensu. Z tego co sie orientuje fabryczne instalacje (B&O czy HK) wrzucaja wzmaki cyfrowe strojone pod konkretne przetworniki. Wymiana samych glosnikow nawet na lepsze wg mnie ma male szanse na uzyskanie lepszych rezultatow niz te ktore masz aktualnie.

 

Same graty, klocki itd itp bez strojenia nie zagraja. A aktualne posiadane przez Ciebei w teorii sa zestrojone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne zdanie co kolega huberto. Tym bardziej zestaw w CLS-ie to Harman Kardon Logic 7 który zawiera DTS czyli masz dźwięk przestrzenny jak w kinie, więc wymiana przodu nic nie da bo jednostka sterująca w bagażniku i tak będzie puszczała w DTS-ie. Poniżej trochę faktów ale zawsze coś: http://files.shareholder.com/downloads/HAR/2329808766x0x384159/3a0cff5a-75a3-4ca8-93fd-ef48545b9d82/4-14-2008.pdf

 

Przepraszam za :offtopic: ale wystarczyło trochę chęci na googlach żeby wywnioskować że zmiana przodu nic będzie miało większych efektów przez to jaki jest założony system :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki, to już jakiś trop.

Będę próbował, jak radzicie, dowiedzieć się co wychodzi ze wzmacniacza na przód i ew. w oparciu o to coś dalej kombinował.

 

Jak pisałem, przebudowa wszystkiego może być kłopotliwa i kosztowna, ale będę chciał wycisnąć ile się da z tego co jest, innym zestawem przednim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może warto się rozejrzeć za gotowym rozwiązaniem poprawiającym dźwięk w oryginalnym systemie, np.:

 

http://www.sklep.caraudioteam.pl/helix-pp50-dsp-p-593.html

 

Miałem okazję słuchać podobnego rozwiązania i efekt jest bardzo dobry.

Może Tbrek się wypowie, ja słuchałem tego w aucie BMW Maniola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając dodatkowe 2 tys, nie mam pojęcia co to wniesie względem fabrycznych wzmacniaczy.

Może ktoś się wypowie coś na ten temat?
Mam odniesienie do "drugiego od góry" systemu audio w E90 (gra moim zdaniem porównywalnie z tym co mam u siebie) - jeśli w czymś takim nastąpiła znacząca poprawa to już coś.

Gdyby efekt był zauważalny... byłbym skłonny iść tą drogą.

 

Tak w ogóle to wg PDFa podrzuconego przez Mixera, CLSy po lifcie miały zmodyfikowane audio (u mnie jest przedliftowa wersja i nie zauważyłem aby tweetery miały 43 mm ;) ).

To by się zgadzało bo kiedyś, kiedyś miałem możliwość posłuchać poliftowego CLSa z HK i grało to naprawdę przyzwoicie (nie tylko w mojej opinii).

A u mnie klops.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początku przygody z CA, jeszcze jak jarałem się takimi firmami jak JBL, infinity i HK, kupiłem(za jakieś grosze) fabryczny wzmak HK instalowany w droższych samochodach. W zestawie z takim płaskim subwoofer`em pod fotel. Podłączyłem najpierw pod PB ES6c potem pod MP5.16 + vifa. Oba zestawienia z tym subem grały tragicznie. Jakbym miał włączony "efekt hali" w samochodzie. Duża różnica na lepsze po przesiadce z tego wzmacniacza na starego soniaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tweeter nie jest u mnie za głośny, właściwie to teraz "cyk jest na styk" ;) tylko charakter tego brzmienia jest paskudny... W ogóle cały przód brzmi beznadziejnie.

Chyba, że zabawa ze zmianą częstotliwości podziału, tego jeszcze mam zamiar spróbować.

 

O tym Helixie znalazłem przeróżne opinie, jeśli tak mówicie... może rzeczywiście jest to jakieś rozwiązanie.

Ew. przód z poliftowej wersji CLSa, gdyby z jakiegoś rozbitka udało się coś ściągnąć.

 

Rozumiem, że ten Helix w BMW to w E87?

Szkoda, że kawałek drogi ode mnie, chętnie bym posłuchał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to jakiś pomysł.

Gdyby to miało przynieść znaczącą poprawę, jestem w stanie wyłożyć tą dwójkę więcej.

 

Pokombinuję jeszcze coś z częstotliwością podziału na przodzie, nie ruszając tych Maximo, a jeśli to nie przyniesie efektu... pomyślę nad tym Helixem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyślę nad tym Helixem.

 

wg. mnie - to wyrzucone pieniadze, gdyż oba działaja podobnie, tyle że hk ma konfigurację zapisaną u w helixie możesz jeszcze cos pozmieniac, tyle że na 4-5ch a w aucie masz tych kanałów pewnie z 11 albo i lepiej, do tego pytanie o jakiej opornosci.

 

sorry za teraz ten komentarz, masz cls a kombinujesz jak 2k dać na coś co może sie sprawdzi a może nie ? to daj to na tłumienie drzwi i odpuść sobie wstępne zmiany, uzbieraj kasę i kup lepiej C-DSP + adapter, a wtedy masz opcję otwartą, i na piece i na głośniki. Zostawisz jednostkę oryginalną, sygnał pójdzie po cyfrze i masz sprawę załatwioną, a takie kombinacje bo może będzie lepiej - dla mnie bez sensu.

 

Helix PP50 i pochodne to poprawa fabrycznej jednostki, a nie poprawa ulepszonego już systemu z zewnętrznymi wzmacniaczami, to się sprawdza w prostych systemach radio-głośnik, a nie rozbudowanych.

 

Moja propozycja - podjedź do kogoś co ma system pomiarowy, niech pomierzy co te głośniki grają i ew. to skoryguje, inaczej nie ma to sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg. mnie - to wyrzucone pieniadze, gdyż oba działaja podobnie, tyle że hk ma konfigurację zapisaną u w helixie możesz jeszcze cos pozmieniac, tyle że na 4-5ch a w aucie masz tych kanałów pewnie z 11 albo i lepiej, do tego pytanie o jakiej opornosci.

 

sorry za teraz ten komentarz, masz cls a kombinujesz jak 2k dać na coś co może sie sprawdzi a może nie ? to daj to na tłumienie drzwi i odpuść sobie wstępne zmiany, uzbieraj kasę i kup lepiej C-DSP + adapter, a wtedy masz opcję otwartą, i na piece i na głośniki. Zostawisz jednostkę oryginalną, sygnał pójdzie po cyfrze i masz sprawę załatwioną, a takie kombinacje bo może będzie lepiej - dla mnie bez sensu.

 

Helix PP50 i pochodne to poprawa fabrycznej jednostki, a nie poprawa ulepszonego już systemu z zewnętrznymi wzmacniaczami, to się sprawdza w prostych systemach radio-głośnik, a nie rozbudowanych.

 

Moja propozycja - podjedź do kogoś co ma system pomiarowy, niech pomierzy co te głośniki grają i ew. to skoryguje, inaczej nie ma to sensu.

 

Drzwi już wygłuszyłem, w dużej nadziei, że coś się zmieni. Nie jestem w stanie zauważyć żadnej różnicy w stosunku do tego co było...

CLSa użytkuję, ale nigdzie nie wspomniałem, że go mam ot tak dla siebie ;) poza tym każdy ma jakieś tam priorytety i granicę ile i na co może wydać (ja np. wydałem na foto-graty równowartość przyzwoitego CLSa... i w to hobby wszystko idzie, ale nie o tym temat).

Dlatego się motam co i jak poprawić aby efekt był widoczny i dla mnie wystarczający, przy stosunkowo niedużym nakładzie środków.

Gdyby koszty nie grały roli, wyprułbym wszystko i zbudował coś nowego od podstaw... ale nie ma tak dobrze. :wink2:

Może dobrze mnie sprowadzasz na ziemię z tym helixem, za 2k to już można przecież iść w rozsądną 4-kanałówkę i próbować wydrzeć z auta sygnał na takiego wzmaka, choć ktoś tu pisze na forum, że w E87 ten helix dał radę...

 

Spróbuję pokombinować jeszcze coś z tym podziałem przodu, ew z samymi tweeterami, używki zawsze można kupić i opchnąć praktycznie bezstratnie, jeśli mi nie będą podchodziły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ja np. wydałem na foto-graty równowartość przyzwoitego CLSa... i w to hobby wszystko idzie, ale nie o tym temat).

NIe przesadzaj :) Chyba że mocno używanego :P

 

Mamy też i o tym tematy więc możesz się wykazać :)

 

Myśl rób i zdaj relację jak idzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś tu pisze na forum, że w E87 ten helix dał radę...

 

Czytaj to co napisałem wcześniej:

 

 

Helix PP50 i pochodne to poprawa fabrycznej jednostki, a nie poprawa ulepszonego już systemu z zewnętrznymi wzmacniaczami, to się sprawdza w prostych systemach radio-głośnik, a nie rozbudowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...