damian2933 Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Siemka zastanawia mnie ten temat już chwile czasu jak zwiększyć napięcie w alternatorze powiedzmy na 14.6V czyli o jakieś 0.6v co zmodyfikować lub co podmienić przewaliłem kilka tematów na elektrodzie i niczego konkretnego się nie dowiedziałem a nusz ktoś z was coś kombinował z tym .zmiana regulatora nie zmienia nic czy jest on boscha czy jakiś no name Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Z tego co sie orientuje to jedynie stojan pomaga ale czy zwiekszy to napiecie ? Do tego radzilbym sie zastanowic jesli cos takiego da rade zrobic to czy inne podzespoly auta nie ucierpia.glupi przyklad ale oczywisty - w gniazdkach mamy 220 do 230V - tv chodzi takze w takim napieciu a co sie stanie jak podwyzszymy napiecie do 280V ? Trzeba sie zaglebic w instalacje elektryczna auta - z mila checia posledze ten temat, bycmoze ktos praktykowal cos takiego...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 w większości elektronicznych gratów co mamy zamontowane w aucie to np w jednostkach wzmacniaczach kondensatory w zasilaczu mają napięcia do 16Vprawidłowo powinno być jak w książkach pisze 14.4 napięcie czy jak by zmodyfikować jakoś regulator napięcia dodając jakiś element to na pewno jest możliwość podwyższenia napięcia na dane 14.6V czyli nie powinno większego spustoszenia zrobić ew skróci się żywotność alternatora bycmoze ktos praktykowal cos takiego...... też właśnie chcę się dowiedzieć od tych kolegów co takie próby przeprowadzali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Łatwiej będzie zaaplikować alternator 24V i ograniczyć napięcie. Elektyka/elektronika w aucie to nie tylko wzmacniacze. To coraz częściej moduły sterujące, silniki elektryczne itd. Większość sprzętu wytrzyma napięcie rzędu 14,4-14,6V, ale pytanie jak długo i czy gra warta świeczki. Ewentualnie można zrobić niezależną instalację na ok 15V i podłączyć tylko CA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 czy macie pojecie jak dziala alternator?za utrzymanie odpowiedniego poziomu napiecia odpowiedzialny jest wlasnie regulator!tak wiec poszukaj starego regulatora, gdzie napiecie ustawialo sie przy pomocy potencjometru. wtedy podniesiesz napiecie tylko nie mam pojecia czy taki regulator znajdziesz bo ostatnio takie widzialem w maluchach itp rocznikowo co do elektyki/elektroniki w samochodzie. elektryka na bank wytrzymaelektronika typu radio, wzmacniacz itp rowniez i nic im sie nie stanie...jednak upewnilbym sie jak dziala tam komputer. czy ma stabilizatory czy pobiera bezposrednio z aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Siemka zastanawia mnie ten temat już chwile czasu jak zwiększyć napięcie w alternatorze powiedzmy na 14.6V czyli o jakieś 0.6v co zmodyfikować lub co podmienić przewaliłem kilka tematów na elektrodzie i niczego konkretnego się nie dowiedziałem a nusz ktoś z was coś kombinował z tym .zmiana regulatora nie zmienia nic czy jest on boscha czy jakiś no name A po co ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 A po co ? Może akumulatora mu nie doładowywuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 No wlasnie i w tym jest problem. Wiele nowych aut idzie do reklamacji ze wzgledu na przepiecie i zbyt duzym pradem w komp.pokladowym a co za tym idzie spaleniu komputera. Ostatnio przy zamowieniu pewnej czesci u znajomego elektryka gosc mial taki przypadek. Komputer pokladowy 1500 zl. Dodatkowo okolo 1 miesiaca borykania sie z zalatwieniem go pod dany model. Gdy zapytalem co temu dolega to elektryk powiedzial zbyt duze napiecie poszlo na komputer. Gdy zapytalem czy to mozliwe to odzekl widocznie tak po czym dodal ze musial cala instalacje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Prędzej uwierzę, że człowiek miał luźne klemy na baterii i od przepięć komputer uwalony, niż w to, że napięcie za wysokie, bo komputer nie jest zasilany bezpośrednio z alternatora, a z baterii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukashec Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Dokładnie, komputery palą się od szpilek napięciowych, a nie różnic napięcia w instalacji w zakresie dziesiątych wolta. Chyba, że komuś pada regulator napięcia w taki sposób, że altek ładuje na maxa...Co do podniesienia napięcia - wystarczy "oszukać" regulator, a jak to już bardzo proste jeżeli ktoś elektronikę cokolwiek kuma ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 A po co ?zapewne w celu podniesienia minimalnie mocy na wzmacniaczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturbp Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 miałem kiedy taki przypadek ze padł mi regulator i altek ładował mi 17 V wzmaki mi sie wyłączyły i nie wiedziałem o co chodzi na szczęście mam zamontowany wskaźnik napięcia i szybko zgasiłem samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Prędzej uwierzę, że człowiek miał luźne klemy na baterii i od przepięć komputer uwalony, niż w to, że napięcie za wysokie, bo komputer nie jest zasilany bezpośrednio z alternatora, a z baterii. Pokaz mi chociaz jeden podzespol zasilany z alternatora (bezposrednio) - ja nie znam takiego. Mowa byla ogolnie ze komputer dostal za wysokie napiecie a temat instalacji w aucie to temat rzeka. Dlatego prosze czytac uwaznie i nie porownywac do tego ze altek zasila komputer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 9 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 A po co ? jeśli już mamy spadki w instalacji rzędu 0.6v to po tej zmianie lepiej będzie trzymać te 14.2V , 14.6v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 jeśli już mamy spadki w instalacji rzędu 0.6v to po tej zmianie lepiej będzie trzymać te 14.2V , 14.6vI finalnie zrobi to mniej niż 1 dB w otrzymanym poziomie .Chyba , ze ta instalacja do sterowania voltomierza służy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Pokaz mi chociaz jeden podzespol zasilany z alternatora (bezposrednio) - ja nie znam takiego. Mowa byla ogolnie ze komputer dostal za wysokie napiecie a temat instalacji w aucie to temat rzeka. Dlatego prosze czytac uwaznie i nie porownywac do tego ze altek zasila komputer Właśnie o to mi chodzi, że akumulator stabilizuje w pewnym zakresie napięcie. Do tego dochodzą spadki na samej instalacji. Dlatego nie wierzę, że chwilowe nadmierne napięcie "uwaliło" owy komputer. Tak jak wspomniałem wcześniej, znacznie prędzej i znacznie częściej spotykaną przyczyną jest niedokręcenie klemy na akumulatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 nie znam sie na tym - ale skoro elektryk powiedzial ze dostal strzala z napiecia i sie spalil co cos to napiecie musialo spowodowac. ponadto wyzej piszac o tym dodalem kolejne slowa elektryka ze trzeba bedzie cala instalacje przewertowac czyli sprawdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Wiem co znaczy słowo "przewertować" jak pewnie zdecydowana część userów tego forum. Jednak z całym szacunkiem, uciekło Ci to i wypowiedź skończyła się na słowie "instalacje" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iberjan Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 W celu podniesienia napiecia mozna zastosowac mechaniczny regulator rodem z duzego fiata ,starego poloneza ,zuka lub nysy.Tam po zdjeciu obudowy regulatora,odpowiedni podginajac blaszke od cewki zwikszalo sie napiecie,nie wiem jak z wydolnoscia w amp. ale napiecie roslo.Ale,przy 15v spally sie zarowki w reflektorach po 3-.4 godzinach.To tyle z doswiadzczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 23 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 temat można usunąć !, na razie musi być jak jest są inne wydatki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zip Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 u mnie np std to 13,2v przy wlaczonymw momencie jak komp wyczuje ze aku rozladowany skacze do 14.9 az do momentu naladowana na full Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k30dpc Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 a ja po raz kolejny zadam pytanie co to ma zmienić? Różnica 0,2V będzie niewyczuwalna w żaden sposób. 0,6 też. Efekt nastąpi dopiero po przekroczeniu dopuszczalnego maksymalnego napięcia zasilania. Pomijam tutaj instalacje z głośnikami podpiętymi pod radio, choć tu też różnica będzie bardzo minimalna i obawiam się że żaden z nas tego nie usłyszy. Przecież każdy wzmacniacz o mocy ponad 18W RMS musi mieć wbudowaną przetwornicę napięcia. A taka przetwornica w sposób ciągły kontroluje swoje napięcie wyjściowe, które to zostało ustalone przez producenta dla osiągnięcia założonej mocy wyjściowej wzmacniacza. Jest ona tak skonstruowana, że małe różnice w napięciu zasilania nie powodują zmian napięcia wyjściowego. Można to prosto sprawdzić podłączając jakikolwiek wzmacniacz do zasilacza regulowanego i zmniejszać napięcie zasilające ciągle kontrolując napięcie wyjściowe przetwornicy. W moim VIBE A1 napięcie przetwornicy przysiada dopiero przy 9V zasilania!!! OK zgodzę się, że pod obciążeniem wzmacniacza będzie to szybciej, ale 0,2V na wejściu nadal niczego nie zmieni. Założę się, że spadki na kablu zasilającym wzmacniacz wnoszą większą stratę pod obciążeniem niż te 0,2V. Moim zdaniem można pogrzebać w regulatorze napięcia i podnieść zasilanie nawet o 0,6V czy i więcej, tylko po co? Nie zmieniając warunków pracy samej końcówki mocy narażać resztę układów auta??? A co jeśli mamy do czynienia z nowszym autem, gdzie pomiar napięcia w instalacji jest sprawą oczywistą i na jego podstawie są wykonywane różne funkcje alarmu, immobilajzera czy jak Hrabia napisał samego ładowania a może i wiele innych?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Bo auto służy nie tylko do grania i niektórzy robiąc krótkie trasy i słuchając muzyki, nie są w stanie doładowywać wystarczająco akumulatora, jeśli np alternator podaje im 13,8 a nie 14.4 V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truck Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 nie są w stanie doładowywać wystarczająco akumulatora, jeśli np alternator podaje im 13,8 a nie 14.4 V. Hmm... szukając mocniejszego alternatora do swojego auta trafiłem do poznańskiej firmy zajmującej się profesjonalnie alternatorami i rozrusznikami, sprawdzili mi na swoim sprzęcie(napęd, wzbudzenie, obciążenie alternatora, pomiar podawanego prądu(A) i napięcia...Ten stary pod obciążeniem podawał 14.2 nowy 14.3-4 V, do czego zaś zmierzam, czy nie jest tak ,że o ile alternator jest sprawny i ma sprawny regulator to podczas odpalonego silnika i jego pracy powinien podawać lekko ponad 14 V niezależnie od stopnia rozładowania aku? W takim wypadku może , te poszukiwania sposobu podniesienia napięcia warto więc zacząć od porządnego przejrzenia posiadanego altka? Druga zaś kwestia ,że po rozmowie z nimi ostrzegli mnie ,że doprowadzanie do głębokiego rozładowania aku ( długie granie, wspomiana jazda miejska i słuchanie, prowadzące notorycznie do deficytu naładowania w aku) może w połączeniu z mocnym alternatorem doprowadzić do "kuku" aku, kiedy głęboko rozładowane dostanie "strzał" na dzień dobry ponad 100A ze strony alternatora, prowadzi to do wykrzywania się pierwszych cel znajdujących się najbliżej klem... Efekt , aku na złom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k30dpc Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Ja do pracy jeżdżę 7 minut w jedną stronę. Zdarza się, że używam samochodu tylko do takiej jazdy nawet i kilka tygodni z rzędu. Szczególnie zimą gdy nie mam ochoty na weekendowe wypady za miasto. Napięcie ładowania mam 14.3V a dziś po około 6 godzinach od ostatniej przejażdżki napięcie akumulatora to 12.4V. Samochód: honda prelude z 1995 roku. Jeśli masz niedoładowany akumulator to chyba raczej z innego powodu niż za niskie napięcie ładowania. Może sam aku już jest wykończony. W crx miałem taką sytuację, że rozrusznik kręcił jak głupi ale wszystkie kontrolki przygasały w tym czasie. Okazało się że akumulator padał już. Podobnie przed wymianą aku w prelude. Niby wszystko OK ale ilość gromadzonego ładunku w aku była tak mała, że po 20 minutach grania radio samo się wyłączało. Kupiłem nowy aku i jest totalna różnica. Teraz po godzinie grania normalnie odpalam silnik i jadę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.