Skocz do zawartości

Opel Signum by MRQ


MRQ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jest to moja pierwsza zabawa w Car Audio, na forum jestem już prawie rok, klocki zacząłem zbierać pod koniec ubiegłego roku.

Chciałem podziękować wszystkim stałym bywalcom forum za informacje, które stąd wyciągnąłem i przeprosić za brak wiedzy i obycia :wink:

 

Pacjentem numer jeden jest moje oczko w głowie (zaraz po rodzinie) - to jest Opel Signum FL MY2007 Z19DTH.

IMGP3281.JPG

 

Może zacznę od idei, która przyświecała mi od samego początku. Otóż założenia pierwotne były, aby nie pozbywać się jednostki fabrycznej, którą w tym aucie jest GM CD70 Navi.

Opel%2520CD70.jpg

 

Druga sprawa to pozostawić jak najwięcej możliwości, które ta jednostka daje. Pierwotny plan zakładał użycie dwóch konwerterów sygnałowych Hollywood HLC-3, jednak po lekturze forum opcja ta uległa zmianie.

http://www.caraudiosklepy.pl/images/mini2/72a8889a28aedcf2ce081da5653b8f12.jpg

 

Zmianą zajął się Nakamichi, któremu jeszcze raz serdecznie dziękuję, że wyposażył CD70 w wyjście optyczne. Po montażu sygnał do głównego systemu poleci kabelkiem Prolink Futura.

IMGP0030.JPG

 

Tak zacny ciąg zer i jedynek trafi do zamontowanego w bagażniku procesora. Jest nim Alpine PXA-H800 wraz ze swym kamratem RUX-C800.

IMGP0025.JPG

 

Następnie po odprawieniu czarów w wyjścia RCA zagoszczą kable od Raadka na bazie drutów DLS Ultimate.

RCA%2520od%2520Raadka.JPG

 

Lecąc dalej tropem przewodów w bagażniku pod podłogą napotkamy:

 

DLS A6 który napędzał będzie nuty subsoniczne

DLS%2520A6%2520konektory.JPG

 

DLS A3, który napędzi woofery:

IMGP4161.JPG

 

Za tweetery i midrange chwilowo odpowiadał będzie Planet Audio P706. W przypływie pieniędzy zastąpiony będzie DLS A4, Genesis Q100X lub komplet SA50 + D100

Wzmak%2520na%2520front.JPG

 

Tor zasilający zaczynam od akumulatora i leci sobie kablem Hollywood PRO PCY0 53mm2 do oprawki bezpiecznikowej.

Pr%25C4%2585d%2520od%2520Aku.JPG

 

Oprawa to Stinger SPD 5204

Oprawa%2520bezpieki%2520przy%2520aku1.JPG

 

Dalej wyżej wymieniony kabel biegnie do bagażnika, gdzie na swojej drodze napotyka rozetkę Audison SFD41C

IMGP0029.JPG

 

Na powrocie masowym do akumulatora jest kabel 53mm2 Hollywood PRO PCB0

Pr%25C4%2585d%2520od%2520Aku%25202.JPG

 

Od rozety zaś w kierunku wzmacniaczy rozchodzą się kable Hollywood PRO PCY4 oraz masowe Hollywood PRO PCB4 o przekroju 21mm2

Pr%25C4%2585d%2520po%2520bagu.JPG

Pr%25C4%2585d%2520po%2520bagu%25202.JPG

 

Dla podparcia DLS A6 w wzmaganiach kupiłem używany niestety kondensator DLS 1F, zobaczę czy działa i jak się będzie sprawował

IMGP0024.JPG

 

W rozecie zagoszczą bezpieczniki

DLS A6 - 120A

DLS A3 - 100A

AP706 - 60A

 

Główny bezpiecznik zapewne 250A, ale mam też 300A jak będzie zamiana AP na DLS lub Gienki.

 

Kable głośnikowe na front to Hollywood PRO SX12

KAbel%2520Sygna%25C5%2582owy.JPG

 

Zaś do suba popełniłem Hollywood PRO SX10

Kabelek%2520g%25C5%2582o%25C5%259Bnikowy%2520do%2520suba%25205%252C5mm2.JPG

 

No i może najważniejsze, co na kraću tychże kabli. Ja zaufałem :wink: potwornikom :wink: ze stajni DLS (ale zdziwienie :mur: ) a mianowicie zestawowi trójdrożnemu Scandinavia

Tweeter.JPG

%25C5%259Aredniak.JPG

Woofer.JPG

 

Głośnik subsoniczny to Infinity Kappa Prefekt 10 VQ w zamkniętej obudowie od użytkownika szakal6661. Planowany będzie DLS Nordica 10"

IMGP4167.JPG

 

No to czas na dodatki. Aby korzystać z radia zastosowany zostanie jeden konwerter Hollywood HLC-3 i sygnał kabelkiem RCA Hollywood Pro 225 trafi do Apline PXA-H800 na wejściach RCA.

http://www.caraudiosklepy.pl/images/mini2/648f301a77bc1ce54f94704f6ba60c18.jpg

 

Pozwoli to na zmianę źródła na RUX-C800 i przełączanie się między radiem a CD. Oczywiście w CD70 też trzeba zmienić. :cisza:

 

OK, no to zaczynamy prucie.

Przed

IMGP3283.JPG

 

Po:

IMG140.jpg

IMG139.jpg

 

Twin Audio out

IMG137.jpg

IMG138.jpg

 

I którędy ah którędy

IMG141.jpg

 

Po pozbieraniu wszystkiego z racji presji czasu kabloza na wierzchu

IMG142.jpg

 

No i bagażnik

IMG167.jpg

 

A tu planuję wsadzić wzmacniacze

IMG166.jpg

 

Parking będą miały dwupoziomowy

IMGP4573.JPG

 

Kocówa już czeka

IMGP0026.JPG

 

Prądy z boczku

 

IMG168.jpg

 

Praca u podstaw na słupki

IMGP4569.JPG

IMGP4570.JPG

IMGP4571.JPG

IMGP4572.JPG

 

Jak je obszpachluje to pokażę kolejne kroki

 

Teraz praca ostatnich dni czyli drzwiczki:

Piękne firmowe ORI folia

IMG181.jpg

 

Dewastacja poziom średni

IMG182.jpg

 

No i odrobina STP

IMG183.jpg

IMG184.jpg

IMG185.jpg

 

Dokończę jak dojdzie blacha na otwory. Zainwestuję w ręczną nitownicę i będę nitował 2,4mm 8mm.

 

Na boczki polecą Stinger Overkill Roadkill

Stinger%2520Roadkill.JPG

 

Wiem, że cała zabawa w strojenie jeszcze przede mną, ale jak już zakończę "remont" samochodowy, to już będzie półmetek.

 

Posłusznie oddaję się w ręce krytyków.

 

Pozdrawiam

 

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

heh, szybko wymienisz woofer na R6A :) albo inaczej - jeśli masz możliwość, skonfrontuj oba ze sobą :)

to ukierunkowanie to Ci z odsłuchów takie wyszło, czy bez słuchania słupki robisz?

 

walcz, ja walczę w VC kombi, tyle, że w inną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wszystko ogarniasz czy korzystasz z mądrzejszych?

Korzystam z Was :wink: . Lokalnie w robótkach ręcznych pomoże mi spec tapicer City900, dystanse na maliznę mam od hehepacka, a grube dystanse robi mi kolega Grzesiek znany jako Powe. Co do strojenia, no to szykuję się na jakieś spotkanie, ale to po tym jak rzeźba będzie ogarnięta i sprzęt zagości w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ukierunkowanie to Ci z odsłuchów takie wyszło, czy bez słuchania słupki robisz?

Wiem, że źle robię, ale było kierunkowane bez przetworników. Siedzieliśmy z kolegą i patrzyli jak wejdzą doniczki, żeby jeszcze się trzymało, ale nie zasłaniało połowy widoczności wokół słupków. Efekt jaki będzie zobaczę, jak nie będzie zadowalający zrobię nowe, już trochę się żywcią pobawiłem w ramach tego więc nie widzę już z tej strony trudności.

Fajnie sie zapowiada

A te Radkowe RCA nie beda za dlugie?

Będą, bo były zamawiane pod wersję z HLC-3 czyli konwerterem, ale jak mnie Raadek nie zbije, to je sobie ukrócę, Kupiłem już końcówki Stinger SQR-CAR, bo miejsca na platformie mało i będę lutował jak już poznam odległości w zabudowie.

Trochę i tak ich zostawię na wypadek zmian.

http://www.caraudiosklepy.pl/images/mini2/a3ab36456905f82484a32ff01039d9a3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RUX. Głównie po to kupiony, bo setup i tak pójdzie z kompa.

 

Tak myślałem, a nie dało się sparować ruxa z kierownicą?

 

Tak pytam, bo o podobnym zestawieniu myślę tyle żeby jednak to udogodnienie z kierownicy jednak działało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze powiem, to nawet o tym nie myślałem, bo interfejsy radiowe dedykowane pod GM zaczynały się od 150 PLN pod Kenwooda skończywszy na ok 400 PLN pod Clariona. Na razie o tym nie myślę, a jak bym zaczął, to chyba przy okazji wizyty w Gliwicach... :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek,

 

jeśli chcesz mieć sterowanie ruxa z poziomu kierownicy, to polecam szukać poliftowej vectry/signum. Dlaczego? - mają rolki w kierownicy, zamiast przycisków i lepiej będzie się sterowało. Interfejsów nie robią, ale można się pokusić i zrobić coś takiego samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja wiem :)

 

z racji coraz większej ilości aut z wbudowanymi kombajnami, wiedza o tym że takie coś się da jest dość istotna :)

Bardziej mi chodziło o to czy nowy RUX jest podatny na ingerencje z zewnątrz.

 

Głupi nowy citroen, niby zwykłe radio 1 din, niby wyświetlacz podaje info z kompa o spalaniu i temperaturze, ale bez radia nic nie zmienisz (data i godzina mruga) parktronik nie działa, połowy ustawień komfortu auta robi się przyciskiem MENU właśnie w radio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no, no, ładne klocki !

Trochę ryzykownie poszedłeś ze zrobieniem słupków w trzech drogach bez odłuchu, no ale zobaczymy co wygrają, bo przetworniki już klasy najwyższej.

Wzmaki planujesz piętrowo, a już myślałeś o ich chłodzeniu? (sam wbudowany wiatrak nie wystarczy, trzeba jeszcze zapewnić cyrkulację powietrza)

Temat będę śledził tym bardziej, bo mowa o opelku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...