Skocz do zawartości

dwie baterie 12V


archi-85
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem dawid, skąd te Twoje teorie typu 5+5=10, czy że alternator 90A nie naładuje 100A? chyba Ah.

Zanim będziesz dalej takie głupoty rozpowszechniał w internecie, to może zacznij od przyswojenia sobie terminów: NATĘŻENIE PRĄDU, AMPER, AMPEROGODZINA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem dawid, skąd te Twoje teorie typu 5+5=10, czy że alternator 90A nie naładuje 100A? chyba Ah.

Zanim będziesz dalej takie głupoty rozpowszechniał w internecie, to może zacznij od przyswojenia sobie terminów: NATĘŻENIE PRĄDU, AMPER, AMPEROGODZINA.

 

naładuje owszem, ale nie optymalnym prądem ładowania, co spowoduje szybsze starzenie się akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale powiem wam ze kiedys mialem okazje smigac 4runner i tam byly dwie baterie okolo 80ah i altek byl 110 . z tego co wiem oryginalnie!!

110 czego?

poza tym alternator 90 A nie naładuje 100A, więc akumulator(y) szybciej się starzeje i traci swoją moc

Chryste! :szok:

Mam nadzieje, że z wiedzą na temat prądu jaką posiadacie nie zabieracie się sami za podłączanie CA, ani innych urządzeń elektrycznych!

 

naładuje owszem, ale nie optymalnym prądem ładowania, co spowoduje szybsze starzenie się akumulatora

Jaki jest ten optymalny prąd i dlaczego nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to auto więcej stoi niż jeździ to osobiście nie kombinował bym z dwoma różnymi aku. Stać się nic nie stanie poważnego. Ale może się okazać, że jeden aku szybciej padnie. W jakim czasie? Ciężko powiedzieć. Zbyt dużo zmiennych. Jeśli to już masz, to zostaw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalecane jest aby prąd ładowania wynosil 10% ogólnej pojemności akumulatora

 

Te 10% o które Ci chodzi to jest MAX prąd jakim mozna ładować aku czyli - 100AH aku to max 10A !!. Aku mozesz ładować nawet prądem parudziesieciu albo paru set mA jak z ładowarki do telefonu (tyle ze o większym napięciu niz ładowarka tel ;P)

 

ja mam od paru dni podłączone 2 starsze aku (ok 2-3 letnie) narazie sie nic nie dzieje po za tym ze rozrusznik kręci jak głupi :D (prawidłowo), napięcie specjalnie nie spadło od momentu wyłączenia auta zmierzena Volta, odczekania 2 dni, zmierzenia znów i mam tylko 0.2V mniej co moze być tez zalezne od temperatury aku

 

Postawmy sobie pytanie: czy posiadając 10 akumulatorów nasz wzmacniacz "zje" więcej prądu niż jeśli posiadamy jeden akumulator? chyba nie więc i alternator ma tyle samo prądu do wytworzenia więc...?

 

Tyle, ze tu się toczy sprawa o troche inny problem :) przeczytaj jeszcze raz uwaznie od początku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 10% o które Ci chodzi to jest MAX prąd jakim mozna ładować aku czyli - 100AH aku to max 10A !!.

 

nie ma określonego minimalnego i maksymalnego prądu ładowania, są pewne zasady bezpieczeństwa i żywotności, jeśli chodzi ładowanie, to zaleca się, aby prąd nie był wyższy niz 1/3 pojemności akumulatora, nikt nie zabroni Ci ładować prądem 100% pojemności, ale wolalbym tego nie oglądać

 

prąd jakim jest ładowany akumulator ma bezpośredni wpłym na żywotność akumulatora i jego możliwości akumulacyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nie ma określonego minimalnego i maksymalnego prądu ładowania, są pewne zasady bezpieczeństwa i żywotności, jeśli chodzi ładowanie, to zaleca się, aby prąd nie był wyższy niz 1/3 pojemności akumulatora, nikt nie zabroni Ci ładować prądem 100% pojemności, ale wolalbym tego nie oglądać

 

Dalej nie uwzględniasz czynnika czasu , akumulator 100 Ah , ładowany prądem 30 A po dwóch godzinach zachowuje się jak lokomotywa parowa ( tylko nie gwiżdże :D ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy po dwóch godzinach jeszcze było by co ładować :)

czynnik czasu jest jak najbardziej istotny, co jest oczywiste chyba dla wszystkich, dlatego tak istotną rzeczą dla żywotności akumulatora jest styl jazdy kierowcy i charakter użytkowania auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy po dwóch godzinach jeszcze było by co ładować :)

nie ma określonego minimalnego i maksymalnego prądu ładowania, są pewne zasady bezpieczeństwa i żywotności, jeśli chodzi ładowanie, to zaleca się, aby prąd nie był wyższy niz 1/3 pojemności akumulatora

:wink:

 

czynnik czasu jest jak najbardziej istotny, co jest oczywiste chyba dla wszystkich, dlatego tak istotną rzeczą dla żywotności akumulatora jest styl jazdy kierowcy

 

A możesz opisać w jaki sposób styl jazdy przekłada się na przebieg ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjeżdzając raz na dwa tygodnie na POM na 30 minut nie najadujemy akumulatora dostatecznie.

Sam styl może nie ma tak bezpośredniego wpływu na ładowanie akumulatora, jak charakter użytkowania auta (krótkie, a częste odcinki po mieście, długie trasy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz opisać w jaki sposób styl jazdy przekłada się na przebieg ładowania.

Może kolega jeździ na jałowym :wink:

A tak na poważnie, to chyba chodzi o częste gaszenie i odpalanie samochodu, ale ja bym tego stylem nie nazwał, raczej koniecznością bądź wymuszeniem w nowych samochodach, gdzie jest zamontowany system "start & stop".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na poważnie, to chyba chodzi o częste gaszenie i odpalanie samochodu, ale ja bym tego stylem nie nazwał, raczej koniecznością bądź wymuszeniem w nowych samochodach, gdzie jest zamontowany system "start & stop".

Co ma wprowadzić wzmianka o systemie "start & stop" do tego tematu ? System ładowania i rozruchu w "start & stop" a w zwykłym aucie to dwa różne światy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdziłby się Kinetik KHC-600 w bagażniku jako bufor? Pod maską mam jedyne 39Ah, a alternator 50A. Byłoby to połączone kabelkiem 50mm^2, kwestia tego czy nie będzie problemu z niedoładowaniem akumulatorów? Jak na razie audio pobiera ~40A, ale są plany na dużo, dużo więcej. Powiedzcie mi tylko czy to zda egzamin, czy zamiast tego lepiej byłoby dać alternator 150A i porządnego kwasiaka pod maskę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...