TomoMadej Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Nie wiem dawid, skąd te Twoje teorie typu 5+5=10, czy że alternator 90A nie naładuje 100A? chyba Ah.Zanim będziesz dalej takie głupoty rozpowszechniał w internecie, to może zacznij od przyswojenia sobie terminów: NATĘŻENIE PRĄDU, AMPER, AMPEROGODZINA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Nie wiem dawid, skąd te Twoje teorie typu 5+5=10, czy że alternator 90A nie naładuje 100A? chyba Ah.Zanim będziesz dalej takie głupoty rozpowszechniał w internecie, to może zacznij od przyswojenia sobie terminów: NATĘŻENIE PRĄDU, AMPER, AMPEROGODZINA. naładuje owszem, ale nie optymalnym prądem ładowania, co spowoduje szybsze starzenie się akumulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon-u Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 ale powiem wam ze kiedys mialem okazje smigac 4runner i tam byly dwie baterie okolo 80ah i altek byl 110 . z tego co wiem oryginalnie!!110 czego? poza tym alternator 90 A nie naładuje 100A, więc akumulator(y) szybciej się starzeje i traci swoją mocChryste! Mam nadzieje, że z wiedzą na temat prądu jaką posiadacie nie zabieracie się sami za podłączanie CA, ani innych urządzeń elektrycznych! naładuje owszem, ale nie optymalnym prądem ładowania, co spowoduje szybsze starzenie się akumulatoraJaki jest ten optymalny prąd i dlaczego nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 staram sie ograniczać do minimum, ale jak do tej pory wszystko działa zalecane jest aby prąd ładowania wynosil 10% ogólnej pojemności akumulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon-u Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 staram sie ograniczać do minimum, ale jak do tej pory wszystko działaMoże działać i pewnego razu może auto spłonąć. Gorzej jak komuś coś się stanie, bo na to są już paragrafy np. nieumyślne spowodowanie śmierci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
archi-85 Opublikowano 26 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 110 amperow czy cus :-) panowie gubie sie w zeznaniach!!! moga byc dwie baterie innej pojemnosci podlaczone na stale ladowane altkiem 90a czy nie?? jak tak to potwierdzic poprosze jak nie to ide wyjac i przerobic na jeden!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waski Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Jeśli to auto więcej stoi niż jeździ to osobiście nie kombinował bym z dwoma różnymi aku. Stać się nic nie stanie poważnego. Ale może się okazać, że jeden aku szybciej padnie. W jakim czasie? Ciężko powiedzieć. Zbyt dużo zmiennych. Jeśli to już masz, to zostaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon-u Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 110 amperow czy cus :-)i tam byly dwie baterie okolo 80ahA-amper, Ah-Amperogodzina. To są dwie różne jednostki. moga byc dwie baterie innej pojemnosci podlaczone na stale ladowane altkiem 90a czy nie??Mogą. Oby były sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianko Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Postawmy sobie pytanie: czy posiadając 10 akumulatorów nasz wzmacniacz "zje" więcej prądu niż jeśli posiadamy jeden akumulator? chyba nie więc i alternator ma tyle samo prądu do wytworzenia więc...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 zalecane jest aby prąd ładowania wynosil 10% ogólnej pojemności akumulatora Te 10% o które Ci chodzi to jest MAX prąd jakim mozna ładować aku czyli - 100AH aku to max 10A !!. Aku mozesz ładować nawet prądem parudziesieciu albo paru set mA jak z ładowarki do telefonu (tyle ze o większym napięciu niz ładowarka tel ;P) ja mam od paru dni podłączone 2 starsze aku (ok 2-3 letnie) narazie sie nic nie dzieje po za tym ze rozrusznik kręci jak głupi (prawidłowo), napięcie specjalnie nie spadło od momentu wyłączenia auta zmierzena Volta, odczekania 2 dni, zmierzenia znów i mam tylko 0.2V mniej co moze być tez zalezne od temperatury aku Postawmy sobie pytanie: czy posiadając 10 akumulatorów nasz wzmacniacz "zje" więcej prądu niż jeśli posiadamy jeden akumulator? chyba nie więc i alternator ma tyle samo prądu do wytworzenia więc...? Tyle, ze tu się toczy sprawa o troche inny problem przeczytaj jeszcze raz uwaznie od początku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Te 10% o które Ci chodzi to jest MAX prąd jakim mozna ładować aku czyli - 100AH aku to max 10A !!. nie ma określonego minimalnego i maksymalnego prądu ładowania, są pewne zasady bezpieczeństwa i żywotności, jeśli chodzi ładowanie, to zaleca się, aby prąd nie był wyższy niz 1/3 pojemności akumulatora, nikt nie zabroni Ci ładować prądem 100% pojemności, ale wolalbym tego nie oglądać prąd jakim jest ładowany akumulator ma bezpośredni wpłym na żywotność akumulatora i jego możliwości akumulacyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 nie ma określonego minimalnego i maksymalnego prądu ładowania, są pewne zasady bezpieczeństwa i żywotności, jeśli chodzi ładowanie, to zaleca się, aby prąd nie był wyższy niz 1/3 pojemności akumulatora, nikt nie zabroni Ci ładować prądem 100% pojemności, ale wolalbym tego nie oglądać Dalej nie uwzględniasz czynnika czasu , akumulator 100 Ah , ładowany prądem 30 A po dwóch godzinach zachowuje się jak lokomotywa parowa ( tylko nie gwiżdże ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 nie wiem czy po dwóch godzinach jeszcze było by co ładować czynnik czasu jest jak najbardziej istotny, co jest oczywiste chyba dla wszystkich, dlatego tak istotną rzeczą dla żywotności akumulatora jest styl jazdy kierowcy i charakter użytkowania auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 nie wiem czy po dwóch godzinach jeszcze było by co ładować nie ma określonego minimalnego i maksymalnego prądu ładowania, są pewne zasady bezpieczeństwa i żywotności, jeśli chodzi ładowanie, to zaleca się, aby prąd nie był wyższy niz 1/3 pojemności akumulatora czynnik czasu jest jak najbardziej istotny, co jest oczywiste chyba dla wszystkich, dlatego tak istotną rzeczą dla żywotności akumulatora jest styl jazdy kierowcy A możesz opisać w jaki sposób styl jazdy przekłada się na przebieg ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Wyjeżdzając raz na dwa tygodnie na POM na 30 minut nie najadujemy akumulatora dostatecznie.Sam styl może nie ma tak bezpośredniego wpływu na ładowanie akumulatora, jak charakter użytkowania auta (krótkie, a częste odcinki po mieście, długie trasy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinsemillaa Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 A możesz opisać w jaki sposób styl jazdy przekłada się na przebieg ładowania.Może kolega jeździ na jałowym A tak na poważnie, to chyba chodzi o częste gaszenie i odpalanie samochodu, ale ja bym tego stylem nie nazwał, raczej koniecznością bądź wymuszeniem w nowych samochodach, gdzie jest zamontowany system "start & stop". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gazownik Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 A tak na poważnie, to chyba chodzi o częste gaszenie i odpalanie samochodu, ale ja bym tego stylem nie nazwał, raczej koniecznością bądź wymuszeniem w nowych samochodach, gdzie jest zamontowany system "start & stop".Co ma wprowadzić wzmianka o systemie "start & stop" do tego tematu ? System ładowania i rozruchu w "start & stop" a w zwykłym aucie to dwa różne światy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 czynnik czasu jest jak najbardziej istotny, co jest oczywiste chyba dla wszystkich, dlatego tak istotną rzeczą dla żywotności akumulatora jest styl jazdy kierowcySam styl może nie ma tak bezpośredniego wpływu na ładowanie akumulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matum Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 A jak sprawdziłby się Kinetik KHC-600 w bagażniku jako bufor? Pod maską mam jedyne 39Ah, a alternator 50A. Byłoby to połączone kabelkiem 50mm^2, kwestia tego czy nie będzie problemu z niedoładowaniem akumulatorów? Jak na razie audio pobiera ~40A, ale są plany na dużo, dużo więcej. Powiedzcie mi tylko czy to zda egzamin, czy zamiast tego lepiej byłoby dać alternator 150A i porządnego kwasiaka pod maskę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.