archi-85 Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 mam jedna baterie kolo silnika i druga sam zainstalowalem w bagazniku i polaczylem je kablem 25mm czy takie podlaczenie wystarczy czy moze cos sknocilem bo powinno byc cos podlaczone pomiedzy?? nie mowie tu o bezpieczniku ktorego nie mam a raczej musi byc ale czy cos jeszcze ?? podlaczone sa rownolegle wiec jest 12v ale czasami sie zastanawiam czy cos nie powinno byc zainstalowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel S. Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 ja bym dal przekaznik ktory zalaczy te aku dopiero po uruchomieniu silnikapodczas rozruchu ida olbrzymie prady z aku na rozrusznikw przypadku 2 aku prady sie rozloza i te 25mm moze sie zagrzac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
archi-85 Opublikowano 22 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 grzac sie nie grzeje ale to moze byc dobry pomysl ale jaki przekaznik?? z tego co wiem t w bmw byla batreia z tylu a kabel bym mniejszy niz 25mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianko Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 nic ci się nie będzie działo przy takim kablu. W autokarze mam aku z przodu, do rozrusznika 10 metrów i przewód około 35mm^2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 (edytowane) W autokarze Masz 12V w autokarze? Przy 24V prądy są o połowę mniejsze ;) W VW T4 są 2 aku oryginalnie (niektóre wersje) i drugi jest separowany właśnie przekaźnikiem , który sterowany jest kabelkiem od alternatora (jak zaczyna ładować , to włącza się przekaźnik) . Edytowane 22 Lutego 2012 przez powalla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinsemillaa Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Z tego co pamiętam to w BMW serii 5, VW Phaeton, S-klasie były przekaźniki odcinające akumulator, montowane zaraz przy nim. Może dałoby radę coś z nich uzyskać.Na allegro dostaniesz w okolicach 250 zł. Chyba, że nowe Hollywooda, 100A chyba koło 140 zł, 200A koło 400 zł a największy to był z 500A, ale kosztuje ponad 500zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Ja mam zwykły 30A przekaźnik ...a auto już pełnoletnie i działa do dziś bezawaryjnie . http://www.t3-infos.de/images/Zweitbatterie-Trennrelais.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 ale faktycznie moze cos sie stać jeśli tak bedą podłączone aku kablem 25mm2 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianko Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Masz 12V w autokarze? Przy 24V prądy są o połowę mniejsze ;) No może i mniejsze ale weź od uwagę jaki tam jest rozrusznik który musi rozbujać to 12 litrowe V8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 ale faktycznie moze cos sie stać jeśli tak bedą podłączone aku kablem 25mm2 ?Nic się nie stanie, bo przewód jest zbyt gruby, na pewno się nie będzie grzał. W najgorszym przypadku, będą widoczne spadki napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Ja wrzuce u siebie drugi aku i zobacze jak się zmienią spadki, tylko problem w tym bedzie u mnie ze oba aku bedą "stare" ok 2lednie wiec ich sprawnosc pewnie ok 40-50% ale zobaczymy czy lepsze takie rozwiązanie ze 2 aku i między nimi 20mm2 czy 1 aku i 35 mm2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pologreen Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 a nie jest tak czasem ze w przypadku podlaczenia aku drogiego w sposob jaki to zrobil archi , ten aku nie bedzie doladowywany przez alternator , mowiac wprost alternator nie zdola naladowac dwoch baterii i ta dodatkowa bedzie sie wyladowywac , nie wiem jak z tym jest do konca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 Zobaczy jak założy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pologreen Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 no sam ciekaw jestem jak to jest , ale gdzies juz mi sie o uszy obilo ze altek dwuch aku nie naladuje i ten dodatkowy padnie bo nie ma ladowania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 A powiedz, który z punktu widzenia alternatora, akumulator będzie główny, a który dodatkowy?archi ma niezłą elektrownie w bagażniku, więc już wcześniej powinien myśleć o mocnym alternatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 a nie jest tak czasem ze w przypadku podlaczenia aku drogiego w sposob jaki to zrobil archi , ten aku nie bedzie doladowywany przez alternator , mowiac wprost alternator nie zdola naladowac dwoch baterii i ta dodatkowa bedzie sie wyladowywac , nie wiem jak z tym jest do koncaZ takim zasobem "wiadomości" możesz zagadnienia rozwiązywać pasjansem , tam tez uzyskasz odpowiedz który akumulator się nie doładuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pologreen Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 no wlasnie nie wiem jak to jest do konca z tym dodatkowym aku i przy okazji chce rozwiac swoje watpliwosci jak juz taki temat jest jak wczesniej wspomnialem obilo mi sie cos takiego o uszy i pytanie czy altek odpowiednio doladuje akumulator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 22 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2012 no wlasnie nie wiem jak to jest do konca z tym dodatkowym aku i przy okazji chce rozwiac swoje watpliwosci jak juz taki temat jest jak wczesniej wspomnialem obilo mi sie cos takiego o uszy i pytanie czy altek odpowiednio doladuje akumulatorPrąd ładowania akumulatora / prąd ładowania dwóch akumulatorów / wydajność prądowa alternatora / aktualny pobór prądu przez instalację / max pobór prądu przez instalację , bilans całości w danym momencie . Proste pytaniamogą mieć proste odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 A z tego co ja wiem altek nawet doładuje 20 aku Jeśli tylko jesteśmy na dodatnim bilansie elektrycznym Jeśli wszystkie aku by były na ładowane to altek nie czuje róznicy, będzie swobodnie chodzić, w miare naładowania aku altek "rozluźnia" się i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Prąd ładowania akumulatora / prąd ładowania dwóch akumulatorów... No wlasnie - a jak wyliczyc te paramtery? One sa chyba dosc zmienne? Czy mozna mniej wiecej ustalic prad ladowania akumulatora powiedzmy 100Ah w samochodzie? EDIT:I przy okazji troche offtopowe pytanie. Moj altek (140A) "laduje" (tzn. daje napiecie 14.1V na klemach akumulatora pod tylna kanapa) dopiero od okolo 850 obrotow. Poniewaz silnik na jalowym chodzi troche wolniej (okolo 750 obrotow) alternator daje wtedy troche mniejszy prad (okolo 13.1V) Czy elektryk mial racje mowiac, ze to zupelnie normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 No wlasnie - a jak wyliczyc te paramtery? One sa chyba dosc zmienne? Czy mozna mniej wiecej ustalic prad ladowania akumulatora powiedzmy 100Ah w samochodzie? Możesz zmierzyć w danym momencie, bo nie ma jednoznacznej odpowiedzi .Wartość prądu ładowania zależy od stanu naładowania akumulatora i masz rację, jest wartością zmienną .I przy okazji troche offtopowe pytanie. Moj altek (140A) "laduje" (tzn. daje napiecie 14.1V na klemach akumulatora pod tylna kanapa) dopiero od okolo 850 obrotow. Poniewaz silnik na jalowym chodzi troche wolniej (okolo 750 obrotow) alternator daje wtedy troche mniejszy prad (okolo 13.1V) Czy elektryk mial racje mowiac, ze to zupelnie normalne?Chyba tak , alternator uzyskuje zdolność do utrzymywania napięcia dopiero od jakiegoś min obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackdragon8904 Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Jest zmienną wartością ładowanie - jeśli aku jest w 100% naładowany altek pracuje a bilans energetyczny jest dodatni (np mamy włączone tylko światła i wentylator) to alternator pracuje tylko z takim obciązeniem by wypracować energie na te swiatła i ten wentylator. Jeśli aku jest w 50% naładowany to juz altek bedzie pracować pracować by ładować aku do określonej wartości V, co już obciąza alternator, do tego jeśli bedzie prawie że wyrównany bilans energetyczny np altek ładuje 120A a instalacja auta pobiera tez do ok 120A to aku i tak najprawdopodobnie zostanie naładowany na długiej trasie (pisze gdy pobór max przy łupnięciu basu jest 120A) W "wolnym czasie" jest doładowywany aku, w momentach gdy "basu nie ma" Przy krótkich trasach dodatkowo dochodzi pobór prądu na rozruch silnika. Wartość wyjsciowa ładowania na jałowym biegu to ok 13.5V. 13.1 w sumie jest ok, 13.8V powinno być (raczej nie mniej) przy całej odpalonej elektryce w aucie i przy max obrotach alternatora (nie mylic z obrotami silnika) jak jest 14,4 to znaczy altek sobie radzi bez wiekszego wysiłku z jakims zapasem "mocy" Oczywiscie jeśli instalacja jest również w 100% wystarczająca i poprawna to takie napięcia mozemy jakby brać za "wyznacznik" obciązenia dla altka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
archi-85 Opublikowano 23 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 panowie chcialem dodac ze kiedys juz mialem druga batrie i po roku dziwnym trafem bateria blizej altka mi padla!!! czy ze starosci czy z innej przyczyny tego nie wiem.wiem ze mialm alternator oryginalny 55amp a teraz jest zalozony 90. to nie duzo ale biorac elektryke w tym aucie to sporo :-) a czy ktos wie czemu po uruchomieniu silnika pali mi sie kontrolka ladowania?? a jak dodam gazu to gasnie? regulator wymienilem!ogolenie to musze zamontowac jakis bezpiecznik na tym przewodzie pomiedzy bateriami ale tez moge zamontowac tak zwany hebel jak w ciezarowkach!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 23 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 Sprawdzałeś napięcie ładowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
archi-85 Opublikowano 23 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2012 tak okolo 13.6 z tego co pamietam ale to bylo dawno bo juz dlogo nie opdalalem ;-) ale napewno jest ladownia :-) a jakie powinno byc na wolnych?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.