Skocz do zawartości

Podłączenie wzmacniacza do seryjnego radia przez konwerter RCA


luki20pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Bawiłem się ze sprzętem audio w samochodach nie raz (amatorsko) ale teraz potrzebuje fachowej porady. Mianowicie chodzi o podłącznie wzmacniacza i skrzyni basowej do seryjnego radia.

Jeżdżę samochodami na gwarancji także nie ma opcji żeby wyjmować radio czy coś wymontowywać. W obecnym aucie mam podłączoną skrzynię basową aktywną i wzmanciacz, a od niego głośniki w półce za pomocą konwrterów RCA które sygnał dźwiękowy ciągną z tweeterów (nie mam tak dobrego ucha żeby irytowały mnie zniekształcenia o których się tyle mówi przy tym rozwiązaniu).

 

W obecnym aucie nie było żadnych komplikacji dlatego że sprzęt seryjny nie był jakiś potężny.

Obecnie zmieniam samochód na taki który będzie wyposażony w system Dynaudio o mocy 600 W, wzmacniacz podpięty po nawigację RNS 510, lecz basu dla mnie za mało. Tu pojawia się problem, bo nie wiem czy konwerter może być podpięty pod np. głośniki z tyłu jeżeli nie będzie opcji podłączenia go pod tweetery? Trochę mocy ten głośnik ma i zastanawiam się czy konwerter do mocy np. 40 w rms faktycznie nie zaszkodzi głośnikowi? Może powodować zwarcie jakieś?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu pojawia się problem, bo nie wiem czy konwerter może być podpięty pod np. głośniki z tyłu jeżeli nie będzie opcji podłączenia go pod tweetery? Trochę mocy ten głośnik ma i zastanawiam się czy konwerter do mocy np. 40 w rms faktycznie nie zaszkodzi głośnikowi? Może powodować zwarcie jakieś?

o moce sie nie martw - nic sie nie stanie

ale obawialbym sie o cos innego - czy przypadkiem ten system nie jest aktywny?

jezeli tak to moze byc problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale obawialbym sie o cos innego - czy przypadkiem ten system nie jest aktywny?

jezeli tak to moze byc problem

 

 

Chyba nie jest aktywny, auto to VW CC po lifcie, na ofercie kupna mam taką informację... Nawigacja RNS 510 + wzmacniacz 10 kanałowy + 10 głośników do tego chce dołożyć wzmacniacz i skrzynie basową. Wiem, że na woofery idzie największa moc(110 W) a na gwizdki najmniejsza(25 W). Pakiet dynaudio jest dostępny nawet ze zwykłym radiem z tego co się orientuję, także moc nie idzie z nawigacji. A jeżeli byłby aktywny to co mu grozi? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z rns510 sygnał głośnikowy wychodzi tylko na przód. Tył zawsze jest aktiv.

Wszelkie odmiany bose, dynaudio, bang&olufsen pędzone są w całości z zewnętrznego wzmacniacza. Po przekodowaniu rns510, na wyjściach głośnikowych pojawia się sygnał niskonapięciowy line out do wzmacniacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z rns510 sygnał głośnikowy wychodzi tylko na przód. Tył zawsze jest aktiv.

Wszelkie odmiany bose, dynaudio, bang&olufsen pędzone są w całości z zewnętrznego wzmacniacza. Po przekodowaniu rns510, na wyjściach głośnikowych pojawia się sygnał niskonapięciowy line out do wzmacniacza.

 

Dzięki, ale mógłbyś rozwinąc myśl z tym przekodowaniem? Na czym polega? Wybacz, ale jestem amatorem

 

czyli aktywny!

 

Wybacz, miałem błedne pojęcie i postrzegałem to wicewersa.

 

tylko to ze nie mozesz brac sygnalu z dowolnego glosnika

tylko z tego na ktory idzie bas

 

To znaczy że w obecnym aucie mam to źle zrobione... Tylko jest ten problem że osłone tweetera łatwo zdjąć w większości aut a dostęp do tych głośników w drzwiach jest kiepski. Nie chce rozbierać sam boczku w takim samochodzie, tym bardziej że mogą się tam znajdowąć plomby. Dzięki za wytrwałość w rozmowie z laikiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy że w obecnym aucie mam to źle zrobione...

raczej nie

jezeli masz system pasywny i sygnal bierzesz sprzed konda glosnika wysokotonowego to zapewne pobierasz pelne pasmo

 

tym bardziej że mogą się tam znajdowąć plomby

:szok:

jest cos takiego w samochodach?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce rozbierać sam boczku w takim samochodzie, tym bardziej że mogą się tam znajdowąć plomby.

 

nie stosuje się plomb gwarancyjnych w takich miejscach :) samochód to nie telewizor, ze jest cały poplombowany, poza tym w roku 2011 weszła nowa dyrektywa, kontynuacja GVO z roku 2006, która zezwala na naprawianie aut na gwarancji w warsztatach niezależnych/nieautoryzowanych z zachowaniem zasad producenta i na materiałach porównywalnych jakości z OE, natomiast każdy producent indywidualnie rozszerza ten zapis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie

jezeli masz system pasywny i sygnal bierzesz sprzed konda glosnika wysokotonowego to zapewne pobierasz pelne pasmo

 

No ale w CC to nie przejdzie? Ewentualnie może w półce są głośniki to się do nich dobiorę, ale na chwilę obecną nie jestem pewien... Na auto czekam dopiero ale chciałem wcześniej zakupić i przygotować dodatkowy sprzęt audio.

 

jest cos takiego w samochodach?!

 

Z kolegi Dawida WM wypowiedzi wynika że nie. No to ładnie mnie gościu z serwisu zrobił :/ Pół roku temu chciałem dać auto na wygłuszanie do profesjoanlnej firmy a serwisant z ASO Mitsubishi stwierdził że stracę gwarancję bo oni dojdą po jakiś plombach do tego że ktoś tam grzebał. Pewnie chodziło o to żebym zrobił to u nich za większe pieniądze... Naiwny ja, naiwny

 

nie stosuje się plomb gwarancyjnych w takich miejscach :) samochód to nie telewizor, ze jest cały poplombowany, poza tym w roku 2011 weszła nowa dyrektywa, kontynuacja GVO z roku 2006, która zezwala na naprawianie aut na gwarancji w warsztatach niezależnych/nieautoryzowanych z zachowaniem zasad producenta i na materiałach porównywalnych jakości z OE, natomiast każdy producent indywidualnie rozszerza ten zapis

 

Dzięki, uświadomiłeś mnie, że pół roku temu serwisant z ASO chciał mnie brzydko mówiąc wydymać na kasę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale w CC to nie przejdzie?

jezeli kazdy glosnik jest zasilany z osobnego kanalu wzmacniacza to na 99% NIE

 

No to ładnie mnie gościu z serwisu zrobił Pół roku temu chciałem dać auto na wygłuszanie do profesjoanlnej firmy a serwisant z ASO Mitsubishi stwierdził że stracę gwarancję bo oni dojdą po jakiś plombach do tego że ktoś tam grzebał. Pewnie chodziło o to żebym zrobił to u nich za większe pieniądze... Naiwny ja, naiwny

to lepiej przy odbiorze samochodu dowiedz sie na co masz tak naprawde gwarancje

bo np rozebranie drzwi wg mnie moze tlumaczyc jedynie utrate gwarancji na el szyby itp, ale nie na pozostale rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nową mazdę i nie ma żadnych problemów z wygłuszaniem, kładzeniem nowych klem, wymianą radia, głośników no... chyba że coś zepsujemy przy tych operacjach to wtedy mamy kłopot :)

 

To gratuluje umiejętności i cierpliwości. Ja to chyba bałbym się cokolwiek rozbrajać w nowym samochodzie:) A nie boisz się że jak Ci coś z elektryki padnie to nie uznają Ci gwarancji?

 

jezeli kazdy glosnik jest zasilany z osobnego kanalu wzmacniacza to na 99% NIE

 

Marny efekt będzie powiadasz. No to mam nadzieję że są jakieś głośniki w półce(pewnie basówki jak już). Wtedy żadnych kabli po aucie nie muszę ciągnąc. Bo zasilanie z gniazdka w bagażniku do kondensatora poprowadzić.

 

 

to lepiej przy odbiorze samochodu dowiedz sie na co masz tak naprawde gwarancje

bo np rozebranie drzwi wg mnie moze tlumaczyc jedynie utrate gwarancji na el szyby itp, ale nie na pozostale rzeczy

 

Teoretycznie masz rację. Ale i tak wolałbym uniknąć rozbierania nowego auta. Podobno jak coś raz rozebrane to już nie trzyma się tak jak było :)

 

 

W każdym razie wielkie dzięki za pomoc i informacje. Tak to bym pewnie pod cykacz się podpiął. Muszę się wstrzymać z zakupem sprzętu bo szkoda tyle kasy wywalać jak okaże się że są komplikacje. Jeszcze raz dzięki. Wrócę do tematu za jakiś miesiąc jak odbiorę auto. pozdrawiam

 

Ogólnie dzięki za wszystkie informacje. Będę tu zaglądał co jakiś czas ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja grzebałem przy aucie na gwarancji i jak coś się stanie to niech najpierw Ci udowodnią że to przez Twoją ingerencję. Możesz poprosić serwis VW o wyciągnięcie sygnału pod konwerter i tyle, resztę sam sobie już podłączysz. Nie będzie ingerencji z Twojej strony w elektrykę a co ważne nikt się nie czepi że coś przy CAN grzebałeś - a przy grzebaniu przy RNS maksymalnie możesz wypiąć sterowanie po CANie i wpiąć ponownie, więc to też żadna ingerencja. Musiałbyś coś spalić, przetrzeć, urwać itp - mam znajomego elektryka w ASO Skody i wiem że najpierw coś muszą znaleźć żeby robić problem użytkownikowi. Z drugiej strony pewno z 300zł Cię skasują za taką pierdołę.

Ja grzebałem przy drzwiach, wygłuszałem je, ciągnąłem przewody nowe, przerobione mam słupki, wymienione radio - wszytko poza ASO i autko na gwarancji i nikt słowa mi nie powiedział. Co ciekawe w czasie grzebania przy aucie odstawiałem je na serwis ( w sumie prawie 2 miesiące spędził w serwisie i groziło oddaniem sprawy do sądu ) i stało u nich ze zdjętymi tapicerkami, bez boczków drzwiowych, z rozgrzebanym radiem, kablami wiszącymi jak popadnie i ze zdjętym słupkami z dyndającymi kurtynami powietrznymi i nikt nigdy nic nie powiedział - bo pomimo praktycznie 25 tyś zł władowanych w naprawę ( końcowo koszt Skody nie mój ) nie stwierdzili żebym w jakikolwiek sposób coś uszkodził grzebiąc przy audio, bo tez niby jak? Ostrą batalię miałem z ASO, centralą Skody itp i cały czas sprawa działa się w czasie kiedy grzebałem przy audio.

Także odwagi i bez przesady z tą gwarancją i jakimiś problemami. Płacisz kupę kasy i masz być na sznurku ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gratuluje umiejętności i cierpliwości. Ja to chyba bałbym się cokolwiek rozbrajać w nowym samochodzie:) A nie boisz się że jak Ci coś z elektryki padnie to nie uznają Ci gwarancji?

 

ale co tam może paść? każdy przewód jest zabezpieczony, poduszki i moduły też pochowane, należy pamiętać, że w żadko którym ASO cała brygada mechaników ma odpowiednie przeszkolenia, jedzie jeden, góra dwa, a reszta się uczy od nich, albo na błędach, pracuję w niezaleznym serwisie specjalizującym się w jednej marce i słucham wiele opini o ASO w/w marki, nie mówiąc o tym co po nich poprawiam czasami, ostatnio nawet filtr kabiny włożyli tak, że wypadł :) nie mówiąc o innych naprawach, czasami takie diagnozy stawiają, że aż mi żal klientów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja grzebałem przy aucie na gwarancji i jak coś się stanie to niech najpierw Ci udowodnią że to przez Twoją ingerencję. Możesz poprosić serwis VW o wyciągnięcie sygnału pod konwerter i tyle, resztę sam sobie już podłączysz. Nie będzie ingerencji z Twojej strony w elektrykę a co ważne nikt się nie czepi że coś przy CAN grzebałeś - a przy grzebaniu przy RNS maksymalnie możesz wypiąć sterowanie po CANie i wpiąć ponownie, więc to też żadna ingerencja. Musiałbyś coś spalić, przetrzeć, urwać itp - mam znajomego elektryka w ASO Skody i wiem że najpierw coś muszą znaleźć żeby robić problem użytkownikowi. Z drugiej strony pewno z 300zł Cię skasują za taką pierdołę.

Ja grzebałem przy drzwiach, wygłuszałem je, ciągnąłem przewody nowe, przerobione mam słupki, wymienione radio - wszytko poza ASO i autko na gwarancji i nikt słowa mi nie powiedział. Co ciekawe w czasie grzebania przy aucie odstawiałem je na serwis ( w sumie prawie 2 miesiące spędził w serwisie i groziło oddaniem sprawy do sądu ) i stało u nich ze zdjętymi tapicerkami, bez boczków drzwiowych, z rozgrzebanym radiem, kablami wiszącymi jak popadnie i ze zdjętym słupkami z dyndającymi kurtynami powietrznymi i nikt nigdy nic nie powiedział - bo pomimo praktycznie 25 tyś zł władowanych w naprawę ( końcowo koszt Skody nie mój ) nie stwierdzili żebym w jakikolwiek sposób coś uszkodził grzebiąc przy audio, bo tez niby jak? Ostrą batalię miałem z ASO, centralą Skody itp i cały czas sprawa działa się w czasie kiedy grzebałem przy audio.

Także odwagi i bez przesady z tą gwarancją i jakimiś problemami. Płacisz kupę kasy i masz być na sznurku ASO?

 

 

Dzięki za rozwianie wątpliwości. Pewnie masz racje, w końcu biorą taką prowizję od sprzedaży(u nich zamówione zostało auto) że ja powinienem być tam "panem" :) Myślisz że wyciągną mi sygnał w ASO ? Zależy pewnie jeszcze od serwisu i żeby potem złożyli to jak trzeba. Szkoda żeby w aucie tej klasy trzeszczały mi plastiki wokół nawigacji ;) Chociaż to żadna filozofia wyjąd ozdobne plastiki i potem radio ;) A wiadomo że Ci z ASO w naszym kraju to często robią wszystko na odwal... W obecnym aucie charczy mi sprzęgło, już 4 razy to naprawiali na 2-3 tygodnie. Tyle że biedą zajeżdza w tym salonie i serwisie...

 

niestety tak - nawet na nowych spinkach bedzie trzeszczalo

 

Ironizujesz czy mówisz poważnie? Sam jeszcze nic nie rozbierałem ale fabrycznie złożone to chyba najlepiej się trzyma... A jak w półce są woofery to mogę się pod nie podpiąć? Chociaż to nie jest czysty sygnał tylko wzmocniony już....jakość basu fatalna?? Czyli definitywnie system aktywny odpada i zostaje tylko wyciągnięcie sygnału? Wybacz jeżeli Cie trochę irytuję tymi pytaniami :)

 

ale co tam może paść? każdy przewód jest zabezpieczony, poduszki i moduły też pochowane, należy pamiętać, że w żadko którym ASO cała brygada mechaników ma odpowiednie przeszkolenia, jedzie jeden, góra dwa, a reszta się uczy od nich, albo na błędach, pracuję w niezaleznym serwisie specjalizującym się w jednej marce i słucham wiele opini o ASO w/w marki, nie mówiąc o tym co po nich poprawiam czasami, ostatnio nawet filtr kabiny włożyli tak, że wypadł :) nie mówiąc o innych naprawach, czasami takie diagnozy stawiają, że aż mi żal klientów

 

 

Tzn mi chodziło o to że gdy samoczynnie w aucie coś padnie z elektryki to wtedy oni zwalą wszystko na to że grzebałem przy samochodzie. I płać potem tysiącami za naprawę :) Po gwarancji to wszystko jedno już... Z resztą jesteś z Olsztyna, ja mieszkam 100 km od Ciebie, a auto zamówiłem w salonie VW i Audi Palmowski, może znasz jakieś opinie na temat ich serwisu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto zamówiłem w salonie VW i Audi Palmowski, może znasz jakieś opinie o nich?

 

mieszkam 200 metrów od tego salonu, przez 3 lata miałem tam praktyki zawodowe :) aczkolwiek bylo to dawno temu :) nie proś w salonie o wyciągnięcie sygnału, znam inne wyjście, jeszcze lepsze, ale to na PW, w chwili obecnej ciężko mi się ustosunkować, gdyż robie sporadycznie jeden egzemplarz VW, B6 mojego szefa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ironizujesz czy mówisz poważnie?

tzn na nowych spinkach nigdy nie skladalem... ale raz zdemontowane juz pracuja inaczej i to slychac :/

nie wiem jak to wyglada w tym CC ale w golfach i passatach tak bylo

A jak w półce są woofery to mogę się pod nie podpiąć?

gdziekolwiek gdzie gra bas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gratuluje umiejętności i cierpliwości. Ja to chyba bałbym się cokolwiek rozbrajać w nowym samochodzie:) A nie boisz się że jak Ci coś z elektryki padnie to nie uznają Ci gwarancji?

 

 

Po prostu wychodzę z założenia, że samochód jest dla mnie a nie ja dla samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieszkam 200 metrów od tego salonu, przez 3 lata miałem tam praktyki zawodowe :) aczkolwiek bylo to dawno temu :) nie proś w salonie o wyciągnięcie sygnału, znam inne wyjście, jeszcze lepsze, ale to na PW, w chwili obecnej ciężko mi się ustosunkować, gdyż robie sporadycznie jeden egzemplarz VW, B6 mojego szefa :)

 

Ok dogadamy się :)

 

Po prostu wychodzę z założenia, że samochód jest dla mnie a nie ja dla samochodu.

 

No to masz dobre podejście. Ja muszę sobie takie wypracować ;)

 

tzn na nowych spinkach nigdy nie skladalem... ale raz zdemontowane juz pracuja inaczej i to slychac :/

 

Nie dobrze bo jestem przewrażliwiony na tym punkcie :) Także rozbieranie odpada, co fabrycznie wprasowane to się trzyma. Obecnie jeżdżę nowym japońcem, a tam plastiki to tragedia. Nie wspominając już o tym że prawe nadkole(blacha) wpada w wibracje od basu , wygląda to jakby miał zaraz bagażnik wybuchnąć :) Mam filmik nawet, link to:

 

0d 0:24 widać jak blacha lata :) A to zaledwie skrzynia 500 W maksymalnej mocy...

 

 

nie wiem jak to wyglada w tym CC ale w golfach i passatach tak bylo

gdziekolwiek gdzie gra bas

 

Jest nadzieja jeszcze. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat rozstawienia głośników. Ale 10 głośników gdzieś musieli upchać . Podejrzewam że w przednich drzwiach znajdują się tweetery + średniotonówki , w tylnych tweetery + średniotonówki a pólka to woofery....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...