KaczorJunior85 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 A mnie tylko 2/4 grzałki grzały i miałem ciut ciężej, ale żadnych problemów, znajomy elektryk zauważył że "dziwnie pali". Okazało się że styki "nie stykały" poczyścić i gut. Szybciej odpala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Sprintera ostatnio odpalilem z starej suszarki do włosów swiece nie grzały wiec suszara bezposrednio do kolektora i jazda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juby Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 W sobotę walczyliśmy z czterema traktorami, które stały dwa tygodnie (albo i lepiej). Najstarszy, Zetor Major 3011 ('62) odpalił najszybciej- bez żadnego ładowania, itp- kilka obrotów i cyk. A to dlatego, że ma w(y)trysk na pompie- gaz do końca, wciska się taki mały pier..dolnik i pali bez problemu. Jeden Ursus czeka na naprawę rozrusznika (przy kręceniu napięcie spada z ponad 12 do 7- u V, a jeden aku nowy, drugi po regeneracji). Drugi Ursus z ogniem, większą dawką paliwa i prostownikiem na rozruchu dopiero odpalił. Trzeci Ursus- dziwna sprawa- rozrusznik się chyba skończył przez te mrozy. Przed "syberią" kręcił elegancko, a teraz mimo 25 V na rozruszniku, ledwie kręci silnikiem (zaś po odkręceniu go, silnikiem lekko można obrócić). Normalnie szał pał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
disaster3 Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 moze nie do konca w temacie ale poniekad powiazane bo gadamy tutaj o benzyniakach i dieslach i LPG'ach....... w wolnej chwili jako ciekawostka http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Czy-diesel-jest-tylko-dla-bogatych,wid,14246835,wiadomosc.html oczywiscie nie wojna od razu co lepsze tylko ogolny poglad (mozliwe ze taki jak chca nam dac) ale przynajmnie mozna miec dodatkowo jako takie rozeznanie. jesli mod/admin stwierdzi zeby wydzielic .... prosze bardzo (nie chcialem do razu zarzucac nowy topic ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Bunia stała 3tyg nie odpalana Bo noge w gipsie mialem dzisiaj zdjeli pierwsze co to auta dodam ze auto stało na dworze cały czas.Podchodze trach i gada wsumie nie zdziwiło mnie to ale rozczrował bym sie jak by nie odpaliła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dan124 Opublikowano 14 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Na otro już się skończyło ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfi Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Na otro już się skończyło ;)albo się zacznie. U mnie za oknem tak sypie, że gdyby tak przytrzymało ze 3-4 dni, to byłaby powtórka z 74 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Chyba trzeba będzie założyć nowy temat w przy piwie- "A jak z Waszym odśnieżaniem auta w te śnieżyce?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 "A jak z Waszym odśnieżaniem auta w te śnieżyce?"Zdążyłem wczoraj wjechać do Garażu bo widziałem co sie Święci swoją drogą jakieć 15cm napadało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 O zaspach i odsnieżaniu piszemy tu : http://www.strefacaraudio.pl/topic/25901-akcja-odsniezanie-i-takie-tam-ot/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Odgrzebie troche kotleta i na dodatek polece troche w OT Bo tak robi większość instalatorów jak nie wszyscy, dają trójniki na doprowadazeniu wody do nagrzewnicy, ale woda wybiera najpierw łatwiejszy przepływ, dopiero później zaczyna "iść" na bok trójnika, stąd też takie problemy zimą. Sam miałem kiedyś podobnie, potem trafiłem do kolesia co lubi pokombinować w autach, i on mi zrobił inaczej, woda zanim trafi do nagrzewnicy, przechodzi przez parownik a z niego do nagrzewnicy, minusem jest to, że wolniej się nagrzewa wnętrze, ale gaz nawet teraz przełącza się po 2-3 minutach na postoju, lub 500-600m drogi. Można było też obniżyć próg załączania na 30st. I nie mam żadnych plastikowych trójnikó które lubią zimą pękać, jak i dodatkowych 6 opasek. Zrobilem myk przez Ciebie proponowany i jak bylo zimno sprawdzal sie zajebiscie. Problem w tym, ze teraz coraz cieplej, a (jak sugerowal rowniez inny uytkownik) sterownik od ogrzewania/klimy, jesli nie chce miec dostepu ciepla do nagrzewnicy, odcina pompke wymuszonego obiegu ogrzewania i na dodatek zamyka elektrozawor na jej dolocie. Wtedy w reduktorze przeplyw jest oczywiscie rowniez zerowy. Jako, ze nie chce mi sie dwa razy w roku przerabiac instalacji chcialem zapytac czy moze orientuje sie ktos gdzie mozna dostac trojnik "Y" na waz okolo 16mm, ale z zaworkiem kierujacym przeplyw do lewego lub prawego "ujscia"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 hmmm, musiałbyś w takim razie zastosować Y na wlocie do nagrzewnicy i Y na wylocie i je połączyć ze sobą, wtedy jak elektrozawór zamknie przepływ przez nagrzewnice, płyn i tak okrąży obieg. Jutro to skonfrontuje z kolegą jak on sobie z tym radzi, ja w swoich samochodach nawet z klimatronikiem nie miałem jeszcze tego problemu. A co to za auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 płyn i tak okrąży obieg Chyba, że... zawór doprowadzający płyn chłodniczy do nagrzewnicy jest przed podłączeniem reduktora. Auto może być tak skonstruowane, albo reduktor jest źle podpięty w układ chłodzenia. Każdy z nas zamyka w lato doprowadzanie ciepłej wody do nagrzewnicy i reduktor jest ogrzewany, a to czy mechanicznie czy automatycznie nie ma znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 No dokladnie, we wszystkich samochodach prócz ostatniego mam wpiete tak jak piszecie, ale oczywistym jest ze nie moze przed reduktorem byc zadnego zaworu. Zawsze udawało mi sie znalezc takie miejsce zeby reduktor był grzany zawsze. Co to za samochód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Auto to E34 540i (M60B40). Zawor (a konkretnie dwa - lewa i prawa strona nagrzewnicy) jest za reduktorem i za pompka wymuszonego obiegu. Wyglada to tak:silnik----reduktor---pompka---zaworki---nagrzewnica---powrot Faktycznie mozliwe, ze rozwiazanie zapodane przez tbreka moze zalatwic problem. jutro oblukam dokladnie pod maska co tam da sie zrobic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 silnik----reduktor---pompka---zaworki---nagrzewnica---powrotDobrze rozumiem, że reduktor jest wpięty szeregowo w układ ogrzewania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Dobrze rozumiem, że reduktor jest wpięty szeregowo w układ ogrzewania? Tak. Ja mam tak we wszystkich samochodach, nawet teraz w C3 na silniku od BMW - wszędzie działa i zimą i latem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 No to znajdz jakies inne ogrzewanie gdzie go mozna wpiac szeregowo, zawsze jest jakas alternatywa, chocby grzanie kolektora w niektórych samochodach badz przepustnicy, , króciec z głowicy, cokolwiek... Nie ma bata nei trzeba sie wpinac w nagrzewnice... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lupanet Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Bajki opowiadasz, albo nie masz w szeregu, albo to nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Ty do mnie piszesz? Skup sie i napisz o co Ci chodzi...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Bajki opowiadasz, albo nie masz w szeregu, albo to nie działa.Też tak uważam, reduktor podłączony szeregowo z nagrzewnicą, jest ogrzewany w czasie ogrzewania wnętrza. Zamknięcie dopływu ogrzanej cieczy do nagrzewnicy odcina także reduktor od ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Bzdury to Wy opowiadacie albo nie wiecie co to znaczy szeregowo a co równolegle ja mam szeregowo czyli z silnika leci woda do reduktora, przelatując przez niego leci do nagrzewnicy, a z nagrzewnicy do silnika - to jest połączenie szeregowe a równolegle to jest tak jak podpinacie kondensator w zasilaniu przy piecu - o ile wiecie jak to się podpina ;P Zamykam klapę z ciepłym nadmuchem i mam zimno w aucie, a temperatura reduktora 80st non stop, teraz tak samo zrobił sobie Gwoździo w A6 all-road i jakoś mu to działa bez zastrzeżeń.... Proponuje poczytać o działaniu nagrzewnic, a nie teoretyzować. A w wspomnianej E34 jest też podobnie ale trzeba zastosować jeden patent aby działało latem, opisywać tego nie będę, do zainteresowanego poleciało PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 ja mam szeregowo czyli z silnika leci woda do reduktora, przelatując przez niego leci do nagrzewnicy, a z nagrzewnicy do silnika - to jest połączenie szeregowe Dokładnie tak jak mówisz. Odcinając ogrzewanie nagrzewnicy odcinasz jednocześnie ogrzewanie reduktora. Na ogól reduktor w układ chłodzenia podłącza się równolegle z nagrzewnicą i wówczas takie podłączenie pozwala na niezależne ogrzewanie tych elementów.To tak jak z żarówkami, podłączasz szeregowo 3 i ile musisz odłączyć, aby wszystkie zgasły? Proponuje poczytać o działaniu nagrzewnic, a nie teoretyzować.Rozumiem, że zacząłeś od siebie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Co to za durnowata sprzeczka? "normalnie" podłacza sie go równolegle na trójnikach, wiekszosc wie jak...Ja od lat kto tylko przyjedzie z problemem w zimie jak i w kazdych swoich autach mam wpiety reduktor zawsze przed nagrzewnica szeregowo, ale zawsze tak zeby non stop był obieg wody. Najczesciej zaraz po pompie wody badz po jakims króćcu z głowicy . Mysle ze to naturalne i kazdy kto ma minimum pojecia wie, ze jesli jest zawór zaraz za reduktorem i ustanie obieg to siła rzeczy reduktor zamarznie... Inna sprawa jest to ze nie wszedzie sa zawory odcinajace dopływ ciepłej wody do nagrzewnicy, czesto bywa tak ze nagrzewnica zawsze jest ogrzewana a tym cos teruje ciepłem w samochodzie sa klapy nagrzewnicy znajdujace sie w desce rozdzielczej... Przeciez trzeba pamietac, ze czesto nagrzewnica tez jest wpieta w obieg na "trójniku"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid WM Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Dokładnie tak jak piszesz mastah. Są auta, w których wymagane są inne rozwiązania/podłączenia, ale to już kwestia konkretnych modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.