Skocz do zawartości

A jak z Waszym odpalaniem na mrozie?


Cobra20
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 219
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W sobotę walczyliśmy z czterema traktorami, które stały dwa tygodnie (albo i lepiej).

 

Najstarszy, Zetor Major 3011 ('62) odpalił najszybciej- bez żadnego ładowania, itp- kilka obrotów i cyk. A to dlatego, że ma w(y)trysk na pompie- gaz do końca, wciska się taki mały pier..dolnik i pali bez problemu.

 

Jeden Ursus czeka na naprawę rozrusznika (przy kręceniu napięcie spada z ponad 12 do 7- u V, a jeden aku nowy, drugi po regeneracji).

 

Drugi Ursus z ogniem, większą dawką paliwa i prostownikiem na rozruchu dopiero odpalił.

 

Trzeci Ursus- dziwna sprawa- rozrusznik się chyba skończył przez te mrozy. Przed "syberią" kręcił elegancko, a teraz mimo 25 V na rozruszniku, ledwie kręci silnikiem (zaś po odkręceniu go, silnikiem lekko można obrócić).

 

Normalnie szał pał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze nie do konca w temacie ale poniekad powiazane bo gadamy tutaj o benzyniakach i dieslach i LPG'ach....... w wolnej chwili jako ciekawostka http://moto.wp.pl/kat,45754,title,Czy-diesel-jest-tylko-dla-bogatych,wid,14246835,wiadomosc.html oczywiscie nie wojna od razu co lepsze tylko ogolny poglad (mozliwe ze taki jak chca nam dac) ale przynajmnie mozna miec dodatkowo jako takie rozeznanie.

 

jesli mod/admin stwierdzi zeby wydzielic .... prosze bardzo (nie chcialem do razu zarzucac nowy topic )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bunia stała 3tyg nie odpalana :hyhy: Bo noge w gipsie mialem dzisiaj zdjeli :) pierwsze co to auta dodam ze auto stało na dworze cały czas.

Podchodze trach i gada wsumie nie zdziwiło mnie to ale rozczrował bym sie jak by nie odpaliła :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odgrzebie troche kotleta i na dodatek polece troche w OT

 

Bo tak robi większość instalatorów jak nie wszyscy, dają trójniki na doprowadazeniu wody do nagrzewnicy, ale woda wybiera najpierw łatwiejszy przepływ, dopiero później zaczyna "iść" na bok trójnika, stąd też takie problemy zimą. Sam miałem kiedyś podobnie, potem trafiłem do kolesia co lubi pokombinować w autach, i on mi zrobił inaczej, woda zanim trafi do nagrzewnicy, przechodzi przez parownik a z niego do nagrzewnicy, minusem jest to, że wolniej się nagrzewa wnętrze, ale gaz nawet teraz przełącza się po 2-3 minutach na postoju, lub 500-600m drogi. Można było też obniżyć próg załączania na 30st. I nie mam żadnych plastikowych trójnikó które lubią zimą pękać, jak i dodatkowych 6 opasek.

 

Zrobilem myk przez Ciebie proponowany i jak bylo zimno sprawdzal sie zajebiscie. Problem w tym, ze teraz coraz cieplej, a (jak sugerowal rowniez inny uytkownik) sterownik od ogrzewania/klimy, jesli nie chce miec dostepu ciepla do nagrzewnicy, odcina pompke wymuszonego obiegu ogrzewania i na dodatek zamyka elektrozawor na jej dolocie. Wtedy w reduktorze przeplyw jest oczywiscie rowniez zerowy.

 

Jako, ze nie chce mi sie dwa razy w roku przerabiac instalacji chcialem zapytac czy moze orientuje sie ktos gdzie mozna dostac trojnik "Y" na waz okolo 16mm, ale z zaworkiem kierujacym przeplyw do lewego lub prawego "ujscia"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, musiałbyś w takim razie zastosować Y na wlocie do nagrzewnicy i Y na wylocie i je połączyć ze sobą, wtedy jak elektrozawór zamknie przepływ przez nagrzewnice, płyn i tak okrąży obieg.

 

Jutro to skonfrontuje z kolegą jak on sobie z tym radzi, ja w swoich samochodach nawet z klimatronikiem nie miałem jeszcze tego problemu.

 

A co to za auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn i tak okrąży obieg

 

Chyba, że... zawór doprowadzający płyn chłodniczy do nagrzewnicy jest przed podłączeniem reduktora. Auto może być tak skonstruowane, albo reduktor jest źle podpięty w układ chłodzenia. Każdy z nas zamyka w lato doprowadzanie ciepłej wody do nagrzewnicy i reduktor jest ogrzewany, a to czy mechanicznie czy automatycznie nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokladnie, we wszystkich samochodach prócz ostatniego mam wpiete tak jak piszecie, ale oczywistym jest ze nie moze przed reduktorem byc zadnego zaworu. Zawsze udawało mi sie znalezc takie miejsce zeby reduktor był grzany zawsze. Co to za samochód?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto to E34 540i (M60B40). Zawor (a konkretnie dwa - lewa i prawa strona nagrzewnicy) jest za reduktorem i za pompka wymuszonego obiegu.

 

Wyglada to tak:

silnik----reduktor---pompka---zaworki---nagrzewnica---powrot

 

Faktycznie mozliwe, ze rozwiazanie zapodane przez tbreka moze zalatwic problem. jutro oblukam dokladnie pod maska co tam da sie zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to znajdz jakies inne ogrzewanie gdzie go mozna wpiac szeregowo, zawsze jest jakas alternatywa, chocby grzanie kolektora w niektórych samochodach badz przepustnicy, , króciec z głowicy, cokolwiek... Nie ma bata nei trzeba sie wpinac w nagrzewnice...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajki opowiadasz, albo nie masz w szeregu, albo to nie działa.

Też tak uważam, reduktor podłączony szeregowo z nagrzewnicą, jest ogrzewany w czasie ogrzewania wnętrza. Zamknięcie dopływu ogrzanej cieczy do nagrzewnicy odcina także reduktor od ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury to Wy opowiadacie albo nie wiecie co to znaczy szeregowo a co równolegle :)

 

ja mam szeregowo czyli z silnika leci woda do reduktora, przelatując przez niego leci do nagrzewnicy, a z nagrzewnicy do silnika - to jest połączenie szeregowe

 

a równolegle to jest tak jak podpinacie kondensator w zasilaniu przy piecu - o ile wiecie jak to się podpina ;P

 

Zamykam klapę z ciepłym nadmuchem i mam zimno w aucie, a temperatura reduktora 80st non stop, teraz tak samo zrobił sobie Gwoździo w A6 all-road i jakoś mu to działa bez zastrzeżeń....

 

Proponuje poczytać o działaniu nagrzewnic, a nie teoretyzować.

 

 

A w wspomnianej E34 jest też podobnie ale trzeba zastosować jeden patent aby działało latem, opisywać tego nie będę, do zainteresowanego poleciało PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam szeregowo czyli z silnika leci woda do reduktora, przelatując przez niego leci do nagrzewnicy, a z nagrzewnicy do silnika - to jest połączenie szeregowe

 

Dokładnie tak jak mówisz. Odcinając ogrzewanie nagrzewnicy odcinasz jednocześnie ogrzewanie reduktora. Na ogól reduktor w układ chłodzenia podłącza się równolegle z nagrzewnicą i wówczas takie podłączenie pozwala na niezależne ogrzewanie tych elementów.

To tak jak z żarówkami, podłączasz szeregowo 3 i ile musisz odłączyć, aby wszystkie zgasły?

 

Proponuje poczytać o działaniu nagrzewnic, a nie teoretyzować.

Rozumiem, że zacząłeś od siebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za durnowata sprzeczka? "normalnie" podłacza sie go równolegle na trójnikach, wiekszosc wie jak...

Ja od lat kto tylko przyjedzie z problemem w zimie jak i w kazdych swoich autach mam wpiety reduktor zawsze przed nagrzewnica szeregowo, ale zawsze tak zeby non stop był obieg wody. Najczesciej zaraz po pompie wody badz po jakims króćcu z głowicy . Mysle ze to naturalne i kazdy kto ma minimum pojecia wie, ze jesli jest zawór zaraz za reduktorem i ustanie obieg to siła rzeczy reduktor zamarznie...

 

Inna sprawa jest to ze nie wszedzie sa zawory odcinajace dopływ ciepłej wody do nagrzewnicy, czesto bywa tak ze nagrzewnica zawsze jest ogrzewana a tym cos teruje ciepłem w samochodzie sa klapy nagrzewnicy znajdujace sie w desce rozdzielczej...

 

Przeciez trzeba pamietac, ze czesto nagrzewnica tez jest wpieta w obieg na "trójniku"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...