Cobra20 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Cześć Panowie. Dzisiaj spotkała mnie nie przyjemna sytuacja z moją Ibizą 6L. rok 2004. Benzynka 1.4, otóż przez bezproblemowość ostanich dni z odpalaniem autka, z uśmiechem poszedłem do samochodu, bo pomyślałem, że i dzisiaj nie będę miał problemu z jego odpaleniem. No i jak się okazało pewnym można być tylko 2 rzeczy, śmierci i podatków. Aku nowy, Altek po regeneracji, rozrusznik też sprawny- mechanik sprawdzał.Zakręcił 3 razy w zwolnionym tempie, po przekręceniu kluczyka zakręcił jeszcze raz a potem to wogóle nie chciał kręcić. Przyczyną najprawdpopodobniej rozrusznik, ale może wy coś podpowiecie. Dodam, że przy jeździe ostatnio altek (tak mi się wydaję) troche świszczał. A jak u was z odpalaniem, po ostaniej fali mrozów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
disaster3 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 u mnie pali na dotyk, stał od poniedziałku dopiero wczoraj wieczorem odpaliłem żeby go bujnąć. Mrozy mu nie straszne. Aku 2008 rok, rozrusznik po regeneracji w grudniu zeszlego roku Toyota Avensis T25 2003 rok, 2.0 benzyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 U mnie na szczęscie zero problemów z odpalaniem, wręcz rozrusznik wyrywa, ale trzeba sobie dać czasu żeby skrzynia się rozgrzała, bo automat jest ospały, rusza dopiero od 3k obrotów, tak więc 2-3min na wolnych i można spokojnie jechać. Za to zauważyłem wybitny spadek wydajności akumulatorów podczas grania na postoju, po ok 10 minutach już jest 11.9V, następne 5-10 min i spada do 11V, a latem spokojnie można było słuchać min 40-50 min do spadku 11.8V. Chyba czas kupić ładowarkę do AGM'ów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cobra20 Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 No to zazdroszczę Wam panowie, ja muszę teraz zaciągnąć furę do mechanika bo wątpię, żeby cudownie odpalił przy 20 stopniach u mnie. I to cholera dzisiaj miałem najwięcej spraw do załatwienia, nie wczoraj i nie przed wczoraj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powieff Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 W takie mrozy spada sprawność accu, więc nawet jak nowe accu to i tak przydałoby się go na prostownik wrzucić, bo może nie był doładowany do maksa i pod wpływem temp całkiem osłabł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cobra20 Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 powieff, byc moze ale wiesz jak się mieszka w bloku bez garażu to ciężko trochę ładować systematycznie. Niby ja często jeżdze w tym tyg było kilka razy jeżdzone na odległość 20-30km, więc powinien być podładowany.Chyba, że może nie dostaje ładowania, takiego jak potrzeba od altka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 U mnie dumnie "od pierwszego strzała" Aż kabiną rzuci przy odpalaniu hehetrochę jak w traktorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Cobra zaopatrz sie w miernik - to wiele Ci podpowie co i jak. Benzyna na ogol nie ma problemow z odpaleniem. Gorzej stare diesle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 podstawa zimą to lekko bieżny olej, wtedy łatwiej jest silnik okręcić. Zawsze na zimę zmieniam na nowy, a że USA biora tylko 5w-30 i nowsze 5w-20, nie ma kłopotów. Za to wczoraj walczyłem z chłodnicą, ponad rok temu kupiłem obie nowe, tak dla "spokojności" i 2 dni temu zauważyłem plamke na podjeździe, wczoraj nastepna, pojechałem do mechanika na kanał, a tu werdykt - cieknie rdzeń - w ponad rocznej chłodnicy !!!! ale nie mam opcji kupić tutaj, a 10-12 letniej nowej-używanej nie chce, zakupiłem uszczelniacz prestone, i zobaczymy czy da radę, w każdym razie zamawiam znów nową i na wiosnę płukanie układu i zmiana płynu i chłodnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cobra20 Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Mam miernik, u siebie w domu, a jestem u dziewczyny chcialem wrocic do siebie, mam 30km, ale jestem uziemiony heh. No nic poczekam jeszcze może się trochę ogrzeje. Przepchnąłem go do garażu przyszłych teściów:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekTDI Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 przedwczoraj minus 19stC, golf IV 2001r 1.9tdi (akumulator nie wiem ile ma lat) odpalił po jednym zagrzaniu swiec i po 2sekundowym kręceniu, wczoraj już nie było wesoło, minus21stC dopiero za chyba 7 razem zapalił i to po kreceniu przez jakieś 6sekund, obawiałem się dzisiejszego poranka, dlatego o 3ej jak sie obudziłem to profilaktycznie przepaliłem auto;) rano zapalił po 3 sekundach krecenia, dodam, że nei wiem czy z altkiem było cos robione, samochód ma przejechane 320kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 A może jest tu na forum mechanik co kuma dobrze zawieszenia. Wymieniłem całe przednie zawieszenie, kpl. wahacze, łączniki, gumy stabilizatora, drażki wewn oraz zewn, zmieniłem 2 kpl kompletnych mc-pherson'ów i nadal mam charakterystyczny metaliczny stuk przy naciśnieciu pierwszym hamulca (tarcze mają rok i nie ma progów oraz nowe klocki) (wymieniane stopniowo chcąc wyeliminować stukot) zmieniłem ostatnio nawet kpl. kolumny bo myślałem że to amory albo łożyska górne, ale nadal to samo, zdjąłem zaciski i w prowadnice wcisnąłem smar żeby ciasno pracowały, nadal to samo, już mi brak sił, a przyzwyczaić jakoś sie nie mogę, przy hamowaniu kierownica nie szarpie, tak więc gumy trzymają, już sam nie wiem. Plan mam taki, że na wiosnę ściągne sobie drugi cały zestaw zawieszenia + 4 nowe amory, z łożyskami, uszczelkami itd, i jednym rzutem na matę zwale całość, i przod i tył, ale jak to są tłoczki w zaciskach to mnie szlag trafi.... dodam że klocki w jarz(ż)mach* pracują na miedzianym smarze. * podobno obie formy poprawne.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cobra20 Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 przedwczoraj minus 19stC, golf IV 2001r 1.9tdi (akumulator nie wiem ile ma lat) odpalił po jednym zagrzaniu swiec i po 2sekundowym kręceniu, wczoraj już nie było wesoło, minus21stC dopiero za chyba 7 razem zapalił i to po kreceniu przez jakieś 6sekund, obawiałem się dzisiejszego poranka, dlatego o 3ej jak sie obudziłem to profilaktycznie przepaliłem auto;) rano zapalił po 3 sekundach krecenia, dodam, że nei wiem czy z altkiem było cos robione, samochód ma przejechane 320kkm No przy takim przebiegu i niewiedzy co było dłubane to faktycznie lepiej dmuchać na zimne, ale ja bym się u siebie tego nie spodziewał, samochód serwisowany do końca, kupiony od dziadka przy przebiegu 97tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Bo to wiesz jakie paliwo lejesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cobra20 Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 no nigdy nie wiesz, kupowanie samochodu to po części loteria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powieff Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Nawet jak niby nowy, to nie wiesz czy z lory nie spadl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 tbrek moze klocki w zaciskach maja jakiś luz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 tbrek moze klocki w zaciskach maja jakiś luz w samych zaciskach nie, spręzyny ciasno je trzymają, leżą też dość ciasno, nasmarowane prowadnice itd. jeszcze mi przychodzi do głowy sam zacisk, ale co najgorsze, jak zresztą zawsze w zawieszeniach, stukot słychać wszędzie, a najwięcej przy masce dlatego przekładałem kolumny myślac że to górne łozyska Nawet jak niby nowy, to nie wiesz czy z lory nie spadl nawet znam taki przypadek, i to luksusowa firma i duży salon z tradycjami oczywiście sprzedane jako nowe, bezwypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelszu Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Mój diesel odpalił od pierwszego zakrecenia.... ale po przejechaniu 500 m zdechł...zamarzła ropa w filtrze paliwa. A tankowałem na BP wiec powinna byc porzadna, mowia do minus 30 stopni a było tylko 20.generalnie udało mi sie doczlapac do mechanika, filtr wyminielem, pojechałem na stacje zalałem do pelan Ultimate, dodałem jakiegos syfu szwedzkiego co zwieksza niezamarzanie do 38 stopni i na razie ok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cober Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 a wymieniałeś filtr na zimę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Alfa Romeo 147 1,9 JTD Odpala od tknieca , bez krecenia meczenia sie gorzej ze wczoraj jak pompa wspomagania dala cisnienie to mi zlaczke na wezu wywalilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 A tankowałem na BP wiec powinna byc porzadna BP akurat zamawia najgorszy shit, większosc jest z rozlewni po skokami, tzw rozlewnia Rejowiec, na obecną chwile najlepsze jakościowo paliwa ma LUK-OIL (po ostatniej wpadce) potem Lotos i Orlen, Statoil, a dopiero potem Shell i inne stacje a na końcu BP. U nas w rodzince same instalacje LPG i na tym paliwie najlepiej widać co się tankuje, kiedyś nawet pobawiłem się w test gazu, i tankowałem co 200km po 3 razy na tej samej stacji i ostatnie tankowanie jeździłem do 0, wyliczałem średnią km/l. Jako że te 200km robiłem w 2 dni, był to tydzien na jedną stację, starałem się jeździć podobnie i raczej się to udawało. Najwięcej kilometrów robiłem na LPG własnie z LUK-OIL, najmmniej - 20% na BP, test zrobiłem latem, tak więc przełączanie gazu ustawione na 20st C, czyli odpalałem i się przełączał, zasilanie reduktora w wodę mam w bezpośredni obieg nagrzewnicy a nie na trójnikach, nawet teraz potrzebuje 3-4min lub 600m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Mojemu wujkowi wczoraj podczas jazdy (ciepły silnik:D) autko odmówiło posłuszeństwa. Zgasło i ani rusz. Wymienili filtr, odpali, przejechał 2km i padł. Laweta i 100km do domu. Auto to Mondeo MK3 diesel ..Pytam- Jak oni je skonstruowali ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tbrek Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 ciepły silnik ale ropa zimna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stochus Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Powinni do podstawowego wyposażenia dodawać " podgrzewany bak " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.