Skocz do zawartości

Jak wymienic plyn chlodniczy


Whisper
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.. Pewnie kolega chce na zimowy zmieni. Więc tak jak piszesz.. Należy odłączyć wąż w dolnej części układu jak i górny by móc przedmuchać. Wtedy bedzie jakiś przepływ powietrza i coś wiecej wyleci, ale w 100% nie spuścisz całego płynu. Chyba, że się wykręci pompę. Pozdrawiam..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem się zdarzają auta, które według instrukcji posiadają korek spustowy, lecz w rzeczywistości go brak. Tak na przykład często się zdarzało w Daewoo Espero, czego sam doświadczyłem jako użytkownik tego auta. Wtedy trzeba zastosować metodę, którą opisał kolega Kajman.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak kolego nagrzej autko do np 60stopni wyłącz silnik odkręć opaskę z dolnego węzą chłodnicy przygotuj sobie pojemnik z 5L poczekaj aż ci cały płyn zleci odpal silnik żeby ci pompa wodna wydmuchała resztki płynu . jak tak zrobisz w celu przepłukania układu zalej układ najtaniej wyjdzie cię wodą oczywiście po spuszczeniu załóż s powrotem wąż na chłodnice napełnij układ zapal silnik żeby przedmuchał wszystkie śmieci i niech się nagrzeje np do 50 -60 stopni następnie wyłącz silnik odepnij wąż dolny od chłodnicy spuść całkowicie płyn jak się skończy wylewać zapal na chwilkę silnik żeby wydmuchać wodę i zamontuj s powrotem wąż pozakładaj opaski uzupełnij płyn chłodniczy na zimowy odpal silnik odpowietrz nagrzewnicę będziesz miał 2 węże obok zbiorniczka wyrównawczego i powinien być na nich odpowietrznik odkręć go i nalewaj płyn do poziomu max następnie pozakręcaj odpowietrzniki oraz zbiorniczek zapal autko do temperatury otwarcia termostatu i gotowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak nagrzej silnik i wlej w chlodne dni plyn o temp jakichs 3-4*Czycze powodzenia w zywotnosci blokui glowicy. To nie olej "panowie Mechanicy" ze trzeba silnik nagrzewac!! :cisza::mur::wsciekly: :!: , co za duren wam cos takiego podsunal?? Wystarczy zrobic na zimno wymiane plynu i wystarczy odkrecic korek w zbiorniczku wyrownawczym (bo to odpowietrzajacy punkt ukladu chlodzenia [sam korek], w innym wypadku zawsze mielibyscie zapowietrzony uklad). w celu wywalenia plynu "do konca" wystarczy niezle dmuchnac w zbiorniczek np. sprezarka i wszystko wyleci dolnym wezem od chlodnicy. Nalewac plyn wystarczy zaozyc waz dolny na krociec od chlodnicy grzanie na max ustawic, wlac do pelna i odpalic silnik. Pompa zaciagnie sobie plyn, uklad sie odpowietrzy i w czasie chodzenia silnika pare razy lekko przygazowac, zeby szybciej pompa zassala tyle ile potrzeba plynu. Po tej czynnosci uzupelnic plyn i zakrecic korek i jezdzic i jezdzic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak nagrzej silnik i wlej w chlodne dni plyn o temp jakichs 3-4*Czycze powodzenia w zywotnosci blokui glowicy. To nie olej "panowie Mechanicy" ze trzeba silnik nagrzewac!! :cisza::mur::wsciekly: :!: , co za duren wam cos takiego podsunal?? Wystarczy zrobic na zimno wymiane plynu i wystarczy odkrecic korek w zbiorniczku wyrownawczym (bo to odpowietrzajacy punkt ukladu chlodzenia [sam korek], w innym wypadku zawsze mielibyscie zapowietrzony uklad). w celu wywalenia plynu "do konca" wystarczy niezle dmuchnac w zbiorniczek np. sprezarka i wszystko wyleci dolnym wezem od chlodnicy. Nalewac plyn wystarczy zaozyc waz dolny na krociec od chlodnicy grzanie na max ustawic, wlac do pelna i odpalic silnik. Pompa zaciagnie sobie plyn, uklad sie odpowietrzy i w czasie chodzenia silnika pare razy lekko przygazowac, zeby szybciej pompa zassala tyle ile potrzeba plynu. Po tej czynnosci uzupelnic plyn i zakrecic korek i jezdzic i jezdzic.

święta prawda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kazde auto ma uklad, ktory sam sie odpowietrza. (EDIT: ups nie odswiezylem ;) )

Dmuchanie w zbiornik wcale nie usunie wszystkiego. Czesto w bloku sa sruby/korki spustowe.

Plukanie ogrodowym to tez sredni pomysl bo "dolejesz" sobie kranowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w każdym aucie. W BMW masz osobne odpowietrzniki. Żeby dobrze odpowietrzyć silnik należy z nich skorzystać

 

milem dwie bmw (jedna okrutna e34 jesli chodzi o stan,druga e34 mialem wylizana jak tylko) i nie pamietam zeby byly specjalne odpowietrzniki, a wtej drugiej wymienialem elektrozawory od nagrzewnicy i korek sam odpowietrzyl uklad. Moze w nowszych jest cos takiego, ale ja sie nie spotkalem z czyms takim

 

P.S. silnika sie nie odpowietrza, ewentualnie jakis uklad przy silniku, badz w nim samym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektorych E34 masz oddzielny zbior. wyrownawczy i odpowietrza sie sam. Ale np w E36 B20M50 zbiornik zintegrowany jest z chlodnica i masz juz srubke odpowietrzajaca do robienia psssst.

 

Jesli o odpowietrzanie chodzi (manualne czy automat) trzeba nagrzac silnik do nominalnej co by termostat otworzyl duzy obieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektorych E34 masz oddzielny zbior. wyrownawczy i odpowietrza sie sam. Ale np w E36 B20M50 zbiornik zintegrowany jest z chlodnica i masz juz srubke odpowietrzajaca do robienia psssst.

 

Jesli o odpowietrzanie chodzi (manualne czy automat) trzeba nagrzac silnik do nominalnej co by termostat otworzyl duzy obieg.

W e34 osobny zbiornik wyrównawczy jest w dieslu, a cała reszta ma zintegrowany z chłodnicą, m20 czy m50. W tych silnikach układ sam się nie odpowietrzy, są odpowietrzniki i odpowiednie procedury.

 

A jeśli chodzi o e36, nie ma silnika z takim oznaczeniem tylko m50b20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...