Whisper Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Witam Jak wymienic plyn chlodniczy w golf 3 , wiem ze trzeba sciągnąc wąż jak najniżej , ale jak spuscic caly plyn . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kajman Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Witam.. Pewnie kolega chce na zimowy zmieni. Więc tak jak piszesz.. Należy odłączyć wąż w dolnej części układu jak i górny by móc przedmuchać. Wtedy bedzie jakiś przepływ powietrza i coś wiecej wyleci, ale w 100% nie spuścisz całego płynu. Chyba, że się wykręci pompę. Pozdrawiam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pantol89 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 Jak dla mnie to na chłodnicy powinien być kurek:P tak samo w bloku silnika... odkręcasz spuszczasz płyn, zakręcasz, wlewasz nowy, odpowietrzasz i cieszysz się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El Domino Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Czasem się zdarzają auta, które według instrukcji posiadają korek spustowy, lecz w rzeczywistości go brak. Tak na przykład często się zdarzało w Daewoo Espero, czego sam doświadczyłem jako użytkownik tego auta. Wtedy trzeba zastosować metodę, którą opisał kolega Kajman. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuuudlaty Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Ja w pasku B3 zdejmowałem wąż pod termostatem i nad termostatem, miałem go na zabezpieczeniach sprężynowych więc moment (w drugi identycznym na opaskach był ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwidon1701 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 i ustaw jeszcze nagrzewnicę na ciepłe powietrze żeby z nagrzewnicy też zleciało . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Więc tak kolego nagrzej autko do np 60stopni wyłącz silnik odkręć opaskę z dolnego węzą chłodnicy przygotuj sobie pojemnik z 5L poczekaj aż ci cały płyn zleci odpal silnik żeby ci pompa wodna wydmuchała resztki płynu . jak tak zrobisz w celu przepłukania układu zalej układ najtaniej wyjdzie cię wodą oczywiście po spuszczeniu załóż s powrotem wąż na chłodnice napełnij układ zapal silnik żeby przedmuchał wszystkie śmieci i niech się nagrzeje np do 50 -60 stopni następnie wyłącz silnik odepnij wąż dolny od chłodnicy spuść całkowicie płyn jak się skończy wylewać zapal na chwilkę silnik żeby wydmuchać wodę i zamontuj s powrotem wąż pozakładaj opaski uzupełnij płyn chłodniczy na zimowy odpal silnik odpowietrz nagrzewnicę będziesz miał 2 węże obok zbiorniczka wyrównawczego i powinien być na nich odpowietrznik odkręć go i nalewaj płyn do poziomu max następnie pozakręcaj odpowietrzniki oraz zbiorniczek zapal autko do temperatury otwarcia termostatu i gotowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Dobrze też wypłukuje się silnik najprostszym sposobem, wąż ogrodowy w wąż od samochodu i wypłukujesz sobie kolejno elementy. Nagrzanie silnika, to też dobra rada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian2933 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 tu masz wideo poradę jak cośhttp://www.prestone.pl/ochrona-ukladu-chlodzenia/wymiana-plynu-do-chlodnic-film.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 tak nagrzej silnik i wlej w chlodne dni plyn o temp jakichs 3-4*Czycze powodzenia w zywotnosci blokui glowicy. To nie olej "panowie Mechanicy" ze trzeba silnik nagrzewac!! :!: , co za duren wam cos takiego podsunal?? Wystarczy zrobic na zimno wymiane plynu i wystarczy odkrecic korek w zbiorniczku wyrownawczym (bo to odpowietrzajacy punkt ukladu chlodzenia [sam korek], w innym wypadku zawsze mielibyscie zapowietrzony uklad). w celu wywalenia plynu "do konca" wystarczy niezle dmuchnac w zbiorniczek np. sprezarka i wszystko wyleci dolnym wezem od chlodnicy. Nalewac plyn wystarczy zaozyc waz dolny na krociec od chlodnicy grzanie na max ustawic, wlac do pelna i odpalic silnik. Pompa zaciagnie sobie plyn, uklad sie odpowietrzy i w czasie chodzenia silnika pare razy lekko przygazowac, zeby szybciej pompa zassala tyle ile potrzeba plynu. Po tej czynnosci uzupelnic plyn i zakrecic korek i jezdzic i jezdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duber Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 http://www.google.pl/custom?q=wymiana%20plynu%20chlodniczego%20golf%203&spell=1&ie=UTF-8&domains=forum.vwgolf.pl&sa=Wyszukiwarka+Google&sitesearch=forum.vwgolf.pl&client=pub-6593159085418083&forid=1&oe=UTF-8&cof=&hl=pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maydayaudio Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 tak nagrzej silnik i wlej w chlodne dni plyn o temp jakichs 3-4*Czycze powodzenia w zywotnosci blokui glowicy. To nie olej "panowie Mechanicy" ze trzeba silnik nagrzewac!! :!: , co za duren wam cos takiego podsunal?? Wystarczy zrobic na zimno wymiane plynu i wystarczy odkrecic korek w zbiorniczku wyrownawczym (bo to odpowietrzajacy punkt ukladu chlodzenia [sam korek], w innym wypadku zawsze mielibyscie zapowietrzony uklad). w celu wywalenia plynu "do konca" wystarczy niezle dmuchnac w zbiorniczek np. sprezarka i wszystko wyleci dolnym wezem od chlodnicy. Nalewac plyn wystarczy zaozyc waz dolny na krociec od chlodnicy grzanie na max ustawic, wlac do pelna i odpalic silnik. Pompa zaciagnie sobie plyn, uklad sie odpowietrzy i w czasie chodzenia silnika pare razy lekko przygazowac, zeby szybciej pompa zassala tyle ile potrzeba plynu. Po tej czynnosci uzupelnic plyn i zakrecic korek i jezdzic i jezdzic.święta prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P-A-B-S Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 najlepiej spuść trochę płynu dolej koncentratu i po zamiatane , mniejsze ryzyko ze zapowietrzysz układ , chyba ze wiesz jak odpowietrzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomoMadej Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Tu trzeba być zdolnym, żeby zapowietrzyć, to nie hamulce.Jako że zbiornik płynu jest zbiornikiem wyrównawczym umieszczonym w najwyższym punkcie układu, układ sam się odpowietrza z czasem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 (bo to odpowietrzajacy punkt ukladu chlodzenia [sam korek], w innym wypadku zawsze mielibyscie zapowietrzony uklad)Nie w każdym aucie. W BMW masz osobne odpowietrzniki. Żeby dobrze odpowietrzyć silnik należy z nich skorzystać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Nie kazde auto ma uklad, ktory sam sie odpowietrza. (EDIT: ups nie odswiezylem ;) )Dmuchanie w zbiornik wcale nie usunie wszystkiego. Czesto w bloku sa sruby/korki spustowe.Plukanie ogrodowym to tez sredni pomysl bo "dolejesz" sobie kranowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Nie w każdym aucie. W BMW masz osobne odpowietrzniki. Żeby dobrze odpowietrzyć silnik należy z nich skorzystać milem dwie bmw (jedna okrutna e34 jesli chodzi o stan,druga e34 mialem wylizana jak tylko) i nie pamietam zeby byly specjalne odpowietrzniki, a wtej drugiej wymienialem elektrozawory od nagrzewnicy i korek sam odpowietrzyl uklad. Moze w nowszych jest cos takiego, ale ja sie nie spotkalem z czyms takim P.S. silnika sie nie odpowietrza, ewentualnie jakis uklad przy silniku, badz w nim samym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 W niektorych E34 masz oddzielny zbior. wyrownawczy i odpowietrza sie sam. Ale np w E36 B20M50 zbiornik zintegrowany jest z chlodnica i masz juz srubke odpowietrzajaca do robienia psssst. Jesli o odpowietrzanie chodzi (manualne czy automat) trzeba nagrzac silnik do nominalnej co by termostat otworzyl duzy obieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lupanet Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 W niektorych E34 masz oddzielny zbior. wyrownawczy i odpowietrza sie sam. Ale np w E36 B20M50 zbiornik zintegrowany jest z chlodnica i masz juz srubke odpowietrzajaca do robienia psssst. Jesli o odpowietrzanie chodzi (manualne czy automat) trzeba nagrzac silnik do nominalnej co by termostat otworzyl duzy obieg.W e34 osobny zbiornik wyrównawczy jest w dieslu, a cała reszta ma zintegrowany z chłodnicą, m20 czy m50. W tych silnikach układ sam się nie odpowietrzy, są odpowietrzniki i odpowiednie procedury. A jeśli chodzi o e36, nie ma silnika z takim oznaczeniem tylko m50b20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 W e34 osobny zbiornik wyrównawczy jest w dieslu, a cała reszta ma zintegrowany z chłodnicą,... Mylisz sie kolego - w moim M60 tez jest oddzielny na scianie grodziowej.Czepiania sie literowek pozwole sobie nie komentowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricola Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 W e34 osobny zbiornik wyrównawczy jest w dieslu pierwsza sztuka to byla 2.4td, druga, ta ladniejsza to 2.5TDS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cursor Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 E34, widać na zdjęciach odpowietrzniki. Plastikowy korek na duży krzyżowy śrubokręt:http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/35/64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coobah Opublikowano 19 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2011 Dokument, ktory podales jest od E85 (Z4) z silnikiem M54, ktorych w E34 nie bylo wiec moze to wygladac troszke inaczej.Z reszta autor nie szuka sposobu na BMW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.