Skocz do zawartości

Cordoba by Lee


leemarvin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako świeży na forum, chciałem się najpierw przywitać, zatem Witam wszystkich użytkowników i moderatorów.

A teraz opis auta i klocków zamontowanych:

- Pacjent: Seat Cordoba 1999 rok, drzwi wygłuszone częściowo Dynamatem Extreme, oraz matami Boll,

- System przedni: Powerbass CK6v.2 na orginalnej zwrotce,

- Piec pod system przedni Helix HXA 400 MK2,

- Subwoofer oparty na dwóch głośnikach Powerbass PB-B1054v.2 w zamknietej skrzynce po 21 litrów każda komora, robionych przeze mnie, dla mnie z 22mm mdf-u, fasada 35mm grubosci, głośniki spięte na 2 ohmy,

- Piec dla suba to Xetec G-500 MK2,

- Kondensator AIV 1F,

- Okablowanie zasilające 35qmm do kondensatora, od kondensatora do piecyków po 16qmm,

- Okablowanie sygnałowe AIV i Dietz,

- Okablowanie do głośników: na system przedni 2x2,5qmm Zealum, na suba 2x6qmm Zealum,

- Jednostka sterująca Alpine 9851R.

Obiekt nagłośnienia:

http://img379.imageshack.us/img379/9972/dscf0011kz9.th.jpg

Jednostka sterująca:

http://img379.imageshack.us/img379/280/dsc00297oq8.th.jpg

Fotki już obklejonych drzwi matami bitumicznymi, najpierw zamontowane były głośniki współosiowe Blaupunkt GT1E, po pewnym czasie okazało się, że jednak zbyt słabo to gra, zatem zakupiony został systemik Powerbass CK6v.2. Później drzwi zostały przerobione, wygłuszenie asfaltem w większej części wylądowało w koszy, na jego miejsce przyszły maty Dynamat Extreme, druga warstwa za głośnikiem to STP Vibroplast M1, miałem 2 arkusze, więc poszły do drzwi. Jak tylko będzie jakiś powód zdemontowania tapicerki fotki będą z aktualnego stanu:

http://img247.imageshack.us/img247/5534/dscf0047hr6.th.jpg http://img517.imageshack.us/img517/3012/dscf0046ac3.th.jpg

Międzyczasie zamontowane zostały głośniki wysokotonowe, ponieważ współosiówki w nogach nie zapewniały dobrego efektu. Pierwsze zamontowane były wysokotonówki Hertz HT18 na oryginalnej pseudo zwrotce. Jako że słupki w tym aucie sa bardzo długie, sięgają aż za fotel kierowcy, nie chciałem montować tweeterów w nich, wybór padł na osłony lusterek bocznych. Całość, czyli GT1E i HT18 grała pod 2-kanałowym piecem Sinus Live 752, który szczerze mówiąc jest bardzo przyzwoitym piecem, gra naprawdę ładnie, jedyna wada, to mocne ostrzenie wysokich tonów, dlatego połączenie go z HT18 urywało uszy. Zatem postanowiłem zmienić wysokotonówki, udało mi się dorwać za grosze tweetery z zestawu Phase PCS 165.20.

http://img185.imageshack.us/img185/3347/dscf0060kq9.th.jpg http://img185.imageshack.us/img185/858/dscf0052bjh9.th.jpg http://img185.imageshack.us/img185/977/dscf0098yi1.th.jpg

Dalsza zabawa i całkowity brak kicku z przednich głośników spowodował, że zakupiłem systemik Powerbass CK6v.2, cała reszta poszła do ludzi:). Poprawa była znacząca, jednak wygłuszenie drzwi Dynamatem dopiero pozwoliło wooferom zagrać pełna piersią. Teraz byłem zadowolony z efektu.

http://img517.imageshack.us/img517/773/dscf0057eb8.th.jpg http://img516.imageshack.us/img516/173/dscf0051ar5.th.jpg http://img516.imageshack.us/img516/9413/dsc00541ka4.th.jpg

W pewnym momencie trafiła się okazja kupna obecnego piecyka Helix HXA 400MK2, zatem wylądował w samochodzie bez zastanowienia. Początkowo ciągnął tylko fronty. Zachciało mi się jednak suba, bo basu było już za mało. Dlatego po paru dniach zagościł głosnik Powerbass PB-B1054v.2. Wymieniłem również kable zasilające z 10qmm na 16qmm AIV. Po głębokich przemyśleniach stwierdziłem, że nie warto robić skrzynki pod jeden głosnik, lepiej odrazu zrobić pod dwa. Ogień do hurtowni po MDF, wkręty, klej i do dzieła. Dwa dni i skrzynka była gotowa, wymiarami idealna pod bagażnik. Zabrałem się również za montaż Helixa w bagażniku, bo taki klocek nie będzie bezpańsko latał.

http://img516.imageshack.us/img516/5493/dscf0055alb8.th.jpg http://img519.imageshack.us/img519/6076/dscf0052wq4.th.jpg http://img519.imageshack.us/img519/8359/dscf0053aul2.th.jpg

Całość jednak jakoś słabo pasowała, zatem konieczne było lepsze dopasowanie zabudowy pod piec. Znalazły się rownież fundusze na kondensator, więc odrazu poszedł w zabudowę, oto efekt:

http://img369.imageshack.us/img369/1757/dscf0065xl4.th.jpg http://img519.imageshack.us/img519/4046/dscf0069rg5.th.jpg http://img369.imageshack.us/img369/2628/dscf0068oi2.th.jpg http://img253.imageshack.us/img253/3060/dscf0055nj4.th.jpg http://img161.imageshack.us/img161/8556/dsc00544wo0.th.jpg

Kolejno przyszła pora na drugi głośnik do suba, bo co się ma skrzynka marnować, skoro miejsce jest.

http://img253.imageshack.us/img253/9378/hpim1208sy6.th.jpg

Konieczne było również zasilenie dwóch głosników, a to trochę watów jest, więc HELIX temu nie mógł podołać. Udało się zakupić Xeteca G-500 MK2.

http://img84.imageshack.us/img84/7672/dsc00546qx8.th.jpg http://img253.imageshack.us/img253/2162/dsc00548av2.th.jpg http://img84.imageshack.us/img84/6104/dsc00531gc2.th.jpg

W tym momencie zasilanie na przewodzie 16qmm mogło nie wystarczyć, konieczna była kolejna zmiana. Przyszłościowo myśląc, zakupiłem druta AIV 2GA 35qmm, razem z obudową bezpiecznika i zestawem konektorów. Poprawiłem również przewód masowy z aku do budę.

http://img161.imageshack.us/img161/6537/dsc00538lr0.th.jpg http://img520.imageshack.us/img520/9761/dsc00539rw8.th.jpg http://img520.imageshack.us/img520/3909/dsc00537pp1.th.jpg

Zacząłem się również zajmować oryginalnymi maskownicami na subwoofer, bo aż strach coś wkładać gdy głośniki niczym nie osłonięte. Pomysł był na pleksę, a że dla mnie nie ma rzeczy niemożliwych, to zabrałem się za robotę. Jak już robić dla suba, to czemu nie dla wzmacniaczy także? Poszło wszystko w pleskę. Najpierw przymiarki, jaki będzie najlepszy kształt. A oto efekty:

http://img520.imageshack.us/img520/3623/dsc00298wf9.th.jpg http://img54.imageshack.us/img54/3049/dsc00301yc1.th.jpg http://img383.imageshack.us/img383/4157/hpim1209hn6.th.jpg

A to efekt końcowy bagażnika:

http://img403.imageshack.us/img403/2378/dscf0099hz8.th.jpg

Dodam, że wszystko, ale to wszystko wykonałem sam w garażu, przy pomocy prostych urządzeń i moich zdolnych rączek.

Jak to gra? Mocno, dynamicznie, szybko, bez zbędnego zamulania, buczenia itd, jednak znudził mi się subwoofer, zatem w najbliższym czasie będzie do sprzedania razem z piecem, front również, na ich miejsce pójdzie o kilka klas lepszy system przedni pędzony w dalszym ciągu Helixem, gdyż ten wzmacniacz jest poprostu znakomity pod względem brzmienia.

Przez pewien czas wygrzewałem system Dego PO-650 dla kolegi pod moim Helixem i wrażenie było niesamowite, dlatego właśnie decyzja o zmianie, nie potrzebny mi już subwoofer.

Ogólnie nie jest źle z graniem, jednak gorzej z autem, poprostu konieczne było mocne wytłumienie wszystkiego, oblepienie, zaklejenie i przymocowanie niektórych elementów, gdyż zakłócały odbiór :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jesteś pierwszą osobą, która tak mówi, zasadniczo wszystkim włąśnie podoba się takie umiejscowienie, bo to ładny piec, efektowny, okazały, więc nie warto było gochować w zabudowę, ale może kiedyś się za to zabiorę, jak narazie zostaje jak jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Chciałbym sie dowiedziec w jaki sposob zamontowałes ( do czego przykreciłes ) spodnią część tej zabudowy pod wzmak. No i jak montowana jest do tego wewnętrznego szkieletu zewnetrzna czesc w ktorej masz otwory na wzmak i kondensator. Czy mozna prosic o wiecej szczegołów? Mnie sie podoba :hyhy:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tym było sporo problemów akurat w tym aucie, bo kompletnie nie było do czego przykręcić zabudowy. Cała zabudowa boczku jest jednym elementem montowanym na 4 śrubach do karoserii, do jakiegoś profilu. Nic nie wierciłem, wykorzystałem otwory które już tam były. A żeby sie dostac do tych śrub i całej instalacji trzeba wykręcić Helixa, on jest montowany na 4 nóżkach drewnianych i wtedy jest dostęp do wnętrza, czyli kable, przewody, śruby, kondensator, masa itd. Ogólnie to było z tym dużooo roboty, żeby nie było widac śrub na zewnątrz. Zewnętrzna płyta przykręcona jest na małych kątownikach do nóżek montowanych do wewnętrznej części, tak żeby nie trzeba było zrywac obicia w przypadku przeróbki, lub rozkręcania całości. Moja rada, jeśli będziesz coś takiego robił, to najpierw siądź spokojnie, zastanów się z 10 razy a potem dopiero działaj.

A tak to mnie więcej wygląda patrząc z góry:

http://img88.imageshack.us/img88/8822/zabudowazgrykt0.th.jpghttp://img88.imageshack.us/images/thpix.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pleksa jest prosta, kształtem tylko są zaokrąglenia, ale jesli chodzi o płaszczyznę, to nie ma żadnych wygięć. Choć łatwo można to zrobić, bo robiłem tak dla znajomego, zwykłą opalarna do drewna, umiejetnie, powoli i równomiernie nagrzewałem pewien odcinek nad brzegien stołu i samo pod wpływem grawitacji :hyhy: opadło w dół, bez podtekstów proszę z tym opadaniem :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prosze jak ładnie wykonana instalacja ca, swojego czasu robilem bratu w takiej cordobie instalacje ca ale miej skomplikowana z pwodow $$$ ale efokt koncowy byl naprawde niezly jak za taki budzet co mialem :D Ciekawe jak to wszystko u ciebiie gra teraz :hyhy: ja bym jeszcze pomyslal nad jakims podswietleniem tych maskownic z pleksi :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nadeszły zmiany, więc trza nasmarować pare słówek, fotki będą dodane, jak się zrobią:/

Postanowione, jeszcze nie na 100%, ale 80% system CK6 idzie do 206-ki mojej kobitki, u mnie zawita Xetec G-6 i raczej w drzwiach, nie w kickpanelach. Coś mi się odechciało robienia kick podów :]

Ale teraz smutniejsza część, pod G-6 wysły wszystkie niedociągnięcia i fuszera na drzwich :D:]

Drzwi nadają się do poprawki, może nie tyle drzwi, co tapicerka i boczki, bo wyskakują :P

Czyli będzie trzeba chyba dokupić ze dwie maty i nakleić na boczki, zapaćkać czymś mechanizm podnoszenia szyb, może jakąś piankę, albo poroso pod boczek, i dopiero wszystko zmontować, wtedy powinno być git.

Ale i tak jest świetnie z nowymi wooferami :P

Woofery z CK6 były według mnie dobre, miały dobry wykop, dynamikę, średnicy trochę brakowało, ale w porównaniu do G-6 to, hmmm, tego nie można porównać :]

Jednak nie ta liga oby głośników, teraz słyszę to wyraźnie.

Kolejny problem, co na tweeter dać? Zwrotki raczej będzie trzeba zrobić ręcznie, jakby się chętny znalazł, chyba że pójdą woofery prosto z pieca, ale to znów zmiana kart by się przydała, więc chyba lepiej zrobić zwrotnice.

Ale ogólnie mimo wieluuu problemów, które się pojawiły ze zmianą wooferów jestem jak najbardziej zadowolony :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie też tak myśle, żeby odpuścić zwrotki i pokierować piecem osobno woofery, osobno wysokie :D

A co do helixa, to miałem obawy czy sobie poradzi, bo trochę różnicy jest w watach, 75 na 120, ale jednak Brax dla ubogich daje rade, rasowe waty i ciągnie perfidnie :)

Jest mocno, jest szybko, jest dynamicznie, kick jest świetny, taki można powiedzieć bardzo punktowy, wyraźny, czyć go bardzo dobrze. Ciekawy jestem jakby G-6 zagrały pod równie jakościowym piecem, ale z 130-140 watami na kanale, coś pokroju Helixa A2, to byłby chyba niezły duet:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Nadeszła pora pokazania nowych nabytków ostatniego czasu, wszystko skompletowane, gotowe do podłączenia.

System przdni PowerBass CK6v.2 poszedł w handel, pożegnałem go z łezką w oku :] bo był długo ze mną i byłem z niego zadowolony, ale moja rozpacz szybko się ulotniła, głównie z powodu tego kompletu:

http://img509.imageshack.us/img509/5111/dsc00594di0.th.jpg http://img509.imageshack.us/img509/8263/dsc00597im3.th.jpg http://img509.imageshack.us/img509/3702/dsc00601wt2.th.jpg http://img509.imageshack.us/img509/8066/dsc00710su7.th.jpg http://img214.imageshack.us/img214/1647/dsc00711bz3.th.jpg http://img214.imageshack.us/img214/4349/dsc00712zl2.th.jpg http://img214.imageshack.us/img214/8463/dsc00714gb1.th.jpg http://img214.imageshack.us/img214/9880/dsc00717nv1.th.jpg

 

Relacja z odsłuchu wieczorem, mam nadzieje że bedzie nieźle :)

Choć i tak będę szukał cierpliwie Xetec T-28 :hyhy:

 

[ Dodano: 2009-02-13, 21:41 ]

System zamontowany, ale oczywiście nie obyło się bez problemów i schizów :zly:

Jako że pra, pra właściciel tweeterów zrobił niesamowitą druciarnię na przewodach, postanowiłem dołożyć nowe przewody 2x1,5qmm. Ale lutując prawdopodobnie oderwałem, albo od gorąca spłynął samoistnie jeden z przewodów wewnątrz głośnika :wstyd:

Podpinam wszystko, jeden tweeter nie działa :hyhy:

Zamieniam stronami, też nie działa :)

Spowrotem na biurko i kombinuje co jest grane. Dopiero pod lupą zobaczyłem cieńki jak nitka przewód oderwany od konektora, zlutowałem i działa, ulżyło mi :hyhy:

Teraz wrażenia z odsłuchu:

-dla mnie miodzio, dynamika jak się patrzy, kick na klacie czuć, średnich mi już nie brakuje, wysokie bardzo szczegółowe, detaliczne, na starych płytkach pojawiło się trochę dzwięków, których wcześniej jakoś nie słyszałem, albo brzmiały inaczej.

Jestem bardzooooo zadowolony, ten systemik zostanie ze mną na dłużej, tylko ewidentnie woofer domaga się poprawek w drzwiach, trochę tapicerka się odzywa i mechanizm szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciekaw jestem jak zagra to u mnie :) za tweeterki przepraszam, ale ja tam niczego nie kombinowalem, poprzedni właściciel je tak doprawił.. :|

 

 

widze że zwrotki dorwałeś i to całkiem, całkiem... :)

 

co do T-28 - powiem tylko tyle : CIĘŻKO! sam się rozglądam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czas najwyższy pokazać zmiany, jakie miały miejsce w ostatnim czasie.

Dość miałem korbek od szyb, a że udało sie kupić orginalny zestaw elektrycznych szyb, to już cała instalka siedzi w aucie, wszystko podłączone, sprawuje się świetnie.

Przy okazji postanowiłem zrobić porządek z mocowaniem głosnika, ponieważ był problem z całkowitym odsunięciem szyby w dół, mocowanie w prowadnicy wadziło o magnes głośnika. Była zima, to mi to nie przeszkadzało, ale teraz idzie lato, zimny łokieć musi być :]

Pomysłów na to było kilka, ale najlepszym i najprostszym okazało się odsunięcie kieszeni bocznych od tapicerki i wysunięcie ich do wnętrza pojazdu, poprzez 20 milimetrowy dystans z MDF-u przykręcony do samej kieszeni z tyłu.

http://img507.imageshack.us/img507/9070/dsc00774j.th.jpg http://img507.imageshack.us/img507/3764/dsc00776.th.jpg

Tym sposobem wysunę głosnik z wnętrza drzwi do środka auta, szyba bedzie zjeżdżać normalnie do samego dołu, a przy okazji wyprowadziłem głośnik poza tapicerkę, co mam nadzieję pozytywnie wpłynie na dzwięk.

Całość prezentuje się praktycznie nie do rozpoznania, niczym nie różni się od orginalnej faktury plastiku.

Całe kieszenie obite zostały cieńką matową skórą w czarnym kolorze.

http://img135.imageshack.us/img135/710/dsc00777w.th.jpg http://img135.imageshack.us/img135/5193/dsc00779y.th.jpg http://img135.imageshack.us/img135/2713/dsc00773c.th.jpg

http://img135.imageshack.us/img135/7629/dsc00762y.th.jpg http://img135.imageshack.us/img135/251/dsc00763e.th.jpg http://img135.imageshack.us/img135/1265/dsc00764r.th.jpg

Pozostało jeszcze tylko zrobić zaślepki na dziury po korbkach szyb oraz nowe dystanse pod głosniki i porzadnie to przymocować. Nowe dystanse już nie będą z MDF-u, raczej będzie to aluminiowy wałek PA6, a jak nie uda mi się dostac takiego cuda, to pójdzie stalowy pieścień o wysokości 85mm wypalony laserem, lub wodą, zależy czym pójdzie lepiej :zawstydzony:

Do poprawy w najbliższym czasie idą również trójkąty z mocowaniami wysokotonowych.

Fotki gotowych dystansów pod woofery wrzucę, jak tylko będa gotowe i polakierowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...