Skocz do zawartości

VW Golf III


A r t u r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zmienisz alternator na większy w aucie to nic się nie stanie przy zachowaniu tego oryginalnego co już masz (czytaj akumulator i cała instalacja). Po co montujemy większy alternator? A po to by w czasie jazdy nie obciążać akumulatora naszymi sprzętami. Dla przykładu, akumulator 70Ah ładowany jest alternatorem 70A, a prąd pobierany przez Twoje audio to 90A, czyli 20A więcej, więc altek daje z siebie wszystko 70A ale 20A sprzęt bierze z AKU do puki może. Stawiasz auto i rano nie odpala bo? Bo jest nienaładowane, jakby altek miał 120A to starczyłoby Ci na całe audio+ładowanie akumulatora który już dostał po tyłku podczas rozruchu

 

 

I to mi rozjaśniło wszystko co potrzeba, czyli następny zakup się szykuje .

Dzięki :padam:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 391
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Trafia się okazja na kupno kondzia pod DLS A6, ale ja się na tym zupełnie nie orientuje

 

za niezłą myślę kasę jest DLS`a 1 F, czy ktoś miał styczność z nim? na elektronice i innych świecidełkach mi nie zależy, to ma służyć do tego do czego jest stworzone.

 

Dokładnie ten: brać?

post-7763-0-91685500-1332406965_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Tobie się nie przyda a za dobrą kasę to możesz zawsze odsprzedać

 

Cena nie jakaś okazja, ale chyba dobra 129 zł. Nie to że mi się nie przyda, bo raczej się przyda, jak zmienię altek to i kondzio spełni swe zadanie, bo już teraz mam duże spadki napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nie wiem jak to jest, teraz mam 70 A, więc jak zmienię np na 120A, to nic z instalacją się dziać złego nie będzie? Bo jednak to prawie drugie tyle do tego co fabrycznie jest.

zakladaj bez obaw ja mialem w mk3 70amp teraz wpadlo mi 120 z cordoby i nic sie nie dzieje wrecz jest ok bo na krotkich trasach spokojnie doladowuje aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakladaj bez obaw ja mialem w mk3 70amp teraz wpadlo mi 120 z cordoby i nic sie nie dzieje wrecz jest ok bo na krotkich trasach spokojnie doladowuje aku

 

No to jest w moich planach :wink2: , na razie jedzie do mnie kondzio o którym pisałem wcześniej, altek zdążę zawsze kupić, z resztą i tak na razie audio w rozsypce jest.

 

Wczoraj miałem czas, więc pobawiłem się kablami, podpiąłem nowe klemy, wymieniłem kable od zasilania auta oraz masę oczywiście wszystko w oplot :wink: .

 

 

 

http://img571.imageshack.us/img571/9056/klemy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz tego kondziora? kondzior nie zaszkodzi...mi przestały w rytm basu światła mrugać

 

Koleś już wysłał ale jeszcze nie dostałem, no mi mrugają niemiłosiernie, więc chyba problem nie zniknie choć na pewno pomoże, ale chyba będę musiał kupić nowy większy alternator, Ty masz GTI chyba czy ABF? już nie pamiętam, w GTI już alternatory są większe.

Z resztą kondzia na razie nie założę, bo robię nową zabudowę bagażnika i ogólnie wszystko wymontowałem, zmiana w okablowaniu będzie, będę wyjmował cały środek też z innego powodu, także na granie trzeba będzie trochę poczekać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam GTI i ABF....

ja kondensator dalem tylko dlatego ze w sumie tanio go kupiłem...co nie zmienia faktu ze dla światel pomógł...

parcia nie miałem...na niego.

Co do kabli to mam 35mm2 i taki sam minus z masy...plus podmiana aku buda na 35mm2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co masz na myśli? zasilający mam 35mm2 od aku, masa również od akumulatora. Mało?

nie chodzi o ilość a o jakość

ja pędziłem 3 wzmaki na kablu 20mm2 z bezpiecznikiem 30A (max pobór 200A) i nigdy od 4 lat go nie musiałem wymieniac

sprawdz podłączenia plusa i miniusa przy akumulatorze

czy końcówki są dobrze przylutowane, dokręcone, pozaciskane WSZĘDZIE

bo raczej tu widziałbym problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi o ilość a o jakość

ja pędziłem 3 wzmaki na kablu 20mm2 z bezpiecznikiem 30A (max pobór 200A) i nigdy od 4 lat go nie musiałem wymieniac

sprawdz podłączenia plusa i miniusa przy akumulatorze

czy końcówki są dobrze przylutowane, dokręcone, pozaciskane WSZĘDZIE

bo raczej tu widziałbym problem

 

Hmm ogólnie to teraz po zmianie klem nie patrzyłem jak gra, bo teraz nie mam nigdzie żadnych zacisków, lutów też nie robiłem. Może opiszę jak jest:

 

Przewód OFC Alfatec 35 mm2, także nie ma lipy, przy akumulatorze mocno dociśnięte śrubką od klemy DLS`a, przy bezpieczniku to samo, aż do rozdzielacza alfatec fg90, to samo śrubka zaciskowa, dalej wzmacniacz DLS A6, znów tylko włożone i dociśnięte, ja nie widzę akurat w tej czynności żadnego popełnionego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masa gdzie jest?

 

Przewód od akumulatora idzie tą samą drogą co dodatni.

 

Przejrzyj instalację nie jeden już tu mówił że ma tip top a później jakiś podstawowy błąd wychodził.

Ok, będę prowadził nowe kable od rozdzielacza, to zwrócę na to uwagę i wykonam to należycie, bo co do klem to raczej jestem pewny że tam jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o mnie to nie pisze że mam tip top..co nie zmienia faktu ze jednak gdzieś jest "feler" ale też i mam jednak duuży pobór prądu.

Jak rozkręce troszke głosniej to zabezpieczenie 60A potrafi polecieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...