Skocz do zawartości

Sprzedaż katalizatora na allegro


MB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo interesuje mnie kwestia tego typu:

http://allegro.pl/katalizator-volvo-s80-s70-v70-2-5-d-tdi-2-5d-i1447916200.html

 

Jak widać używane katy cieszą się dużym powodzeniem, podobno mają w środku napyloną platynę lub inny metal szlachetny który powoduje rozkład szkodliwych związków, i tą platynę można odzyskać.

 

Teraz pytanie - co decyduje o wartości używanego katalizatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jak sprzedawalem katalizator w skupie to koles nawet do rąk go niewziol nic niesprawdzal tylko zaproponowal 300zł a ze katy takie jak ja mialem schodziły na allegro po 250zł to go odsprzedalem. Wiec bardzopodobne jak twoj jest dokladnie taki jak ten na aukcji to powinien sie sprzedac w podobnej cenie.Oni wiedza za co zaplacic jakie pieniądze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zalezy od stanu tego katalizatora czy te siateczki nie sa uszkodzone itp. Na skupie wyglada to tak ze biora od Ciebie katalizator rozcinaja, wysypuja zawartosc i robia analize a z tego wycene. Rozbieznosci moga byc bardzo duze przykladowo ostatnio sprzedawalem dwa identyczne katalizatory - jeden z auta przywiezionego od niemca (350zl) drugi z auta ktore jezdzilo juz sporo po polsce (200zl). Oczywiscie ten drugi byl juz czesciowo wypalony, mial uszkodzna siateczke stad duzo nizsza cenna mimo ze katalizatory dokladnie takie same.

 

Obecnie katy stoja cenowo calkiem niezle a wlasciwie to co w srodku maja cennego wiec mozna dostac calkiem niezla kwote :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę dowiedzieć się najpierw czy mamy katalizator ceramiczny.

Metalowe nie mają platyny dla której skupowane są katalizatory.

 

Ogólnie możesz i jeździć bez?

Polskie przepisy mówią o obowiązku posiadania katalizatora dla aut zarejestrowanych po 95 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez kata nie można jeździć bo przeglądu nie przejdzie, i środowisko się truje :D Ale coś na to poradzimy, mam nadzieję że jest w dobrym stanie, akurat by wystarczyło na doprowadzenie auta do porządku :)

 

Mam taki sam silnik i kata pewnie też - jak w linku który podałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można mieć samą puszkę albo "otworzyć wydech" tuż przed lub za katalizatorem i wykonać kilka odwiertów wiertłem 10mm;)

Jedna ze zbędnych rzeczy w dzisiejszych dieslach, tak samo jak odma i układ recyrkulacyjny. A jak zrobi się z tym wszystkim porządek, to samochód lepiej idzie i mniej pali. To co piszę, jest poparte doświadczeniami na Octavii TDI '03.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam rure wspawaną w miejsce katalizatora i przeglądy podbijam bez problemów. autko się nieco żwawsze zrobiło, ale za to inaczej brzmi , bardziej metalicznie. katalizator zazwyczaj dział do około 100 tyś km , później tylko zapycha układ wydechowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można mieć samą puszkę albo "otworzyć wydech" tuż przed lub za katalizatorem i wykonać kilka odwiertów wiertłem 10mm;)

Jedna ze zbędnych rzeczy w dzisiejszych dieslach, tak samo jak odma i układ recyrkulacyjny. A jak zrobi się z tym wszystkim porządek, to samochód lepiej idzie i mniej pali. To co piszę, jest poparte doświadczeniami na Octavii TDI '03.

 

Ostatnio widziałem gdzieś w necie zdjęcie kolektora dolotowego umazanego od środka grubą warstwą czarnej brei za sprawą EGR. Nie wiem czy w moim wozie można zrobić "porządek" z EGR tak jak robiło się to np. w astrze, blaszka zatykająca kanał i po robocie :)

 

Odma z tego co wiem służy do odprowadzania gazów ze skrzyni korbowej, powiedz dlaczego uważasz że jest niepotrzebna? Nie znam się za dobrze na mechanice :zawstydzony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na katach ceramicznych można zrobić niezły biznes.

 

Kwestię przeglądu można załatwić "polubownie" :zdrowko:

 

Nie mówię tu o roz...anym nawieszniu czy układzie hamulcowym, bo to powinno być priorytetem dla każdego kierowcy.

 

Jeżeli masz parametry analizatora spalin w normie to w czym problem? Bez katalizatora się obejdzie. Wiem z doświadczenia.

 

A że puszki nie ma to nie powinno interesować diagnosty. Owszem może się doczepić ze nie ma go, ale zawsze można jakoś ugadać.

 

Mam ten fart że mam kumpla z technikum co jest diagnostą. Nie pozostawia to jednak faktu, że technicznie auta mam na tip top.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierwsze co robie to wystawiam kata na aukcje. Ciekawie to bardzo wygląda - np. E30 1.6 kupione za 1900 pln, kat poszedł za 620 zł :)

Polecam to sprzedać, bo raz, że jednego wąskiego gardła mniej, a dwa... lekkie to nie jest, co dla mnie ma duże znaczenie.

A najlepsze, że jak wydech zaczyna brać rdza - to najczęściej ugnije albo tłumik końcowy, albo wlot/wylot do kata :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie jest tak ze kolesie którzy skupuja katy na platyne znaja sie juz tak dobrze ze tylko looknie i wie, jak ktos wczesniej podal cena zalezy od marki, i silnika (pracuje w branży "złom") ogólnie z wolny towar z kata czyli juz "wydmuchany,wybity" płaci sie około 100 za kg, za pełne w "tubie" to róznie poldek 200zł około. najwiecej wzielismy kiedys za kat od jakiegos starego pełgota:) przesłałem kolesiowi zdj. i spytałem sie ile moze dac, on mi pisze ze mi daje 850zł jak cały. A co do niszczenia to z biegiem czasu towar ze srodka poprostu wydmuchuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można mieć samą puszkę albo "otworzyć wydech" tuż przed lub za katalizatorem i wykonać kilka odwiertów wiertłem 10mm;)

Jedna ze zbędnych rzeczy w dzisiejszych dieslach, tak samo jak odma i układ recyrkulacyjny. A jak zrobi się z tym wszystkim porządek, to samochód lepiej idzie i mniej pali. To co piszę, jest poparte doświadczeniami na Octavii TDI '03.

 

A co na to Twoje dzieci za 20 lat?? (oczywiście zakładamy ze wszyscy tak myślą j/w)

Czym poprarłeś swoje stwierdzenie ze odma i układ recyrkulacyjny "są zbędne"

 

Z moich obserwacji JEDYNYM zbędnym podzespołem w nowych autach (mam na mysli po ok 2002) jest dwumasa - nie poprawia ani ekologi, ani bezpieczenstwa.

Reszta ewuluje na swój sposób poprawiając bezpieczeństwo lub śrubując kolejne normy "EURO" i bardzo dobrze!!!... może idąc Twoim tokiem myślenia, to zamiast jajecznicy na śniadanko zrób sobie ołów lub siarkę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji JEDYNYM zbędnym podzespołem w nowych autach (mam na mysli po ok 2002) jest dwumasa - nie poprawia ani ekologi, ani bezpieczenstwa.

Ale poprawia wygodę, mniejsze drgania są przenoszone na układ napędowy i tylko w tym celu ono powstało.

 

Co do EGR to wielu autach nie da się go usunąć od tak(tak jak wspomniano wyżej oplu astrze).

Niektóre silniki mają mapy przygotowane właśnie z uwzględnieniem urządzeń takich jak EGR/AGR. Chociażby opel z silnikami Twinport, które dzięki dodatkowym spalinom mają większą moc i jest to uwzględnione w mapach.

 

Nie raz czyściłem już AGR w BMW, w dieslu i auto dzięki temu stawało się wyraźnie żwawsze.

 

 

We fiacie i oplu z silnikami JTD/CDTI(np. 1.9 150KM montowanych w vectrach i alfach 156) zaślepienie EGR powoduje pracą sterownika w trybie awaryjnym i komunikatem błędu o braku przepustowości wspomnianego EGR'u.

 

 

A sama odma jest bardzo ważna w silniku. To przede wszystkim przez zaniedbanie odmy, filtrów itp. elementów odpowiedzialnych za odpowietrzanie skrzyni korbowej zaczyna silnik pocić się, a później już konkretnie ciec, ponieważ ciśnienie zamiast uciekać do dolotu, pozostaje nadal w silniku i ucieka najłatwiejszą drogą(najczęściej jest to uszczelka pokrywy zaworów). Sama wymiana uszczelki to tylko usunięcie skutku, a nie przyczyny o czym wielu nadal zapomina.

 

W Polsce nie ma tak restrykcyjnych wymogów co do norm spalin, więc wycięcie kata w przypadku gdy mamy zdrowy motor i tak nie powoduje, że wykraczamy poza normy.

Problem jest w nowszych autach, gdzie jest już sonda za katalizatorem(bądź czujnik sadzy za DPF), ale na to też Polacy znaleźli sposób.

W Niemczech wymagania co do spalin są większe i tam już opłaca się mieć auto o niższej emisji, ponieważ zielona naklejka jest tańsza niż żółta, umożliwia wjazd np. do centrum berlina oraz masz dzięki temu niższy podatek za auto(tam ubezpieczenie jest nieco inaczej liczone).

Tak więc same korzyści.

 

Osobiście jestem przeciwnikiem wstawiania rurki zamiast kata w normalnym samochodzie, lepiej wstawić w to miejsce puszkę o podobnej pojemności(z racji wkładu, wspomniana puszka będzie mieć mniejsze gabaryty niż kat), bo wtedy charakterystyka silnika praktycznie się nie zmienia.

 

Przykładowo Opel Kadett GSi 16V. Wersja z katalizatorem miała oczywiście kat na początku wydechu(za kolektorem rurowym), później tłumik środkowy, na końcu końcowy. Wersja bez katalizatora miała w jego miejscu drugi tłumik środkowy, skoro producent zastosował taki manewr to czymś to było podyktowane, auto bez kata ma także 6KM więcej(156KM podaje katalog, a 150KM dla wersji z katem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w Octavii padnie dwumas, to będzie założone normalne sprzęgło. Chyba do roku 98 miały normalne sprzęgło, żadne dwumasy, wiec problemu nie będzie.

Jak kupiliśmy Octavie, to turbina była zapieczona, babka przez 150 tyś jeździła. Została wymieniona, a mechanik pierwsze co: opróżnić katalizator i odma pod silnik. A układ recyrkulacyjny, powoduje zaciąganie "przepalonego" powietrza z układu wylotowego. Jak usunie się go i dobrze ustawiło komputer, to same plusy. Może to jeszcze nie wiele, ale samochodem od tamtego czasu jest przejechane 40tyś i nie ma żadnych oznak, że było to złe posunięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odma pod silnik

Co nie jest równoznaczne z usunięciem odmy, to jedynie jej przeróbka, żeby nie dmuchała w dolot, a to różnica.

Takie rozwiązanie często jest stosowane.

 

opróżnić katalizator

Po co usuwać coś co jest sprawne? Silnik też wymieniasz bo ma 300tys. km mimo, że brak konkretnych oznak zużycia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji JEDYNYM zbędnym podzespołem w nowych autach (mam na mysli po ok 2002) jest dwumasa - nie poprawia ani ekologi, ani bezpieczenstwa.

 

he, he, he!! tu sie usmialem!! ha ha ha!! :rotfl::rotfl: poczytaj sobie kolego po co ktos wymyslil dwumas, pozniej opowiadaj takie brednie, bo az zle sie czyta... nie masz zadnego doswiadczenia w temacie a placiesz glupoty... swoja droga od 92r np. w bmw TDS byl dwumas juz

 

cursor, widze, ze jest z kim porozmawiac o mechanice :zdrowko:

 

Tylko taka otwarta odma musi byc odpowiednio zabezpieczona zeby nie ciagnac syfu...

 

Druga sprawa w seryjnych autach z przeplywka lepiej stosowac odme zamknieta w dolot ale dodac zbiorniczek na syf ktory sie zbiera w odmie.

kolega zrobil cos podobnego do syfonu pod zlewem, dziala do dzisiaj i nie narzka

 

Jak w Octavii padnie dwumas, to będzie założone normalne sprzęgło. Chyba do roku 98 miały normalne sprzęgło, żadne dwumasy, wiec problemu nie będzie.

no z tym bylbym ostrozny, dwumas ma glownie za zadanie zmniejszenie amplitudy drgan z walu korbowego przenoszonych poprzez sprzeglo, walek zdawczy, na synchronizatory. Przy tym jest mniejszy halas dobiegajacy ze skrzyni, autko sie wolniej wkreca na obroty, za to dluzej je trzyma, bo dwumas ma wieksza mase i wieksza bezwladnosc, co powoduje mniejsze zuzycie paliwa na trasie, bo autko "samo" trzyma obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...