Skocz do zawartości

Street Stock - nowe klasy dla nowych graczy


dB Drag Racing
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co nie zmienia faktu, żę nadal nie będzie można tego nazwać pomiarem (bo mierzymy po to, aby poznać dokładną wartość), tylko co najwyżej przybliżonym oszacowaniem mocy wydzielonej przez wzmacniacz, bo tylko w obrębie tej samej cyfrowej klasy pracy wzmacniaczy jest kilka różnych technologii (D, DE, T ...), a wiec i efektywność różnych modeli wzmacniaczy również może przybrać wartość z zakresu np. 75-90%.

Czyli te przykładowe 10-15% rozrzutu może znowu zadecydować czy jesteśmy jeszcze w pierwszej, czy może już w drugiej kategorii.

No ale w sumie i tak jest to najlepsze, najłatwiejsze i najszybsze rozwiązanie biorąc pod uwagę to, co wymyśliło tamtych 80 mózgów.

 

PS

Do ADMINA

Niech ktoś do cholery ustawi jakiś chociaż kilkuminutowy czas na możliwość dokonania dodatkowej edycji bez odznaczania tego w poście, bo te bzdurne dodatki jedynie wkurzają i zaciemniają czytelność, gdy się chce 5 sekund po wysłaniu posta poprawić jakąś przypadkiem opuszczoną literę, błąd, kropkę czy przecinek.

Edytowane przez jd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Co nie zmienia faktu, żę nadal nie będzie można tego nazwać pomiarem (bo mierzymy po to, aby poznać dokładną wartość), tylko co najwyżej przybliżonym oszacowaniem mocy wydzielonej prze wzmacniacz, bo tylko w obrębie tej samej cyfrowej klasy pracy wzmacniaczy jest kilka różnych dechnologii (D, DE, T ...), a wiec i efektywność różnych modeli wzmacniaczy również może przybrać wartość z zakresu np. 75-90%.

Czyli te przykładowe 10-15% rozrzutu może znowu zadecydować czy jesteśmy jeszcze w pierwszej, czy może już w drugiej kategorii.

No ale w sumie i tak jest to najlepsze, najłatwiejsze i najszybsze rozwiązanie biorąc pod uwagę to, co wymyśliło tamtych 80 mózgów.

Można w ten sposób , lub zrobić kolejny "mały" kroczek i delikatnie zmienić nazwę kategorii( lub jej opis ) .

Wtedy osiągniemy zgodność 100 procentach :wink2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starcie pojawi się zawodnik ze wzmacniaczem RF T1500-1bd i będzie chciał wystartować w klasie Street Stock A to sędzią automatycznie bez żadnych pomiarów powie mu, że jest to nie możliwe bo ma za mocny wzmacniacz. Nawet jeśli by go nie rozkręcał na opór to z założenia jest za mocny więc może spróbować tylko w Street Stock B, w którym przy każdym starcie będzie miał mierzoną moc według powyższych instrukcji. Jeżeli w trakcie pomiaru okaże się, że moc będzie wyższa niż 2kW to pomio tego, że producent podaje 1,5kW zawodnik będzie zdyskwalifikowany również i z tej klasy.

Przykład 2

Na starcie pojawi się zawodnik ze wzmacniaczem Boschmen ZX3-S3E ( moc maksymalna podawana przez producenta 1300W)i taki zawodnik mówi, że chce startować w Street Stock A to sędzia go puści bo wzmacniacz najprawdopodobnie 1300W to może mieć przez ułamek sekundy zanim pujdzie z dymem.

 

I tu sam piszesz i sobie przeczysz

piszez ze sedzia zobaczy np. RF 1500 i od strzalu chlopak leci do stock B - rozumiem ze sedziowie beda "firmowe" piece oceniac po mocy rms "na oko", a cegami mierza PEAK... hmmm wiec po co wogole dyskutowac z delikwentem z piecem o max wartosci 3000max (chyba tyle podaje rf w bd 1500)

 

Wielcy tego sportu to raczej nie mają czego szukać w dywizji Street Stock bo tak jak napisałem na początku jest to klasa dla początkujących. Nie chcę widzieć w tej klasie zawodników, którzy są niby początkujący, ale tak naprawdę są prowadzeni za rękę przez profesjonalne firmy car audio. Tu apeluje do wszystkich weteranów dragu w PL - dajcie szansę nowym się wykazać, a wy walczcie w wyższych kategoriach

a jak jestem vice mistrzem polski a dbdra nie mialem okazji startowac to jestem jeszcze amatorem i poczatkujacym? bo jak juz nie to wpadne z moja zona na zawody, ona jeszcze nigdy nie startowala :)

 

Ważne też by człowiek, który podjeżdża na taki pomiar (często laik) wiedział co się dzieje i dlaczego tak.

umialbys przytoczyc jakie sa rekordy swiata w klasach o ktorych piszemy powyzej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pomiarach mocy się nie znam, nie byłem orłem z fizyki ale czy nie dało by się mierzyć napięcia na wyjściu sygnału wzmacniacza zakładając że wszyscy zawodnicy musieli by puszczać ten sam sygnał powiedzmy 50 czy 60Hz ?

No i załóżmy, że u jednego i u drugiego startującego było 60V na wy wzmacniacza. A moc może być u tego pierwszego <1kW a u drugiego >7kW...

Tyle w teorii

Edytowane przez invalid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można na jednych zawodach przyjmować/dopuszczać, że sędziowie mogą się dogadywać że będą klasyfikować zawodników do danej kategorii według wartości mocy wyjściowej wzmaka, którą podaje producent (bo akrat na tych zawodach nie ma czasu), a np. za tydzień, podczas innych zawodów (gdzie jest więcej czasu), tych samych zawodników będą chcieli klasyfikować na podstawie pomiarów tej "niby-mocy", która mocą wyjściową nie jest). Przecież pomiędzy tymi dwoma metodami klasyfikacji może być kilkadziesiąt lub nawet kilkaset procent rozrzutu. W jaki sposób ma się zawodnik przygotowywać do zawodów skoro do ostatniego momentu nie wie, czy z danym sprzetem podczas danych zawodów załapie się do kategorii do 1000W, do 2000W czy może w ogóle sie nie załapie bo przekroczy 2000W. A zawodnik nie wie dlatego, bo nigdy też do końca nie wiadomo jak na tych zawodach dogadali się sędziowie i czy będą dzisiaj klasyfikować według mocy podanej przez producenta czy może akurat dzisiaj według "tego czegoś" co im wyszło z ich własnych pomiarów, ta dziwna metodą opracowaną przez 80 niedoszkolonych głów.

 

To co jest napisane na początku tego posta dotyczyło zasad obowiązujących do tej pory - których my nie proponowaliśmy u nas z racji na brak stałości regulaminu. Przytaczyłem to teraz by wywołać właśnie taką dyskusję jeszcze przed zimą by na wiosne osiągnąć jakiś kompromis.

Już pisałem o tym raz ale jeszcze powtarzam. Zasada oceny wzmacniaczy na podstawie papierów producenta były praktykowane w części krajów, a w innych krajach próbowano mierzyć jakiś "współczynnik mocy". Jeszcze inni, którzy traktowali te klasy bardzo pobłażliwie mieszali obie reguły klasyfikacji bo i tak startowali w tych klasach, ludzie którym bardziej zależało po prostu na tym by zobaczyć ile mogą wyciągnąć na swoim sprzęcie i przy okazji podpytać co można poprawić by mieć więcej, niż rasowi zawodnicy, którzy startują po to by wygrać.

Ten stan rzeczy nie jest spowodowany "niedouczeniem" czy "niedoszkoleniem" sędziów dBDRA jak sugerujecie. Jest to po prostu problem braku jedności, bo każdy ma swój inny pomysł i inne potrzeby i ciężko ustalić jedną wersje, pasującą wszystkim. Skoro już nawiązywaleś do sejmu jd to wiesz jak to jest - GDZIE JEDEN CZŁOWIEK TAM 3 OPINIE :wink: Może jednak Wayne będzie skuteczniejszy od premiera i uda mu się zaproponować coś co zadowoli wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha rekord u "amatorów" 149db....

 

Ok tylko nikt nie każe człowiekowi, który startuje pierwszy raz mieć od razu najlepszego wyniku na świecie :/

Pierwsze 25 wyników na świecie to już spadek do 141dB, a jak się spojrzy na pierwsze 50 wyników na świecie to wyniki spadają już poniżej 140dB.

Jeżeli w każdym sporcie nowi zawodnicy chcieli by od razu być mistrzem świata przy pierwszym starcie, a jak nie to nie startują to sport jaki znamy w dzisiejszym świecie dawno już by nie istniał - no bo skoro nie potrafię skoczyć dalej, pobiec szybciej, rzucić mocniej, niż mistrz świata w tej dyscyplinie to nie będę startował wcale :/ - to tak nie działa. Startujesz raz, drugi, piąty, pięćdziesiąty i nagle okazuje się, że od pierwszego startu, w którym do mistrza brakowało ci .................. teraz masz już tylko ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co jest napisane na początku tego posta dotyczyło zasad obowiązujących do tej pory - których my nie proponowaliśmy u nas z racji na brak stałości regulaminu. Przytaczyłem to teraz by wywołać właśnie taką dyskusję jeszcze przed zimą by na wiosne osiągnąć jakiś kompromis.

Już pisałem o tym raz ale jeszcze powtarzam. Zasada oceny wzmacniaczy na podstawie papierów producenta były praktykowane w części krajów, a w innych krajach próbowano mierzyć jakiś "współczynnik mocy". Jeszcze inni, którzy traktowali te klasy bardzo pobłażliwie mieszali obie reguły klasyfikacji bo i tak startowali w tych klasach, ludzie którym bardziej zależało po prostu na tym by zobaczyć ile mogą wyciągnąć na swoim sprzęcie i przy okazji podpytać co można poprawić by mieć więcej, niż rasowi zawodnicy, którzy startują po to by wygrać.

Ten stan rzeczy nie jest spowodowany "niedouczeniem" czy "niedoszkoleniem" sędziów dBDRA jak sugerujecie. Jest to po prostu problem braku jedności, bo każdy ma swój inny pomysł i inne potrzeby i ciężko ustalić jedną wersje, pasującą wszystkim. Skoro już nawiązywaleś do sejmu jd to wiesz jak to jest - GDZIE JEDEN CZŁOWIEK TAM 3 OPINIE :wink: Może jednak Wayne będzie skuteczniejszy od premiera i uda mu się zaproponować coś co zadowoli wszystkich.

 

No chyba nie tak. To co podano do publicznej wiadomości jest chyba stanowiskiem uzgodnionym , co gorsza jak sam piszesz było sankcjonowane jako czynnik weryfikacyjny . Chyba nie da się tego "podciągnąć " pod wstępne propozycje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli teraz seicento van może startować normalnie w Street Stock ?

 

nie, z tego co mówi regulamin, w klasie Street Stock nie mogą startować żadne vany

http://www.dbdrag.com/dbdrag/rules/2010/rules.asp?Org_ID=1&season=2010&section=2&ClassFilter=1 - punkt 2.5

 

 

No chyba nie tak. To co podano do publicznej wiadomości jest chyba stanowiskiem uzgodnionym , co gorsza jak sam piszesz było sankcjonowane jako czynnik weryfikacyjny . Chyba nie da się tego "podciągnąć " pod wstępne propozycje .

 

Jeszcze raz. To co jest napisane to regulamin, który obowiązywał do tej pory. Klasa Street Stock jest proponowana w organizacji dBDRA od 2008. My w PL nie proponowaliśmy jednak tej klasy, aż do teraz. Post powstał po to by wywołać dyskusję na temat klas dla początkujących i zainteresować tematem nowych zawodników. To co napisałem jest wyciągiem z reguł, które były stosowane przez różnych agentów dBDRA do tej pory. Regulamin na rok 2011 jeszcze nie powstał. Taki regulamin będzie oficjalnie przedstawiony po Mistrzostwach Świata, które odbędą się 19-20 marzec. Do tego czasu regulamin może się jeszcze zmieniać, a jak się zmieni to zależy w jakiejś części również od nas.

 

a jak jestem vice mistrzem polski a dbdra nie mialem okazji startowac to jestem jeszcze amatorem i poczatkujacym? bo jak juz nie to wpadne z moja zona na zawody, ona jeszcze nigdy nie startowala :)

 

Regulamin dotychczasowy mówi tyle: http://www.dbdrag.com/dbdrag/rules/2010/rules.asp?Org_ID=1&season=2010&section=2&ClassFilter=1 - pkt. 2.5

# Professional competitors are prohibited from competing in this division.

# Veteran competitors are prohibited from competing in this division.

niezależnie ten sam regulamin opisuje co oznacza termin:

 

Professional competitor - Anyone who is employed in the auto sound industry. Anyone who is sponsored by someone in the auto sound industry. Anyone who is related to someone in the auto sound industry. Anyone who has competed as a pro in the past.

 

Veteran - A contestant who has finished any preceding season with a "Top 3" Certified Score ranking or who has participated in any previous World Finals.

Już nie tłumacze bo w miarę prosto to opisali - jak ktoś nie łapie to na tłumacza internetowego sobie wrzućcie i sens będzie zachowany.

 

W świetle powyższego - jeżeli nie startowałeś do tej pory w naszej organizacji możesz wystartować w Street Stock o ile nie łamiesz żadnych innych zasad (nie prowadzisz firmy CA, nie jesteś sponsorowany itp.)

 

Dobra, Wayne na prezydenta. Jak dogodzi wszystkim, to trzeba będzie zrobić składkę na jakiś pomnik.

:wink:

 

:D :D w zasadzie to on już jest prezydentem :P tak się przynajmniej podpisuje :wink: President dBDRA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz. To co jest napisane to regulamin, który obowiązywał do tej pory. Klasa Street Stock jest proponowana w organizacji dBDRA od 2008. My w PL nie proponowaliśmy jednak tej klasy, aż do teraz. Post powstał po to by wywołać dyskusję na temat klas dla początkujących i zainteresować tematem nowych zawodników. To co napisałem jest wyciągiem z reguł, które były stosowane przez różnych agentów dBDRA do tej pory. Regulamin na rok 2011 jeszcze nie powstał. Taki regulamin będzie oficjalnie przedstawiony po Mistrzostwach Świata, które odbędą się 19-20 marzec. Do tego czasu regulamin może się jeszcze zmieniać, a jak się zmieni to zależy w jakiejś części również od nas.

 

Od pierwszego wpisu w tym temacie wskazuje gdzie kryją się błędne założenia, gdzie stosowana praktyka kłóci się ze zdrowym rozsądkiem , lub wyklucza dany "sposób " jako metodę weryfikacyjną.

Jak być może zdążyłeś się zorientować , wszelkie argumenty których użyłem są w pełni weryfikowalne , maja ścisłe odzwierciedlenie w teorii i dość dobrze dają się "wpisać " w konkursowa praktykę .

Niespełna w dobę , podałem wstępny zarys koncepcji , na jakiej można oprzeć tego rodzaju współzawodnictwo, przy czym założenia te są banalnie proste, a uwzględniają większą ilość weryfikowanych czynników.

W tym zakresie idzie dużo dalej niż stosowane do tej pory ( i znane mi ) zapisy.

Gdy będziesz miał ochotę na bardziej obszerne omówienie mojej koncepcji, to służę .

Edytowane przez nakamichi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, z tego co mówi regulamin, w klasie Street Stock nie mogą startować żadne vany

http://www.dbdrag.com/dbdrag/rules/2010/rules.asp?Org_ID=1&season=2010&section=2&ClassFilter=1 - punkt 2.5

 

 

czyli nie mogę być amatorem tylko od razu startować z profesjonalistami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...