jd Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 (edytowane) Co nie zmienia faktu, żę nadal nie będzie można tego nazwać pomiarem (bo mierzymy po to, aby poznać dokładną wartość), tylko co najwyżej przybliżonym oszacowaniem mocy wydzielonej przez wzmacniacz, bo tylko w obrębie tej samej cyfrowej klasy pracy wzmacniaczy jest kilka różnych technologii (D, DE, T ...), a wiec i efektywność różnych modeli wzmacniaczy również może przybrać wartość z zakresu np. 75-90%.Czyli te przykładowe 10-15% rozrzutu może znowu zadecydować czy jesteśmy jeszcze w pierwszej, czy może już w drugiej kategorii. No ale w sumie i tak jest to najlepsze, najłatwiejsze i najszybsze rozwiązanie biorąc pod uwagę to, co wymyśliło tamtych 80 mózgów. PSDo ADMINANiech ktoś do cholery ustawi jakiś chociaż kilkuminutowy czas na możliwość dokonania dodatkowej edycji bez odznaczania tego w poście, bo te bzdurne dodatki jedynie wkurzają i zaciemniają czytelność, gdy się chce 5 sekund po wysłaniu posta poprawić jakąś przypadkiem opuszczoną literę, błąd, kropkę czy przecinek. Edytowane 21 Października 2010 przez jd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Co nie zmienia faktu, żę nadal nie będzie można tego nazwać pomiarem (bo mierzymy po to, aby poznać dokładną wartość), tylko co najwyżej przybliżonym oszacowaniem mocy wydzielonej prze wzmacniacz, bo tylko w obrębie tej samej cyfrowej klasy pracy wzmacniaczy jest kilka różnych dechnologii (D, DE, T ...), a wiec i efektywność różnych modeli wzmacniaczy również może przybrać wartość z zakresu np. 75-90%.Czyli te przykładowe 10-15% rozrzutu może znowu zadecydować czy jesteśmy jeszcze w pierwszej, czy może już w drugiej kategorii. No ale w sumie i tak jest to najlepsze, najłatwiejsze i najszybsze rozwiązanie biorąc pod uwagę to, co wymyśliło tamtych 80 mózgów. Można w ten sposób , lub zrobić kolejny "mały" kroczek i delikatnie zmienić nazwę kategorii( lub jej opis ) . Wtedy osiągniemy zgodność 100 procentach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nero_partner Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Na starcie pojawi się zawodnik ze wzmacniaczem RF T1500-1bd i będzie chciał wystartować w klasie Street Stock A to sędzią automatycznie bez żadnych pomiarów powie mu, że jest to nie możliwe bo ma za mocny wzmacniacz. Nawet jeśli by go nie rozkręcał na opór to z założenia jest za mocny więc może spróbować tylko w Street Stock B, w którym przy każdym starcie będzie miał mierzoną moc według powyższych instrukcji. Jeżeli w trakcie pomiaru okaże się, że moc będzie wyższa niż 2kW to pomio tego, że producent podaje 1,5kW zawodnik będzie zdyskwalifikowany również i z tej klasy.Przykład 2Na starcie pojawi się zawodnik ze wzmacniaczem Boschmen ZX3-S3E ( moc maksymalna podawana przez producenta 1300W)i taki zawodnik mówi, że chce startować w Street Stock A to sędzia go puści bo wzmacniacz najprawdopodobnie 1300W to może mieć przez ułamek sekundy zanim pujdzie z dymem. I tu sam piszesz i sobie przeczyszpiszez ze sedzia zobaczy np. RF 1500 i od strzalu chlopak leci do stock B - rozumiem ze sedziowie beda "firmowe" piece oceniac po mocy rms "na oko", a cegami mierza PEAK... hmmm wiec po co wogole dyskutowac z delikwentem z piecem o max wartosci 3000max (chyba tyle podaje rf w bd 1500) Wielcy tego sportu to raczej nie mają czego szukać w dywizji Street Stock bo tak jak napisałem na początku jest to klasa dla początkujących. Nie chcę widzieć w tej klasie zawodników, którzy są niby początkujący, ale tak naprawdę są prowadzeni za rękę przez profesjonalne firmy car audio. Tu apeluje do wszystkich weteranów dragu w PL - dajcie szansę nowym się wykazać, a wy walczcie w wyższych kategoriacha jak jestem vice mistrzem polski a dbdra nie mialem okazji startowac to jestem jeszcze amatorem i poczatkujacym? bo jak juz nie to wpadne z moja zona na zawody, ona jeszcze nigdy nie startowala Ważne też by człowiek, który podjeżdża na taki pomiar (często laik) wiedział co się dzieje i dlaczego tak.umialbys przytoczyc jakie sa rekordy swiata w klasach o ktorych piszemy powyzej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dBmax Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 street stock Ahttp://www.termpro.com/asp/lb.asp?ListMethod=2 street stock Bhttp://www.termpro.com/asp/lb.asp?ListMethod=2&Org_ID=1&Season_Select=2010&Continent_Select=0&Country_Select=All&State_Select=All&Class_Select=2&SessionID=157392717 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dBmax Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 np.street stock Bhttp://www.termpro.com/asp/lb.asp?ListMethod=2&Org_ID=1&Season_Select=2010&Continent_Select=0&Country_Select=All&State_Select=All&Class_Select=2&SessionID=157392717 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zip Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 street stock A street stock B uuuu no to cienko widze naszych amatorow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MixhaL Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 Na pomiarach mocy się nie znam, nie byłem orłem z fizyki ale czy nie dało by się mierzyć napięcia na wyjściu sygnału wzmacniacza zakładając że wszyscy zawodnicy musieli by puszczać ten sam sygnał powiedzmy 50 czy 60Hz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
invalid Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 (edytowane) Na pomiarach mocy się nie znam, nie byłem orłem z fizyki ale czy nie dało by się mierzyć napięcia na wyjściu sygnału wzmacniacza zakładając że wszyscy zawodnicy musieli by puszczać ten sam sygnał powiedzmy 50 czy 60Hz ?No i załóżmy, że u jednego i u drugiego startującego było 60V na wy wzmacniacza. A moc może być u tego pierwszego <1kW a u drugiego >7kW...Tyle w teorii Edytowane 22 Października 2010 przez invalid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nero_partner Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 haha rekord u "amatorów" 149db....ładnietak z brzegu to chyba db maxy miały problem w nw na ponad 4 kw piecu w PANDZIE przebic 150db.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dB Drag Racing Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Jak można na jednych zawodach przyjmować/dopuszczać, że sędziowie mogą się dogadywać że będą klasyfikować zawodników do danej kategorii według wartości mocy wyjściowej wzmaka, którą podaje producent (bo akrat na tych zawodach nie ma czasu), a np. za tydzień, podczas innych zawodów (gdzie jest więcej czasu), tych samych zawodników będą chcieli klasyfikować na podstawie pomiarów tej "niby-mocy", która mocą wyjściową nie jest). Przecież pomiędzy tymi dwoma metodami klasyfikacji może być kilkadziesiąt lub nawet kilkaset procent rozrzutu. W jaki sposób ma się zawodnik przygotowywać do zawodów skoro do ostatniego momentu nie wie, czy z danym sprzetem podczas danych zawodów załapie się do kategorii do 1000W, do 2000W czy może w ogóle sie nie załapie bo przekroczy 2000W. A zawodnik nie wie dlatego, bo nigdy też do końca nie wiadomo jak na tych zawodach dogadali się sędziowie i czy będą dzisiaj klasyfikować według mocy podanej przez producenta czy może akurat dzisiaj według "tego czegoś" co im wyszło z ich własnych pomiarów, ta dziwna metodą opracowaną przez 80 niedoszkolonych głów. To co jest napisane na początku tego posta dotyczyło zasad obowiązujących do tej pory - których my nie proponowaliśmy u nas z racji na brak stałości regulaminu. Przytaczyłem to teraz by wywołać właśnie taką dyskusję jeszcze przed zimą by na wiosne osiągnąć jakiś kompromis. Już pisałem o tym raz ale jeszcze powtarzam. Zasada oceny wzmacniaczy na podstawie papierów producenta były praktykowane w części krajów, a w innych krajach próbowano mierzyć jakiś "współczynnik mocy". Jeszcze inni, którzy traktowali te klasy bardzo pobłażliwie mieszali obie reguły klasyfikacji bo i tak startowali w tych klasach, ludzie którym bardziej zależało po prostu na tym by zobaczyć ile mogą wyciągnąć na swoim sprzęcie i przy okazji podpytać co można poprawić by mieć więcej, niż rasowi zawodnicy, którzy startują po to by wygrać.Ten stan rzeczy nie jest spowodowany "niedouczeniem" czy "niedoszkoleniem" sędziów dBDRA jak sugerujecie. Jest to po prostu problem braku jedności, bo każdy ma swój inny pomysł i inne potrzeby i ciężko ustalić jedną wersje, pasującą wszystkim. Skoro już nawiązywaleś do sejmu jd to wiesz jak to jest - GDZIE JEDEN CZŁOWIEK TAM 3 OPINIE Może jednak Wayne będzie skuteczniejszy od premiera i uda mu się zaproponować coś co zadowoli wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dB Drag Racing Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 haha rekord u "amatorów" 149db.... Ok tylko nikt nie każe człowiekowi, który startuje pierwszy raz mieć od razu najlepszego wyniku na świecie Pierwsze 25 wyników na świecie to już spadek do 141dB, a jak się spojrzy na pierwsze 50 wyników na świecie to wyniki spadają już poniżej 140dB. Jeżeli w każdym sporcie nowi zawodnicy chcieli by od razu być mistrzem świata przy pierwszym starcie, a jak nie to nie startują to sport jaki znamy w dzisiejszym świecie dawno już by nie istniał - no bo skoro nie potrafię skoczyć dalej, pobiec szybciej, rzucić mocniej, niż mistrz świata w tej dyscyplinie to nie będę startował wcale - to tak nie działa. Startujesz raz, drugi, piąty, pięćdziesiąty i nagle okazuje się, że od pierwszego startu, w którym do mistrza brakowało ci .................. teraz masz już tylko .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 To co jest napisane na początku tego posta dotyczyło zasad obowiązujących do tej pory - których my nie proponowaliśmy u nas z racji na brak stałości regulaminu. Przytaczyłem to teraz by wywołać właśnie taką dyskusję jeszcze przed zimą by na wiosne osiągnąć jakiś kompromis. Już pisałem o tym raz ale jeszcze powtarzam. Zasada oceny wzmacniaczy na podstawie papierów producenta były praktykowane w części krajów, a w innych krajach próbowano mierzyć jakiś "współczynnik mocy". Jeszcze inni, którzy traktowali te klasy bardzo pobłażliwie mieszali obie reguły klasyfikacji bo i tak startowali w tych klasach, ludzie którym bardziej zależało po prostu na tym by zobaczyć ile mogą wyciągnąć na swoim sprzęcie i przy okazji podpytać co można poprawić by mieć więcej, niż rasowi zawodnicy, którzy startują po to by wygrać.Ten stan rzeczy nie jest spowodowany "niedouczeniem" czy "niedoszkoleniem" sędziów dBDRA jak sugerujecie. Jest to po prostu problem braku jedności, bo każdy ma swój inny pomysł i inne potrzeby i ciężko ustalić jedną wersje, pasującą wszystkim. Skoro już nawiązywaleś do sejmu jd to wiesz jak to jest - GDZIE JEDEN CZŁOWIEK TAM 3 OPINIE Może jednak Wayne będzie skuteczniejszy od premiera i uda mu się zaproponować coś co zadowoli wszystkich. No chyba nie tak. To co podano do publicznej wiadomości jest chyba stanowiskiem uzgodnionym , co gorsza jak sam piszesz było sankcjonowane jako czynnik weryfikacyjny . Chyba nie da się tego "podciągnąć " pod wstępne propozycje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jd Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 ...Może jednak Wayne będzie skuteczniejszy od premiera i uda mu się zaproponować coś co zadowoli wszystkich.Dobra, Wayne na prezydenta. Jak dogodzi wszystkim, to trzeba będzie zrobić składkę na jakiś pomnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nero_partner Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 ziipek DOBRE - swoja droga to fajnie byloby zrobic pomiary podczas "obrony kszyża"... wiecie jak by to rozsławiło dbdrag w polsce Michałku nie odpowiedziałes mi na dwa poprzednie moje (jakze istotne) pytania.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tribal Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 czyli teraz seicento van może startować normalnie w Street Stock ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tribal Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 pomiar mocyhttp://www.ddaudio.com/caraudio/enclosureInfo/calculateAmpPowerAndImpedance.htm moglbyś mi mi wytumaczyć jak się poslugiwać tym kalkulatorem ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 moglbyś mi mi wytumaczyć jak się poslugiwać tym kalkulatorem ??? A co próbowałeś zrobić samodzielnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastah22 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 czyli teraz seicento van może startować normalnie w Street Stock ? No własnie, sie przyłaczam do pytania sie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki_t Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Miło, że coraz więcej osób się przyłącza do tej dyskusji Od tego posta już niegranatowa Megana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nero_partner Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 wszyscy jeszcze chca VAT odliczyc hehehma ktos seja vana diesla do opchniecia? hahahah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dB Drag Racing Opublikowano 27 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 czyli teraz seicento van może startować normalnie w Street Stock ? nie, z tego co mówi regulamin, w klasie Street Stock nie mogą startować żadne vanyhttp://www.dbdrag.com/dbdrag/rules/2010/rules.asp?Org_ID=1&season=2010§ion=2&ClassFilter=1 - punkt 2.5 No chyba nie tak. To co podano do publicznej wiadomości jest chyba stanowiskiem uzgodnionym , co gorsza jak sam piszesz było sankcjonowane jako czynnik weryfikacyjny . Chyba nie da się tego "podciągnąć " pod wstępne propozycje . Jeszcze raz. To co jest napisane to regulamin, który obowiązywał do tej pory. Klasa Street Stock jest proponowana w organizacji dBDRA od 2008. My w PL nie proponowaliśmy jednak tej klasy, aż do teraz. Post powstał po to by wywołać dyskusję na temat klas dla początkujących i zainteresować tematem nowych zawodników. To co napisałem jest wyciągiem z reguł, które były stosowane przez różnych agentów dBDRA do tej pory. Regulamin na rok 2011 jeszcze nie powstał. Taki regulamin będzie oficjalnie przedstawiony po Mistrzostwach Świata, które odbędą się 19-20 marzec. Do tego czasu regulamin może się jeszcze zmieniać, a jak się zmieni to zależy w jakiejś części również od nas. a jak jestem vice mistrzem polski a dbdra nie mialem okazji startowac to jestem jeszcze amatorem i poczatkujacym? bo jak juz nie to wpadne z moja zona na zawody, ona jeszcze nigdy nie startowala Regulamin dotychczasowy mówi tyle: http://www.dbdrag.com/dbdrag/rules/2010/rules.asp?Org_ID=1&season=2010§ion=2&ClassFilter=1 - pkt. 2.5# Professional competitors are prohibited from competing in this division.# Veteran competitors are prohibited from competing in this division.niezależnie ten sam regulamin opisuje co oznacza termin: Professional competitor - Anyone who is employed in the auto sound industry. Anyone who is sponsored by someone in the auto sound industry. Anyone who is related to someone in the auto sound industry. Anyone who has competed as a pro in the past. Veteran - A contestant who has finished any preceding season with a "Top 3" Certified Score ranking or who has participated in any previous World Finals.Już nie tłumacze bo w miarę prosto to opisali - jak ktoś nie łapie to na tłumacza internetowego sobie wrzućcie i sens będzie zachowany. W świetle powyższego - jeżeli nie startowałeś do tej pory w naszej organizacji możesz wystartować w Street Stock o ile nie łamiesz żadnych innych zasad (nie prowadzisz firmy CA, nie jesteś sponsorowany itp.) Dobra, Wayne na prezydenta. Jak dogodzi wszystkim, to trzeba będzie zrobić składkę na jakiś pomnik. :D w zasadzie to on już jest prezydentem tak się przynajmniej podpisuje President dBDRA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 (edytowane) Jeszcze raz. To co jest napisane to regulamin, który obowiązywał do tej pory. Klasa Street Stock jest proponowana w organizacji dBDRA od 2008. My w PL nie proponowaliśmy jednak tej klasy, aż do teraz. Post powstał po to by wywołać dyskusję na temat klas dla początkujących i zainteresować tematem nowych zawodników. To co napisałem jest wyciągiem z reguł, które były stosowane przez różnych agentów dBDRA do tej pory. Regulamin na rok 2011 jeszcze nie powstał. Taki regulamin będzie oficjalnie przedstawiony po Mistrzostwach Świata, które odbędą się 19-20 marzec. Do tego czasu regulamin może się jeszcze zmieniać, a jak się zmieni to zależy w jakiejś części również od nas. Od pierwszego wpisu w tym temacie wskazuje gdzie kryją się błędne założenia, gdzie stosowana praktyka kłóci się ze zdrowym rozsądkiem , lub wyklucza dany "sposób " jako metodę weryfikacyjną. Jak być może zdążyłeś się zorientować , wszelkie argumenty których użyłem są w pełni weryfikowalne , maja ścisłe odzwierciedlenie w teorii i dość dobrze dają się "wpisać " w konkursowa praktykę .Niespełna w dobę , podałem wstępny zarys koncepcji , na jakiej można oprzeć tego rodzaju współzawodnictwo, przy czym założenia te są banalnie proste, a uwzględniają większą ilość weryfikowanych czynników. W tym zakresie idzie dużo dalej niż stosowane do tej pory ( i znane mi ) zapisy. Gdy będziesz miał ochotę na bardziej obszerne omówienie mojej koncepcji, to służę . Edytowane 27 Października 2010 przez nakamichi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tribal Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 nie, z tego co mówi regulamin, w klasie Street Stock nie mogą startować żadne vanyhttp://www.dbdrag.com/dbdrag/rules/2010/rules.asp?Org_ID=1&season=2010§ion=2&ClassFilter=1 - punkt 2.5 czyli nie mogę być amatorem tylko od razu startować z profesjonalistami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dB Drag Racing Opublikowano 2 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 (edytowane) czyli nie mogę być amatorem tylko od razu startować z profesjonalistami ? No jeżeli masz vana to najniższa klasa do jakiej możesz się załapać to Street Max. Edytowane 2 Listopada 2010 przez dB Drag Racing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yakuza93 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Kiedy planowane są pierwsze rozgrywki tego typu zawodów?? no i gdzie sie odbędą?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.