MatiGolf Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 witam zastanawiam sie nad wygłuszeniem całej podłogi w aucie matami app a na to dac filc moje pytanie do ludzi którzy mają wygłuszoną podłoge czy to cos daje? czy sa efekty zredukowania hałasu w aucie??i czy warto to robic?? pozdro dzięx za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilotyn@ Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 W sumie to zależy od konkretnego samochodu.W jednym app i filc da radę. W drugim takie coś nie przejdzie. Z racji dobrego wygłuszenia seryjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatiGolf Opublikowano 17 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 auto to vw golf3 wiec tam jedynym wygłuszeniem jakie było to był filc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Umyj podwozie i zabezpiecz bitumicznie spód samochodu, efekt "dźwiękowy" taki jak maty bitumiczne a jeszcze chroni antykorozyjnie. Co do filcu -> jeśli masz możliwość daj tylko z głową -> zastanów się które odgłosy chcesz zredukować i co je wydaje i do tego dostosuj swoje wysiłki.PSMiałem dziś coś robić przy aucie ale temperatura w garażu osiągnęła 39 st. C . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasylwek Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Daje. Nawet sporo (bardziej pod kątem hałasu z zewnątrz niż muzy w środku).Jednak z tym filcem bym ...się zastanowił. Moja podłogę robiłem tym :Mata GMS Ta z logo klei się sama ( w taka pogodę jak mamy teraz to bedzie sie niamal..."przelewać") i nawet po soldobrze trzyma, odrobine tańsza wersja bez logo wymaga użycia opalarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatiGolf Opublikowano 17 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 znaczy sie tam od spodu dam nową warstwę baranka a od srodka własnie cos tam bitumiczne i app na to filc albo jakaś pianka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Jeśli chodzi o maty GMS to gdzieś czytałem , że dają efekt redukcji dźwięku o 10 dB .Ponieważ napisał to specjalista (chyba) GMS-a to radzę skontaktować się z nim i ustalić który zakład robi to w tej technologii i za jaką cenę to zrobi i .... dać niech zrobią i zmierzyć efekt miernikiem przed wygłuszeniem i po aby w razie czego na miejscu poprawili.Mam tylko nadzieje że masz w samochodzie obrotomierz gdyż jest wielce prawdopodobne, że nie będziesz potem słyszał silnika będąc wewnątrz pojazdu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 We wtorek robiłem podłogę a właściwie to co tam zostało ;) w renaulcie express dekarą (tanio miało być i nie przeciekać) i nawet grzać nie trzeba było tak się kleiła . Było to robione niejako dla wzmocnienia podłogi (dekara a na to przynitowana blacha) , bo jeśli chodzi o wytłumienie , to w aucie znajdziesz multum innych rzeczy które zrobią dużo większy hałas niż taka niewygłuszona podłoga. Brak 1cm uszczelki i drzwiach robi taki hałas jakbyś okno otworzył ... dla mnie albo robisz wytłumienie całkowite budy albo daj sobie spokój z samą podłogą . Polepszenie "ciszy" jest na granicy placebo ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatiGolf Opublikowano 17 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 narazie mysle nad podłogą kupuje maty itp napewno zorbie jeszcze raz furty z stp no i dach myśle z stp co do uiszczelek to wiem ze ich wymiana ma dużo ciszy moze ktos sie zdziwić po co pchac do golfa 3 tyle kasy juz podpowiadam ten golfik jest moim pierwszym autem które pozostanie u mnie na wieki a ze lubie modzic to sie bawie kotś na forum miał zrobione z mat app podłoge tylko niepamietam kto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatiGolf Opublikowano 17 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 może wiece gdzie kupić uszczelki na metry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasylwek Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Może trochę pretensjonale ale najlepszy bedzie...szrot, panie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zomer1980 Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 poszukaj po hurtowniach, kupisz sobie wiekszą ilosc bo sklepowe ceny sa np: 100zł a w hurtowniach kupisz po 60zł wiec kupisz wiecej, to i na dach czy cos innego ci starczy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiuct Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Zrobiłem niedawno w a4 b6 avant (1.9 tdi awx) podłogę z wykorzystaniem stp silver + gms02 i w aucie przy 18" /235mm jest zdecydowanie ciszej. Może nie jest to spadek rzędu 10dB, ale jak się jeździ często z prędkością powyżej 150km/h, to różnica jest bardzo wyraźna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilotyn@ Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 No właśnie zależy to od auta np: w e46 320d podłoga ma solidne wytłumienie i tutaj trzeba się mocniej postarać.Za to w escorcie app i filc i słychać diametralną różnicę.W niektórych autach warto zainteresować się samą grodzią i pod szybię. W niektórych autach dmucha tam wiaterek (podszybie). Ładnie i mocno daje to się we znaki w kabinie. Jeśli chcemy brać się za wyciszanie auta. To jest kwestia mocno indywidualna patrząc na to przez pryzmat kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ige Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 gilotyn@ ma racje - to zalezy od auta. dla przykladu w 200sx bardzo bardzo duzo w kwesti wiekszej ciszy w srodku auta daje wylozenie matami tylnich nadkoli i bagaznika tak, ze raczej indywidualnie trzeba to 'rozbierac' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilotyn@ Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Coś z tym tyłem jest na rzeczy.Jak u siebie wygłuszyłem klapę tylnią, cały bagażnik, 3 warstwy bid-gumu w nadkola do tego na plastikowane nadkola maty dałem to zrobiła się sporo ciszej.Również wygłuszenie tylnych drzwi jak przednich błotników (tutaj to głównie na zewnątrz ciszej się zrobiło). sporo dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo155 Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 (edytowane) auto to vw golf3 wiec tam jedynym wygłuszeniem jakie było to był filc 1) Sprawa pierwasza , kilka naście lat temu kiedy nie było materiałów wytłumiających używało się filcu i innego shitu, wielokrotnie po zimie w samochodzie pojawiał się smrodek , od ''skiśnietego '' filcu , filc można przeboleć pod dachem na nadkolach od wewnąrzt ale najgorszym pomysłem jest podłoga , w zmimę woda z roztopionoego śniegu na wycieraczce nie wyparowywuje tylko wsiąka w wykładzine podłogi a jeżeli pod nią jest filc to ciągnie tą wodą z solą i kumuluje , a kiedy nie najszybciej przyjdą ciepłe dni poprostu zaczyna śmierdzieć jak niedoschnie 2) termo izloacyność !!!!! pianki z gumy butylowej stosowane są do izolacji rur klimatyzacji , ponieważ mają najlepszy wspl.temoizolacji , cieplej w zimie , znacznie poprawia wydolność klimy teraz latem, niech tam każdy prawi że poliuretanowe pianki też dobre itd, kto ma zrobiony saochód na piankach sam wie czy w aucie jes chłodniej w takie upalnie dni jak ostatnio , i czy w zimie przy -10 jak sie wsiada do samochodu to jest znacznie ciplej , 3)bagażnik , często pokazuje się wyklejanie bagażnika matą z bitumem itd, to jest reklama imputowana z dynamat. gdzie amyrykańskie auta z napędami na tył mają bardzo huczące tylnie mosty ,itd w aucie z napędem na przód praktycznie czętotliwości które tłumi warstwa do niskich rezonanasów praktycznie nie występują , wystarczy sama pianka ewenrualnie na nadkola, ale to oczywiście zależy od auta i od szumu który chcemy zredukować , kiedyś w samochodzie z tyłu wykleiłem całą podłogę na full i jakoś nie ucichła a okazało się że tylnia klapa jest z plastiku w Mazdzie 6 i wystarczyło tylko wnętrze tylniej klapy wykleić GMS-02 i totalna cisza zapanowała z tyłem 4)wyciszenie o -10dB ,po pierwsze należało by w aucie dokonac pomiaru w różnych miejscach jak przy kalibracji Imprinta ;) skąd dochodzi wku... nas dzwięk i jaką ma częstotliwość,następnie dostosować materiał . dzwięki szumów powietrza odgłosy silnika czy toczenie to zazwyczaj wyższe częstotliwości od tych które tłumią warstwy np.z folią alu.dla przykładu ,poniże3j widać że mata GMS-022 od 125 Hz wypda bardzo efektywnie ,w przeciwieństwie do poliuretanu który wpada efektownie ;) czyli warstwowy maty nienakłada się z braku zajęcia tylko wygłuszenie całego pasma częstotliwości ,i taka mata np GMS-03 idealna na podłogę ja kleje na tą warstwę GMS-01 I na nią GMS -02 na pio0nowych powierzchniach i efekt jest takie żeauto milknie ,bardzo , 5) nadkola,progi,podwozie , bardzo dobry i sprawdzony jest motip spray idenstyczny jak sinuslive a 2x tańszy można go nabyć z 50cm rurką zakończoną dyszą ,która rozpryskuje pod kąrem 90 stopni , i wsadzić tą rurkę wszędzie gdzie to możliwe ( oczywiści w profile samochodu mam na myśli ;) i wpryskac ile wejdzie ,spray ma jasno szry kolorek i nie śmierdzi , szybko schnie i daje fajną warstwę , można też kilka warst, ile kto chce,koszta są około 15zł , bardzo ważna jest podsufitka samochodu o czym często się zapomina , moja porada z montaży do wnętrza zawsze najlepiej stosować GMS-02 z komórkami otwartymi ponieważ rozprasza fale które już przedostaną się do środka , taką powierzchnią jest właśnie podsufitka która jest lustrem dla krążacych a waucie fal,często wyklejenie podsufitki komórkami otwartymi daje słyszalny efekt , Edytowane 18 Lipca 2010 przez pablo155 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 (edytowane) Pablo155 a czy mógłbyś przedstawić pełne badania do załączonej tabelki ? czego dotyczą w jakich warunkach przez kogo i kiedy zostały wykonane.Tabelka to tylko tabelka bez pełnej specyfikacji.Co do poroso (a nie filcu) to się z Tobą nie zgodzę. Czy pianka ma lepsze właściwości -> trzeba bardzo jednostronnie podchodzić do zagadnienia aby uznać że tak.Z pianką i poroso jest dokładnie tak samo jak z :MP3 (SD i Pendrive) -> to piankai CD Audio -> to poroso .Część radioodtwarzaczy jest obecnie produkowana bez napędu CD nie dlatego, że MP3 na karcie pamięci brzmi lepiej.Oczywiście jest to moje prywatne amatorskie zdanie poparte moją skromną amatorską wiedzą. Edytowane 18 Lipca 2010 przez Grzegorz1969 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo155 Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 (edytowane) mozna wziąść kawałek poroso przystawić do głosnika i następnie zakleić ten głośnik pianką , i przekonać się który materiał lepiej przepuszcza dzwięk , badania wykonała politechnika świętokrzyska, ale ja mam tylko to co załączyłem po więcej trzeba do importera atakowac ale niechętnie udostępnia czemu , nie wiem Edytowane 18 Lipca 2010 przez pablo155 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Zeby nie zakladac nowego tematu mam pytanie czy ten podklad jest w jakims stopniu elastyczny ?? Czy to jakis twardy material ?? podklad wygluszajacy - http://allegro.pl/item1102300280_podklad_wygluszajacy_ekopor_5_5mm.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gilotyn@ Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Twardy i bardzo łatwo pęka. Można powiedzieć że jego elastyczność jest bliska zeru. I co najważniejsze panicznie boi się wilgoci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanders156 Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Ok dzieki ;) Szukam poprostu roznych alternatywnych sposobow wygluszania bo przedemna wygluszanie calego samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Ok dzieki ;) Szukam poprostu roznych alternatywnych sposobow wygluszania bo przedemna wygluszanie calego samochodu to życzę powodzenia, oraz jak najmniejszej ilości przetłoczeń ( wiem co mówię ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatiGolf Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 (edytowane) wiec z nastepnym tygodniu zakupie maty filc i tego baranka tylko pytanie jaki ma byc ten baranek czy co tammoze ktos podeśle mi pare linków Edytowane 6 Sierpnia 2010 przez MatiGolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hellsin Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 baranka tylko pytanie jaki ma byc ten baranek czy co tam kup sobie 5l Bitex, ok. 56 zł w sklepie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.