Skocz do zawartości

wygłuszenie podłogi


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Umyj podwozie i zabezpiecz bitumicznie spód samochodu, efekt "dźwiękowy" taki jak maty bitumiczne a jeszcze chroni antykorozyjnie. Co do filcu -> jeśli masz możliwość daj tylko z głową -> zastanów się które odgłosy chcesz zredukować i co je wydaje i do tego dostosuj swoje wysiłki.

PS

Miałem dziś coś robić przy aucie ale temperatura w garażu osiągnęła 39 st. C :wsciekly: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daje. Nawet sporo (bardziej pod kątem hałasu z zewnątrz niż muzy w środku).

Jednak z tym filcem bym ...się zastanowił. Moja podłogę robiłem tym :Mata GMS

 

Ta z logo klei się sama ( w taka pogodę jak mamy teraz to bedzie sie niamal..."przelewać") i nawet po soldobrze trzyma, odrobine tańsza wersja bez logo wymaga użycia opalarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o maty GMS to gdzieś czytałem , że dają efekt redukcji dźwięku o 10 dB :szok: .

Ponieważ napisał to specjalista (chyba) GMS-a to radzę skontaktować się z nim i ustalić który zakład robi to w tej technologii i za jaką cenę to zrobi i .... dać niech zrobią i zmierzyć efekt miernikiem przed wygłuszeniem i po aby w razie czego na miejscu poprawili.

Mam tylko nadzieje że masz w samochodzie obrotomierz gdyż jest wielce prawdopodobne, że nie będziesz potem słyszał silnika będąc wewnątrz pojazdu :super: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wtorek robiłem podłogę a właściwie to co tam zostało ;) w renaulcie express dekarą (tanio miało być i nie przeciekać) i nawet grzać nie trzeba było tak się kleiła . Było to robione niejako dla wzmocnienia podłogi (dekara a na to przynitowana blacha) , bo jeśli chodzi o wytłumienie , to w aucie znajdziesz multum innych rzeczy które zrobią dużo większy hałas niż taka niewygłuszona podłoga. Brak 1cm uszczelki i drzwiach robi taki hałas jakbyś okno otworzył ... dla mnie albo robisz wytłumienie całkowite budy albo daj sobie spokój z samą podłogą . Polepszenie "ciszy" jest na granicy placebo ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie mysle nad podłogą kupuje maty itp napewno zorbie jeszcze raz furty z stp no i dach myśle z stp

co do uiszczelek to wiem ze ich wymiana ma dużo ciszy

moze ktos sie zdziwić po co pchac do golfa 3 tyle kasy juz podpowiadam

ten golfik jest moim pierwszym autem które pozostanie u mnie na wieki a ze lubie modzic to sie bawie

kotś na forum miał zrobione z mat app podłoge tylko niepamietam kto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem niedawno w a4 b6 avant (1.9 tdi awx) podłogę z wykorzystaniem stp silver + gms02 i w aucie przy 18" /235mm jest zdecydowanie ciszej.

Może nie jest to spadek rzędu 10dB, ale jak się jeździ często z prędkością powyżej 150km/h, to różnica jest bardzo wyraźna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zależy to od auta np: w e46 320d podłoga ma solidne wytłumienie i tutaj trzeba się mocniej postarać.

Za to w escorcie app i filc i słychać diametralną różnicę.

W niektórych autach warto zainteresować się samą grodzią i pod szybię. W niektórych autach dmucha tam wiaterek (podszybie). Ładnie i mocno daje to się we znaki w kabinie.

 

Jeśli chcemy brać się za wyciszanie auta. To jest kwestia mocno indywidualna patrząc na to przez pryzmat kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gilotyn@ ma racje - to zalezy od auta.

 

dla przykladu w 200sx bardzo bardzo duzo w kwesti wiekszej ciszy w srodku auta daje wylozenie matami tylnich nadkoli i bagaznika

 

tak, ze raczej indywidualnie trzeba to 'rozbierac'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś z tym tyłem jest na rzeczy.

Jak u siebie wygłuszyłem klapę tylnią, cały bagażnik, 3 warstwy bid-gumu w nadkola do tego na plastikowane nadkola maty dałem to zrobiła się sporo ciszej.

Również wygłuszenie tylnych drzwi jak przednich błotników (tutaj to głównie na zewnątrz ciszej się zrobiło). sporo dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto to vw golf3 wiec tam jedynym wygłuszeniem jakie było to był filc

 

1) Sprawa pierwasza , kilka naście lat temu kiedy nie było materiałów wytłumiających używało się filcu i innego shitu, wielokrotnie

po zimie w samochodzie pojawiał się smrodek , od ''skiśnietego '' filcu , filc można przeboleć pod dachem na nadkolach od wewnąrzt ale najgorszym pomysłem jest podłoga , w zmimę woda z roztopionoego śniegu na wycieraczce nie wyparowywuje tylko wsiąka w wykładzine podłogi a jeżeli pod nią jest filc to ciągnie tą wodą z solą i kumuluje , a kiedy nie najszybciej przyjdą ciepłe dni poprostu zaczyna

śmierdzieć jak niedoschnie

 

2) termo izloacyność !!!!! pianki z gumy butylowej stosowane są do izolacji rur klimatyzacji , ponieważ mają najlepszy wspl.temoizolacji , cieplej w zimie , znacznie poprawia wydolność klimy teraz latem, niech tam każdy prawi że poliuretanowe pianki też

dobre itd, kto ma zrobiony saochód na piankach sam wie czy w aucie jes chłodniej w takie upalnie dni jak ostatnio , i czy w zimie przy -10 jak sie wsiada do samochodu to jest znacznie ciplej ,

 

 

3)bagażnik , często pokazuje się wyklejanie bagażnika matą z bitumem itd, to jest reklama imputowana z dynamat. gdzie amyrykańskie auta z napędami na tył mają bardzo huczące tylnie mosty ,itd w aucie z napędem na przód praktycznie czętotliwości które tłumi warstwa do niskich rezonanasów praktycznie nie występują , wystarczy sama pianka ewenrualnie na nadkola, ale to oczywiście zależy od auta i od szumu który chcemy zredukować , kiedyś w samochodzie z tyłu wykleiłem całą podłogę na full i jakoś nie ucichła a okazało się że tylnia klapa jest z plastiku w Mazdzie 6 i wystarczyło tylko wnętrze tylniej klapy wykleić GMS-02 i totalna cisza zapanowała z tyłem

 

 

4)wyciszenie o -10dB ,po pierwsze należało by w aucie dokonac pomiaru w różnych miejscach jak przy kalibracji Imprinta ;) skąd dochodzi wku... nas dzwięk i jaką ma częstotliwość,następnie dostosować materiał .

dzwięki szumów powietrza odgłosy silnika czy toczenie to zazwyczaj wyższe częstotliwości od tych które tłumią warstwy np.z folią alu.

dla przykładu ,poniże3j widać że mata GMS-022 od 125 Hz wypda bardzo efektywnie ,w przeciwieństwie do poliuretanu który wpada efektownie ;)

 

czyli warstwowy maty nienakłada się z braku zajęcia tylko wygłuszenie całego pasma częstotliwości ,

i taka mata np GMS-03 idealna na podłogę ja kleje na tą warstwę GMS-01 I na nią GMS -02 na pio0nowych powierzchniach i efekt jest takie żeauto milknie ,bardzo ,

 

 

5) nadkola,progi,podwozie , bardzo dobry i sprawdzony jest motip spray idenstyczny jak sinuslive a 2x tańszy można go nabyć z 50cm rurką zakończoną dyszą ,która rozpryskuje pod kąrem 90 stopni , i wsadzić tą rurkę wszędzie gdzie to możliwe ( oczywiści w profile samochodu mam na myśli ;) i wpryskac ile wejdzie ,spray ma jasno szry kolorek i nie śmierdzi , szybko schnie i daje fajną warstwę , można też kilka warst, ile kto chce,koszta są około 15zł ,

 

bardzo ważna jest podsufitka samochodu o czym często się zapomina , moja porada z montaży do wnętrza zawsze najlepiej stosować GMS-02 z komórkami otwartymi ponieważ rozprasza fale które już przedostaną się do środka , taką powierzchnią jest właśnie podsufitka która jest lustrem dla krążacych a waucie fal,często wyklejenie podsufitki komórkami otwartymi daje słyszalny efekt ,

post-2992-041882400 1279450627_thumb.jpg

post-2992-005568700 1279451188_thumb.jpg

Edytowane przez pablo155
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo155 a czy mógłbyś przedstawić pełne badania do załączonej tabelki ? czego dotyczą w jakich warunkach przez kogo i kiedy zostały wykonane.

Tabelka to tylko tabelka bez pełnej specyfikacji.

Co do poroso (a nie filcu) to się z Tobą nie zgodzę. Czy pianka ma lepsze właściwości -> trzeba bardzo jednostronnie podchodzić do zagadnienia aby uznać że tak.

Z pianką i poroso jest dokładnie tak samo jak z :

MP3 (SD i Pendrive) -> to pianka

i

CD Audio -> to poroso .

Część radioodtwarzaczy jest obecnie produkowana bez napędu CD nie dlatego, że MP3 na karcie pamięci brzmi lepiej.

Oczywiście jest to moje prywatne amatorskie zdanie poparte moją skromną amatorską wiedzą.

Edytowane przez Grzegorz1969
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna wziąść kawałek poroso przystawić do głosnika i następnie zakleić ten głośnik pianką , i przekonać się który materiał lepiej przepuszcza dzwięk ,

 

badania wykonała politechnika świętokrzyska, ale ja mam tylko to co załączyłem po więcej trzeba do importera atakowac ale niechętnie udostępnia czemu , nie wiem

Edytowane przez pablo155
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...