Skocz do zawartości

Schemat połączeniowy


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałem się poradzić doświadczonych miłośników audio

 

 

Mianowicie szykuje się do zbudowania lepszego systemu audio w moim aucie a niżeli ten który teraz posiadam (fabryczny)

Przeczytałem mnóstwo poradników na temat car audio i z tejże wiedzy stworzyłem schemat mojego systemu audio.

 

Jest to schemat tylko i wyłącznie połączeniowy, nie załączyłem w nim konkretnych firm głośników, wzmacniacza i źródła (to wszystko jest jeszcze w fazie przemyśleń i doboru, ale chętnie wezmę pod uwagę wasze sugestie na ten temat), chodzi mi tylko o poprawne podłączenie tego wszystkiego.

 

 

http://img339.imageshack.us/img339/9953/schemataudio.png

 

 

 

 

 

 

Schemat oparty jest o wzmacniacz 2 kanałowy z systemem "trimode" w tym 6 głośników 2 tweetery w słupkach i po 2 midbass'y w drzwiach przednich i w bagażniku Wooferek.

 

Wątpliwości mam do tych 2 głośników w drzwiach i do wzmaka

 

 

 

Proszę o sprawdzenie tego schematu i naniesienie ewentualnych poprawek

 

 

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mateo005, nie wiem jaki masz dokładnie wzmacniacz ale obawiam się że może on nie wytrzymać takich kombinacji :/

Spinając po dwa woofery równolegle na kanał (zakładam że 4ohm) każdy kanał obciążony będzie impedancją około 2 ohm dodając do tego subwoofer w mostek ta impedancja jeszcze spadnie i wzmacniacz może tego nie wytrzymać.

Jeżeli źle myślę to niech mnie ktoś poprawi :niepewny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego napisałem do was z prośbą o ewentualna poprawę

 

Wiec czyli zamiast wzmacniacza 2 kanałowego wzmacniacz np 4 kanałowy wystarczy ?

 

I tak jak wspomnialem wcześniej ten schemat nie jest oparty o konkretny sprzęt to wszystko jest w fazie rozważań jeszcze dlatego chętnie poczytam wasze sugestie jak zrobić to lepiej i dlaczego właśnie tak.

 

???? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego nie wszystkie wzmacniacze chcą (prawidłowo) obsługiwać tryb trimode ale o tym

autor zapewne wiedzieć powinien

Nie lepiej zastosować sprawdzony system przód (jak juz chcesz sie babrać to 3 way) i suba w bagaju zamiast ..."nasrać" full głośników w wolne miejsca i potem mieć galimatias w muzyce.

Sam miałem kiedyś powpakowane głosniki ile tylko i gdzie się dało :) ...źle to grało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jeśli jest taka możliwość to zdecydowanie większe możliwości da 4-ro kanałówka :)

 

i zastanawiam się czemu akurat dwa woofery na przód ??

wiem ze carpower ma jakiś gotowy zestaw w takiej konfiguracji, ale czy to aby nie przekombinowane ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze mam pytanko masę lepiej jest dać do blachy czy bezpieczniej będzie do akumulatora ciągnąć ???

Ja jestem zdania ze zawsze lepiej z aku, ale sa tez przeciwnicy. Jak dasz z budy to pod maska musisz dodac przewod aku - buda, zeby to mialo rece i nogi.

Czy teraz jest poprawnie ???

Jak najbardziej

Grzegorz1969, tak juz sie przyjelo :) Wiekszosc mysli z prad maja z aku podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zakładałem ze schemat ma się do auta jadącego, wiec na postoju prąd idzie z akumulatora.

 

Dlaczego niemalże wszyscy z uporem godnym lepszej sprawy nigdy nie rysują diagramu połączenia uwzględniającego źródło zasilania ?

 

Spokojnie wiem, że podczas pracy silnika głównym źródłem prądu staje się alternator, a narysowałem akumulator dlatego, że do niego podłączam kable jak by nie było

 

 

Ja jestem zdania ze zawsze lepiej z aku, ale sa tez przeciwnicy. Jak dasz z budy to pod maska musisz dodac przewod aku - buda, zeby to mialo rece i nogi.

 

 

A jak inni się na to zaopatrują ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie wiem, że podczas pracy silnika głównym źródłem prądu staje się alternator,

Nieprawda -> Alternator jest jedynym źródłem zasilania w samochodzie. Akumulator jest jedynie magazynem energii o pojemności "troszkę" większej od kondensatora ale o napięciu tylko niecałych 13V .

a narysowałem akumulator dlatego, że do niego podłączam kable jak by nie było

Ponieważ prąd płynie z alternatora (przy uruchomionym silniku) a nie akumulatora radzę sprawdzić przekrój kabla od alternatora do akumulatora i obliczyć spadek napięcia na nim przy efektywnej pracy wzmacniacza.

 

PS

Oczywiście jeśli korzystasz z CA wyłącznie przy zgaszonym silniku wtedy nie należy uwzględniać alternatora w instalacji :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda -> Alternator jest jedynym źródłem zasilania w samochodzie. Akumulator jest jedynie magazynem energii o pojemności "troszkę" większej od kondensatora ale o napięciu tylko niecałych 13V .

 

zgadzam się z tym i o to samo mi chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

 

Nieprawda -> Alternator jest jedynym źródłem zasilania w samochodzie. Akumulator jest jedynie magazynem energii o pojemności "troszkę" większej od kondensatora ale o napięciu tylko niecałych 13V .

 

zgadzam się z tym i o to samo mi chodziło.

 

po torsze macie racje ALE nie do konca... Akumulator jest w samochodzi tylko i wylacznie po to by zakrecil rozrusznikiem (teoretycznie) w praktuce to wszyscy wiemy jak jest, ze sa pod niego podlaczone wszystkie gadzety w aucie. Ale aku w instalacji samochodowej ma tez jescze jedna i chyba najwazniejsza role, a mianowicie zmienia prad zmienny, ktory plynie z alternatora, na staly....

 

dlatego Grzegorzu podlaczamy kable do wzmacniacza i wszelkich innych urzadzen samochodowych dzialajacych na prad pod aku a nie bezposrednio pod alternator, pomijajac baterie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po torsze macie racje ALE nie do konca... Akumulator jest w samochodzi tylko i wylacznie po to by zakrecil rozrusznikiem (teoretycznie) w praktuce to wszyscy wiemy jak jest, ze sa pod niego podlaczone wszystkie gadzety w aucie. Ale aku w instalacji samochodowej ma tez jescze jedna i chyba najwazniejsza role, a mianowicie zmienia prad zmienny, ktory plynie z alternatora, na staly....

 

dlatego Grzegorzu podlaczamy kable do wzmacniacza i wszelkich innych urzadzen samochodowych dzialajacych na prad pod aku a nie bezposrednio pod alternator, pomijajac baterie

 

Trudno jest się z tym zgodzić .

Jeżeli masz dobre ubezpieczenie to możesz dla próby podpiąć napięcie zmienne np z transformatora do akumulatora , zobaczysz co Ci się "wyprostuje" :D

W instalacji samochodowej za funkcje prostowania napięcia zmiennego odpowiadają diody prostownicze w alternatorze .

Akumulator natomiast pełni rolę filtra tętnień , zmieniając przebieg pulsacyjny , w stały ( teoria ) lub w układach praktycznych- prąd stały z tętnieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale aku w instalacji samochodowej ma tez jescze jedna i chyba najwazniejsza role, a mianowicie zmienia prad zmienny, ktory plynie z alternatora, na staly....

:D:D:hyhy::D:D

 

Kolego Kształt, piszesz bzdury, które potem inni czytają i powielają na forum piszemy to co wiemy a nie to co nam się wydaje :D

Dlaczego to już wytłumaczył nakamichi,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maxtz, uzytkownik nakamichi, wyjasnil to o co mi chodzilo jasno i wyraznie, ja niestety nie wyrazilem sie dosc jasno w konsekwencji czzego dla niektorych powstala bzdura za ktora musze uderzyc sie w piers bo chodzilo mi wlasnie o likwidowanie przez aku tetnien z instalacji, przzez co mamy prad o stalej wartosci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...