mateo005 Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Witam Chciałem się poradzić doświadczonych miłośników audio Mianowicie szykuje się do zbudowania lepszego systemu audio w moim aucie a niżeli ten który teraz posiadam (fabryczny) Przeczytałem mnóstwo poradników na temat car audio i z tejże wiedzy stworzyłem schemat mojego systemu audio. Jest to schemat tylko i wyłącznie połączeniowy, nie załączyłem w nim konkretnych firm głośników, wzmacniacza i źródła (to wszystko jest jeszcze w fazie przemyśleń i doboru, ale chętnie wezmę pod uwagę wasze sugestie na ten temat), chodzi mi tylko o poprawne podłączenie tego wszystkiego. http://img339.imageshack.us/img339/9953/schemataudio.png Schemat oparty jest o wzmacniacz 2 kanałowy z systemem "trimode" w tym 6 głośników 2 tweetery w słupkach i po 2 midbass'y w drzwiach przednich i w bagażniku Wooferek. Wątpliwości mam do tych 2 głośników w drzwiach i do wzmaka Proszę o sprawdzenie tego schematu i naniesienie ewentualnych poprawek Z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hehepack Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 jeśli wzmak pracuje w trimode to nie będzie problemu, co do 2 tweeterów i midwoofera, jeśli jest odpowiednia zwrotka to też ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 mateo005, nie wiem jaki masz dokładnie wzmacniacz ale obawiam się że może on nie wytrzymać takich kombinacji Spinając po dwa woofery równolegle na kanał (zakładam że 4ohm) każdy kanał obciążony będzie impedancją około 2 ohm dodając do tego subwoofer w mostek ta impedancja jeszcze spadnie i wzmacniacz może tego nie wytrzymać.Jeżeli źle myślę to niech mnie ktoś poprawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyk Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 A masz zapasowy tweeter? Bo widzę po konfiguracji że po pierwszym odpaleniu systemu będzie potrzeba wymiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 A czy czasem w Trimode nie trzeba stosować zwrotnicy do trimode ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 A czy czasem w Trimode nie trzeba stosować zwrotnicy do trimode ? Ano trzeba ale o tym chyba autor wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateo005 Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Właśnie dlatego napisałem do was z prośbą o ewentualna poprawę Wiec czyli zamiast wzmacniacza 2 kanałowego wzmacniacz np 4 kanałowy wystarczy ? I tak jak wspomnialem wcześniej ten schemat nie jest oparty o konkretny sprzęt to wszystko jest w fazie rozważań jeszcze dlatego chętnie poczytam wasze sugestie jak zrobić to lepiej i dlaczego właśnie tak. ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasylwek Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Do tego nie wszystkie wzmacniacze chcą (prawidłowo) obsługiwać tryb trimode ale o tym autor zapewne wiedzieć powinienNie lepiej zastosować sprawdzony system przód (jak juz chcesz sie babrać to 3 way) i suba w bagaju zamiast ..."nasrać" full głośników w wolne miejsca i potem mieć galimatias w muzyce.Sam miałem kiedyś powpakowane głosniki ile tylko i gdzie się dało ...źle to grało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gobel Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 no to jeśli jest taka możliwość to zdecydowanie większe możliwości da 4-ro kanałówka i zastanawiam się czemu akurat dwa woofery na przód ??wiem ze carpower ma jakiś gotowy zestaw w takiej konfiguracji, ale czy to aby nie przekombinowane ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateo005 Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 http://img442.imageshack.us/img442/9953/schemataudio.png W tym schemacie zmienilem wzmacniacz na 4 kanałowy i wycofałem 2 głośniki w drzwiach. Czy teraz jest poprawnie ??? A i jeszcze mam pytanko masę lepiej jest dać do blachy czy bezpieczniej będzie do akumulatora ciągnąć ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Dlaczego niemalże wszyscy z uporem godnym lepszej sprawy nigdy nie rysują diagramu połączenia uwzględniającego źródło zasilania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nekci1985 Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 A i jeszcze mam pytanko masę lepiej jest dać do blachy czy bezpieczniej będzie do akumulatora ciągnąć ???Ja jestem zdania ze zawsze lepiej z aku, ale sa tez przeciwnicy. Jak dasz z budy to pod maska musisz dodac przewod aku - buda, zeby to mialo rece i nogi.Czy teraz jest poprawnie ???Jak najbardziejGrzegorz1969, tak juz sie przyjelo Wiekszosc mysli z prad maja z aku podczas jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateo005 Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 nie zakładałem ze schemat ma się do auta jadącego, wiec na postoju prąd idzie z akumulatora. Dlaczego niemalże wszyscy z uporem godnym lepszej sprawy nigdy nie rysują diagramu połączenia uwzględniającego źródło zasilania ? Spokojnie wiem, że podczas pracy silnika głównym źródłem prądu staje się alternator, a narysowałem akumulator dlatego, że do niego podłączam kable jak by nie było Ja jestem zdania ze zawsze lepiej z aku, ale sa tez przeciwnicy. Jak dasz z budy to pod maska musisz dodac przewod aku - buda, zeby to mialo rece i nogi. A jak inni się na to zaopatrują ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz1969 Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Spokojnie wiem, że podczas pracy silnika głównym źródłem prądu staje się alternator,Nieprawda -> Alternator jest jedynym źródłem zasilania w samochodzie. Akumulator jest jedynie magazynem energii o pojemności "troszkę" większej od kondensatora ale o napięciu tylko niecałych 13V .a narysowałem akumulator dlatego, że do niego podłączam kable jak by nie byłoPonieważ prąd płynie z alternatora (przy uruchomionym silniku) a nie akumulatora radzę sprawdzić przekrój kabla od alternatora do akumulatora i obliczyć spadek napięcia na nim przy efektywnej pracy wzmacniacza. PSOczywiście jeśli korzystasz z CA wyłącznie przy zgaszonym silniku wtedy nie należy uwzględniać alternatora w instalacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateo005 Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Nieprawda -> Alternator jest jedynym źródłem zasilania w samochodzie. Akumulator jest jedynie magazynem energii o pojemności "troszkę" większej od kondensatora ale o napięciu tylko niecałych 13V . zgadzam się z tym i o to samo mi chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kształt Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Nieprawda -> Alternator jest jedynym źródłem zasilania w samochodzie. Akumulator jest jedynie magazynem energii o pojemności "troszkę" większej od kondensatora ale o napięciu tylko niecałych 13V . zgadzam się z tym i o to samo mi chodziło. po torsze macie racje ALE nie do konca... Akumulator jest w samochodzi tylko i wylacznie po to by zakrecil rozrusznikiem (teoretycznie) w praktuce to wszyscy wiemy jak jest, ze sa pod niego podlaczone wszystkie gadzety w aucie. Ale aku w instalacji samochodowej ma tez jescze jedna i chyba najwazniejsza role, a mianowicie zmienia prad zmienny, ktory plynie z alternatora, na staly.... dlatego Grzegorzu podlaczamy kable do wzmacniacza i wszelkich innych urzadzen samochodowych dzialajacych na prad pod aku a nie bezposrednio pod alternator, pomijajac baterie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nakamichi Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 po torsze macie racje ALE nie do konca... Akumulator jest w samochodzi tylko i wylacznie po to by zakrecil rozrusznikiem (teoretycznie) w praktuce to wszyscy wiemy jak jest, ze sa pod niego podlaczone wszystkie gadzety w aucie. Ale aku w instalacji samochodowej ma tez jescze jedna i chyba najwazniejsza role, a mianowicie zmienia prad zmienny, ktory plynie z alternatora, na staly.... dlatego Grzegorzu podlaczamy kable do wzmacniacza i wszelkich innych urzadzen samochodowych dzialajacych na prad pod aku a nie bezposrednio pod alternator, pomijajac baterie Trudno jest się z tym zgodzić . Jeżeli masz dobre ubezpieczenie to możesz dla próby podpiąć napięcie zmienne np z transformatora do akumulatora , zobaczysz co Ci się "wyprostuje" W instalacji samochodowej za funkcje prostowania napięcia zmiennego odpowiadają diody prostownicze w alternatorze .Akumulator natomiast pełni rolę filtra tętnień , zmieniając przebieg pulsacyjny , w stały ( teoria ) lub w układach praktycznych- prąd stały z tętnieniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxtz Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 Ale aku w instalacji samochodowej ma tez jescze jedna i chyba najwazniejsza role, a mianowicie zmienia prad zmienny, ktory plynie z alternatora, na staly.... Kolego Kształt, piszesz bzdury, które potem inni czytają i powielają na forum piszemy to co wiemy a nie to co nam się wydaje Dlaczego to już wytłumaczył nakamichi, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kształt Opublikowano 5 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2010 maxtz, uzytkownik nakamichi, wyjasnil to o co mi chodzilo jasno i wyraznie, ja niestety nie wyrazilem sie dosc jasno w konsekwencji czzego dla niektorych powstala bzdura za ktora musze uderzyc sie w piers bo chodzilo mi wlasnie o likwidowanie przez aku tetnien z instalacji, przzez co mamy prad o stalej wartosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.